ΝΣΚ/433/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση στοιχείων μητρώου συντηρητών ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που θεσπίσθηκε (ν.2557/1997) για την προστασία του επαγγέλματος τούτου αλλά και του κοινού, είναι δημόσιο έγγραφο και οι εγγραφές που γίνονται σ αυτό δεν αφορούν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή των συντηρητών, αλλά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ως εκ τούτου πρέπει να χορηγηθούν στο ενδιαφερόμενο νομικό πρόσωπο τα αιτούμενα στοιχεία από το μητρώο αυτό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/296/2000
ΝΠΙΔ. Χορήγηση πληροφοριών από το ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Κατά το μέρος που με τη σχετική αίτηση της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτικών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Δ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ζητούνται από Υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ. μόνο πληροφορίες και όχι χορήγηση αντιγράφων διοικητικών εγγράφων, αυτές δεν είναι υποχρεωμένες να ικανοποιήσουν το αίτημα τούτο. Όσον αφορά τα αιτούμενα από το ίδιο ν.π.ι.δ. αντίγραφα διοικητικών εγγράφων, αυτά μπορεί να χορηγηθούν υπό τους αναφερόμενους στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας όρους και προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/370/2002
Αρχαιότητες. Μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που τηρείται στη Δνση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, είναι δημόσιο έγγραφο, περιέχει όμως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που προστατεύονται από το Ν 2472/1997. Η Δ/νση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, που είναι υπεύθυνη επεξεργασίας, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, δύναται να χορηγήσει αντίγραφο του εν λόγω μητρώου στα συνδικαλιστικά όργανα των προσώπων, που αφορά η επεξεργασία, για την άσκηση συνδικαλιστικών και μόνο δικαιωμάτων, εκτός από τα αναγραφόμενα στοιχεία ΑΦΜ και ΔΟΥ. Επίσης, μπορεί να χορηγήσει τα ίδια στοιχεία (εκτός ΑΦΜ και ΔΟΥ) και στον ιδιώτη, στην περίπτωση και μόνο που αυτός θα αποδείξει ότι η χορήγηση αυτών σχετίζεται άμεσα με σχέση απασχολήσεως. Η ανακοίνωση των πιο πάνω στοιχείων είναι επιτρεπτή, μετά προηγούμενη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων τούτων.
ΝΣΚ/139/2009
Χορήγηση αντιγράφων πράξεων του ΔΟΑΤΑΠ για την αναγνώριση της ισοτιμίας και αντιστοιχίας πτυχίων αλλοδαπών ΑΕΙ, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 2690/1999 και του Ν 2472/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο ΔΟΑΤΑΠ υποχρεούται να χορηγήσει τα αιτούμενα αποσπάσματα πράξεων κατ άρθρο 5 του Ν 2690/1999. Για την περίπτωση εφαρμογής του Ν 2472/1997, εν όψει του διδόμενου ιστορικού, τα ως άνω αποσπάσματα πράξεων πρέπει να χορηγηθούν κατ άρθρο 5 παρ.2 ε του Ν 2472/1997. (ομοφ.)
ΝΣΚ/422/2008
Φορολογικό απόρρητο - Xορήγηση αντιγράφων μισθωτηρίων συμβολαίων φορολογούμενου, καθώς και βεβαιώσεων για το καταβαλλόμενο μίσθωμα, σε τρίτο, προκειμένου αυτός να τα χρησιμοποιήσει σε δίκη ανοιγείσα κατά τη διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις κάμψεως του φορολογικού απορρήτου, του άρθρου 85 παρ. 5 του Κ.Φ.Ε. (Ν 2238/1994) περιλαμβάνεται και η κατ εξαίρεση επιτρεπομένη, σε δίκες για διαφορές από εμπορικές μισθώσεις ακινήτων, χορήγηση στους ενδιαφερομένους, για χρήση στο δικαστήριο, αντιγράφων των μισθωτηρίων συμβολαίων, καθώς και βεβαιώσεων για το καταβαλλόμενο μίσθωμα, οποιουδήποτε ακινήτου. Η χορήγηση των εν λόγω στοιχείων, σε μισθωτή εμπορικού καταστήματος, προκειμένου ο τελευταίος να τα χρησιμοποιήσει σε δίκη ανοιγείσα κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων κατά του εκμισθωτή του (αίτηση περί λήψεως ασφαλιστικών μέτρων προς άρση της παρακώλυσης της χρήσης του μισθίου ακινήτου, λόγω της εκμισθώσεως, σε τρίτο, άλλου καταστήματος), δεν αφορά σε δίκη για διαφορά από εμπορική μίσθωση ακινήτου και ως εκ τούτου δεν δύναται, κατ εξαίρεση, να καμφθεί το φορολογικό απόρρητο, προκειμένου να χορηγηθούν τα αιτούμενα φορολογικά στοιχεία.
