×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/450/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΟΓΑ. Πολυτεκνικά επιδόματα. Έλληνες υπήκοοι κάτοικοι εξωτερικού. Χαρακτηρισμός των ως πολυτέκνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Έλληνες υπήκοοι κάτοικοι εξωτερικού μπορούν να χαρακτηρισθούν πολύτεκνοι όταν εγκατασταθούν μόνιμα στην Ελλάδα, έστω και αν ένα ή περισσότερα από τα παιδιά τους απεβίωσαν στο εξωτερικό προ της εδώ εγκαταστάσεώς τους. Αρκεί προς τούτο να είχαν εν ζωή τέσσερα τέκνα κατά τινα χρονικήν περίοδον της διαμονής τους στο εξωτερικό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/70/2013

Φορολόγηση ή μη αποδοχών πολιτικού προσωπικού του ΝΑΤΟ, που είναι Έλληνες υπήκοοι και κατοικούν και εργάζονται στην Ελλάδα – Διεθνείς συμβάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Απαλλάσσονται από τη φορολογία οι αποδοχές των προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι ή και υπήκοοι Ελλάδας και υπηρετούν σε Συμμαχικά Στρατηγεία στην Ελλάδα ως υπάλληλοι της κατηγορίας «πολιτικό προσωπικό του ΝΑΤΟ», του άρθρου 8 της συμφωνίας Ελλάδας - ΝΑΤΟ για τους όρους λειτουργίας των Συμμαχικών Στρατηγείων στην Ελληνική Επικράτεια, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2826/2000. (ομοφ.)


ΝΣΚ/30/2017

Ειδική εισφορά αλληλεγγύης ν. 3986/2011 – Υπαγωγή ή μη στην υποχρέωση καταβολής, των Ελλήνων πολιτών και των φορολογικών κατοίκων Ελλάδας, που υπάγονται στο «διεθνές» και στο «πολιτικό» προσωπικό του ΝΑΤΟ.(...)Οι υπάλληλοι του ΝΑΤΟ, που είναι Έλληνες υπήκοοι ή φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και υπάγονται στις κατηγορίες «διεθνές προσωπικό» του Οργανισμού της Συνθήκης του Βορείου Ατλαντικού και «πολιτικό προσωπικό» συμμαχικού Στρατηγείου, δεν υπόκεινται στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν. 3986/2011 για τους μισθούς και τις εν γένει αποδοχές που λαμβάνουν από το ΝΑΤΟ. Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 361/2014 γνωμοδότηση του Β΄ Τμ. ΝΣΚ.


ΝΣΚ/460/2008

Συμβάσεις εργασίας με εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό (Μόναχο).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η σύναψη από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, υπό το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό καθεστώς, συμβάσεων εργασίας αορίστου χρόνου με ομογενείς και Έλληνες μετανάστες του εξωτερικού εκπαιδευτικούς.


ΝΣΚ/332/2012

Πολύτεκνοι – Πανελλαδικές Εξετάσεις – Πιστοποιητικό της ΑΣΠΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η πολυτεκνική ιδιότητα των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων αποδεικνύεται με την προσκόμιση από τον υποψήφιο σωρευτικά του πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης ή αντίστοιχου πιστοποιητικού αρμόδιας αλλοδαπής αρχής και του πιστοποιητικού της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας (ΑΣΠΕ). (ομοφ.) β) Οι Έλληνες πολίτες και οι αλλοδαποί (που πληρούν τους όρους του άρθρου 5 του Ν. 3454/2006), οι έχοντες βάσει του πιστοποιητικού οικογενειακής τους κατάστασης άνω των τριών ζώντα τέκνα, αλλά δεν διαθέτουν πιστοποιητικό της ΑΣΠΕ για διάφορους λόγους (π.χ. υπέρβαση του ηλικιακού ορίου του πρώτου τέκνου τους) και δεν αποδεικνύουν έτσι την πολυτεκνική τους ιδιότητα, υπάγονται στην ειδική κατηγορία των τριτέκνων υποψηφίων Πανελλαδικών εξετάσεων, αφού δεν τίθεται στην κατηγορία αυτή άλλος περιορισμός. (ομοφ.)


