ΝΣΚ/433/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπάλληλοι ΝΠΔΔ. Νοσοκομειακό επίδομα κατ άρθρο 8 παρ.7 του Ν 2470/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 8 του Ν 2470/1997 χορηγήθηκε, στο προσωπικό των νοσοκομείων, των θεραπευτηρίων και του ΕΚΑΒ, νοσοκομειακό επίδομα, του οποίου το κατ αποκοπήν ποσό κυμαίνεται ανάλογα με την κατηγορία του προσωπικού και τις ειδικές συνθήκες εργασίας. Το ως άνω τακτικό επίδομα χορηγήθηκε σε αντικατάσταση των διαφόρων επιδομάτων που έπαιρνε το προσωπικό αυτό λόγω συνθηκών εργασίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/67/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Επίδομα αυξημένης ευθύνης άρθρου 8 Ν 2430/1996. Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την 2495/2000 απόφαση του ΣτΕ πρέπει α) να χορηγήσει το επίδομα του άρθρου 8 του Ν 2430/96 και στους υπαλλήλους, που αναφέρονται στην απόφαση αυτή. Η χορήγηση θα καλύψει εκείνο το χρονικό διάστημα, που το επίδομα αυτό λάβαιναν όλες οι άλλες κατηγορίες υπαλλήλων, που αναφέρονται στο πιο πάνω άρθρο και β) για τον προσδιορισμό των καταβαλλόμενων στους ίδιους υπαλλήλους κατά την 31.12.96 αποδοχών (άρθρου 23 παρ.1 Ν 2470/97) να λάβει υπόψη της και το παραπάνω επίδομα εφαρμόζουσα κατά τα λοιπά όσα προβλέπονται από τον Ν 2470/97. (ομοφ.)
Aριθ. 2/27895/0022/2002
Αύξηση Νοσοκομειακού Επιδόματος της παρ.7, του άρθρου 8, του Ν.2470/97.
ΝΣΚ/168/2011
Δασικοί υπάλληλοι και οδηγοί οχημάτων των δασικών υπηρεσιών – Επίδομα ειδικών συνθηκών εργασίας.Το επίδομα ειδικών συνθηκών εργασίας, του άρθρου 8 παρ.1 του Ν 2342/1995, η εξαίρεση από τη διατήρηση του οποίου, με το άρθρο 10 παρ.1 περ.α (υποπ.ββ) του Ν 2470/1997, κρίθηκε ως αντισυνταγματική με την 992/2004 απόφαση του Σ.τ.Ε. και το οποίο καταβάλλεται στους δασικούς υπαλλήλους και οδηγούς οχημάτων των δασικών υπηρεσιών, περιλαμβάνεται μεταξύ των επιδομάτων που εξαιρούνται, σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 3833/2010, από τις μειώσεις που θεσπίσθηκαν με την παρ.2 του ιδίου άρθρου και την παρ.1 του άρθρου τρίτου του Ν 3845/2010. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/209/2003
Καταβολή στους τακτικούς υπαλλήλους των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΟΕΒ) της διαφοράς του άρθρου 13 του Ν 2470/1997, μεταξύ του κινήτρου απόδοσης και των επιδομάτων/ αποζημιώσεων των ειδικών λογαριασμών (Ν 2332/1995 και 2430/1996).(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η διαφορά μεταξύ του κινήτρου απόδοσης του Ν 2470/1997 (άρθρο 13) και των επιδομάτων των Ν 2332/1995 (άρθρο 11) και 2430/1996 (άρθρο 8) αποτελεί αποδοχές ειδικού σκοπού, που προσιδιάζουν προς την άσκηση συγκεκριμένων καθηκόντων συγκεκριμένης κατηγορίας υπαλλήλων, όπως αυτοί του Υπουργείου Γεωργίας και των ΝΠΔΔ που υπάγονται σε αυτό και συνεπώς δεν είναι νόμιμη η καταβολή αυτής στους υπαλλήλους των ΟΕΒ (ομοφ.).
