ΝΣΚ/227/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Καθορισμός περιοχής ως λατομικής και αποχαρακτηρισμός αυτής, λόγω μη ενεργοποίησής της εντός της εκ του νόμου προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράλειψη του αρμόδιου Περιφερειάρχη να εκδόσει την απόφαση αποχαρακτηρισμού ως λατομικής της περιοχής, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί εντός της –εκ του νόμου– οριζόμενης προθεσμίας, δεν συνεπάγεται αυτοδίκαιη νόμιμη παράταση ισχύος της απόφασης καθορισμού της περιοχής ως λατομικής ούτε παρέχει τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος της με ρητή διοικητική πράξη. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/237/2001
Λατομεία. Χορήγηση συναινέσεως για διενέργεια ερευνητικών εργασιών μαρμάρου εντός λατομικής ζώνης. Ερευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν απαιτείται εκ νέου έρευνα των απαγορευτικών λόγων του άρθρου 10 παρ.1 του Ν 1428/1984 για τη χορήγηση συναινέσεως διενεργείας ερευνητικών εργασιών προς διαπίστωση της υπάρξεως μαρμάρου εντός λατομικής περιοχής αδρανών υλικών στο πλαίσιο της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.5 του ως άνω νόμου 1428/1984, δεδομένου ότι τούτο έχει γίνει πριν τον καθορισμό της λατομικής περιοχής κατ εφαρμογή του άρθρου 4 παρ.1 του Ν 1428/1984, το οποίο αφορά όλες τις επιτρεπόμενες εντός των λατομικών περιοχών δραστηριότητες, δηλαδή και την εκμετάλλευση μαρμάρου.
ΝΣΚ/308/2004
Δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το νόμο (άρθρο 6 Ν 2702/1999) προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφασης νομάρχη περί καθορισμού λατομικής περιοχής μετά τη λήξη της προβλεπόμενης από το άρθρο 6 παρ.1 του Ν 2702/1999 προθεσμίας είναι νόμιμη, διότι η εν λόγω προθεσμία είναι ενδεικτική, αφού δεν προκύπτει αποκλειστικός χαρακτήρας αυτής ούτε από την ανωτέρω διάταξη ή από άλλες διατάξεις της νομοθεσίας περί λατομείων αδρανών υλικών, ούτε από τον σκοπό του θεσμού των λατομικών περιοχών, ενώ δεν τίθεται θέμα ευλόγου χρόνου, δεδομένου ότι η απόφαση του νομάρχη εκδόθηκε εντός της προθεσμίας αυτής.
ΝΣΚ/199/2006
Λιμένες. Χερσαία ζώνη. Δυνατότητα αποχαρακτηρισμού τμήματος χερσαίας ζώνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατός, κατά τροποποίηση της σχετικής περί καθορισμού απόφασης, ο αποχαρακτηρισμός τμήματος χερσαίας ζώνης λιμένα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν 2971/2001.
