×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/440/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αμοιβή ιδιωτικών εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, των οποίων η σύμβαση διαρκεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους και οι οποίοι δεν παρέχουν διδακτικό έργο μετά την 31-12 εκάστου έτους για λόγους που δεν αφορούν τον ίδιο τον εργοδότη και εφόσον έχει γίνει νομίμως καταγγελία της σύμβασής τους για το λόγο αυτό, δεν θα πρέπει να αμείβονται για το μέχρι τέλους του σχολικού έτους χρονικό διάστημα, καθώς και αν έχει εγγράφως συμφωνηθεί με τον τρόπο αυτό περιορισμένη απασχόλησή τους για κάθε σχολικό έτος. β) Η μη παροχή διδακτικού έργου από τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα (εξάμηνο ετησίως) δεν είναι δυνατόν να αναγνωρισθεί ως διδακτική προϋπηρεσία και αν ακόμα αυτός έχει ενεργό σύμβαση με τον ιδιοκτήτη για το διάστημα αυτό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/206/2015

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:To σχέδιο σύμβασης και η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Γενικού Νοσοκομείου … «…» (…, Κέντρο Υγείας …, Κέντρο Υγείας …), για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.453.215,78 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)(....)Ο περιληφθείς στη διακήρυξη όρος (Παράρτημα Β΄, Γενικές Τεχνικές Προδιαγραφές, άρθρο 1 παρ. 4) που αποτελεί και συμβατικό όρο κατά παραπομπή από το 14ο άρθρο του σχεδίου σύμβασης (παρ. 3), περί του δικαιώματος του Νοσοκομείου να αναθέσει στον ανάδοχο πρόσθετες εργασίες, πέραν των συμβατικών, σε ποσοστό μέχρι 30% για την κάλυψη τυχόν έκτακτων αναγκών, είναι μη νόμιμος και δεν δύναται να ενεργοποιηθεί, προεχόντως διότι δεν προκύπτει ότι το δικαίωμα αυτό έχει περιληφθεί στη συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της σύμβασης, κατά παράβαση του άρθρου 8 παρ. 1 και 2 του π.δ 60/2007, ούτε βεβαίως έχει τύχει των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Γενικού Νοσοκομείου … «…», για χρονικό διάστημα ενός έτους, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.


ΕλΣυν/Τμ.1/276/2010

Ο διορισμός των επιτυχόντων σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π., για τους οποίους οι οριστικοί πίνακες αποτελεσμάτων εκδίδονται μετά την 1.1.2010, διενεργείται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, εντός του έτους 2011 και ολοκληρώνεται, μέχρι την εξάντληση των περιλαμβανομένων στους οριστικούς πίνακες και πάντως όχι πέραν της 31.12.2013. Ως εκ τούτου, είναι μη νόμιμη η έκδοση αποφάσεων διορισμού μόνιμου προσωπικού Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού κατά το χρονικό διάστημα από 19.5.2010 (ημερομηνία έναρξης ισχύος της αναστολής) μέχρι την έναρξη του έτους 2011 (πρβλ. πράξη Ι Τμ. Ελ. Συν. 164/2010), στη δε απαγόρευση αυτή περιλαμβάνονται και όσοι κατά το χρονικό αυτό διάστημα προσλαμβάνονται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου από προσωρινούς πίνακες επιτυχόντων σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 21 του ν. 3584/2007.


ΝΣΚ/40/2019

Χρόνος υποβολής της δηλώσεως φορολογίας εισοδήματος νομικού προσώπου, που έχει υπαχθεί σε διαδικασία ειδικής διαχείρισης με βάση τις διατάξεις του ν. 4307/2014 και υποχρέωση ή μη ειδικού διαχειριστή για την υποβολή της σχετικής δήλωσης μετά το, κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 69 του ν. 4307/2014, χρονικό διάστημα που παύει το λειτούργημά του(..)Η δήλωση φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, που έχουν τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης του ν. 4307/2014, πρέπει να υποβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του έκτου μήνα από το τέλος του οικείου φορολογικού έτους και η παραπάνω υποχρέωση βαρύνει τον δικαστικά διορισθέντα ειδικό διαχειριστή, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι εντός της προθεσμίας υποβολής της σχετικής δήλωσης είχε συμπληρωθεί το χρονικό διάστημα των δώδεκα (12) μηνών, που είχε οριστεί ως ειδικός διαχειριστής, αφού εξακολουθεί να έχει την ιδιότητα του νομίμου εκπροσώπου για όσο χρόνο διαρκεί η διαδικασία της ειδικής διαχείρισης και εφόσον, βεβαίως, δεν έχει διορισθεί στη θέση του άλλος ειδικός διαχειριστής.