ΝΣΚ/105/2012
Πρόσβαση διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα κατ’ άρθρ. 5 του Ν. 2690/1999 – Συνδρομή ή μη λόγων εξαιρέσεως – Χορήγηση ή μη αποσπάσματος εγγράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά το άρθρο 5 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, να επιτρέψει την πρόσβαση στα αιτούμενα εκ μέρους της εταιρείας Η.-L. A.E. έγγραφα, με τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων αυτών, σε ικανοποίηση του υποβληθέντος αιτήματος της εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν συντρέχει καμία από τις εξαιρέσεις των παραγράφων 3 και 5 του ιδίου άρθρου. Ενδεχομένως δ’ εφ’ όσον συντρέχει περίπτωση εξαιρέσεως, η οποία όμως δεν αφορά όλο το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγγράφου, αλλά μέρος αυτού, χορηγητέο είναι απόσπασμα του εγγράφου, με απάλειψη του τμήματος που εμπίπτει στην εξαίρεση και σχετική περί τούτου μνεία στο αντίγραφο του αποσπάσματος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/337/2010
Επιμελητήρια – Χορήγηση αντιγράφων καταστάσεων από το μητρώο τους με στοιχεία των μελών τους – Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα Επιμελητήρια πρέπει να χορηγούν τα αιτούμενα αντίγραφα καταστάσεων από το μητρώο τους και χωρίς την συγκατάθεση των μελών τους - φυσικών προσώπων, δεδομένου ότι όπως προαναφέρθηκε για τις εταιρείες δεν υπάρχει θέμα προστασίας προσωπικών δεδομένων, εφόσον τα αντίγραφα αυτά ζητούνται με αίτηση στην οποία τεκμηριώνεται το σχετικό εύλογο ενδιαφέρον και ενημερώνονται προηγουμένως τα υποκείμενα των δεδομένων, δηλ.τα φυσικά πρόσωπα - μέλη του Επιμελητηρίου που περιλαμβάνονται στις καταστάσεις εγγράφως (βλ. Κανονιστική Πράξη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα 1/1999 ΦΕΚ Β΄ 556/6-5-1999). Σε κάθε δε περίπτωση πρέπει να ενημερώνεται από τα Επιμελητήρια η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την ύπαρξη και λειτουργία των εν θέματι αρχείων.
ΝΣΚ/312/2013
Δικαίωμα αναφοράς – Πρόσβαση σε διοικητικά έγγραφα – Μηνυτήρια αναφορά. Το δικαίωμα της αιτούσας για πληροφόρηση, που άσκησε με τις από 29-11-2012 και 20-5-2013 αναφορές της, έχει πλήρως ικανοποιηθεί με την έγγραφη και αιτιολογημένη ενημέρωσή της με τα υπ’ αριθ. Ζ3-812/31-1-2013, Ζ3-2394/11-4-2013 και Ζ3-4520/28-6-2013 έγγραφα της Υπηρεσίας και δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση αυτής για τη χορήγηση αντιγράφων των εγγράφων που αποδεικνύουν τη βασιμότητα όσων αναφέρονται στα απαντητικά της έγγραφα. Περαιτέρω, με την υπό κρίση αίτηση δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, κατά τρόπο αντικειμενικό, η ύπαρξη συγκεκριμένης προσωπικής έννομης σχέσης ή ιδιότητας που συνδέει την αιτούσα εταιρεία με τα αιτούμενα έγγραφα. Ομοίως, δεν γίνεται επίκληση, ούτε άλλως προκύπτει, η ύπαρξη ειδικού εννόμου συμφέροντος για την πρόσβαση αυτής στα αιτούμενα ιδιωτικά έγγραφα. Ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται υποχρέωση της Διοίκησης να χορηγήσει, κατά τους όρους του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, άλλα έγγραφα, εκτός από εκείνα που αφορούν την αιτούσα και για τα οποία τεκμαίρεται ότι έχει εύλογο ενδιαφέρον, ενώ δεν δύναται να χορηγήσει αντίγραφα μηνυτήριων αναφορών που έχουν υποβληθεί στον Εισαγγελέα και εκκρεμεί η ποινική τους αξιολόγηση.