ΝΣΚ/207/2019

Εάν μετά την έναρξη ισχύος του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ, που τέθηκε σε ισχύ την 1-11-2018, σε συνδυασμό με το άρθρο 55 παρ.1 του ν. 4486/2017, η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ έχει τη δυνατότητα να προβεί στην εκκαθάριση των ιατρικών παραστατικών δαπανών παροχών υγείας, που έχουν καταθέσει ασφαλισμένοι μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την έναρξη ισχύος του νέου Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας (ΕΚΠΥ) του ΕΟΠΥΥ, από 1-11-2018, και ανεξαρτήτως των προβλεπομένων στο άρθρο 55 παρ. 1 του ν. 4486/2017, η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ, υπό τα διδόμενα πραγματικά παραστατικά, δεν έχει τη δυνατότητα να προβεί στην εκκαθάριση των ιατρικών παραστατικών δαπανών υγείας, που έχουν καταθέσει ασφαλισμένοι μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να καταβάλει σ’ αυτούς το προβλεπόμενο ποσοστό επί των ιατρικών δαπανών τους βάσει του κρατικού τιμολογίου. Και τούτο, γιατί μολονότι η εν λόγω κατηγορία δικαιούχων ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ εξακολουθεί υφιστάμενη στο νέο ΕΚΠΥ, οι δαπάνες νοσηλείας τους ανάγονται σε παρελθόντα έτη και δεν προκύπτει ότι συνοδεύονται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ομόφ.).


ΝΣΚ/130/2013

1) Όροι παραμονής των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς (σκύλοι), εκτός της κατοικίας του ιδιοκτήτη τους, σε ιδιόκτητα αγροκτήματα κ.λπ. 2) Ερμηνεία του όρου «εθελοντές αλλοδαποί κτηνίατροι» (άρθρο 9 παρ.1 του Ν.4039/2012).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Επιτρέπεται να παραμένουν τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς (σκύλοι) σε ιδιόκτητα αγροκτήματα, όπου δεν υπάρχει κατοικία καθώς και σε αγροκτήματα όπου υπάρχουν καλλιέργειες, ως φύλακες των καλλιεργειών, εφόσον ασκείται άμεση επίβλεψη και εποπτεία αυτών είτε από τους ιδιοκτήτες τους είτε από τα πρόσωπα που ορίζονται ως φύλακες των ζώων από τους ιδιοκτήτες και υπό την προϋπόθεση α) ότι τηρούνται όλες οι υποχρεώσεις που επιβάλλει ο Ν. 4039/2012 στους ιδιοκτήτες δεσποζόμενου ζώου συντροφιάς (άρθρο 5) και β) ότι τηρούνται οι κανόνες καλής μεταχείρισης και ευζωίας των ζώων, (στους οποίους κανόνες περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η παραμονή των ζώων σε κατάλληλες κατασκευές σε χώρο στεγνό, καθαρό και προστατευμένο από τις καιρικές συνθήκες, χωρίς να είναι μόνιμα δεμένα), καθώς και οι ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις και οι αστυνομικές διατάξεις περί κοινής ησυχίας. 2) Δεν απαιτείται για την κατά τα άνω παραμονή, η ύπαρξη κτιριακών εγκαταστάσεων ομοίων με αυτές που προβλέπει ο νόμος (Ν. 604/1977, Π.Δ. 463/1978, ΚΥΑ 280262/2003 για τα καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς. 3) Ως αλλοδαποί κτηνίατροι, κατά την έννοια του άρθρου 9 παρ.11 του Ν. 4039/2012, θεωρούνται τόσο οι κτηνίατροι οι οποίοι είναι υπήκοοι κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και οι υπήκοοι τρίτων χωρών, εφόσον και στις δύο περιπτώσεις συγκεντρώνουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προκειμένου να μπορούν να ασκήσουν νόμιμα το επάγγελμα του κτηνιάτρου στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/371/2012

