×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/440/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σχηματισμός από την ανώνυμη εταιρεία «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.», του προβλεπόμενου από το άρθρο 62.3 της αναφερόμενης σύμβασης ειδικού αφορολόγητου αποθεματικού, επί ζημιογόνου οικονομικής χρήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανώνυμη εταιρεία «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.», ανάδοχος του έργου «Παραχώρηση της Μελέτης, Κατασκευής, Αυτοχρηματοδότησης και Εκμετάλλευσης της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού – Αεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού», δεν δύναται να σχηματίζει το προβλεπόμενο από το άρθρο 62.3 της σχετικής σύμβασης μελέτης και κατασκευής του έργου ειδικό αφορολόγητο αποθεματικό, σε περίπτωση ζημιογόνου οικονομικής χρήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/267/2003

Φορολογία μεταβίβασης μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου που προβλέπεται στη «Σύμβαση Παραχώρησης της Μελέτης, Κατασκευής, Αυτοχρηματοδότησης και Εκμετάλλευσης της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας - Σταυρού - Αεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού», η οποία υπεγράφη στις 23-5-1996 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της αναδόχου εταιρίας «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν 2445/1996, δεν περιλαμβάνεται, από φορολογικής πλευράς και για την επιβολή του κατωτέρω φόρου, στα Ίδια Κεφάλαια της αναδόχου εταιρίας αυτής (ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.), όπως αυτά ορίζονται στην περίπ. 4 της παραγράφου 4.2.200 του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου (Ε.Γ.Λ.Σ.), και ειδικότερα δεν αποτελεί επιχορήγηση επενδύσεως, που περιλαμβάνεται στα άνω Κεφάλαια, οπότε και δεν συνυπολογίζεται κατά τον προσδιορισμό της κατώτατης πραγματικής αξίας πώλησης των μετοχών της εταιρίας αυτής, επί της οποίας επιβάλλεται ο φόρος 5% της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του Ν 2238/1994 (μεταβίβασης μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο).


Αριθµ. Δ17α/06/19/ΦΝ 443/2009

Αρµοδιότητα συντήρησης παράπλευρου και δευτερεύο­ντος οδικού δικτύου της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευ­σίνας - Σταυρού - Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περι­φερειακής Λεωφόρου Υµηττού (Αττική Οδός).


Ν.2445/1996

Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης της Μελέτης, Κατασκευής, Αυτοχρηματοδότησης και Εκμετάλλευσης της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας-ΣταυρούΑεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, ρύθμιση συναφών θεμάτων και άλλες διατάξεις


ΝΣΚ/94/2024

Σύμβαση παραχώρησης. Συνδρομή ή μη των νόμιμων προϋποθέσεων για την σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης. (...) Υπό τα δεδομένα που τίθενται στο ερώτημα, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης με την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.», παραχωρησιούχο του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Αυτοχρηματοδότηση και Εκμετάλλευση της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας-Σταυρού-Αεροδρομίου Σπάτων και Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού», η οποία συμπληρωματική σύμβαση θα αφορά σε παράταση της αρχικής σύμβασης για το χρονικό διάστημα από τις 5-10-2024 (οπότε λήγει η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης), έως και τις 12-2-2025, οπότε συμπληρώνεται χρονικό διάστημα πέντε (5) μηνών από την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης (στις 12-9-2024), το οποίο προβλέπεται στη νέα σύμβαση για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων έναρξης της νέας περιόδου Παραχώρησης της Αττικής Οδού, με σκοπό να εξακολουθήσει η αδιατάρακτη παροχή των υπηρεσιών λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου κατά το διάστημα αυτό.


ΔΕΛ/Α/1073860/2014

Εξαίρεση από την υποβολή στη ΔΟΥ συμφωνητικών που καταρτίζονται μεταξύ της εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. με Α.Φ.Μ. 094421389 και των συνδρομητών-πελατών της και αφορούν την εξυπηρέτηση αυτών μέσω της Αττικής Οδού.  

ΝΣΚ/282/2000

Δημόσια έργα. Σύμβαση παραχώρησης για το έργο "Μελέτη - Κατασκευή - Αυτοχρηματοδότηση και Εκμετάλλευση της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας - Σταυρού - Α/Δ Σπάτων και ΔΠΛΥ".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εισηγητής: Ν.Αντωνίου, Νομικός Σύμβουλος α) Νομίμως ανατίθεται στον ανάδοχο της αρχικής σύμβασης παραχώρησης η εκτέλεση επιπρόσθετων εργασιών που προέκυψαν λόγω τροποποιήσεων του σχεδιασμού του έργου από τον κύριο του έργου, καθόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη στη σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε με νόμο (ομόφωνα). β) Το ποσό των κατά τα άνω ανατιθέμενων επιπρόσθετων εργασιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% του ποσού της αρχικής σύμβασης (ομόφωνα). γ) Η συμπληρωματική σύμβαση (ή συμβάσεις) που θα καταρτισθούν για την ανάθεση της εκτέλεσης των ανωτέρω επιπρόσθετων εργασιών στον ανάδοχο της κύριας σύμβασης, δεν υπόκειται στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (πλειοψ.).