ΝΣΚ/130/2023
Ερωτάται εάν: α) οι παροχές οι οποίες προβλέπονται με την από 13.8.2021 Π.Ν.Π., (κυρωθείσα με το άρθρο 2 του ν.4824/2021), και τη με αριθ. 27599/2023 κ.υ.α. των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αντιστοίχως, αποτελούν δύο διακριτές παροχές, οι οποίες θεσπίσθηκαν από το νομοθέτη με σκοπό την κάλυψη δύο διαφορετικών αναγκών ή κατατείνουν και οι δύο στην εξυπηρέτηση του ιδίου σκοπού και β) βάσει της απάντησης στο ανωτέρω ερώτημα, να διευκρινισθεί εάν οι προαναφερθείσες παροχές δύνανται να χορηγηθούν σωρευτικά, ή εάν αντιθέτως η χορήγηση της μίας αποκλείει τη χορήγηση της άλλης και ως εκ τούτου υπόκεινται σε συμψηφισμό.(...)α) Οι εφάπαξ οικονομικές ενισχύσεις οι οποίες προβλέπονται αντίστοιχα από τις κ.υ.α. με αριθ. Γ.Π. Δ12/77252/2021 (εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 4 του άρθρου δέκατου τρίτου και δέκατου πέμπτου της από 13.08.21 Π.Ν.Π.) και με αριθ. 27599/2023 (εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 18 του ν. 2768/1999) χορηγούνται βάσει αυτοτελών και ανεξαρτήτων μεταξύ τους νομοθετικών ρυθμίσεων, οι οποίες αποσκοπούν στην κάλυψη διαφορετικών αναγκών και έχουν διακριτό πεδίο εφαρμογής (ομόφωνα). β) Οι ενισχύσεις αυτές, δύνανται να δοθούν σωρευτικά, χωρίς η χορήγηση της μίας να αποκλείει τη χορήγηση και της άλλης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/59/2007
Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.) – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό το ισχύον Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Σ.Ε.Σ.Ο.), δηλαδή υπό την ισχύ της υπ’ αριθ. 67754/8530/6.11.2002 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, εφόσον συμπληρώθηκε στο μητρώο οδηγού αριθμός είκοσι πέντε (25) βαθμών, οι επιμέρους ποινές που τον συνθέτουν και οι σχετικές παραβάσεις του ΚΟΚ δεν παραγράφονται, ούτε διαγράφονται από το μητρώο, ασχέτως του χρόνου κατά τον οποίον θα χωρήσει η έκδοση του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, αλλά και αυτή η αφαίρεση της άδειας. Οι παραβάσεις και οι ποινές αυτές διαγράφονται από το μητρώο μόνο μετά την παραλαβή από την αρμόδια Υπηρεσία της σχετικής έγγραφης ειδοποίησης του Αστυνομικού Τμήματος, στην οποία βεβαιώνεται ότι αφαιρέθηκε η άδεια. Αντιθέτως, υπό το προϊσχύσαν δίκαιο (ΚΥΑ 69120/1105/2.8.1999), η παραγραφή των επιμέρους παραβάσεων του ΚΟΚ και των αντίστοιχων βαθμών ποινής εξακολουθούσε και μετά τη συμπλήρωση του αριθμού των 25 βαθμών ποινής. Ως εκ τούτου, για τη νομιμότητα του εγγράφου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης λόγω συμπλήρωσης των προβλεπόμενων βαθμών ποινής, αλλά και της εκτελέσεώς του, ήταν απαραίτητο να μην είχε χωρήσει παραγραφή των περιεχόμενων παραβάσεων και των αντίστοιχων βαθμών ποινής.
ΝΣΚ/169/2005
Χορήγηση αντιγράφων των πρακτικών που αφορούν κρίσεις - τοποθετήσεις Προϊσταμένων Δ/νσεων και Υποδ/νσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Ο Σύλλογος εργαζομένων-διοικητικών υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δικαιούται να λάβει αντίγραφα των σχετικών πρακτικών των πρόσφατων κρίσεων Προϊσταμένων Δ/νσεων και Υποδ/νσεων, ύστερα από την ολοκλήρωση της σύνταξής τους, αφού έχει πρόδηλο εύλογο ενδιαφέρον προς τούτο και μάλιστα να διαπιστώσει εάν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες επιλογής κλπ, οι σκοποί αυτοί περιλαμβάνονται στα καταστατικά των σωματείων εργαζομένων. Εάν όμως στα πρακτικά περιλαμβάνονται στοιχεία από το «προσωπικό μητρώο» δεν μπορούν να χορηγηθούν παρά μόνο απόσπασμα αυτών χωρίς τα στοιχεία του προσωπικού μητρώου. 2) Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει και λάβει αντίγραφο πρακτικών δαπάναις του ως έχων εύλογο ενδιαφέρον και μάλιστα να διαπιστώσει εάν οι επιλογές έγιναν νόμιμα και εφόσον βεβαίως δεν περιλαμβάνονται στοιχεία του προσωπικού μητρώου, οπότε στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χορηγείται απόσπασμα αυτών. 3) Για να είναι νόμιμη η πράξη τοποθέτησης των Προϊσταμένων η οποία ως έρεισμα έχει την έκδοση, προηγουμένως, γνωμοδότησης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, θα πρέπει τα πρακτικά αυτά να έχουν νόμιμη υπόσταση, όπερ αναγκαίως προϋποθέτει να έχουν την υπογραφή του Προέδρου και του Γραμματέως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.