ΝΣΚ/452/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια έργα. Δημοπρασία με προεπιλογή. Συμμετοχή Κοινοπραξιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή η συμμετοχή προεπιλεγείσας Κοινοπραξίας στο Β΄στάδιο διαγωνισμού κατασκευής δημοσίων έργων μετά την αποχώρηση μέλους της, εφόσον με τη νέα σύνθεσή της πληροί τους βασικούς όρους της προκήρυξης και είναι ικανή να αναλάβει την κατασκευή του έργου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/63/2003
Συμμετοχή αναβαθμισμένων κοινοπραξιών σε δημοπρασία δημόσιου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η συμμετοχή των κοινοπραξιών του άρθρου 16 παρ.42 του Ν. 1418/1984 σε διαγωνισμό για την ανάθεση δημόσιου έργου είναι ελεύθερη, εκτός αν τούτο αποκλείεται από τη διακήρυξη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/346/2001
Δημόσια έργα. Υποκατάσταση μέλους Κοινοπραξίας προεπιλεγείσας σε διαγωνισμό κατασκευής δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Υποκατάσταση μέλους Κοινοπραξίας που συμμετέχει σε διαγωνισμό κατασκευής δημοσίου έργου και έχει προεπιλεγεί, δεν είναι δυνατή κατά το στάδιο που προηγείται της κατακύρωσης του διαγωνισμού.
ΝΣΚ/419/2001
Ενοπλες Δυνάμεις. Διαγωνισμός προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή η συμμετοχή εταιρείας που εδρεύει στο Ισραήλ ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε διαγωνισμό προμήθειας, στη διακήρυξη του οποίου καθορίζεται κατά το άρθρο 4 παρ.1β του ΠΔ 284/1989, ο τρόπος προμήθειας του υλικού από το εσωτερικό της χώρας για υλικά εμπορίου (αλλοδαπής προέλευσης ή εσωτερικού), υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 28 παρ.1 και 3 περ.γ του ΠΔ 284/1989.
ΝΣΚ/325/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη σε οργανικές θέσεις με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Προϋποθέσεις κατάταξης σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000 - Ειδικές κατηγορίες προσωπικού.
ΝΣΚ/418/2001
Σχολές Στρατιωτικές. Λύση σύμβασης εργασίας Ειδικών Επιστημόνων στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Η επιλογή της πανεπιστημιακής θέσης μελών ΔΕΠ - ΑΕΙ κατά τις διατάξεις του Ν 2233/94 έχει ως συνέπεια την αυτοδίκαιη λύση της σχέσης εργασίας αυτών με την ΣΝΔ στην οποία υπηρετούσαν ως ειδικοί επιστήμονες.
ΝΣΚ/311/2001
Ενοπλες Δυνάμεις. Δαπάνες. Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Για τις πληρωμές των δαπανών του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας με Χρηματικά Εντάλματα Προπληρωμής (ΧΕΠ) εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του ειδικού νόμου των Ενόπλων Δυνάμεων (ΝΔ 721/70). Οι διατάξεις του Ν 2362/95 έχουν εφαρμογή μόνο συμπληρωματικά για θέματα για τα οποία δεν προβλέπει το ανωτέρω Ν. Δ/γμα.
ΝΣΚ/417/2001
Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί. Μεταβίβαση ακινήτου από τον ΣΕΑΝ Ν. Καβάλας προς ορισμένα μέλη του κατά τις διατάξεις περί εντολής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Ν. Καβάλας (ΝΠΔΔ) ο οποίος έγινε κύριος ακινήτου με εισφορές εκείνων εκ των μελών του οι οποίοι ενδιαφέρονταν να συστήσουν παραθεριστικό οικοδομικό συνεταιρισμό, υποχρεούται να μεταβιβάσει την κυριότητα του ακινήτου στα ανωτέρω μέλη του κατά τις διατάξεις περί εντολής.
ΝΣΚ/350/2001
Ενοπλες Δυνάμεις. Διορισμός προσωπικού κατά τις διατάξεις των άρθρων 19 Ν 1911/1990 και 30 Ν 1947/1991.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Η Υπηρεσία προκειμένου να προβεί στο διορισμό ή μη συγγενούς θανόντος στρατιωτικού σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, για το εάν συντρέχει η προϋπόθεση να προήλθε ο θάνατος κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, οφείλει να στηρίζεται, πρωτίστως στο πόρισμα της διενεργηθείσας από την Μονάδα ένορκης προανάκρισης, με συνεκτίμηση και τυχόν αντίθετων αποφάσεων συνταξιοδοτικών οργάνων.
ΝΣΚ/239/2001
Δημόσιο. Υγειονομική περίθαλψη. Δαπάνες νοσηλείας συζύγου ασφαλισμένου. Συμμετοχή. Απαλλαγή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος. Επειδή η νοσηλευθείσα στο εξωτερικό, σύζυγος ασφαλισμένου του Δημοσίου, μετέβη για θεραπεία βαριάς αναιμίας και υπέστη συνεχείς μεταγγίσεις αίματος, αυτός απαλλάσσεται από την υποχρέωση συμμετοχής του, κατά 10%, στις δαπάνες νοσηλείας της, βάσει της διατάξεως του άρθρου 1 του ΠΔ 79/1996.
