×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/453/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Θυροκόλληση φορολογικών εγγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Λόγω της έλλειψης συγκεκριμένης νομοθετικής πρόβλεψης από τις ισχύουσες διατάξεις, η με θυροκόλληση επίδοση εγγράφων των φορολογικών αρχών εντός κλειστού φακέλου, δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΛ/Α/1139948 ΕΞ/2012

Επίδοση καταλογιστικών πράξεων φορολογικών και τελωνειακών αρχών μέσω των Δικαστικών Επιμελητών.

1108971/ΔΕ−Α΄/2011

Επίδοση καταλογιστικών πράξεων φορολογικών και τελωνειακών αρχών μέσω των Δικαστικών Επιμελητών

ΠΟΛ 1188/2011

Επίδοση καταλογιστικών πράξεων φορολογικών και τελωνειακών αρχών μέσω των Δικαστικών Επιμελητών.


ΠΟΛ.1043/2018

Τροποποίηση της ΠΟΛ.1188/2011 (1993 Β/ 8.9.2011) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Επίδοση καταλογιστικών πράξεων φορολογικών και τελωνειακών αρχών μέσω των Δικαστικών Επιμελητών», όπως ισχύει.


ΝΣΚ/57/2013

Επίδοση σε πρόσωπα γνωστής διαμονής στην αλλοδαπή πράξεων επιβολής πολλαπλών τελών και καταλογιστικών πράξεων των τελωνειακών αρχών και κλήσεων σε απολογία – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπό των διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (Ν. 2960/2001) απαιτούμενες επιδόσεις κλήσεων σε απολογία και καταλογιστικών πράξεων των ελληνικών τελωνειακών αρχών, σε αλλοδαπούς και ημεδαπούς, των οποίων είναι γνωστή η διεύθυνση κατοικίας στην αλλοδαπή και οι οποίοι δεν έχουν ορίσει αντίκλητο στην Ελλάδα, διενεργούνται κατά τις διατάξεις των άρθρων 54 και 57 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, στις οποίες παραπέμπουν οι διατάξεις του άρθρου 152 παρ. 3 και 5 του Τελωνειακού Κώδικα και η επίδοση θεωρείται κατά πλάσμα δικαίου ολοκληρωθείσα με την παράδοση στον Υπουργό Εξωτερικών των προς επίδοση εγγράφων. Ειδικότερες, όμως ρυθμίσεις του άρθρου 152 παρ. 3 και 5 του Τελωνειακού Κώδικα που αφορούν στις επιδόσεις στην αλλοδαπή σε πρόσωπα αγνώστου διαμονής, δεν τυγχάνουν αναλογικής εφαρμογής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/253/2015

Περί της δυνατότητας ή μη εγκαλούντος τέως Υπουργό να λάβει γνώση του φακέλου της ποινικής δικογραφίας, που έχει διαβιβασθεί στη Βουλή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η Βουλή, δεν υποχρεούται, κατ’ αρχήν, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, να αποδεχθεί την από 20-5-2015 αίτηση του Γ.Μ., με την οποία της υπέβαλε το αίτημα να του επιτρέψει την ανάγνωση του φακέλου της σε βάρος τέως Υπουργού ποινικής δικογραφίας, που διαβιβάσθηκε αρμοδίως στην Βουλή, να χορηγήσει σε αυτόν επικυρωμένα αντίγραφα των εγγράφων αυτού που θα υποδείξει και να γνωστοποιήσει στον ίδιο τις τυχόν ενέργειες για την άρση των λόγων αρνήσεως. Υποχρεούται όμως να αιτιολογήσει την άρνησή της. 2. Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόεδρος της Βουλής ως αρμόδιο όργανο, έχει την διακριτική ευχέρεια, με απόφασή του, σταθμίζοντας όλα τα δεδομένα της υπόθεσης, να επιτρέψει στον αιτούντα να λάβει γνώση συγκεκριμένων εγγράφων, τα οποία θα κριθούν αποδεδειγμένως απαραίτητα για τις δικαστικές υποθέσεις του, στην περίπτωση μεν που συνιστούν απλά προσωπικά δεδομένα, μετά από ενημέρωση του τέως Υπουργού και στην περίπτωση, που συνιστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, μετά από προηγούμενη ενημέρωση του τέως Υπουργού και άδεια της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/1279/2025