ΕΣ/Τ1/71/2006
Επίδομα ειδικής απασχόλησης αρθ.35 ν.3329/2005 σε Διοικητή Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας (Θεραπευτήριο). Μη νόμιμη η καταβολή του, καθόσον αυτό χορηγείται στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας κ Κοιν. Αλληλεγγύης, στους αποσπασμένους σε αυτή και στο μετακλητό προσωπικό. Οι Διοικητές των ΜΚΦ που υπηρετούν με διετή θητεία, δεν υπάγονται στο ανωτέρω προσωπικό και οι αποδοχές τους προβλέπονται ρητά στην Π4/Γποικ/77217/20-7-2005 Κ.Υ.Α.
ΝΣΚ/236/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Επίδομα οικογενειακό. ΑΕΔ. Αναδρομικότητα αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η γνωμοδότηση αποφαίνεται επί των κατωτέρω ζητημάτων, τα οποία ανακύπτουν υπό το πρίσμα της εκδοθείσης υπ αριθμ. 3/2001 αποφάσεως του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) και των διατάξεων των άρθρων 4 παρ.1, 21 παρ.1 και 100 παρ.4 του Συντάγματος 1975, 21 παρ.1 και 51 του Ν 345/1976, 11 (παρ.1 και 6) του Ν 1505/1984 και 12 (παρ.1 και 4) του Ν 2470/1997 : Α. Επί της υποχρεώσεως του Δημοσίου για την καταβολή στους δημοσίους υπαλλήλους του επιδόματος οικογενειακών βαρών του άρθρου 11 παρ.1 του Ν 1505/1984, όπως ίσχυε πριν και μετά την τροποποίησή του από το άρθρο 4 παρ.1 του Ν 1810/1988, μετά την έκδοση της ανωτέρω αποφάσεως του ΑΕΔ, με την οποία κηρύχθηκε αντισυνταγματική και ανίσχυρη η θέτουσα περιορισμούς προς απόληψη του εν λόγω επιδόματος διάταξη του άρθρου 11 παρ.6 του Ν 1505/1984, όπως ίσχυε πριν και μετά την τροποποίησή της από το άρθρο 52 παρ.1 του Ν 1591/1986. Ειδικότερα, αντιμετωπίζονται οι περιπτώσεις ανυπαρξίας τοιαύτης υποχρεώσεως και οι περιπτώσεις υπάρξεως και η έκτασή της (χρονικό διάστημα και κατηγορίες δικαιούχων που αφορά), επί τη βάσει της δεσμεύσεως που συνεπάγεται η απόφαση του ΑΕΔ και ανάλογα με το αν είχαν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις (αμετάκλητες ή μη, πριν ή μετά την έκδοση της αποφάσεως του ΑΕΔ, αναγνωριστικές ή καταψηφιστικές), αν είχαν ή δεν είχαν ασκηθεί αγωγές ή υποβληθεί αιτήσεις εξωδίκου αναγνωρίσεως απαιτήσεως, που εκκρεμούν κλπ. Β. Επί της τυχόν ανακυπτούσης, μετά την έκδοση της υπ αριθμ. 3/2001 αποφάσεως του ΑΕΔ, υποχρεώσεως του Δημοσίου για την καταβολή της μηνιαίας οικογενειακής παροχής του άρθρου 12 (παρ.1 και 4) του Ν 2470/1997 και στους δύο συζύγους που είναι υπάλληλοι και δη στο ακέραιο χωρίς τους περιορισμούς που θέτουν οι διατάξεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου. Επί του ζητήματος αυτού η γνωμοδότηση αποφαίνεται αρνητικά. Γ. Επί της συνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 12 (παρ.1 και 4) του Ν 2470/1997, όπως η παρ.4 αντικαταστάθηκε από το άρθρο 21 παρ.1 του Ν 2515/1997, περί χορηγήσεως στους υπαλλήλους, από 1-1-1997 και εφεξής, μηνιαίας οικογενειακής παροχής για την ενίσχυση των οικογενειών τους, ανάλογα και με τον νομικό χαρακτήρα της εν λόγω παροχής (ως γνησίου οικογενειακού επιδόματος ή ως προσαυξήσεως του μισθού τους). Επί του ζητήματος αυτού η γνωμοδότηση, συντασσομένη προς τις σκέψεις των υπ αριθμ. 