ΝΣΚ/449/2001
Λατομεία. Αρχαιολογικοί χώροι. Επαναπροσδιορισμός των ορίων λατομικής περιοχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Ο Νομάρχης Μεσσηνίας οφείλει να τροποποιήσει την απόφαση καθορισμού της λατομικής περιοχής στην θέση Παλιοτσουκαλαίϊκα της περιοχής Τσουκαλαίϊκων Ν. Μεσσηνίας και να επαναπροσδιορίσει τα όρια της λατομικής περιοχής, ούτως ώστε αυτά να απέχουν δύο (2) τουλάχιστον χιλιόμετρα από τα όρια του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου. Μετά την κατά τα άνω τροποποίηση και επαναπροσδιορισμό των ορίων της λατομικής περιοχής ο Νομάρχης οφείλει να ανακαλέσει τις άδειες εκμεταλλεύσεως ή να καταγγείλει τις συμβάσεις μισθώσεως λατομείων αδρανών υλικών που τυχόν λειτουργούν στο τμήμα της λατομικής περιοχής που θα καταργηθεί με την απόφαση τροποποιήσεως και επαναπροσδιορισμού των ορίων, διότι θα έχουν απωλέσει το νόμιμο έρεισμά τους. β) Πριν από την έκδοση της απόφασης τροποποίησης της αποφάσεως καθορισμού της λατομικής περιοχής και επαναπροσδιορισμού των ορίων της περιοχής αυτής, δεν απαιτείται να συσταθεί και γνωμοδοτήσει σχετικώς, η προβλεπόμενη, από τις διατάξεις των άρθρων 1 επ. του ΒΔ της 27/30-3-1919 Περί συστάσεως ειδικής επιτροπής προς γνωμοδότησιν περί της εκδόσεως ή μη απαγορευτικής διαταγής της λατομίας δι αρχαιολογικούς λόγους, επιτροπή, δεδομένου ότι το ως άνω ΒΔ καταργήθηκε με το άρθρο 54 παρ.1 περ.α και στ του Ν 669/1977.
ΝΣΚ/469/2003
Αποχαρακτηρισμός κοίτης μη οριοθετημένου χειμάρρου στα Δωδεκάνησα. Τεχνική διαπίστωση. Εκποίηση από το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την έκδοση υπό του Προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου της πράξης αποχαρακτηρισμού μη οριοθετημένου χειμάρρου στα Δωδεκάνησα, αρκεί η τεχνική διαπίστωση, ύστερα από διερεύνηση των Τεχνικών Υπηρεσιών της Διοίκησης, ότι το συγκεκριμένο τμήμα της κοίτης του χειμάρρου έπαυσε ουχί προσκαίρως, αλλά οριστικώς και μονίμως, να επιτελεί τον κατά φύση προορισμό του, μετά δε την διαπίστωση αυτή, νομίμως εκποιείται το ακίνητο, σύμφωνα με τις ισχύουσες για την ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου διατάξεις.
ΝΣΚ/376/2000
Πολεοδομία - Ζώνες Ενεργού Πολεοδομίας. Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης προς συμμόρφωση σε ακυρωτική απόφαση του Σ.τ.Ε., ενόψει επιγενόμενης μεταβολής του οικείου νομοθετικού καθεστώτος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Δεν υφίσταται υποχρέωση της Διοίκησης, όπως συμμορφούμενη προς απόφαση του Σ.τ.Ε., η οποία διαπίστωσε την αυτοδίκαιη άρση χαρακτηρισμού περιοχής ως Ζ.Ε.Π. και της αντίστοιχης πολεοδομικής μελέτης λόγω μη υπογραφής της προβλεπόμενης σύμβασης με τον ανάδοχο φορέα, εκδόσει πράξεις ανάκλησης των οικείων Π.Διαταγμάτων, εφόσον με μεταγενέστερη διάταξη αναδρομικής ισχύος εξέλιπε η υποχρέωση υπογραφής της σύμβασης αυτής. 2. Ενόψει της νομοθετικής αυτής μεταβολής δεν απαιτείται υπογραφή σύμβασης μεταξύ Δημοσίου και αναδόχου για την πολεοδομική ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής ως Ζ.Ε.Π. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/343/2016
Ένταξη μόνιμων μελών Ε.Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστημίων στη βαθμίδα του Λέκτορα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μέλη Ε.Ε.ΔΙ.Π. των Πανεπιστημίων, τα οποία υπέβαλαν αίτηση για να ενταχθούν, μετά από κρίση, στη βαθμίδα του Λέκτορα, εντός της προθεσμίας που ορίζονταν με την διάταξη της παραγράφου 23 του άρθρου 3 του ν. 3027/2002, αλλά δεν υπηρετούσαν ως μόνιμα μέλη, κατά τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, ή δεν είχαν ή δεν απέκτησαν διδακτορικό δίπλωμα μέχρι τη λήξη της αποκλειστικής προθεσμίας των δώδεκα μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ως άνω διάταξης.
