×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/466/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εταιρείες αλλοδαπές. Άδειες διαμονής υπαλλήλων που εργάζονται σε υποκαταστήματά τους στην Ελλάδα. Εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τα αρμόδια όργανα κατάρτισης συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου να χορηγηθεί άδεια διαμονής σε υπαλλήλους αλλοδαπών εταιρειών, που διατηρούν «υποκαταστήματα», «γραφεία» ή «πρακτορεία» στη χώρα και υπό το δεδομένο, ότι τα όργανα διοίκησής τους λειτουργούν στην αλλοδαπή, όπου βρίσκεται και η πραγματική τους έδρα, η εγκυρότητα των καταρτιζόμενων συμβάσεων, από πλευράς αρμοδίων, για τη σύναψή τους, οργάνων, θα κριθεί κατά το αλλοδαπό δίκαιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/70/2003

Επώνυμο Ελληνίδας, που διατήρησε, το επώνυμο του πρώην αλλοδαπού συζύγου της, μετά τον γάμο της με Έλληνα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ελληνίδα που είχε τελέσει γάμο με αλλοδαπό και στη συνέχεια ο γάμος της ελύθη με διαζύγιο στην αλλοδαπή, διατήρησε δε το επώνυμο του πρώην συζύγου της, σύμφωνα με τα ισχύοντα στο δίκαιο της αλλοδαπής, που διέπει τις προσωπικές της σχέσεις, γάμο και διαζύγιο, με την εφαρμογή των άρθρων 14 και 16 ΑΚ, ως το δίκαιο της τελευταίας κατά την διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής τους, το διατηρεί και μετά το γάμο της με Έλληνα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1388 ΑΚ, αφού με το γάμο το επώνυμο της γυναίκας δεν μεταβάλλεται.


ΝΣΚ/201/2007

Κατάργηση Προξενικών Αρχών – Τύχη συμβάσεων εκεί απασχολουμένων – Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Καταργουμένης Προξενικής τινος Αρχής, οι συμβάσεις εργασίας ωρισμένου ή αορίστου χρόνου λύονται δι’ απολύσεως των εκεί απασχολουμένων. Δυνατή η σύναψη νέων συμβάσεων εργασίας μετά των ως άνω απολυομένων, ωρισμένου όμως χρόνου (υπό την ισχύ του υφισταμένου Οργανισμού), σε άλλες Προξενικές Αρχές, εφ’ όσον υφίστανται στις Αρχές αυτές αντίστοιχες οργανικές θέσεις ή, εν εναντία περιπτώσει, εφ’ όσον συσταθούν τοιαύτες δια προεδρικού διατάγματος, το οποίο δύναται να είναι και αυτό, δια του οποίου καταργείται η οικεία Προξενική Αρχή, τηρουμένων βεβαίως των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων. Οι ως άνω απολυόμενοι, εάν μεν πρόκειται περί Ελλήνων, δικαιούνται αποζημιώσεως, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988, εφ’ όσον ως εφαρμοζόμενο δίκαιο έχει καθορισθεί δια της σχετικής συμβάσεώς τους το ελληνικό τοιούτο, εάν δε πρόκειται περί αλλοδαπών εφαρμοστέο είναι το αλλοδαπό δίκαιο.


ΝΣΚ/388/2005

Επώνυμο που πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής αλλοδαπής μετά την λύση του γάμου της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το αναγραφόμενο επώνυμο στο διαβατήριο αλλοδαπής, το οποίο, νομίμως, κατά το δίκαιο της χώρας της, απέκτησε, λόγω του γάμου της με Έλληνα, πριν την είσοδό τους στην Ελλάδα, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ως στοιχείο της ταυτότητάς της, έστω και αν ο γάμος αυτός λύθηκε, αργότερα, κατ’ εφαρμογή του ημεδαπού δικαίου (δικαίου της τελευταίας κατά διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής) και, συνεπώς, το επώνυμο αυτό πρέπει να αναγραφεί στην άδεια παραμονής της.