3/2001 και 6/2001 αποφάσεων του ΑΕΔ και του ΑΠ, αντιστοίχως, αποφαίνεται ότι η μηνιαία οικογενειακή παροχή έχει τον χαρακτήρα προσαυξήσεως του μισθού των υπαλλήλων, οι δε προβλέπουσες την καταβολή της διατάξεις, κατά το μέρος που θέτουν περιορισμούς προς απόληψή της στο ακέραιο, είναι αντίθετες στα άρθρα 4 παρ.1 και 21 παρ.1 του Σ/1975 και ως εκ τούτου ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες. Συνακολούθως προς ταύτα, η γνωμοδότηση αποφαίνεται ότι της μηνιαίας οικογενειακής παροχής του άρθρου 12 παρ.1 του Ν 2470/1997 δικαιούνται στο ακέραιο, (δηλαδή χωρίς τους περιορισμούς που θέτουν προς απόληψή της οι διατάξεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου) και μάλιστα από 1-1-1997, υπό την επιφύλαξη βεβαίως των διατάξεων περί παραγραφής, οι υπαγόμενοι στις διατάξεις του Ν 2470/1997, οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού αορίστου χρόνου, των οποίων οι αποδοχές ρυθμίζονται από τις διατάξεις του πιο πάνω νόμου, οι υπάλληλοι και δημόσιοι λειτουργοί, που υπάγονται σε ιδιαίτερο μισθολογικό καθεστώς, το οποίο ως προς τη χορήγηση του οικογενειακού επιδόματος παραπέμπει στις διατάξεις του Ν 2470/1997 (π.χ. άρθρα 2 παρ.5, 10 παρ.5, 12 παρ.5 του Ν 2521/1997 : για τους δικαστικούς λειτουργούς, το κύριο προσωπικό του ΝΣΚ και τους ιατροδικαστές, άρθρα 2 παρ.5, 5 παρ.5 του Ν 2606/1998 : για τους διπλωματικούς υπαλλήλους κλπ), ως και οι συνταξιούχοι και βοηθηματούχοι του Δημοσίου γενικώς (άρθρο 5 παρ.6 Ν 2592/1998).
ΕλΣυν.Τμ.1/1131/2016
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως καταλογίστηκε ο εκκαλών με το ως άνω ποσό που έλαβε ως επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών για το χρονικό διάστημα από 15.12.1997 έως 30.4.2009, δεδομένου ότι ανήκει στον κλάδο ΠΕ Οικονομικών Επιθεωρητών, οι αποδοχές των οποίων καθορίζονται αποκλειστικά και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, από τις προαναφερθείσες 20497901/7800/0022/7.7.1997 και 2/70489/0022/15.12.2004 υπουργικές αποφάσεις. Ως εκ τούτου, εισέπραξε το προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 3 του ν. 2470/1997, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν από τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. Α1 του ν. 3205/2003, επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα χωρίς να το δικαιούται.(....)Εντούτοις, λαμβανομένων, περαιτέρω, υπ' όψιν α) της καλής πίστης του εκκαλούντος ως προς την είσπραξη του ως άνω ποσού, δοθέντος ότι αυτός είχε την εύλογη πεποίθηση ότι ελάμβανε νόμιμα το επίμαχο επίδομα, ... και β) των προσκομισθέντων στοιχείων οικονομικής κατάστασης και ιατρικών βεβαιώσεων, το Τμήμα κρίνει, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου έφεσης, ότι η εκ μέρους του εκκαλούντος επιστροφή, μετά την πάροδο ήδη μακρού χρόνου, ποσού πλέον των 1.500,00 ευρώ θα έχει άμεση δυσμενή επίδραση στα μέσα διαβίωσης του ιδίου και της συζύγου του και ότι, ως εκ τούτου, ο επίδικος καταλογισμός θα πρέπει να περιορισθεί στο ποσό αυτό, λόγω της εφαρμογής της αρχής της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης.Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη έφεση πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή...