ΝΣΚ/202/2007

Νομοπαρασκευαστική επιτροπή – Άσκηση χρεών προέδρου από τον ανώτερο και αρχαιότερο μετέχοντα στη σύνθεση δικαστικό λειτουργό – Αποζημίωση – Αρμοδιότητα έκδοσης βεβαιώσεων για τη λειτουργία της επιτροπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε νομοπαρασκευαστική επιτροπή νομίμως ασκεί χρέη προέδρου ο συμμετέχων στη σύνθεσή της ανώτερος και αρχαιότερος δικαστικός λειτουργός, και κατά το χρονικό διάστημα που δεν είχε ορισθεί πρόεδρος με διοικητική πράξη (ομοφ.). Κατά το χρονικό αυτό διάστημα ο εκτελών χρέη προέδρου θα αποζημιωθεί με την αποζημίωση που προβλέπεται για το απλό μέλος (πλειοψ.). Τα λοιπά μέλη της επιτροπής κατά το ίδιο διάστημα δικαιούνται την προβλεπόμενη γι’ αυτά αποζημίωση. Ο ασκών χρέη προέδρου έχει αρμοδιότητα να εκδίδει βεβαιώσεις για τη λειτουργία της επιτροπής και για το προ της προεδρίας του χρονικό διάστημα (ομοφ.).


ΝΣΚ/52/2020

Αν μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) που διορίστηκε και απασχολείται σε θέση Καθηγητή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, για χρονικό διάστημα μέχρι έξι μηνών, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του ν. 4009/2011, μπορεί, κατά το χρονικό διάστημα που υπηρετεί στο ελληνικό Α.Ε.Ι., : α) να συμμετέχει στη Γενική Συνέλευση της οικείας Σχολής και στη Γενική Συνέλευση του οικείου Τομέα και β) να ορίζεται μέλος Εκλεκτορικού Σώματος για την εκλογή, εξέλιξη και μονιμοποίηση μελών Δ.Ε.Π., που συγκροτείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου ...(..)
Μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) που διορίστηκε και απασχολείται σε θέση Καθηγητή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, για χρονικό διάστημα έξι μηνών, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 26 του ν. 4009/2011, δεν κωλύεται, κατά το χρονικό διάστημα που υπηρετεί στο ελληνικό Α.Ε.Ι.,: α) να συμμετέχει στη Γενική Συνέλευση της οικείας Σχολής και στη Γενική Συνέλευση του οικείου Τομέα και β) να ορίζεται μέλος Εκλεκτορικού Σώματος για την εκλογή, εξέλιξη και μονιμοποίηση μελών Δ.Ε.Π., που συγκροτείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4009/2011, ως ισχύουν, εφόσον η διαδικασία συγκρότησής του διεξάγεται κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα και συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 19 του ν. 4009/2011 και της με αριθμ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27-1-2017 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/176/2019