ΝΣΚ/44/2014

Αλλοδαποί – Κράτηση αλλοδαπών επί 18 μήνες, κατόπιν προηγουμένης αποφάσεως επιστροφής ή απελάσεως, η οποία δεν κατέστη εφικτή λόγω αρνήσεως συνεργασίας των με τις Αρχές – Δυνατότητα ή μη παροχής προθεσμίας οικειοθελούς αναχωρήσεως από τη χώρα και σε περίπτωση μη συμμορφώσεώς τους δυνατότητα επιβολής νέας κρατήσεως.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Σε περίπτωση κρατήσεως αλλοδαπού επί 18 συνολικά μήνες, κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως επιστροφής ή απελάσεως (άρθρα 30 του Ν. 3907/2011 ή 76 του Ν.3386/2005 αντίστοιχα), η υλοποίηση της οποίας δεν κατέστη εφικτή, λόγω αρνήσεως συνεργασίας του ίδιου του αλλοδαπού, οι αρμόδιες αρχές δύνανται, ένα εύλογο χρονικό διάστημα προ της λήξεως του 18μήνου, να θέσουν εγγράφως στον αλλοδαπό προθεσμία για οικειοθελή αποχώρηση από τη χώρα, κατά τις διατάξεις των άρθρων 22 του Ν. 3907/2011 και 76 του Ν. 3386/2005, μέχρι τη λήξη αυτού. Σε περίπτωση και πάλι αρνήσεως του αλλοδαπού να συνεργασθεί στην υλοποίηση της αποφάσεως επιστροφής ή απελάσεως, τα αρμόδια όργανα, όταν αιτιολογημένα διαπιστώνεται ότι είναι ύποπτος διαφυγής, δύνανται αυτομάτως και κατ’ άρθρα 22 παρ.3 του Ν. 3907/2011 ή 78 του Ν. 3386/2005, να επιβάλουν σε αυτόν το μέτρο της υποχρεωτικής διαμονής στο χώρο κρατήσεως έως ότου συναινέσει και συνεργασθεί στην υλοποίηση της αποφάσεως επιστροφής του ή απελάσεώς του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/362/2006

Εταιρίες εισηγμένες σε χρηματιστήριο χώρας Ευρωπαϊκής Ένωσης ή ΟΟΣΑ. Διαγωνιστική διαδικασία δημοσίων συμβάσεων. Συμμετοχή. Ονομαστικοποίηση μετοχών. Πιστοποιητικά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εταιρίες, οι οποίες είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για να συμμετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία δημοσίων συμβάσεων προσκομίζουν α) πιστοποιητικό του οικείου χρηματιστηρίου περί της εισαγωγής τους στο χρηματιστήριο αυτό και β) ενημερωτικό δελτίο μετόχων κατά το δίκαιο της έδρας της συγκεκριμένης εταιρίας.


ΕλΣυν.Κλ.1/300/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Υπαλλήλων:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από ΑΕΙ σε αλλοδαπές καθηγήτριες ξένων γλωσσών για την παροχή υπηρεσιών στο εν λόγω Α.Ε.Ι., κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2015 έως 31.8.2015, καθόσον: α) μη νομίμως οι ανωτέρω καθηγήτριες απασχολήθηκαν στο ΑΕΙ, δεδομένου ότι κατά το χρόνο αυτό οι πράξεις του πρύτανη περί ανανέωσης των συμβάσεών τους δεν είχαν αποκτήσει νόμιμη υπόσταση, αφού δεν είχαν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ τα έννομα αποτελέσματα των πράξεων αυτών, που δημοσιεύτηκαν στις 28.7.2015, δεν δύνανται ν' ανατρέξουν σε χρόνο πρότερο της δημοσίευσής τους, στον βαθμό που τέτοια δυνατότητα δεν προβλέπεται από τις σχετικές με την ανανέωση των συμβάσεων διατάξεις, ούτε και από την ειδική ρύθμιση του άρθρου 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012 και β) η αναληφθείσα στις 8.7.2015 δημοσιονομική δέσμευση δεν μπορεί να ανατρέξει σε προγενέστερο χρονικό διάστημα.(συγγνωστή πλάνη)


ΝΣΚ/201/2009

Δυνατότητα ανάθεσης δημοσίου έργου στον ΟΤΕ, με απευθείας ανάθεση, μετά την αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης αυτού – Αρμοδιότητες του Τεχνικού Συμβουλίου Έργων – Εφαρμοστέο δίκαιο επί μικτών συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να καθορισθεί αν μία σύμβαση είναι προμηθειών ή δημοσίου έργου, θα πρέπει να λαμβάνεται υπ όψη το αντικείμενο της σύμβασης και να διερευνάται αν με τη συγκεκριμένη σύμβαση αναλαμβάνεται προεχόντως, η υποχρέωση μεταβίβασης ή παραχώρησης χρήσης στην αναθέτουσα αρχή προϊόντων κινητών ή αν αντίθετα αναλαμβάνεται η υποχρέωση εκτέλεσης οικοδομικών έργων. Στις προϋποθέσεις για απευθείας ανάθεση δεν περιλαμβάνεται η μετοχική σύνθεση του υποψηφίου να αναλάβει το δημόσιο έργο νομικού προσώπου. Το Τ.Σ.Ε. γνωμοδοτεί για τα θέματα που ορίζει ο νόμος καθώς και για κάθε ζήτημα που θα θέσει υπόψη του ο Υπουργός και τα νομίμως εξουσιοδοτημένα όργανα. Εφαρμοστέο δίκαιο για την υπόψη σύμβαση θα πρέπει να είναι αυτό των δημοσίων έργων (Ν 3669/2008 – Κωδικοποίηση της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/151/2013

