ΝΣΚ/445/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπ.Υ.Κ.Α. – Υπογραφή ή μη των συμφωνιών επιδότησης με τους φορείς των οποίων τα προγράμματα έχουν εγκριθεί και στην πληρωμή αυτών μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται, πριν την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης μπορεί να προχωρήσει στην υπογραφή των συμφωνιών επιδότησης με τους φορείς των οποίων τα προγράμματα έχουν εγκριθεί στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσφύγων ως μέρος του γενικού προγράμματος Αλληλεγγύης και Διαχείρισης Μεταναστευτικών Ροών 2008-2013 και στην πληρωμή αυτών μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται, πριν την έκδοση απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων από ενιστάμενους φορείς και στα οποία δεν εξεδόθη προσωρινή διαταγή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣτΕ ΕΑ 1187/2009
ΣΤΕ –αίτηση ασφαλιστικών μέτρων – –διακήρυξη –διαγωνισμός .Σύμφωνα με τα δεδομένα της απόφασης η δαπάνη του έργου ανέρχεται σε ποσόν κατώτερο από εκείνο που προβλέπεται στον οδηγία 2004/18 . Επομένως, η επίδικη διαφορά δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του νόμου 2522/97 . Επίσης, δεν ασκήθηκε αίτηση ακυρώσεως πριν από την άσκηση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων . Για τους λόγους αυτούς η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
ΕλΣυν.Κλ.ΣΤ/109/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με την 32/11.4.2013 απόφαση της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (Ε.Π.Υ.) του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έγινε αποδεκτή η εκχώρηση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας «….», που απορρέουν από την κατακύρωση του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε με την διακήρυξη 2/2010 της Ε.Π.Υ. με σκοπό τη σύναψη συμφωνιών-πλαίσιο, διετούς διάρκειας, για την προμήθεια των οριζομένων σ’ αυτήν ειδών (εμφυτεύσιμων συσκευών καρδιακού ρυθμού-βηματοδοτών και απινιδωτών), στην εταιρεία …. Κατά της απόφασης αυτής η εταιρεία «…..», με την οποία είχε υπογραφεί η 2-1010-Δ2-2012 συμφωνία πλαίσιο, κατέθεσε αφενός αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου …, η οποία απορρίφθηκε ως απαράδεκτη με την 659/2013 απόφασή του και αφετέρου αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής του άρθρου 52 του π.δ.18/1989 ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την 86/2014 απόφασή της, προέβη αφενός σε ορθό νομικό χαρακτηρισμό της ως άνω αιτήσεως ως αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων του ν.3886/2010 και αφετέρου σε χωρισμό του δικογράφου κρατώντας την εκδίκαση τμήματος αυτής και αναβάλλοντας περαιτέρω την συζήτησή της προκειμένου να καταβληθεί από την αιτούσα συμπληρωματικό παράβολο, παραπέμποντας παράλληλα το απολειπόμενο τμήμα αυτής στο καθ’ ύλην αρμόδιο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών..
ΝΣΚ/173/2005
Εκτέλεση προσωρινών διαταγών δικαστηρίων και δικαστικών αποφάσεων επί ασφαλιστικών μέτρων από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα, όπως είναι το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) δεν περιλαμβάνονται στην έννοια του όρου «Δημόσιο» και στις ρυθμίσεις του Ν 3068/2002. Υποχρεούνται κατά συνέπεια να εκτελούν τις προσωρινές διαταγές των δικαστηρίων και τις αποφάσεις που εκδίδονται κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων όπως και πριν με βάση τις ισχύουσες γενικές διατάξεις. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/109/2008
Πληρωμή μισθοδοσίας υπαλλήλων του ΥΠ.ΠΟ. με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, για την παρεχόμενη εργασία τους μετά την απόρριψη ασφαλιστικών μέτρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαιούνται οι υπάλληλοι με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, οι οποίοι μετά τη λήξη του συμβατικού της χρόνου συνέχισαν να προσφέρουν την εργασία τους δυνάμει προσωρινής διαταγής του αρμοδίου δικαστή και ειδικότερα για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου, με την οποία απορρίφθηκε αίτησή τους για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων μέχρι το χρόνο που αυτοί έπαψαν να προσφέρουν την εργασία τους, τις αποδοχές που θα ελάμβαναν αν είχαν έγκυρη σύμβαση εργασίας, χωρίς τα επιδόματα γάμου, τέκνων και προϋπηρεσίας.