Καταβολή μισθωμάτων ....Με τα δεδομένα αυτά οι αξιώσεις του κληροδοτήματος κατά του Δήμου, αρχόμενες από το τέλος κάθε οικονομικού έτους, εντός του οποίου γεννήθηκαν οι σχετικές απαιτήσεις και ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξή τους, έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ. 1 του ν. 2362/1995   για το χρονικό διάστημα α) από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Σεπτέμβριο του 2011 και β) από τον Οκτώβριο του 2011 μέχρι το Μάιο του 2012, καθόσον παρά το γεγονός ότι η υποβολή των 68/23.9.2011 και 43/15.6.2012 αιτήσεων, αντίστοιχα του κληροδοτήματος προς το Δήμο διέκοψαν την παραγραφή για χρονικό διάστημα έξι μηνών (ελλείψει έγγραφης απάντησης εκ μέρους του Δήμου ...), ωστόσο δεν απέτρεψαν τη συμπλήρωση της πενταετούς παραγραφής μέχρι την έκδοση του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος κατά το έτος 2018. Ωστόσο, οι αξιώσεις του για το χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι το Μάιο του 2014, δεν έχουν υποπέσει στην πενταετή παραγραφή, καθόσον αυτή διακόπηκε με την υποβολή της 41/11.7.2013 αίτησής του προς το Δήμο για χρονικό διάστημα έξι μηνών, χωρίς να έχει συμπληρωθεί μέχρι την έκδοση του επίμαχου χρηματικού εντάλματος η πενταετής παραγραφή. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί του Δήμου ότι οι διατάξεις περί παραγραφής δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής εν προκειμένω, δεδομένου ότι υφίσταται ταύτιση δικαιούχου και οφειλέτη πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμοι, καθόσον τα ακίνητα που έχουν περιέλθει κατά κυριότητα σε Ο.Τ.Α. δυνάμει διαθήκης, με την οποία ορίζεται ρητά ότι από την πρόσοδο αυτών θα επιτευχθεί συγκεκριμένος κοινωφελής σκοπός, αποτελούν αυτοτελές κεφάλαιο διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 96 παρ. 1 του α.ν. 2039/1939, δηλαδή σύνολο περιουσίας που διαχωρίζεται από τη λοιπή περιουσία του Ο.Τ.Α., που δεν έχει δική του νομική προσωπικότητα, αναδεικνυόμενο σε αυτοτελές υποκείμενο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων (VII Τμ. 275/2017, ΔΕΦ ΑΘ 1797/2014). Τέλος η δαπάνη είναι μη κανονική, ωστόσο, δοθέντος ότι κατά το οικονομικό έτος 2018 υπήρχε η αναγκαία πίστωση στον οικείο Κ.Α.Ε. του Δήμου και εντέλει έγινε δημο-σιονομική ανάληψη της υποχρέωσης κατά το κρίσιμο οικονομικό έτος 2018, τα αρμόδια όργανα του Δήμου συγγνωστώς και όχι από πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην εξόφληση της δαπάνης.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/230/2014

Ανάθεση υπηρεσίας θαλάσσιας ενδομεταφοράς (...) Νομίμως έχει συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου και της εταιρείας με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η 403/23.9.2014 σύμβαση με αντικείμενο την ανάθεση υπηρεσίας θαλάσσιας ενδομεταφοράς για την «Εξυπηρέτηση της Δρομολογιακής Γραμμής ΚΑΒΑΛΑ – ΛΗΜΝΟΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ – ΧΙΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ (και επιστροφή)», κατά το χρονικό διάστημα από 24.9.2014 μέχρι την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική, εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη δρομολόγηση, άλλως μέχρι τη σύναψη σύμβασης αποκλειστικής εξυπηρέτησης και σε περίπτωση που δεν συναφθεί τέτοια σύμβαση μέχρι την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού, διάστημα το οποίο σε κάθε περίπτωση δεν δύναται να υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της σύμβασης.  


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/174/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, κατά το μέρος που με αυτήν καταβάλλεται διαφορά αποδοχών των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων, για το χρονικό διάστημα από 2.12.2016 έως 31.12.2017. Ειδικότερα, δεν μπορεί να τους χορηγηθεί για το χρονικό αυτό διάστημα η διαφορά των αποδοχών που προέκυψε από την επανακατάταξή τους σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, λόγω της αναγνώρισης, δυνάμει του άρθρου 28 του ν. 4440/2016, ως χρόνου προϋπηρεσίας τους του χρονικού διαστήματος από 30.10.1996, ημερομηνία διορισμού στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση .. επιτυχόντων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. έτους 1995, έως 21.9.2000, ημερομηνία διορισμού των υπαλλήλων αυτών στον ίδιο φορέα. Αυτό, διότι η μισθολογική τους εξέλιξη, η οποία δεν εξαιρείται από την προαναφερόμενη αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης όλων των υπαλλήλων, έχει ανασταλεί μέχρι τις 31.12.2017, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015. Συνακόλουθα, η επανακατάταξή των υπαλλήλων αυτών σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο θα τους επιφέρει οικονομικά αποτελέσματα και θα μπορούν να λάβουν τις αποδοχές του ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου από 1.1.2018 και εφεξής που θα έχει παύσει η αναστολή αυτή. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται εν μέρει μη νόμιμη και το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί. 