Καταβολή αποζημιώσεως σε δημοτικούς συμβούλους...Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εκκαθαρίζονται και εντέλλονται τα ως άνω ποσά υπέρ των δικαιούχων ως αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και της δημαρχιακής επιτροπής βάσει του άρθρου ... παρ 3 του π.δ/τος 410/1995 και στη συνέχεια του ν. 3463/2006. Τούτο δε, διότι η συμμετοχή αυτών στα ως άνω όργανα προϋποθέτει την εκλογή τους στο αξίωμα του δημοτικού συμβούλου και όχι το διορισμό τους ως υπαλλήλου του δημόσιου τομέα. Συνεπώς, η πραγματοποίηση των συνεδριάσεων των οργάνων διοίκησης των Ο.Τ.Α. εντός ή εκτός ωραρίου των υπηρεσιών, στις οποίες οι ως άνω δημοτικοί σύμβουλοι είναι ταυτόχρονα διορισμένοι και εργάζονται με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, δεν δύναται να ασκήσει εν προκειμένω καμία επιρροή. Και τούτο διότι η ρύθμιση του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 3205/2003, όπως ίσχυε πριν αλλά και μετά την τροποποίησή της με το άρθρο 7 του ν. 3833/2010, με την οποία απαγορεύεται η καταβολή ιδιαίτερης αμοιβής σε υπαλλήλους του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και Ο.Τ.Α. για τη συμμετοχή τους σε συλλογικά όργανα που λειτουργούν εντός κανονικού ωραρίου εργασίας, δεν δύναται να θεωρηθεί ότι καταλαμβάνει και τους αιρετούς εκπροσώπους των Ο.Τ.Α., οι οποίοι έχουν ως εκ της ιδιότητάς τους αυτής κύριο και βασικό καθήκον να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των οργάνων διοίκησης των Ο.Τ.Α., μέσω των οποίων οι τελευταίοι εκπληρώνουν τη συνταγματική τους αποστολή.


ΝΣΚ/67/2017

Εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή - Έλεγχος της Διοίκησης - Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό εξάρτηση (νομική ή οικονομική) ή επιρροή αλλοδαπών - Εφαρμογή του τεκμηρίου σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το υπό του άρθρου 11 Μ.Κ. θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (Α΄ ΓΝΩΜΗ). Οι εταιρείες που έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξομοιώνονται προς τις ημεδαπές ελληνικές εταιρείες και ως αλλοδαπό νομικό πρόσωπο θεωρείται όχι μόνο εκείνο που δεν έχει την έδρα, τη διοίκηση και εγκατάστασή του στην Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και εκείνο το οποίο, αν και έχει όλα αυτά, τελεί υπό εξάρτηση, νομική ή οικονομική, μη ενωσιακού φυσικού ή νομικού προσώπου. Η εξάρτηση κρίνεται από τη Διοίκηση, η οποία, μετά τη διεξαγωγή του σχετικού ελέγχου, διαπιστώνει αιτιολογημένα ποιο είναι το πρόσωπο εκείνο που ασκεί εν τοις πράγμασι τη διοίκηση και τη δραστηριότητα του ελεγχομένου νομικού προσώπου, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα, κατά την ανέλεγκτη τεχνική εκτίμησή της, κριτήρια, μεταξύ των οποίων και η εθνικότητα των κεφαλαίων και των μετόχων. (Β΄ ΓΝΩΜΗ). Παραπομπή στην Ολομέλεια, λόγω ισοψηφίας των δύο αντιθέτων απόψεων. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 236/2018 γνωμ. της Α΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)226/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Υγειονομικό υλικό:Νόμιμη η καταβολή από Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ποσού 73.437,15 ευρώ, 106.393,12 ευρώ, 16.159,33 ευρώ, 87.411,18 ευρώ, 35.893,86 ευρώ, 24.600 ευρώ, 5.055,30 ευρώ, αντιστοίχως, σε εταιρείες, ως αμοιβή τους για την προμήθεια διαφόρων ειδών αντιδραστηρίων, εφόσον τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα εκδόθηκαν σε εκτέλεση συμβάσεων που είχαν υποβληθεί στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η νομιμότητα δε αυτών έχει κριθεί οριστικά με σχετική απόφαση του VI Τμήματος, η οποία δεν αναθεωρήθηκε με απόφαση του Τμήματος Μείζονος – Επταμελούς Συνθέσεως, δεσμεύοντας έτσι τα διοικητικά όργανα που ασκούν έλεγχο δαπανών ερειδομένων επί των συμβάσεων αυτών.