Η απόφαση 1279/15.07.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου για τις φορολογικές περιόδους 2019 και 2020. Οι πράξεις είχαν επιβληθεί στον προσφεύγοντα, ατομική επιχείρηση λιανικού εμπορίου ιματισμού, λόγω της μη αναγνώρισης προς έκπτωση ΦΠΑ από τη λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων, με συνολική καταλογιζόμενη διαφορά φόρου και προστίμου 34.758,68 €. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα (περί έλλειψης αιτιολογίας, καλοπιστίας, παραβίασης του τεκμηρίου αθωότητας, αρχών αναλογικότητας και φορολογικής ισότητας). Η απόφαση επιβεβαίωσε την εικονικότητα των εκδοτών των τιμολογίων, βάσει των εκθέσεων ελέγχου που τεκμηρίωναν την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού των εκδοτριών επιχειρήσεων, ενώ ο προσφεύγων απέτυχε να αποδείξει την πραγματοποίηση των συναλλαγών.


ΝΣΚ/307/2001

Φορολογικός έλεγχος. Κοινοποίηση εγγράφων στις περιπτώσεις αγνώστου διαμονής και δικαίωμα άσκησης προσφυγής από τον πτωχό, μετά την ισχύ του Ν 2717/99.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι κοινοποιήσεις των πράξεων των φορολογικών αρχών σε πρόσωπα άγνωστης διαμονής πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά στο Δήμαρχο, κατά τη διάταξη του άρθρου 64 παρ.2 του Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας. (ομόφωνα) β) Ο πτωχός δεν νομιμοποιείται σε άσκηση προσφυγής ιδίω ονόματι, δοθέντος ότι μετά την ισχύ του ΚΔΔ το άρθρο 26 του Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας έχει καταργηθεί. (πλειοψ.) γ) Ο πτωχός δεν νομιμοποιείται να προβεί ιδίω ονόματι σε υποβολή πρότασης προς διοικητική επίλυση της διαφοράς. (πλειοψ.)


ΔΕΔ/Θεσ/86/2025

Η απόφαση 86 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) Θεσσαλονίκης απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ/επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2019, συνολικού ύψους 21.038,48€. Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε την πράξη επικαλούμενη αοριστία της έκθεσης ελέγχου και ανωτέρα βία λόγω πλημμύρας για τη μη προσκόμιση παραστατικών. Ο έλεγχος διαπίστωσε τη μη αναγνώριση δικαιώματος έκπτωσης ΦΠΑ εισροών ύψους 14.025,65€, κυρίως λόγω μη προσκόμισης νομίμων φορολογικών στοιχείων για δαπάνες καυσίμων (42.557,49€ καθ. αξία). Επίσης, δεν αναγνωρίστηκε έκπτωση για ενδοκοινοτικές αποκτήσεις (13.348,23€ καθ. αξία) λόγω έλλειψης εγγράφων μεταφοράς. Η ΔΕΔ έκρινε επαρκώς αιτιολογημένη την πράξη και απέρριψε τους ισχυρισμούς περί ανωτέρας βίας και παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας, καθώς η προσφεύγουσα δεν έφερε το βάρος της απόδειξης των ισχυρισμών της.


ΔΕΔ/Αθ/439/2025

Η απόφαση 439/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά Οριστικών Πράξεων Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος των φορολογικών ετών 2018, 2019 και 2020 που εξέδωσε το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. Ο έλεγχος βασίστηκε σε πληροφορίες σχετικά με τραπεζικές κινήσεις από την Αρχή Καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Διαπιστώθηκαν μη εκδοθέντα φορολογικά στοιχεία (ενδοκοινοτικές παραδόσεις), μη αναγνωριζόμενες ενδοκοινοτικές αποκτήσεις λόγω έλλειψης τιμολογίων, και προσαύξηση περιουσίας λόγω ανεξήγητων καταθέσεων. Η ΔΕΔ απέρριψε την επίκληση ανωτέρας βίας (θάνατος λογιστή) για τη μη προσκόμιση εγγράφων, καθώς και ισχυρισμούς περί ελλιπούς αιτιολογίας ή παραβίασης της ακρόασης. Έγινε δεκτή μόνο η ένσταση σχετικά με τη μη έκπτωση δαπάνης ενοικίου ύψους 1.100€ για το 2019, καθώς η νομοθετική απαγόρευση πληρωμής με μετρητά ίσχυσε από το 2020. Ως αποτέλεσμα, επικυρώθηκαν οι πράξεις των ετών 2018 και 2020, ενώ η πράξη του 2019 τροποποιήθηκε, οδηγώντας σε μείωση του συνολικού καταλογιζόμενου ποσού για το έτος αυτό.