ΝΣΚ/460/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμβάσεις εργασίας με εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό (Μόναχο).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η σύναψη από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, υπό το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό καθεστώς, συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου με ομογενείς και Έλληνες μετανάστες του εξωτερικού εκπαιδευτικούς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
63017/2025
Λειτουργία «Ψηφιακής Υπηρεσίας Επείγουσας Ενημέρωσης Πολιτών» για Έλληνες πολίτες που βρίσκονται ή διαμένουν στο εξωτερικό και για Ομογενείς.
ΝΣΚ/450/2003
ΟΓΑ. Πολυτεκνικά επιδόματα. Έλληνες υπήκοοι κάτοικοι εξωτερικού. Χαρακτηρισμός των ως πολυτέκνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι Έλληνες υπήκοοι κάτοικοι εξωτερικού μπορούν να χαρακτηρισθούν πολύτεκνοι όταν εγκατασταθούν μόνιμα στην Ελλάδα, έστω και αν ένα ή περισσότερα από τα παιδιά τους απεβίωσαν στο εξωτερικό προ της εδώ εγκαταστάσεώς τους. Αρκεί προς τούτο να είχαν εν ζωή τέσσερα τέκνα κατά τινα χρονικήν περίοδον της διαμονής τους στο εξωτερικό.
ΝΣΚ/53/2013
Δυνατότητα ή μη κατάταξης συμβασιούχου σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Γενική Γραμματεία Πολιτισμού, σε συμμόρφωση της υπ’ αριθμ.1385/24-11-2005 απόφασης του Ε΄ Τμήματος του Α.Σ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση οφείλει να κατατάξει σύμφωνα με το άρθρο 11 του ΠΔ.164/2004 το συμβασιούχο υπάλληλο σε κενή οργανική θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ή εάν δεν υπάρχει κενή οργανική θέση να συστήσει οργανική θέση, κατ’ άρθρο 1 του Ν.3320/2005, και να εκδοθεί από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης απόφαση κατανομής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/69/2014
Τουριστικοί λιμένες – Τροποποίηση χωροθέτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κρινόμενη αίτηση, που αφορά την τροποποίηση της χωροθέτησης του, με στοιχείο γ’ τουριστικού λιμένα, της παρ.5 του άρθρου 30 ν.2160/1993, που υποβλήθηκε σε χρόνο, που ίσχυε η διάταξη του άρθρου 159 του ν.4070/2012, που προέβλεπε ως αρμόδιο όργανο εξέτασής της τον Υπουργό Τουρισμού, πλην όμως δεν εξετάστηκε, μέχρι την κατάργησή της από τη δημοσίευση του ν.4179/2013 την 8η-8-2013, θα εξεταστεί με βάση το ισχύον έκτοτε νεότερο και διάφορο κατά περιεχόμενο νομοθετικό καθεστώς, λόγω έλλειψης ειδικής μεταβατικής διάταξης στην νέα ρύθμιση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/93/2014
Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Ελλήνων του εξωτερικού – «Κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές αποτελούν διακριτή κατηγορία μαθητών και υποψηφίων έναντι αυτών που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 2 παρ.4 του Ν. 2525/1997, διέπονται δε από ειδικό μεν καθεστώς φοίτησης στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το γενικώς δε ισχύον για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και για την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υποψήφιος, τέκνο έλληνα υπαλλήλου αποσπασμένου στο εξωτερικό δεν αποκτά, ως «κατ’ ιδίαν διδαχθείς», δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τα σχετικώς οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.4 του Ν.2525/1997, όπως ισχύει. (ομοφ.)
