ΝΣΚ/440/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Παραχώρηση κυριότητος ακινήτου, ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999, με την διαλυτική αίρεση της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου προσθέτων εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΘΑ, δυνάμει της οποίας παραχωρείται κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999 η κυριότητα ακινήτου, ανήκοντος στο ΤΕΘΑ, αποτελεί διοικητική πράξη, η έκδοση της οποίας είναι δυνατή μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και εφόσον συντρέχουν λόγοι γενικότερου συμφέροντος, υπό την διαλυτική αίρεση (202 ΑΚ) της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου συγκεκριμένων εργασιών, για τις οποίες δεν απαιτείται νέα πολεοδομική μελέτη, εντός ευλόγου, προκαθορισμένης προθεσμίας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/178/2018
Παραχώρηση ακινήτου από το Δημόσιο προς το ΙΚΑ με διαλυτική αίρεση – Μη τήρηση των όρων της παραχώρησης μετά την παράταση της ταχθείσας προθεσμίας – Έκδοση διαπιστωτικής πράξης ανάκλησης της παραχώρησης και μεταγραφή αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διαλυτική αίρεση που έχει τεθεί στο παραχωρητήριο ακινήτου από το Δημόσιο προς το ΙΚΑ, το οποίο αφορά το ερώτημα, δεν έχει πληρωθεί, επειδή για την πλήρωση αυτής απαιτείται έκδοση από την Διοίκηση διαπιστωτικής πράξης ανάκλησης και μεταγραφή αυτής. Χωρίς τις πράξεις αυτές δεν τίθεται ζήτημα παράτασης της προθεσμίας πραγματοποίησης του σκοπού της παραχώρησης ή επιστροφής του τιμήματος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/238/2006
Διαδικασία για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους. Αρμοδιότητα ΥΕΘΑ για την υλοποίηση των αποφάσεων της ΔΕ/ΤΕΘΑ. Αρμοδιότητες ΥΑΜΣ για το θέμα αυτό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την μεταβίβαση ακινήτων του ΤΕΘΑ προς τρίτους σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 2745/1999 απαιτείται απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) του ΤΕΘΑ κατόπιν υποβολής σχετικής εισηγήσεως της -αρμοδίας προς τούτο- ΥΑΜΣ προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος ως αντιπρόσωπος της ΔΕ/ΤΕΘΑ υλοποιεί τις αποφάσεις αυτές δια του προσωπικού του ΤΕΘΑ.
ΝΣΚ/208/2010
Δυνατότητα ή μη δωρεάν κατά χρήση παραχώρησης σε Δήμο ακινήτου του Ταμείου Εθνικής Αμύνης (ΤΕΘΑ), το οποίο περιήλθε στη κυριότητά του λόγω αναγκαστικής απαλλοτρίωσης που κηρύχθηκε δαπάναις του και υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κατά χρήση παραχώρηση σε Δήμο ακινήτου του Ταμείου Εθνικής Αμύνης, αποτελεί διάθεση της περιουσίας του και είναι επιτρεπτή μόνο έναντι ανταλλάγματος.
ΝΣΚ/209/2006
Δυνατότητα απάλειψης διαλυτικής αίρεσης από πωλητήριο συμβόλαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν παρέχεται στη Διοίκηση η ευχέρεια να απαλείψει τη διαλυτική αίρεση από πωλητήριο δημόσιου κτήματος σε κοινωφελές Ν.Π.Ι.Δ.
ΝΣΚ/315/2005
Απαλλοτρίωση ακινήτου υπέρ του Δημοσίου με δαπάνες ΤΕΘΑ μόνο για κάλυψη στρατιωτικών αναγκών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί ΤΕΘΑ, η απαλλοτρίωση παρακειμένου οικοπέδου σε κτίριο μνημειακού χαρακτήρα, όπου στεγάζεται στρατιωτικό μουσείο.
ΝΣΚ/31/2007
Τύχη δημοτικού ή κοινοτικού ακινήτου, δωρηθέντος στο Ελληνικό Δημόσιο για την ικανοποίηση δημόσιου σκοπού, σε περίπτωση μη εκπλήρωσης του σκοπού της δωρεάς μέσα στην προθεσμία που έχει οριστεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμβαση δωρεάς κοινοτικού ακινήτου προς το Ελληνικό Δημόσιο υπό την διαλυτική αίρεση της ανεγέρσεως σ’ αυτό Σταθμού Χωροφυλακής εντός 5ετίας από της υπογραφής του δωρητηρίου συμβολαίου. Λύση της συμβάσεως δωρεάς και αυτοδίκαιη επάνοδος της κυριότητος του ακινήτου στην δωρήτρια (τότε) Κοινότητα με την άπρακτη πάροδο της 5ετίας χωρίς την εκπλήρωση του σκοπού της δωρεάς. Σύννομη η απόφαση της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας περί διαγραφής του δωρηθέντος ακινήτου από τα Βιβλία Δημοσίων Κτημάτων. Αναγκαία προς ασφάλεια των συναλλαγών η έκδοση και μεταγραφή της αποφάσεως του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου περί διαπιστώσεως της λύσεως της συμβάσεως δωρεάς και επανακτήσεως υπό του Δήμου (τότε Κοινότητος) της κυριότητος του δωρηθέντος ακινήτου, ρυθμιζόμενη υπό του ισχύοντος κατά τον χρόνο εκδόσεως – μεταγραφής αυτής νομικού καθεστώτος.
