×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/434/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τοποθέτηση πτυχιούχων αλλοδαπών πανεπιστημίων άνω των 50 ετών για την απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 22 του Ν 3209/2003 δεν εφαρμόζεται στους ιατρούς, που απέκτησαν πριν από τη συμπλήρωση του 50ου έτους της ηλικίας τους, από πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, πτυχίο ιατρικής, το οποίο αναγνωρίσθηκε ως ισότιμο και αντίστοιχο με αυτά της ημεδαπής μετά την ως άνω ηλικία. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/90/2005

Μετάταξη μονίμου δημοσίου υπαλλήλου Υπουργείου Εξωτερικών στον κλάδο Εμπειρογνωμόνων ως Πολιτιστικού Συμβούλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η εξέταση από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο αιτήσεως μονίμου δημοσίου υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων σε προσωποπαγείς θέσεις, μη κατέχοντος πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής ούτε μεταπτυχιακό τίτλο Α.Ε.Ι. ημεδαπής ή ισότιμο αλλοδαπής, περί μετατάξεώς του στον κλάδο Εμπειρογνωμόνων ως Πολιτιστικού Συμβούλου, σύμφωνα με την περίπτωση γ) της παραγράφου 7 του άρθρου 88 του Οργανισμού του ανωτέρω Υπουργείου.


ΝΣΚ/47/2010

Τυπικό προσόν της τετραετούς επαγγελματικής ή εργαστηριακής εμπειρίας υποψηφίου για διορισμό σε θέση μέλους Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα προσόντα διορισμού για την κάλυψη της θέσης Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) σε Τ.Ε.Ι. είναι: 1) πτυχίο Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο αυτού πτυχίο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και 2) τετραετής εργαστηριακή ή επαγγελματική εμπειρία. Τα προσόντα αυτά πρέπει να είναι αντίστοιχα της θέσης που πρόκειται να πληρωθεί. Η εργαστηριακή και επαγγελματική εμπειρία του υποψηφίου που είναι κάτοχος αλλοδαπού τίτλου σπουδών προσμετράται από την ημερομηνία αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ της ισοτιμίας και αντιστοιχίας του τίτλου αυτού με το πτυχίο των Τ.Ε.Ι.


ΝΣΚ/502/2005

Μετάταξη υπαλλήλου του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων του ΥΠΕΞ στον ανώτερο κλάδο ΔΛΓΥ του ιδίου Υπουργείου - Ισοτιμία πτυχίων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου προς τα πτυχία των λοιπών ΑΕΙ της ημεδαπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η μετάταξη υπαλλήλου του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων σε προσωποπαγείς θέσεις του ΥΠΕΞ στον ανώτερο κλάδο Διοικητικής Λογιστικής και Γραμματειακής Υποστήριξης του ιδίου Υπουργείου κατά αναλογική εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 69 έως 74 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα και με τυπικό προσόν πτυχίο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, το οποίο είναι ισότιμο προς τα πτυχία των ΑΕΙ της ημεδαπής.