ΝΣΚ/203/2012
Υπάλληλοι ΟΤΑ – «Καλλικράτης» – Περιφέρειες – Μεταφορά προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από τις λυθείσες νομαρχιακές επιχειρήσεις – Έγκριση της τροποποίησης του Οργανισμού Περιφερειών κατ’ άρθρο 241 Ν. 3852/2010 – Έλεγχος νομιμότητας ή μη των πράξεων μεταφοράς από τον Υπ. Εσωτερικών – Ανάκληση ή μη δημοσιευμένων πράξεων. Κατά το στάδιο της εγκρίσεως από τον Υπουργό Εσωτερικών της τροποποιήσεως του Οργανισμού Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 241 του Ν. 3852/2010, με περιεχόμενο την σύσταση προσωποπαγών θέσεων για την κατάταξη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο μεταφέρθηκε στη Περιφέρεια με απόφαση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 199 του Ν. 3852/2010 και 44 παρ. 4 του Ν. 3979/2011, η οικεία υπηρεσία του Υπ. Εσωτερικών δεν είναι αρμόδια να ελέγξει και να απορρίψει τις περιπτώσεις μεταφοράς προσωπικού, του οποίου η σχέση εργασίας κατέστη αορίστου χρόνου χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/37/2024
Εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο για την επιλογή εξωτερικού παρόχου υπηρεσιών υποστήριξης (άρθρο 43 καν. ΕΚ 810/2009) των αρμόδιων για την χορήγηση θεωρήσεων εισόδου εθνικών αρχών μετά την κατάργηση διατάξεων στις οποίες παραπέμπει το μέχρι τώρα ισχύον άρθρο 20 ν. 4315/2014. (...) Η σύμβαση παροχής υπηρεσιών από εξωτερικό πάροχο, για την εκτέλεση των καθηκόντων της παραγράφου 6 του άρθρου 43 του κανονισμού 810/2009, έχει τον χαρακτήρα σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, κατά την έννοια της οδηγίας 2014/23/ΕΕ και του νόμου 4413/2016. Στη διαδικασία για την ανάθεση της ανωτέρω σύμβασης σε εξωτερικό πάροχο για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στις αρμόδιες προξενικές και διπλωματικές αρχές για την χορήγηση θεωρήσεων εισόδου, η Διοίκηση πρέπει να εφαρμόσει το άρθρο 20 του ν. 4315/2014, όπως ισχύει, καθώς και τις διατάξεις του νόμου 4413/2016 σε αντικατάσταση των καταργηθεισών του ν. 4281/2014 στις οποίες παραπέμπει το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν. 4315/2014 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/267/2016
Νομικοί συνεργάτες του ν.δ. 3980/1959 του (πρώην) Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Υ.Δ.Μ.Η.Δ.). Σύνταξη εκ μέρους τους νομικών εισηγήσεων και συνυπογραφή ενημερωτικών σημειωμάτων. Τήρηση ωραρίου εργασίας.(...) α) Οι νομικοί συνεργάτες που υπηρετούν στο (πρώην) Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Υ.Δ.Μ.Η.Δ.) και είχαν προσληφθεί βάσει του ν.δ. 3980/1959, έχουν υποχρέωση, ως υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, να συντάσσουν, όταν είναι αναγκαίο, νομικές εισηγήσεις και να συνυπογράφουν ενημερωτικά σημειώματα επί νομικών ζητημάτων που προηγουμένως έχουν εξετάσει. β) Οι εν λόγω, ανεξάρτητα αν διατηρούν ή όχι τη δικηγορική ιδιότητα, υποχρεούνται να τηρούν το ισχύον ωράριο των δημοσίων υπαλλήλων (ομοφ.)
ΝΣΚ/361/2006
Μετατροπή ή ανανέωση συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ομογενών εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των ομογενών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας 1999/70 ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρώπης ή του ΠΔ 164/2004 παρά μόνον για μία φορά μετά την αρχική σύμβαση κατ’ εφαρμογή των ειδικών διατάξεων του άρθρου 22 του Ν 2413/1996 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών υπουργικών αποφάσεων, ούτε και μετατροπής αυτών, σε συμβάσεις αορίστου χρόνου κατ’ εφαρμογή της προαναφερθείσας Οδηγίας καθώς και του ΠΔ 164/2004, διότι δεν συντρέχουν οι απαιτούμενες από τις διατάξεις αυτού προϋποθέσεις.
Υπόθεση C-378/07 έως C-380/07
Απόφαση του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 23ης Απριλίου 2009. Κυριακή Αγγελιδάκη και λοιποί κατά Οργανισμού Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ρεθύμνης (C-378/07), Χ...κατά Δήμου Γεροποτάμου (C-379/07) και ...κατά Δήμου Γεροποτάμου (C-380/07). Αίτηση για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως: Μονομελές Πρωτοδικείο Ρεθύμνης - Ελλάς. Οδηγία 1999/70/ΕΚ - Ρήτρες 5 και 8 της συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου - Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στον δημόσιο τομέα- Πρώτη ή μοναδική σύμβαση - Διαδοχικές συμβάσεις - Ισοδύναμο νομοθετικό μέτρο - Υποβάθμιση του γενικού επιπέδου προστασίας των εργαζομένων - Μέτρα για την πρόληψη των καταχρήσεων - Κυρώσεις - Απόλυτη απαγόρευση μετατροπής των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου στον δημόσιο τομέα - Συνέπειες της μη ορθής μεταφοράς μιας οδηγίας στο εσωτερικό δίκαιο - Ερμηνεία σύμφωνη με την οδηγία. Συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-378/07 έως C-380/07.