ΝΣΚ/444/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών εκ των μνημονευομένων στο Παράρτημα του Π.Δ/τος 4/2002 κατά την «προεκλογική» περίοδο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Α. Νόμιμα στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα και Ανταγωνιστικότητα» 2007-2013, Άξονας Προτεραιότητας 9: Τεχνική Βοήθεια, Υποπρόγραμμα Β΄, η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Διαχείρισης και Εφαρμογής Δράσεων (ΕΥΣΔΕΔ) του τ. Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και κατ’ ανάλογο εφαρμογή του άρθρου 3 παρ.3 του Π.Δ/τος 4/2002 συνήψε τις στο ερώτημα αναφερόμενες συμβάσεις μελετών, παρ’ ότι η διαδικασία σύναψης των συμβάσεων ολοκληρώθηκε εντός του χρονικού διαστήματος του έτους 2009 που είχε διαλυθεί η Βουλή και είχαν προκηρυχθεί βουλευτικές εκλογές ως την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης. Β. Το σκέλος του ερωτήματος με το οποίο ζητείται να γνωμοδοτήσει το Ν.Σ.Κ. «…. επί της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης εκτέλεσης των ανωτέρω έργων» δεν εισάγεται προς συζήτηση, καθόσον δεν περιέχει συγκεκριμένους προβληματισμούς της ερωτώσας υπηρεσίας για την έννοια και το περιεχόμενο διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας που θα κληθεί να εφαρμόσει κατά την άσκηση της αρμοδιότητάς της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/187/2013
Δημόσια κτήματα – Εκποίηση – Ακυρότητα παραχωρητηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η πραγματοποιηθείσα με το υπ’ αριθ. 29565/27-10-1930 πωλητήριο της Διοίκησης Δημοσίων Κτημάτων αγοραπωλησία έχει διαλυθεί αυτοδικαίως, δυνάμει της διάταξης της παραγράφου 7 του άρθρου 75 του π.δ/τος της 11/12-11-1929 «Περί Διοικήσεως Δημοσίων Κτημάτων», λόγω μη καταβολής ουδεμίας εκ των δόσεων του υπολοίπου τιμήματος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/340/2007
Προεκλογική περίοδος – Απαγόρευση διορισμών κλπ – Συμβάσεις μίσθωσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι απαγορεύσεις που επιβάλλουν κατά την προεκλογική περίοδο οι διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν 2190/1994 σχετικά με πράξεις διορισμού, πρόσληψης ή οποιασδήποτε μεταβολής της υπηρεσιακής κατάστασης κ.λπ. αναφέρονται και αφορούν στο διορισμό ή την πρόσληψη και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή κάθε κατηγορίας προσωπικού (τακτικών υπαλλήλων, υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου κ.λπ.) των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14 του νόμου αυτού (φορέων του δημόσιου τομέα) και δεν αναφέρονται σε σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου, δηλαδή στην ανάθεση με σύμβαση μίσθωσης έργου σε ορισμένα πρόσωπα της εκτέλεσης ορισμένου έργου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997. Οι συνάπτοντες σύμβαση μίσθωσης έργου ούτε διορίζονται, ούτε προσλαμβάνονται, ούτε αποτελούν προσωπικό οποιασδήποτε κατηγορίας του νομικού προσώπου με το οποίο συνήψαν τις συμβάσεις αυτές και δεν συνδέονται με αυτό με οποιαδήποτε υπαλληλική ιδιότητα, ούτε μπορεί να τεθεί, ως προς αυτούς, θέμα υπηρεσιακής τους κατάστασης, ώστε η μεταβολή της να εμπίπτει στις απαγορεύσεις των διατάξεων αυτών κατά την προεκλογική περίοδο. Οι παραπάνω απαγορεύσεις δεν αφορούν και δεν επιδρούν επί του κύρους των διοικητικών πράξεων και της διαδικασίας για τη σύναψη των συμβάσεων μίσθωσης έργου που προκηρύχθηκαν με την Ρ00/1069/6-8-2007 ανακοίνωση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ούτε αυτών που προηγήθηκαν της κατά την 17-8-2007, προκήρυξης των βουλευτικών εκλογών ούτε αυτών που έπονται αυτής και μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης. Η υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερομένους για τη σύναψη των παραπάνω συμβάσεων μίσθωσης έργου και η αποδοχή αυτών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν συνιστούν απαγορευμένες σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 28 του Ν 2190/1994 πράξεις, ούτε οι απαγορεύσεις των διατάξεων αυτών έχουν κάποια επίδραση επί του κύρους της Ρ00/1069/6-8-2007 ανακοίνωσης (προκήρυξης) του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τη σύναψη συμβάσεων έργου με 330 άτομα. Η Διοίκηση όμως έχει τη διακριτική ευχέρεια, κατά τους κανόνες της χρηστής διοίκησης, εκτιμώντας τα σχετικά περιστατικά και προς αποτροπή έγερσης υπονοιών έλλειψης αντικειμενικότητας και έκδοσης μεροληπτικών πράξεων, να αναστείλει την περαιτέρω διαδικασία υποβολής αιτήσεων ή αποδοχής αυτών και κατάρτισης των συμβάσεων μίσθωσης έργου μέχρι την ορκωμοσία της νέας Κυβέρνησης.