ΝΣΚ/137/2018
Καταβολή ή μη συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος στους αξιωματικούς, που αποστρατεύτηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 1-7-2011 έως 31-7-2012, κατά το οποίο είχαν ανασταλεί οι διατάξεις που προβλέπουν τη χορήγηση χρονοεπιδόματος και μισθολογικής προαγωγής.(...)Το εφάπαξ βοήθημα των αποστρατευθέντων κατά το χρονικό διάστημα από 1-7-2011 έως 31-7-2012 αξιωματικών ορθά υπολογίσθηκε, σύμφωνα με την ισχύουσα τότε διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 του ν.δ. 398/1974, με βάση τις «παγωμένες» αποδοχές τους κατά την ημέρα εξόδου τους από την υπηρεσία, ενώ τα οικονομικά αποτελέσματα των νέων φύλλων διακοπής μισθοδοσίας, με τα οποία χορηγήθηκε επιπλέον ποσοστό στο επίδομα χρόνου υπηρεσίας και μισθολογική προαγωγή, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περιπτ. 38 β της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 σε συνδυασμό με την παράγραφο 12 α του άρθρου 4 του V. 4151/2013, δεν δύνανται να ανατρέξουν σε ημερομηνία προγενέστερη της 1-8-2012 (ομόφ.)
114218/1997
114218/1997.Κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών και γενικών προγραμμάτων διαχείρισης στερεών αποβλήτων» (Β΄ 1016). Βλέπε την 56366/4351/2014-ΦΕΚ 3339 Β/12-12-2014 κυα με την οποία καταργούνται οι παράγραφοι 7, 8, 9 και 10 του κεφαλαίου 7 του παραρτήματος Ι του άρθρου 3 της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αριθ. 114218/1997 «Κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών και γενικών προγραμμάτων διαχείρισης αποβλήτων»
ΝΣΚ/137/2015
Αναπροσαρμογή μερίσματος και οικονομικής ενίσχυσης των στρατιωτικών, που αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης, κατά το χρονικό διάστημα που είχαν ανασταλεί οι διατάξεις που προβλέπουν τη χορήγηση χρονοεπιδόματος και μισθολογικής προαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα νέα φύλλα διακοπής μισθοδοσίας, με τα οποία χορηγήθηκε επιπλέον ποσοστό στο επίδομα χρόνου υπηρεσίας και μισθολογική προαγωγή, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περιπτ.38 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 σε συνδυασμό με την παράγραφο 12α του άρθρου 4 του ν. 4151/2013, δυνάμει των οποίων αναπροσαρμόστηκε η σύνταξη από το ΓΛΚ των στρατιωτικών, που αποχώρησαν, λόγω συνταξιοδότησης, κατά το χρονικό διάστημα από 1-7-2011 έως 31-7-2012, παράγουν έννομα δικαιώματα αναπροσαρμογής του μερίσματος, που καταβάλλουν τα Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, καθώς και της οικονομικής ενίσχυσης των Ειδικών Κλάδων Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων ΜΤΣ, ΜΤΝ και ΜΤΑ (ΕΚΟΕΜΣ - ΕΚΟΕΜΝ – ΕΚΟΕΜΑ), από 1-8-2012 και εντεύθεν. Και τούτο διότι το ως άνω χρονικό διάστημα προσμετράται ως χρόνος για την απονομή μισθολογικής προαγωγής και τη χορήγηση επιπλέον ποσοστού στο επίδομα χρόνου υπηρεσίας, ενώ κατά τη διάρκειά του «πάγωσε» μόνον η καταβολή των σχετικών ποσών. (ομοφ.) -- ΑΠΟΔΕΚΤΗ