Δαπάνες μετακίνησης, αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών, οι οποίοι συμπλήρωναν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε σχολείο της πόλης όπου διέμεναν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποσπασμένοι σε σχολεία του εξωτερικού εκπαιδευτικοί (τουλάχιστον έως και 4-11-2011, οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν. 4027/2011), οι οποίοι συμπλήρωναν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε σχολεία της πόλης στην οποία κατοικούσαν – διέμεναν, δεν εδικαιούντο αποζημίωσης, για δαπάνες μετακίνησης για την συμπλήρωση του ωραρίου τους, καθόσον στην περίπτωση αυτή δεν υποβάλλονταν στις σχετικές δαπάνες μετακίνησης. Η υπ’ αριθμ. 633/2011 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, δεν παράγει δεδικασμένο που να δεσμεύει την Διοίκηση για όλες τις ομοειδείς υποθέσεις, καθόσον πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, η οποία εισήχθη με αγωγή αποζημιώσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/93/2014

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Ελλήνων του εξωτερικού – «Κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» μαθητές αποτελούν διακριτή κατηγορία μαθητών και υποψηφίων έναντι αυτών που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 2 παρ.4 του Ν. 2525/1997, διέπονται δε από ειδικό μεν καθεστώς φοίτησης στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το γενικώς δε ισχύον για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και για την πρόσβασή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υποψήφιος, τέκνο έλληνα υπαλλήλου αποσπασμένου στο εξωτερικό δεν αποκτά, ως «κατ’ ιδίαν διδαχθείς», δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά τα σχετικώς οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ.4 του Ν.2525/1997, όπως ισχύει. (ομοφ.)


ΣΤΕ/2970/2019

Φορολογία καταναλώσεως. Ατελής εισαγωγή αυτοκινήτων. Μετά την κατάργηση των άρθρων 25 και 26 της ΥΑ Δ.245/11/1988, οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι, αξιωματικοί κ.λπ. που παραμένουν στο εξωτερικό με αποστολή για περισσότερα από δύο συνεχή χρόνια, εξακολουθούν να τυγχάνουν των αυτών ατελειών δυνάμει του άρθρου 3, εφόσον απέκτησαν συνήθη κατοικία σε άλλη χώρα και απαλλάσσονται από τους ειδικούς φόρους καταναλώσεως, οι οποίοι επιβάλλονται κατά την εισαγωγή, σε αντιδιαστολή με το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος ταξινόμησης. Επιστροφή των φόρων που εισπράχθηκαν από 15 κράτος μέλος κατά παράβαση των κανόνων του δικαίου της Ενώσεως, καθώς και των τόκων. Τόκοι οφείλονται από την άσκηση της προσφυγής, με την οποία υποβάλλεται το περί επιστροφής αίτημα. Δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 38 παρ. 2 του ν. 1473/1984, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν. 2120/1993, διότι αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 17 παρ. 1 του Συντάγματος και 1 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ. Απορρίπτεται η αναίρεση (επικυρώνει την αριθμ. 1995/2007 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς)


ΝΣΚ/185/2015

Υιοθεσία αδέσποτων ζώων συντροφιάς - Διατήρηση και παραμονή αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε καταφύγια εκτός Ελλάδος.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Στην περίπτωση μετακίνησης στο εξωτερικό ζώων συντροφιάς και ειδικότερα σκύλων, γατών και νυφιτσών περισσότερων από πέντε (5), με σκοπό την υιοθεσία τους από ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη, που δεν είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, η διάταξη του άρθρου 9, παράγραφος 8 του ν. 4039/2012, που απαιτεί την απευθείας παράδοση των ζώων στον ενδιαφερόμενο νέο ιδιοκτήτη, έχει την έννοια ότι για μεν τις μη εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις, τα ζώα μετακινούνται με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 576/2013, για δε τις εμπορικού χαρακτήρα μετακινήσεις, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 10 παράγραφος 2 της Οδηγίας 92/65/ΕΚ. Η κατά τη διάταξη του άρθρου 9, παράγραφος 8, εδάφιο β’ του ν. 4039/2012 απαγόρευση της διατήρησης και παραμονής των αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε καταφύγια εκτός Ελλάδος, δεν έχει την έννοια της απαγόρευσης υιοθεσίας των ζώων αυτών από φιλοζωικά σωματεία του εξωτερικού, ούτε αντίκειται στην Οδηγία 92/65/ΕΟΚ. (ομοφ.) ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