ΝΣΚ/104/2018

Δυνατότητα εγγραφοδιαγραφής στο Γενικό Βιβλίο Υλικού του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ξυνιάδας των υλικών, που παραχωρήθηκαν από ανώνυμη εταιρεία στο Πυροσβεστικό Σώμα, προς αποκλειστική χρήση για τριάντα χρόνια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν προβλέπεται εκ του νόμου η εγγραφοδιαγραφή στο Γενικό Βιβλίο Υλικού του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Ξυνιάδας των υλικών, που παραχωρήθηκαν από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΟΔΟΣ.... Α.Ε.» στο Πυροσβεστικό Σώμα, προς αποκλειστική του χρήση για τριάντα χρόνια, δεδομένου ότι τα ως άνω υλικά εξακολουθούν να ανήκουν κατά κυριότητα στην ως άνω εταιρεία και όχι στο Ελληνικό Δημόσιο. (ομόφ.)


ΝΣΚ/372/2012

Απαλλαγή ή μη της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» από το Ε.Τ.ΑΚ. των ετών 2008 και 2009, που επιβλήθηκε με το Ν. 3634/2008.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.», δεν απαλλάσσεται της υποχρεώσεως καταβολής του Ενιαίου Τέλους Ακινήτου (Ε.Τ.ΑΚ.), που επιβλήθηκε με το Ν. 3634/2008, είναι, δε, άλλο το ζήτημα της ενδεχόμενης αποζημιωτικής ευθύνης του Δημοσίου, κατ’ εφαρμογήν του άρθρου 5.2 της κυρωθείσης με το Ν. 2338/1995 Συμβάσεως Αναπτύξεως νέου Αεροδρομίου Σπάτων. (ομοφ.)


Ν.5244/2025

Κύρωση της από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβασης Υποπαραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «Lamda Corfu Marina Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Μαρίνας Κέρκυρας» και της εταιρείας «Lamda Marinas Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων» αναφορικά με το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας (Megayacht Marina).


ΕλΣυνΤμ.6/1203/2014

Εκτέλεση έργου:ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι : Α) Η ελεγχόμενη σύμβαση δεν αποτελεί μεικτή σύμβαση αλλά συνένωση δύο διακριτών μεταξύ τους συμβάσεων (αυτής της κατασκευής των ηχοπετασμάτων και αυτή της εκπονήσεως της μελέτης ηχοπροστασίας), εκάστη των οποίων είναι πλήρης, αυτοτελής και κατατείνει στην επίτευξη διαφορετικών στόχων και συγκεκριμένα η μεν μία στην αποπεράτωση του φυσικού αντικειμένου της κατασκευής των ηχοπετασμάτων που άρχισαν να κατασκευάζονται με παλαιότερες εργολαβίες, η δε άλλη στη μελέτη του θορύβου σε περιοχές (θέσεις) διάφορες της κατασκευής του έργου, οι οποίες άλλωστε προσδιορίσθηκαν με την 107640/29.1.2010 εγκριθείσα μελέτη. Τούτο αναφέρεται ρητώς στο οικ.13693/2.12.2013 έγγραφο του αναπληρωτή Διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας .., όπου, ως εκτέθηκε ήδη ανωτέρω, ρητώς αναγράφεται ότι «… αποφασίσθηκε η εκπόνηση μελέτης σε νέες θέσεις που δεν περιλαμβάνονται στην ελεγχόμενη εργολαβία … Η μελέτη … αφορά σε λήψη μέτρων ηχοπροστασίας σε περιοχές της Λεωφόρου … και Λεωφόρου … οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στην ελεγχόμενη εργολαβία … Η μελέτη … θα εγκριθεί αρμοδίως με σκοπό την αντιμετώπιση του θορύβου μέσω μελλοντικών εργολαβιών …», ενώ και στην ασκηθείσα παρέμβαση δεν γίνεται οιαδήποτε μνεία σχετικά με την πιθανή χρησιμοποίηση της μελέτης που πρόκειται να εκπονηθεί, στην κατασκευή των ηχοπετασμάτων που αποτελούν αντικείμενο της συμβάσεως έργου. Ο διακριτός χαρακτήρας των δύο συμβάσεων και το γεγονός ότι κατατείνουν σε διαφορετικό οικονομικό και λειτουργικό αποτέλεσμα αποτρέπει την ενιαία αντιμετώπιση αυτών (με βάση τον κανόνα του κύριου και παρεπόμενου αντικειμένου της ίδιας συμβάσεως) και επιτάσσει την εφαρμογή σε κάθε ιδιαίτερη σύμβαση των κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν το αντικείμενό της. Ομοίως, δεν είναι δυνατόν η κριθείσα σύμβαση να αντιμετωπισθεί βάσει των διατάξεων του άρθρου 19 του Ν. 3316/2005 και του άρθρου 8 του Κώδικα Κατασκευής Δημοσίων Έργων, ως σύμβαση μελέτης – κατασκευής αφενός διότι το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επιλογή του εξαιρετικού αυτού συστήματος είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν εν προκειμένω, αφετέρου δε διότι και στο σύστημα αυτό, η ζητούμενη μελέτη κατατείνει στην έντεχνη και άρτια εκτέλεση του προκηρυχθέντος έργου και δεν αφορά σε διαφορετικό, έστω και παρεμφερές αντικείμενο.(...)η κρινόμενη αίτηση ανακλήσεως και η υπέρ αυτής ασκηθείσα πρόσθετη παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν στο σύνολό τους καθόσον η μελέτη είναι διακριτή και αυτοτελής σε σχέση με τη σύμβαση έργου και ανατέθηκε χωρίς την τήρηση των διατάξεων του Ν. 3316/2005, (έλεγχο καταλληλότητας, υποβολή και αξιολόγηση τεχνικής και οικονομικής προσφοράς).