ΝΣΚ/44/2006
Δικαιούχοι του επιδόματος ειδικής απασχόλησης του άρθρου 35 του Ν 3329/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μηνιαίο επίδομα που προβλέπεται στο άρθρο 35 του Ν 3329/2005 συνάπτεται με την πραγματική παροχή υπηρεσίας στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπ. Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης και συνεπώς δεν το δικαιούνται υπάλληλοι του Υπουργείου αυτού που έχουν αποσπασθεί σε άλλα Υπουργεία ή φορείς. Το ως άνω επίδομα δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρ.10 του άρθρου 12 του Ν 3205/2003 και δεν συμψηφίζεται με αντίστοιχα επιδόματα που καταβάλλονται στους αποσπασμένους στην Κ.Υ. του Υπ. Υγείας και Κοιν. Αλληλεγγύης από τους φορείς προέλευσής τους. (πλειοψ.)
Δ.15/Δ’/105596/2021
Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών λόγω αναστολής συμβάσεων εργασίας από επιχειρήσεις - εργοδότες των οποίων έχει ανασταλεί η επιχειρηματική τους δραστηριότητα με εντολή δημόσιας αρχής ή πλήττονται σημαντικά από τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού Covid - 19 και στο πλαίσιο υλοποίησης των μέτρων οικονομικής ενίσχυσης εποχικά εργαζομένων.
ΕΣ/Τ1/105/2006
Αποκατάσταση μελών του βοηθητικού διδακτικού προσωπικού των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με το άρθρ. 7 του ν.δ. 214/1974. Ο χρόνος αποκατάστασης αυτών λογίζεται συντάξιμος για το Δημόσιο, όχι όμως για τα λοιπά ασφαλιστικά Ταμεία, των οποίων η εξόφληση των σχετικών ασφαλιστικών εισφορών δεν προβλέπεται να γίνεται με δαπάνες του εκπαιδευτικού ιδρύματος, στο οποίο υπηρετεί το ως άνω προσωπικό.
ΣτΕ/57/2008
Προμήθειες.Δικαστική προστασία.4. Επειδή, στο άρθρο 3 παρ. 3 του ν. 2522/1997 ορίζεται ότι η προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής της παρ. 2 του ίδιου άρθρου, η άσκησή της και η προθεσμία για την άσκηση της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων κωλύουν τη σύναψη της συμβάσεως. Η ρητή αναφορά από το νομοθέτη ως περιπτώσεων κωλυουσών την υπογραφή της συμβάσεως μόνο των περιπτώσεων αυτών δεν έχει την έννοια ότι μετά ταύτα είναι, κατ’ αντιδιαστολήν, επιτρεπτή η υπογραφή αυτής. Η εν λόγω αναφορά έγινε διότι οι τρεις αυτές περιπτώσεις δεν ήσαν αυτονόητες όπως είναι, αντίθετα, η περίπτωση, κατά την οποία έχει πλέον ασκηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Συνεπώς, η Διοίκηση μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων, γνωρίζουσα ως εκ της ασκηθείσης ήδη, από ενδιαφερόμενο έχοντα συμφέρον να του ανατεθεί συγκεκριμένη σύμβαση, προσφυγής του άρθρου 3 παρ. 2 του ν. 2522/1997 ότι είναι πιθανό να επακολουθήσει και άσκηση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων, οφείλει, πριν προβεί στην υπογραφή της συμβάσεως, να αναμείνει επί εύλογο χρονικό διάστημα ανερχόμενο, εν όψει και των οριζομένων στην παρ. 3 του προαναφερθέντος άρθρου, σε δέκα πέντε (15) ημέρες. Σε περίπτωση που η Διοίκηση δεν τηρήσει την υποχρέωση αναμονής για το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα και παρά ταύτα προβεί στην υπογραφή της συμβάσεως, η Επιτροπή Αναστολών δεν παρακωλύεται από την υπογραφή της να εξετάσει κατ’ ουσία την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (ΕΑ 226/2004, 1316/2007).
Δ17γ/05/106/2006
Παρέχονται οδηγίες σχετικά με: Α. Την τήρηση περιόδου αναμονής πριν τη σύναψη των δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών. Β. Τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς για την ανάθεση συμβάσεων υποψηφίων οι οποίοι προβάλλουν επιφυλάξεις για την νομιμότητα όρων της διακήρυξης. Γ. Την προβολή της έγκαιρης απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων ως λόγου δημοσίου συμφέροντος προκειμένου να απορριφθούν από τα δικαστήρια αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων. (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Ε. 18)
Δ17γ/05/106/2006
Παρέχονται οδηγίες σχετικά με: Α. Την τήρηση περιόδου αναμονής πριν τη σύναψη των δημοσίων συμβάσεων έργων και μελετών. Β. Τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς για την ανάθεση συμβάσεων υποψηφίων οι οποίοι προβάλλουν επιφυλάξεις για την νομιμότητα όρων της διακήρυξης. Γ. Την προβολή της έγκαιρης απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων ως λόγου δημοσίου συμφέροντος προκειμένου να απορριφθούν από τα δικαστήρια αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων. (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Ε. 18)