ΕλΣυν/Τμ.6/60/2007
Από το συνδυασμό των προπαρατεθεισών διατάξεων, αλλά και τη χρονική τους αλληλουχία, προκύπτει ότι η αρχικώς θεσπισθείσα διάταξη του άρθρου 2 του π.δ/τος 609/1985 παρέσχε σε κοινοπραξίες με κοινοπρακτούντα μέλη εργοληπτικές επιχειρήσεις της ίδιας ή κατώτερης τάξης, σε σχέση με την καλούμενη, τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε δημοπρασίες δημοσίων έργων, ωστόσο, σε μεταγενέστερο στάδιο κρίθηκε σκόπιμη η ενίσχυση του κατασκευαστικού σχήματος, με την καθιέρωση της δυνατότητας σύμπραξης επιχειρήσεων που ανήκουν στην ίδια με την καλούμενη τάξη ή στην αμέσως ανώτερη αυτής, με προφανή σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των έργων, λόγω της συμμετοχής στην κατασκευή τους εργοληπτών ανώτερης τάξης, ήτοι επιχειρήσεων μεγαλύτερων σε οικονομική βάση, αξιοπιστία και τεχνική ικανότητα, δυνάμενων να ανταποκριθούν επαρκέστερα σε ενδεχόμενες κατασκευαστικές δυσχέρειες και λοιπές απαιτήσεις του δημοπρατούμενου έργου (πρβλ. την υπ΄ αριθμ. 4755/04.10.2006 Ατομ. Γνωμοδ. του Ν.Σ.Κ. στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., καθώς και την υπ΄ αριθμ. 97/19.03.2003 Γνωμοδ. Του Ν.Σ.Κ.). Εξάλλου, με στόχο την ελεύθερη ανάπτυξη οικονομικής δραστηριότητας εκ μέρους και των κοινοπρακτουσών εργοληπτικών επιχειρήσεων κατώτερης τάξης, προβλέφθηκε, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της οικείας διάταξης, η συμμετοχή τους στην κοινοπραξία με ποσοστό όχι μικρότερο του 25%, διασφαλιζομένης ούτως της τήρησης των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού. Ενόψει των ανωτέρω, καθίσταται προφανές ότι ενδεχόμενη εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 7 του άρθρου 2 του π.δ/τος 609/1985, σε συνδυασμό με αυτήν της παραγράφου 9 του ίδιου άρθρου, περί διατήρησης σε κάθε περίπτωση της επιφύλαξης αναφορικά με τα ισχύοντα για τους εργολήπτες της ανώτερης τάξης κατώτατα όρια ανάληψης δημοσίου έργου, θα ακύρωνε εκ των πραγμάτων την ως άνω θεσπισθείσα δυνατότητα σύστασης κοινοπραξίας με εργοληπτική επιχείρηση ανώτερης τάξης, δεδομένου ότι το καθοριζόμενο στο νόμο κατώτατο όριο προϋπολογισμού έργου για την τελευταία πάντοτε θα υπερέβαινε τον προϋπολογισμό του εκάστοτε δημοπρατούμενου έργου. Ως εκ τούτου, και εφόσον δεν είναι δυνατή η ταυτόχρονη εφαρμογή των δύο προεκτεθεισών διατάξεων, εναπόκειται στην Αναθέτουσα Αρχή να ορίσει τις προϋποθέσεις συμμετοχής των κοινοπραξιών σε προκηρυχθέντα διαγωνισμό, παραπέμποντας είτε στη διάταξη της παραγράφου 7 είτε σε αυτήν της παραγράφου 9. Ακολούθως, όταν στη διακήρυξη, η οποία, ως κανονιστική πράξη της αναθέτουσας αρχής, δεσμεύει τόσο την ίδια όσο και τους διαγωνιζομένους, μνημονεύεται μόνο η διάταξη της παραγράφου 7, το παραδεκτό της συμμετοχής κοινοπραξίας στον οικείο διαγωνισμό θα κριθεί αποκλειστικώς επί τη βάσει των όρων αυτής, ενώ αποκλεισμός της από την περαιτέρω διαδικασία, με επίκληση των τιθέμενων από την παράγραφο 9 περιορισμών, δε χωρεί. Τα ανωτέρω δε ισχύουν, ανεξαρτήτως των οριζομένων στη διάταξη της παρ. 41 του άρθρου 16 του ν.1418/1984, περί δυνατότητας δήλωσης στην υπηρεσία τήρησης του Μ.Ε.ΕΠ. δεύτερης έδρας της επιχείρησης και, συνεπεία τούτου, μείωσης του θεσπισθέντος κατώτατου ορίου προϋπολογισμού των εργολαβιών που αυτή μπορεί να αναλάβει, καθόσον η ως άνω διάταξη, κατά τη ρητή γραμματική της διατύπωση, ρυθμίζει την περίπτωση συμμετοχής σε δημοπρασία μεμονωμένων εργοληπτών και όχι συμμετεχουσών σε κοινοπραξία επιχειρήσεων.