ΝΣΚ/25/2023

α) Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 20 του ν. 3801/2009 ή του άρθρου 20 του ν. 4387/2016, όπως έχουν αντικατασταθεί από το άρθρο 27 του ν. 4670/2020, σε υπαλλήλους ΙΔΑΧ που συνέχισαν να εργάζονται στο Δημόσιο και να μισθοδοτούνται και μετά την υποβολή αίτησής τους προς τον e-ΕΦΚΑ για συνταξιοδότηση και β) εάν συντρέχει λόγος αναζήτησης από το Δημόσιο, ως αχρεωστήτων, των αποδοχών που έχει καταβάλει στους παραπάνω υπαλλήλους για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο συνέχισαν να απασχολούνται μετά την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης.(...)α) Η πλήρης αναστολή ή η καταβολή του 70% της σύνταξης, για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την υποβολή προς τον e-ΕΦΚΑ των αιτήσεων συνταξιοδότησης υπαλλήλων ΙΔΑΧ εργαζόμενων στο Δημόσιο, μέχρι την αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής τους σχέσης, έχει κριθεί από τον συνταξιοδοτικό φορέα, κατ’ εφαρμογή των συνταξιοδοτικών διατάξεων που ρυθμίζουν το ζήτημα και δεν υφίσταται αρμοδιότητα της ερωτώσας υπηρεσίας ως προς το ζήτημα αυτό και β) νόμιμα η ερωτώσα υπηρεσία αξιώνει την επιστροφή, εκ μέρους των ανωτέρω πρώην υπαλλήλων, των αποδοχών που τους καταβλήθηκαν αχρεωστήτως, κατά το χρονικό διάστημα από 1.10.2021 έως 30.11.2021, κατά το οποίο είχε λυθεί η εργασιακή τους σχέση, ενώ μη νόμιμα αξιώνει την εκ μέρους τους επιστροφή των αποδοχών που έλαβαν κατά το χρονικό διάστημα από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους, την 1.6.2021 και 1.4.2021, αντίστοιχα, έως την 1η του επόμενου από την έκδοση των πράξεων συνταξιοδότησής τους μήνα, δηλαδή έως την 1.10.2021 (ομόφωνα).


ΝΣΚ/355/2002

Δεδικασμένο. Έννοια. Αποδοχές υπαλλήλων του Δημοσίου. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η τελεσίδικη απόφαση που εκδόθηκε σε προγενέστερη δίκη και επιδίκασε αποδοχές εργαζομένων με βάση συγκεκριμένες νομικές διατάξεις για ορισμένο χρονικό διάστημα αποτελούν δεδικασμένο όταν στη νέα δίκη, μεταξύ των αυτών διαδίκων, αξιώνεται με βάση το ίδιο νομικό καθεστώς η καταβολή των ίδιων αποδοχών για μεταγενέστερο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο δεν άλλαξαν τα λοιπά –εκτός από τον χρόνο- περιστατικά. Η Διοίκηση, επομένως, στα πλαίσια της καλής πίστεως και των χρηστών ηθών, δύναται να ικανοποιήσει, εξωδίκως, σχετική αίτηση υπαλλήλου της. Η παραγραφή των απαιτήσεων κατά του Δημοσίου από αποδοχές υπαλλήλων του είναι διετής και αφετηριάζεται από τον χρόνο γενέσεώς τους και όχι από του τέλους του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο γεννήθηκε η αξίωση και ήταν δυνατή η δικαστική της επιδίωξη.