ΝΣΚ/175/2009
Κρατικές Προμήθειες – Χρόνος ισχύος προσφορών – Απόφαση συνέχισης διαγωνισμού – Ματαίωση αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά τη λήξη του ανωτάτου ορίου χρόνου παράτασης ισχύος προσφορών, τα αποτελέσματα διαγωνισμού προμηθειών υποχρεωτικά ματαιώνονται, εκτός εάν η αναθέτουσα αρχή εκδόσει αιτιολογημένη απόφαση συνέχισης αυτού. β) Τα αναφερόμενα υπ αριθμ. 67336/ΦΔ/5-12-2008 και 68368/ΦΔ/12-12-2008 έγγραφα της Υπηρεσίας προς το ΣτΕ, τα οποία απεστάλησαν στο πλαίσιο εκκρεμούς αιτήσεως αναστολής, δεν πληρούν τους όρους, ώστε να θεωρηθούν ως η αιτιολογημένη πράξη που πρέπει να εκδόσει η αναθέτουσα αρχή για την κατ εξαίρεση συνέχιση του διαγωνισμού.
ΝΣΚ/31/2009
Επέκταση δραστηριότητας βιομηχανικής επιχειρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι μη νόμιμη η αίτηση επιχειρήσεως επεξεργασίας σιδήρου, η οποία είναι εγκατεστημένη εντός του ΒΙΠΑ περιοχής Ασπροπύργου, να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε ΖΟΕ της ίδιας περιοχής, προοριζομένη για γεωργική χρήση και κατοικίες, διότι το ακίνητο εντός του οποίου ζητάει να επεκταθεί δεν είναι όμορο του ακινήτου εντός του οποίου ήδη λειτουργεί.
ΕλΣυν/Κλιμ.7/300/2015
Παράταση προθεσμίας.Με τις διατάξεις του ν. 3669/2008,άρθρο 48,παρέχεται η δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας αποπεράτωσης δημοσίου έργου, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής του και πριν από την εκπνοή αυτής, μετά από σχετική αίτηση του οικείου αναδόχου και έγκριση αυτής από την προϊσταμένη αρχή. Η αίτηση του αναδόχου για παράταση της συμβατικής προθεσμίας, που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την έκδοση της σχετικής εγκριτικής απόφασης, πρέπει να υποβληθεί πριν από τη λήξη της αρχικής συμβατικής προθεσμίας εκτέλεσης του οικείου έργου ή της νόμιμης παράτασής της, ενώ για την έκδοση από την αρμόδια αρχή της σχετικής εγκριτικής απόφασης δεν τίθεται προθεσμία, ούτε καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος της. Εν όψει δε της γενικής αρχής περί μη αναδρομικής ισχύος των συστατικών ατομικών διοικητικών πράξεων, η σχετική εγκριτική απόφαση δεν μπορεί να ανατρέξει σε χρόνο προγενέστερο της έκδοσής της, εκτός εάν αυτή εκδοθεί εντός ευλόγου χρόνου από τη λήξη της συνολικής προθεσμίας εκτέλεσης του έργου, οπότε ανατρέχει στο χρόνο αυτό. Και τούτο, διότι, σε αντίθετη περίπτωση, η καθυστέρηση έκδοσης της εγκριτικής απόφασης λόγω υπαιτιότητας του κυρίου του έργου θα απέβαινε σε βάρος του αναδόχου που υπέβαλε το σχετικό αίτημά του εντός της προθεσμίας για την ολοκλήρωση του έργου, λαμβανομένης υπόψη και της υποχρέωσης του τελευταίου για συνέχιση της κατασκευής του εντός της οριακής προθεσμίας (βλ. Αποφ. VI Τμ. 3101/2012, 2753/2011, Πράξεις Κλιμ. VII Tμ. 158, 141/2014).