ΝΣΚ/387/2004

Χορήγηση του πιστοποιητικού της παρ.4 του άρθρου 36 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ σε ιατρούς άνευ ειδικότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ιατροί, οι οποίοι στις 31-12-1994 ασκούσαν νομίμως στη χώρα μας το ιατρικό επάγγελμα, με την ιδιότητα του ιατρού γενικής ιατρικής, άνευ του τίτλου της ειδικότητας της γενικής ιατρικής, έχουν το δικαίωμα να εξακολουθούν να το ασκούν, μη υποχρεούμενοι να ακολουθήσουν την διαγραφόμενη από τις διατάξεις της παρ.δ του άρθρου 29 του Ν 3209/2003 διαδικασία, προκειμένου να αποκτήσουν τον ως άνω τίτλο, εφοδιαζόμενοι από το προβλεπόμενο από την παρ.4 του άρθρου 36 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ πιστοποιητικό, το οποίο χορηγείται, κατόπιν σχετικών αιτήσεων, από τις Δ/νσεις ή τα Τμήματα Υγιεινής των κατά τόπον αρμοδίων Νομ/κών Αυτ/σεων.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/76/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο ...μετατάχθηκε στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, δεδομένου ότι δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή. Και τούτο, διότι κατά την έννοια των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού πρέπει, καταρχήν, να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό, που είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, κατά τα κριτήρια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.2638/1998 και του άρθρου 14 του  ν. 3450/2006, τα διπλώματα Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και το πτυχίο Πλοιάρχου Γ΄ τάξης, δεν είναι ισότιμα προς τα πτυχία που χορηγούν τα Τ.Ε.Ι., καθόσον μόνο τα διπλώματα Εμπορικού Ναυτικού Α΄ Τάξης για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν. από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και εφεξής αναγνωρίζονται από το νόμο ως ισότιμα προς τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., ενώ παρέχεται η δυνατότητα να καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα οι όροι και η διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας αποκλειστικά των Διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης των αποφοίτων των Α.Δ.Σ.Ε.Ν.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη  με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/392/2005

Απόκτηση τίτλου ειδικότητας γενικής ιατρικής – Αντίθετες στο κοινοτικό δίκαιο διατάξεις εσωτερικού δικαίου, κατά τις οποίες ο τίτλος χορηγείται σε ιατρούς που δεν έχουν υποστεί τριετή εκπαίδευση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι διατάξεις των παρ.δ1 και δ2 του άρθρου 29 Ν 3209/2003 (ΦΕΚ Α΄ 304), που προβλέπουν τη χορήγηση τίτλου ειδικότητας γενικής ιατρικής χωρίς εκπαίδευση ή κατόπιν ετήσιας ή εξάμηνης εκπαιδεύσεως, αντίκεινται τόσο σ’ αυτές των άρθρων 30, 31, 35 και 36 της Οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, όσο και σ’ αυτές των άρθρων 22 του ΠΔ 84/1986 (άρθρο 9 του ΠΔ 38/2004), κατά τις οποίες για τη χορήγηση τίτλου, που πιστοποιεί ειδική εκπαίδευση στη γενική ιατρική, απαιτείται τριετής τουλάχιστον εκπαίδευση.


ΝΣΚ/343/2016

Ένταξη μόνιμων μελών Ε.Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστημίων στη βαθμίδα του Λέκτορα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. των Πανεπιστημίων, τα οποία υπέβαλαν αίτηση για να ενταχθούν, μετά από κρίση, στη βαθμίδα του Λέκτορα, εντός της προθεσμίας που ορίζονταν με την διάταξη της παραγράφου 23 του άρθρου 3 του ν. 3027/2002, αλλά δεν υπηρετούσαν ως μόνιμα μέλη, κατά τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, ή δεν είχαν ή δεν απέκτησαν διδακτορικό δίπλωμα μέχρι τη λήξη της αποκλειστικής προθεσμίας των δώδεκα μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω διάταξης.


