ΝΣΚ/443/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Βουλευτές. Ασφάλιση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στη ρύθμιση του άρθρου 2 παρ.17 του Ν 3234/2004 (για τη συνέχιση της ασφαλίσεως των τελούντων σε αναστολή της ασκήσεως του επαγγέλματός τους βουλευτών στους ασφαλιστικούς φορείς που ασφαλίζονταν πριν από την εκλογή τους, με δαπάνες της Βουλής) υπάγονται και οι βουλευτές, οι οποίοι, πριν από την εκλογή τους, είχαν την ιδιότητα του υπαλλήλου (άλλων) φορέων του δημόσιου τομέα, δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών και τραπεζών, όχι, όμως, και εκείνοι, οι οποίοι είχαν την ιδιότητα του υπαλλήλου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/154/2019
Εάν υφίσταται υποχρέωση της Βουλής να καταβάλει αποζημίωση, λόγω άτακτης καταγγελίας, σε επτά (7) επιστημονικούς συνεργάτες, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας καταγγέλθηκαν, λίγο πριν τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη πρόωρων εθνικών εκλογών, από τους τέως Βουλευτές, οι οποίοι τους είχαν προσλάβει, για την υποβοήθηση του έργου τους. (...) Οι άτακτες καταγγελίες των εργασιακών συμβάσεων επτά (7) επιστημονικών συνεργατών, από τους τέως Βουλευτές, οι οποίοι τους είχαν προσλάβει, προς υποβοήθηση του έργου τους, λίγες μόνο ημέρες πριν τη διάλυση της Βουλής (η οποία είχε γνωστοποιηθεί) και τη συνακόλουθη αυτοδίκαιη λήξη των συμβάσεων εργασίας τους, χωρίς τη συνδρομή και επίκληση σπουδαίου λόγου από τους καταγγέλλοντες, ασκήθηκαν καθ’ υπέρβαση των ορίων που επιβάλλει η καλή πίστη και τα χρηστά ήθη και συνεπώς είναι άκυρες ως καταχρηστικές, με αποτέλεσμα οι επίμαχες συμβάσεις να εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους και να μη στοιχειοθετείται υποχρέωση της Βουλής για καταβολή αποζημίωσης.
ΝΣΚ/191/2013
Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών – Έλεγχος της περιουσιακής τους κατάστασης (πόθεν έσχες) – Αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων για τον παραπάνω έλεγχο. Οι διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 3943/2011 παρέχουν το νόμιμο έρεισμα για τον έλεγχο από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών της περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων του ιδίου Υπουργείου, για το χρόνο κατά τον οποίο είχαν την υπαλληλική ιδιότητα, οι οποίοι πριν από την έναρξη του ελέγχου ή κατά τη διάρκεια αυτού, έχουν απολέσει την ιδιότητα αυτή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/436/2005
Ιδιότητα φυσικών προσώπων. Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Μετακίνηση εκτός έδρας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Την οποιαδήποτε ιδιότητα των λοιπών φυσικών προσώπων, των οποίων τη μετακίνηση εκτός έδρας στο εξωτερικό ή το εσωτερικό εγκρίνει ο Γ.Γ.Α., εμπίπτει και η ιδιότητα του βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
ΝΣΚ/124/2005
Υπαλληλική ιδιότητα των υπαλλήλων των Δημοσίων Βιβλιοθηκών και της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπηρετούντες κατά την έναρξη ισχύος του Ν 3149/2003 υπάλληλοι της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, εξακολουθούν να διατηρούν την υπαλληλική ιδιότητα που μέχρι τότε είχαν, δηλ. αυτή του δημοσίου υπαλλήλου, ενώ αντιθέτως οι προσλαμβανόμενοι μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού υπάλληλοι της Ε.Β.Ε. και των Δ.Β. θα έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ.
8002/5271/2011
Μείωση του ανωτάτου κυβισμού και του ανωτάτου μισθώματος των αυτοκινήτων που παραχωρούνται στους Βουλευτές για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η βουλευτική τους ιδιότητα.
8109/2011
Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη μείωση του ανώτατου κυβισμού και του ανώτατου μισθώματος των αυτοκινήτων που παραχωρούνται στους Βουλευτές για το χρονικό διάστημα που διαρκεί η βουλευτική τους ιδιότητα.
ΝΣΚ/360/2003
Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.
ΝΣΚ/2/2020
Εάν οι δικηγόροι που απασχολούνται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση έμμισθης εντολής με πάγια αντιμισθία, προκειμένου να αποσπαστούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σκοπό να διατεθούν σε βουλευτές και κόμματα της Βουλής των Ελλήνων και Έλληνες βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τη γραμματειακή υποστήριξη του έργου τους, υπάγονται στους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων που αφορούν την απόσπαση και διάθεση των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στα ως άνω πρόσωπα και φορείς.(...)Οι δικηγόροι που απασχολούνται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση έμμισθης εντολής με πάγια αντιμισθία δεν έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου, και άρα προκειμένου να αποσπαστούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σκοπό να διατεθούν σε βουλευτές και κόμματα της Βουλής των Ελλήνων και Έλληνες βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τη γραμματειακή υποστήριξη του έργου τους, δεν υπάγονται στους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων που αφορούν την απόσπαση των υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα στα ως άνω γραφεία. Ως προς τη διάθεση δικηγόρων στα ανωτέρω γραφεία, η Διοίκηση οφείλει να εξετάζει τη συνδρομή ή μη των όρων και προϋποθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις της 19/8-2-1990 Π.Υ.Σ., όπως κυρώθηκε με το άρθρο 6 του ν. 1876/1990 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/499/2005
Αλλοδαποί. Άδεια παραμονής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στο ρυθμιστικό πεδίο της παρ.1 του άρθρου 66 του Ν 2910/2001 εμπίπτουν μόνον, οι αλλοδαποί, οι οποίοι κατά την έναρξη ισχύος του αυτού νόμου, διέμεναν παράνομα στη χώρα και όχι και εκείνοι οι οποίοι ήσαν κάτοχοι οποιουδήποτε τίτλου νόμιμης παραμονής, ο οποίος δεν είχε αποβάλει την ισχύ του.
ΝΣΚ/473/2012
ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Εισηγητική επιτροπή – Παρουσία μέλους στην κοινή συνεδρίαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την επισκόπηση των διατάξεων που ρυθμίζουν τα της συγκρότησης της τριμελούς εισηγητικής επιτροπής και τη διαδικασία εκλογής μελών του ΔΕΠ των ΑΕΙ, ουδόλως δύναται να συναχθεί ότι τα μέλη της ως άνω επιτροπής, που δεν είναι και μέλη του εκλεκτορικού σώματος ή της γενικής συνέλευσης, πρέπει να αποχωρούν πριν από τη λήψη της απόφασης για την εκλογή των υποψηφίων και δη επί ποινή ακυρότητας της διαδικασίας. Νομίμως παρέμεινε μέχρι το τέλος της διαδικασίας της ως άνω εκλογής το μέλος της τριμελούς εισηγητικής επιτροπής, που δεν είχε την ιδιότητα του εκλέκτορα.