ΝΣΚ/40/2006
Μίσθωση και δικαστική διανομή επικοίνου ακινήτου του ΤΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΤΕΘΑ, κύριο ακινήτου σε ποσοστό 25% εξ αδιαιρέτου, έχει την δυνατότητα: α) να ζητήσει από το δικαστήριο την διανομή του επικοίνου, β) να επιδιώξει την είσπραξη οφειλομένων μισθωμάτων από τον μισθωτή του κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, γ) να ζητήσει από υπομισθωτές του τελευταίου, προς αποκατάσταση της ζημίας του, την καταβολή αποζημιώσεως χρήσεως. δ) Η, εξ αδιαιρέτου σε ποσοστό 50%, συγκυρία εταιρεία δύναται να ορισθεί κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων ως προσωρινή διαχειρίστρια του ακινήτου. ε) Ο περαιτέρω χειρισμός του θέματος από το ΤΕΘΑ για την εξασφάλιση των συμφερόντων του ανήκει στην αρμοδιότητα της Διοικήσεώς του.
ΝΣΚ/372/2003
Απόδοση από την ΥΠΑ στο Δήμο Ν. Αλικαρνασσού ακινήτου της, που είχε αγοράσει από το ΤΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Έκταση 7.080 τ.μ., μέρος ευρύτερης εκτάσεως 42 στρεμ, που αγόρασε η ΥΠΑ από το ΤΕΘΑ το 1979 και αποτελεί ζωτικό χώρο του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου – Αναγνώριση της κυριότητας επί της εκτάσεως αυτής (42 στρεμ.) του Δήμου Ν. Αλικαρνασσού με αμετάκλητη δικαστική απόφαση και υποχρέωση απόδοσης από την ΥΠΑ των 7.080 τ.μ. – Η ΥΠΑ μπορεί να αποβληθεί από αυτήν βιαίως, αν δεν την αποδώσει στον Δήμο – Δυνατότητα επαναπόκτησης από την ΥΠΑ του ακινήτου με τη διαδικασία της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως – Αποζημιωτικές αξιώσεις της ΥΠΑ κατά του ΤΕΘΑ – Παραγραφή.
ΝΣΚ/132/2009
Δωρεάν παραχώρηση, επί 20ετία, της χρήσης του ακινήτου της Αποκεντρωμένης Νοσηλευτικής Μονάδας Πύλου, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιος να αποφασίσει για την παραχώρηση ή μη της χρήσης του ακινήτου στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου είναι ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, εφόσον, μετά την εγκατάλειψη του σκοπού, για τον οποίο έγινε η παραχώρηση, από τον παραχωρησιούχο, η κυριότητα του ακινήτου επανήλθε, αυτοδικαίως, στο Δημόσιο και δεν τίθεται θέμα απλής συναίνεσης αυτού στην παραχώρηση. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/293/2013
Νομιμότητα καταβολής ανταλλάγματος σε παραχωρηθέντα στρατόπεδα από το ΤΕΘΑ για τις ανάγκες εγκατάστασης Κέντρων Πρώτης Υποδοχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Με την έκδοση της προβλεπόμενης από τη διάταξη του άρθρου 84 του ν.3883/2010 απόφασης, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΘΑ θα καθορίσει, ως έχουσα προς τούτο δυνητική ευχέρεια, αν η παραχώρηση των στρατοπέδων από το Ταμείο προς την ΕΛ.ΑΣ., για τις ανάγκες εγκατάστασης των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής, θα γίνει με αντάλλαγμα ή άνευ ανταλλάγματος. (πλειοψ.) β) Στην περίπτωση που ορισθεί η καταβολή ανταλλάγματος για την εν λόγω παραχώρηση, τούτο θα καταβληθεί μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, ενώ τα ποσά που αντιστοιχούν στο αντάλλαγμα από το χρόνο της DE FACTO παραχώρησης μέχρι την υπογραφή των συμβάσεων, μπορούν να αναζητηθούν από το ΤΕΘΑ κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 904 επομ. Α.Κ. περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, με υποβολή σχετικής αιτήσεως προς το ΝΣΚ για αναγνώριση της σχετικής απαιτήσεως. (ομοφ.)