ΝΣΚ/142/2003

Αρμοδιότητα Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Ιατρών ΕΣΥ, προκειμένου να προβεί σε επανάκριση για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ για το Γ.Ν. – Κέντρο Υγείας Σητείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με το δεδομένο ότι προς απόκτηση της ειδικότητος της Γενικής Ιατρικής απαιτείται όπως χρονικό διάστημα 6 μηνών από την απαιτούμενη τετραετή άσκηση διανύεται στην Παθολογία, συνάγεται ότι, αρμόδιο πλέον Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών για να επιληφθεί της αναπεμφθείσας υπόθεσης, ήτοι για να κρίνει και κατατάξει τους υποψηφίους για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ που προκηρύχθηκε για το Νομαρχιακό Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Σητείας, εφόσον το, μέχρι την θέση σε ισχύ των ως άνω Συμβουλίων, αρμόδιο ΣΚΕΙΟΠΝΙ Κρήτης έχει καταργηθεί, είναι το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Γενικής Ιατρικής, καθόσον για την απόκτηση της τελευταίας αυτής ειδικότητας προϋποτίθεται η άσκηση των μετεκπαιδευομένων ιατρών, μεταξύ άλλων, και στην παθολογία, ενώ δεν συμβαίνει το αντίστροφο, τα δε, εκτός του Προέδρου (Πρόεδρος του ΠεΣΥ), μέλη του Συμβουλίου αυτού (τρεις Διευθυντές ιατροί ΕΣΥ της ίδιας ή συναφούς ειδικότητας και ένας Πανεπιστημιακός καθηγητής Α’ ή Β’ βαθμίδας της ίδιας επίσης ή συναφούς ειδικότητας) έχουν υποβληθεί στην αναγκαία μετεκπαίδευση και έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για να κρίνουν, οπωσδήποτε, τους ιατρούς ειδικότητας Γενικής Ιατρικής, αλλά, σύμφωνα με τα παραπάνω, και τους ιατρούς ειδικότητας Παθολογίας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/260/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:..Mε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: i) H ένταξη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος σε προσωρινό κλάδο κατηγορίας ΤΕ Eργοδηγών χωρίς πτυχίο ή δίπλωμα ΤΕΙ πραγματοποιήθηκε μη νόμιμα δεδομένου ότι, σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω (βλ. σκέψη ΙΙΙ.Β.), δεν πληρούνται άπασες οι προϋποθέσεις της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 3345/2005, καθόσον η εν λόγω υπάλληλος κατά την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης δεν είχε ήδη ενταχθεί σε μισθολογική κατηγορία σύμφωνα με τη διάταξη του εδ. α της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.3205/2003, αφού διορίστηκε μεταγενέστερα από την 1.1.1997 και το πτυχίο της δεν αποτέλεσε τυπικό προσόν για το διορισμό της (βλ. ΔΕφΑθ. 1729, 2770/2018). Τα δε υποστηρίζομενα από το Δήμο ... ότι αρκεί η κατάταξη της στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν.3205/2003 τυγχάνουν απορριπτέα ως αβάσιμα (βλ. ΔΠρΑθ 13815/2017, πρβλ. ΔΕφΑθ 1534/2019). Επομένως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, αν και με εν μέρει διάφορη αιτιολογία, η ως άνω βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου αντιβαίνει τις διατάξεις των άρθρων 9, 11 και 14 του ν. 4354/2015, δεδομένου ότι αυτή έπρεπε να εξελιχθεί στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΔΕ Τεχνικών (Σχεδιαστών). Αβασίμως δε προβάλλονται οι ρυθμίσεις του άρθρου 28 του ν. 4465/2017, σύμφωνα με το οποίο οι υπάλληλοι της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν.3345/2005 εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της ΤΕ κατηγορίας του άρθρου 9 του ν.4345/2015, καθόσον η διάταξη αυτή δεν τυγχάνει εν προκειμένω εφαρμογής αφού αφορά σε υπαλλήλους που έχουν νομίμως ενταχθεί στον κλάδο ΤΕ Εργοδηγών χωρίς πτυχίο. ii) Το με αριθμ. πρωτ. 1011/30.6.2003 πτυχίο Α΄ κύκλου μαθητείας Τ.Ε.Ε. Άρτας του Ο.Α.Ε.Δ. της ειδικότητας Σχεδιαστών Τεχνικών Έργων με χρήση Η/Υ του τομέα Κατασκευών, που έχει χορηγηθεί στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος στις 30.6.2003, είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΕ Α΄ Κύκλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το δε πτυχίο με αριθμ. πρωτ. 7/772/1.7.2004 πτυχίο Β΄ Κύκλου Σπουδών ειδικότητας Σχεδιαστών Τεχνικών Έργων με χρήση Η/Υ του Τομέα Κατασκευών, που έχει χορηγηθεί στην φερόμενη ως δικαιούχο ομοίως από το Τ.Ε.Ε. Άρτας του Ο.Α.Ε.Δ. στις 21.6.2004, είναι ισότιμο προς πτυχίο Τ.Ε.Ε. Β΄ Κύκλου σπουδών του ν.2640/1998, το οποίο με τη σειρά του τυγχάνει ισότιμο με απολυτήριο και πτυχίο αντίστοιχης ειδικότητας που χορηγούν τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) του ν. 3475/2006, λαμβανομένων εν προκειμένω αθροιστικά υπόψη των δύο ανωτέρω τίτλων σπουδών των ΕΠΑ.Λ. (βλ. το με αριθμ. πρωτ. 11805/17.4.2019 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Πιστοποίησης Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ). Επομένως, δεδομένου ότι αφενός μεν το πτυχίο Τ.Ε.Ε. Β΄ κύκλου σπουδών, που έχει χορηγηθεί στην φερόμενη ως δικαιούχο, είναι ισοδύναμο με πτυχίο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου των ν.576/1977 και 1566/1985, το οποίο είναι ομοίως ισοδύναμο με το καταργηθέν με το ν.576/1977 πτυχίο Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης του ν.δ. 580/1970, αφετέρου δε αυτή τυγχάνει κάτοχος απολυτηρίου Λυκείου (βλ. το υπ’ αριθμ. πρωτ. 650/14.4.1999 απολυτήριο του 4ου Γενικού Λυκείου Άρτας), η φερόμενη ως δικαιούχος διαθέτει τους απαιτούμενους από τη διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 16 του ν.3345/2005 τίτλους σπουδών απορριπτομένου του σχετικού λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου. Eξ’ άλλου δεν αμφισβητείται από την Επίτροπο κατά πόσο ο κλάδος ΤΕ Τεχνικών-Σχεδιαστών, όπου ανήκει η φερόμενη ως δικαιούχος, είναι συναφής βάσει των οικείων διατάξεων (αρμοδιότητες, φύση αντικειμένου) με το κατεχόμενο από αυτή πτυχίο ειδικότητας Σχεδιαστών Τεχνικών Έργων με χρήση Η/Υ στο τομέα κατασκευών (βλ. ΝΣΚ γνωμ. 11/2015). 


