ΝΣΚ/476/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκπαιδευτικοί – Αναγνώριση ή μη μεταπτυχιακών τίτλων και διδακτορικών διπλωμάτων ως πιστοποιητικά παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας κατ’ άρθρο 2 παρ. 3 περ. δ΄ του Ν 3848/2010 – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την έννοια του άρθρου 3 παρ. 3 περ. δ’ του Ν 3848/2010 ως πιστοποιητικά παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αποτελούν μόνο οι μεταπτυχιακοί τίτλοι και τα διδακτορικά διπλώματα τα οποία αναγράφουν ότι είναι στις επιστήμες της αγωγής και με τις περαιτέρω διακρίσεις της κάθε κατεύθυνσης (π.χ. Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική-Διδακτική), Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες). (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
20866/Ν1/2019
Εγκύκλιες οδηγίες για το αναγκαίο τυπικό προσόν της πιστοποιημένης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των νεοπροσλαμβανόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών(ΑΔΑ:93ΝΒ4653ΠΣ-ΑΦΒ)
ΝΣΚ/199/2010
Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου κατά την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977 σε εκπαιδευτικό κάτοχο του βασικού τίτλου σπουδών κατ’ άρθρο 14 του Ν 1566/1985, χωρίς τίτλο παιδαγωγικής καταρτίσεως – Έννοια «τυπικών προσόντων» ιδρυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την έναρξη ισχύος του Ν 3194/2003 το πτυχίο παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δεν θεωρείται τυπικό προσόν διορισμού για όλους τους κλάδους των εκπαιδευτικών του άρθρου 14 του Ν 1566/1985, αλλά παρέχει στον κάτοχο τούτου δικαίωμα πρόταξης έναντι των λοιπών υποψηφίων. Κατ’ ακολουθίαν, αφού το προαναφερόμενο πτυχίο δεν απαιτείται για το διορισμό στο Δημόσιο σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή για την πρόσληψη ως αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού των ως άνω κλάδων, δεν αποτελεί τυπικό προσόν του ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου, υπό την προϋπόθεση όμως ότι κατέχει αυτός το βασικό τίτλο σπουδών που του παρέχει δικαίωμα διορισμού στην εκπαίδευση. Εν όψει των ανωτέρω, η πρώτη των αιτουσών η οποία κατέχει τον προβλεπόμενο τίτλο σπουδών για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 8 περ. ιη του Ν 1566/1985, χωρίς όμως να έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης, δικαιούται άδεια ίδρυσης ιδιωτικού νηπιαγωγείου, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 6 του Ν 682/1977.
ΑΕΠΠ/671/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την Προδικαστική Προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 091/2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και αναδεικνύει προσωρινή ανάδοχο άλλη εταιρεία στον διαγωνισμό για τις «Υπηρεσίες Καθαριότητας του Δήμου» (CPV: 90910000-3), εκτιμώμενης αξίας 240.860€ (συν ΦΠΑ). Αμφισβητεί εσφαλμένη αξιολόγηση της τεχνικής επάρκειας, ιδίως ως προς την απόρριψη λόγω ελλειπόντων δικαιολογητικών κατακύρωσης (πιστοποιητικά ασφαλιστικής/φορολογικής ενημερότητας) και την αποτυχία αντικατάστασης τρίτου φορέα που δεν πληρούσε κριτήρια. Ζητεί επανεξέταση με έμφαση στην τήρηση των διαδικασιών του ν. 4412/2016 και της διακήρυξης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2112/2022
Παροχή υπηρεσιών «παρασκευής – διάθεσης γευμάτων.(...) Κατά παράβαση των άρθρων 6 παρ. 1, 45 παρ. 3, 49 παρ. 1 και 53 του ν. 4412/2016, στα έγγραφα της σύμβασης υπάρχουν ασάφειες και αντιφάσεις όσον αφορά στο ύψος του προϋπολογισμού των προς ανάθεση υπηρεσιών. Στο μέτρο που οι δημοσιεύσεις της προκήρυξης, όσον αφορά στην προϋπολογισθείσα δαπάνη, στηρίζονται σε αντιφατικό όρο της διακήρυξης συντρέχει και πλημμελής τήρηση των επιβαλλόμενων διατυπώσεων δημοσιότητας σε ενωσιακό επίπεδο (άρθρα 63 και 65 ν. 4412/2016). Κατά παράβαση των οριζόμενων στο Παράρτημα XII του Προσαρτήματος Α΄ του ν. 4412/2016, στη διακήρυξη προβλέπεται ότι τα κριτήρια οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας που αφορούν στον ελάχιστο ειδικό κύκλο εργασιών και στη μη εμφάνιση ζημίας κατά τις τρεις τελευταίες χρήσεις κρίνονται κατά τα έτη 2018, 2019 και 2020. Μη νομίμως εξαιρέθηκε το έτος 2021 που αποτελεί το εγγύτερο στον χρόνο διενέργειας του διαγωνισμού έτος. Εξάλλου, η ύπαρξη ορισμένου ύψους κύκλου εργασιών μπορεί κατά τον νόμο να αποδεικνύεται με υπεύθυνη δήλωση του οικονομικού φορέα, η οποία αποτελεί νόμιμο αποδεικτικό μέσο για την απόδειξη της οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας των υποψηφίων που δεν έχουν δημοσιευμένες ακόμη οικονομικές καταστάσεις. Τα κριτήρια ανάθεσης που σχετίζονται με τον ειδικό κύκλο εργασιών, την εμπειρία του αναδόχου και τα πιστοποιητικά διασφάλισης ποιότητας είναι μη νόμιμα (άρθρο 86 ν. 4412/2016), διότι δεν συνδέονται με την αξιολόγηση συγκεκριμένων ποιοτικών παραμέτρων παροχής των επίμαχων υπηρεσιών, αλλά αποκλειστικά με τον φορέα παροχής των υπηρεσιών αυτών, αποτελώντας αμιγώς κριτήρια ποιοτικής επιλογής αυτών. Για τους λόγους αυτούςΑπορρίπτει την από 24.10.2022 προσφυγή του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «...» και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση.Δεν ανακαλεί την 711/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.