ΝΣΚ/393/2003
Δυνατότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) να προβεί νομίμως σε τροποποίηση συμβάσεων που συνήψε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 με κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συμβάσεις που συνήψε ο ΟΣΕ το έτος 1997 με Κοινοπραξίες κατασκευαστών για την προμήθεια τροχαίου και άλλου υλικού κατ’ εφαρμογή του άρθρου 16 του Ν 2446/96 εξακολουθούν να διέπονται από τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου και μπορούν να τροποποιηθούν και μετά την θέση σε ισχύ του Κανονισμού Προμηθειών του ΟΣΕ που εγκρίθηκε με τη 4203/300/7.2.2000 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθώς και των ΠΔ 57/2000 και ΠΔ 22/2002, με τα οποία εναρμονίσθηκε η ελληνική νομοθεσία προς την κοινοτική ως προς τις προμήθειες, έργα και υπηρεσίες του δημόσιου τομέα στους τομείς ύδατος, ενέργειας, μεταφορών και τηλεπικοινωνιών. (πλειοψ.)
15291/2009
Τροποποίηση του π.δ/τος 43/2002 (ΦΕΚ Α΄ 43) «Κατάταξη ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε κατηγορίες με σύστημα αστέρων και τεχνικές προδιαγραφές αυτών», όπως ισχύει.
ΝΣΚ/300/2007
Επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Ορκωμοσία – ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δυνατή η επανεξέταση υπό του Ν.Σ.Κ. ζητήματος υπό το φως νέων πραγματικών περιστατικών. Τα συγκεκριμένα οφθαλμιατρικά προβλήματα του επιτυχόντος σε εξετάσεις του Υπουργείου Εξωτερικών δεν συγκροτούν την έννοια της ανωτέρας βίας, ώστε να συγχωρηθεί η υπέρβαση της νομίμου προθεσμίας για προσέλευση τούτου προς ορκωμοσία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/448/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Παράταση προθεσμίας για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατ αρχήν η κατ άρθρο 17 παρ.2 εδ.δ του Ν.2683/1999 αίτηση παρατάσεως της 30νθήμερης προθεσμίας προς ορκωμοσία υπαλλήλου είναι απορριπτέα ως υποβληθείσα μετά τη λήξη της αρχικής προθεσμίας, επικαλούμενος λόγος παρατάσεως και συγκεκριμένα η συμβατική δέσμευση του διορισθέντος υπαλλήλου με άλλον εργοδότη, δεν εκτιμάται ως εξαιρετικός. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/1/2025
Ερωτάται: α) Εάν είναι δυνατή η τροποποίηση του πτυχίου του αποφοιτήσαντος Ρ.Π.Β. μετά τη διόρθωση του επωνύμου του. στην οποία προέβη. β) Ποια στοιχεία πρέπει να περιέχουν τα πιστοποιητικά, που θα εκδίδονται σε τέτοιες περιπτώσεις. γ) Ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, που θα παρέξει την εντολή διόρθωσης του επωνύμου στο Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Πανεπιστημίου.(...)Κατά συνέπεια των όσων έχουν αναφερθεί παραπάνω οι απαντήσεις, οι οποίες προσήκουν στους προβληματισμούς της ερωτώσας υπηρεσίας είναι: α) Τροποποίηση του πτυχίου, το οποίο έχει λάβει ο απόφοιτος του Ιδρύματος Ρ.Π.Β. μετά την μεταγενέστερη διόρθωση του επώνυμου του στην οποία έχει προβεί, δεν είναι δυνατή με οποιονδήποτε τρόπο. β) Τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, σε μεταγενέστερο χρόνο εκείνου της διόρθωσης του επώνυμου του ενδιαφερόμενου, πρέπει να περιέχουν το διορθωμένο, πλέον, επώνυμο. Στην περίπτωση του αιτούντος δικαστική απόφαση διόρθωσης του επωνύμου του δεν προκύπτει να έχει εκδοθεί και επομένως δεν τίθεται ζήτημα τέτοιας μνείας επί του περιεχομένου των πιστοποιητικών. γ) Μετά την αποδοχή της παρούσας γνωμοδότησης το Τμήμα Μηχανοργάνωσης του Γ.Π.Α. δεσμεύεται, άνευ ετέρου, να ευθυγραμμισθεί και να ακολουθήσει τις λύσεις, οι οποίες έχουν δοθεί από το Ν.Σ.Κ. επί των τεθέντων ζητημάτων. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/254/2005
Εφαρμογή του Π.Δ/τος 4/2002 μετά την θέση σε ισχύ του Ν 3316/2005.Το Π.Δ. 4/2002 δεν καταργήθηκε από το Ν 3316/2005, επειδή τα πεδία εφαρμογής τους είναι διακριτά. Συνεπώς μπορεί να εφαρμόζεται η διαδικασία απευθείας ανάθεσης των συμβάσεων τεχνικής βοήθειας των αρχών που διαχειρίζονται τους πόρους του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, εφόσον η δαπάνη των συμβάσεων αυτών δεν υπερβαίνει τα όρια που τίθενται στο Π.Δ. 4/2002.
Αριθ. οικ.1655/2010
Μεταβίβαση αρμοδιότητας ανάθεσης ενεργειών χρηματοδοτούμενων από εθνικούς πόρους (Υποπρόγραμμα Β) της Τεχνικής Υποστήριξης Εφαρμογής έτους 2010 στη Γενική Γραμματεία Ισότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
ΝΣΚ/330/2004
Ορκωμοσία και ανάληψη καθηκόντων μέλους Ε.Π. του Τ.Ε.Ι. Λάρισας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Μπορεί να ορκισθεί και να αναλάβει καθήκοντα ως μέλους Ε.Π. του Τ.Ε.Ι. Λάρισας ο κ. Ζ. που διορίστηκε με την Ε5/1608/2001 Υ.Α., με ταυτόχρονη αναστολή άσκησης των καθηκόντων του στο Τ.Ε.Ι. λόγω απόκτησης της ιδιότητας του Προέδρου του ΠΕΣΥ Θεσσαλίας την 30-5-02, διότι η μη έγκαιρη ορκωμοσία του δεν οφείλεται σε δική του υπαιτιότητα.