ΝΣΚ/115/2013

Προϋποθέσεις κατάταξης κατ’ άρθρο 15 του Ν. 3404/2005 Πτυχιούχων Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υποψήφιοι, κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, που έχουν αναγνωριστεί με πράξη του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ως ισότιμοι των τίτλων σπουδών Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής, αλλά όχι ως αντίστοιχοι αυτών, μπορούν να καταταγούν, δεδομένου ότι δεν απαιτείται ως προϋπόθεση για την κατάταξή τους, ως Πτυχιούχων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., η αντιστοιχία ή η συνάφεια των τίτλων τους με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος κατάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η θέσπιση από τη Συνέλευση του Τμήματος, ως κριτηρίου για την κατάταξη, της συνάφειας του τίτλου σπουδών των υποψηφίων κατόχων πτυχίων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., ή ισότιμων τίτλων σπουδών της αλλοδαπής με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος. γ) Οι κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής πρέπει να συνυποβάλλουν, ως δικαιολογητικά για την κατάταξή τους, μαζί με το αντίγραφο του τίτλου σπουδών τους και τη βεβαίωση «ισοτιμίας» ή «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του τίτλου σπουδών τους, καθώς και της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας των αναγνωριζόμενων ως «ισότιμων» και «ισότιμων και αντίστοιχων» αλλοδαπών τίτλων σπουδών με τη βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α - Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ή από το όργανο που έχει την αρμοδιότητα αναγνώρισης του τίτλου σπουδών, η μη υποβολή δε της απαιτούμενης βεβαίωσης περί της αναγνώρισης της «ισοτιμίας» ή της «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με τους τίτλους σπουδών των Ελληνικών Α.Ε.Ι., δεν μπορεί να υποκατασταθεί από μόνη τη βεβαίωση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., περί της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με την βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, ούτε και από την κατ’ άρθρο 10 παρ.3 του Ν. 2327/1995 βεβαίωση, από το Ειδικό Πρόγραμμα Επανεκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.