ΑΕΠΠ/671/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την Προδικαστική Προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 091/2020 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και αναδεικνύει προσωρινή ανάδοχο άλλη εταιρεία στον διαγωνισμό για τις «Υπηρεσίες Καθαριότητας του Δήμου» (CPV: 90910000-3), εκτιμώμενης αξίας 240.860€ (συν ΦΠΑ). Αμφισβητεί εσφαλμένη αξιολόγηση της τεχνικής επάρκειας, ιδίως ως προς την απόρριψη λόγω ελλειπόντων δικαιολογητικών κατακύρωσης (πιστοποιητικά ασφαλιστικής/φορολογικής ενημερότητας) και την αποτυχία αντικατάστασης τρίτου φορέα που δεν πληρούσε κριτήρια. Ζητεί επανεξέταση με έμφαση στην τήρηση των διαδικασιών του ν. 4412/2016 και της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1795/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του παρεμβαίνοντα για τη συγκεκριμένη δημόσια σύμβαση. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ» με εκτιμώμενη αξία 99.960,59 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι ο παρεμβαίνων δεν διέθετε το απαιτούμενο δικαιολογητικό φορολογικής ενημερότητας κατά τον κρίσιμο χρόνο υποβολής της προσφοράς, γεγονός που συνιστά έλλειψη στη συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης και του νόμου. Η ΑΕΠΠ αποδέχεται εν μέρει τον ισχυρισμό και ακυρώνει την προσβαλλόμενη απόφαση, διατάσσοντας επανεξέταση από την αναθέτουσα αρχή με κλήση υποβολής των ελλειπόντων δικαιολογητικών.
ΑΕΠΠ/486/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητάει την ακύρωση δύο αποφάσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Ο.Μ.Μ.Α.), οι οποίες αφορούν την αποδοχή των προσφορών άλλων εταιρειών και την απόρριψη της δικής της στον διαγωνισμό 8/2018. Αντικείμενo της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ο.Μ.Μ.Α. και του περιβάλλοντα χώρου/κήπου (CPV 90910000-9), με συνολικό προϋπολογισμό 404.488,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι η αναθέτουσα αρχή εσφαλμένα απέρριψε την οικονομική της προσφορά, καθώς υπολείφθηκε λόγω στρογγυλοποίησης δεκαδικών ψηφίων, ενώ ταυτόχρονα αμφισβητεί τη νομιμότητα των αποδεκτών προσφορών.
ΑΕΠΠ/1398/2020
Στην προδικαστική προσφυγή 1398/2020, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης που όρισε τον *** ως προσωρινό μειοδότη για τα δρομολόγια 2, 3 και 4 της σύμβασης μεταφοράς ***, ύψους 571.950€. Αμφισβητεί τη νόμιμη εφαρμογή του Ν.4713/2020 για παράταση προθεσμίας υποβολής ελλειπόντων δικαιολογητικών κατακυρώσεως, υποστηρίζοντας παραβίαση του Ν.4412/2016 και της διακήρυξης. Ζητεί αναγνώριση δικής της προσφοράς ως δεύτερης στη σειρά και τη διατήρηση αρχών διαφάνειας.
ΑΕΠΠ/648/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο οικονομικός φορέας με επωνυμία «....» αμφισβητεί την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λευκάδος με αριθμό 230/2018, με την οποία κρίθηκε ως αποκλειστέος από τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΔΩΝ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ-ΝΙΚΙΑΝΑΣ» με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 121.612,90 ευρώ. Η διακήρυξη της σύμβασης δημοσιεύτηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 19-6-2018 και στο ΕΣΗΔΗΣ ΕΡΓΩΝ στις 20-6-2018. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόρριψή του από τη διαδικασία ήταν άδικη και αιτείται την επανεξέταση της απόφασης αυτής, ωστόσο η προσφυγή απορρίπτεται ως απαράδεκτη λόγω μη καταβολής του προβλεπόμενου παραβόλου.
ΑΕΠΠ/1868/2021
Ο προσφεύγων με την Προδικαστική Προσφυγή αίτησε την ακύρωση της προσβαλλομένης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του πλοιοκτήτη ως πληρούσα τους όρους των δικαιολογητικών συμμετοχής και των τεχνικών προδιαγραφών για το Τμήμα 35. Ειδικότερα, ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η Αποδεκτή Απόφαση διένεμε λανθασμένα, καθώς: (α) το προσκομισθέν Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας του πλοιοκτήτη είχε ελλείψεις, αφού δεν ανέφερε ως αιτία έκδοσής του τη χρήση σε δημόσιο διαγωνισμό και είχε δίμηνη διάρκεια αντί εξάμηνη, και (β) η πρόκριση της προσφοράς του πλοιοκτήτη λόγω της δήλωσης πλοίου αντικατάστασης ήταν παράνομη, καθώς το πλοίο αντικατάστασης συμμετείχε ταυτόχρονα σε άλλη γραμμή (Τμήμα 34), χωρίς να πληροί τους όρους της διακήρυξης για αποφυγή προβλημάτων σε άλλες ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
ΑΕΠΠ/1712/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 371/2021, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού και λοιπού εξοπλισμού, με συνολική εκτιμώμενη αξία 1.251.564,52 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Συγκεκριμένα, αναφέρεται στον αποκλεισμό του από το τμήμα 88 (Κλίβανος Flash), όπου η εκτιμώμενη αξία ήταν 4.032,26 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων αμφισβητεί την απόφαση του αποκλεισμού του, η οποία βασίστηκε στην αποτυχία του να καταθέσει το απαιτούμενο πιστοποιητικό ISO 27001 ή ισοδύναμο για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Υποστηρίζει ότι η απαίτηση για το συγκεκριμένο πιστοποιητικό δεν είναι υποχρεωτική σύμφωνα με την ελληνική ή ευρωπαϊκή νομοθεσία και ότι αποτελεί αθέμιτο περιορισμό του ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/281/2021
H πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία με ΓΑΚ 1885/14.12.2020 επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης για τα Τμήματα 1 (Γαλακτοκομικό Προϊόν «Φέτα»), 2 (Ελαιόλαδο Έξτρα Παρθένο) και 3 (Είδη Βασικής Υλικής Συνδρομής) της σύμβασης, ισχυριζόμενη ότι οι αποδεκτές προσφορές των άλλων διαγωνιζομένων παραβιάζουν τους όρους της διακήρυξης. Ειδικότερα, αμφισβητεί την καταλληλότητα τόσο των τεχνικών όσο και των οικονομικών προσφορών, καθώς και την πληρότητα των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, με ιδιαίτερη έμφαση στις αδυναμίες τήρησης των κριτηρίων επαγγελματικής ικανότητας και των απαιτούμενων πιστοποιήσεων.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/177/2025
Η Πράξη 177/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την επανεξέταση της νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης προμήθειας ειδών (Ομάδες 2, 4, 7, 8 και 10) για τον Δήμο Ορεστιάδας, συνολικού προϋπολογισμού 1.839.168,73 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η επανεξέταση ακολούθησε την αναβλητική Πράξη 139/2025. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι διορθώθηκαν οι αρχικές νομικές πλημμέλειες. Συγκεκριμένα, η διαφορά τιμήματος για την Ομάδα 2 (Γαλακτοκομικά) επιλύθηκε με τη ματαίωση της προμήθειας γάλακτος προσωπικού και τη μείωση του συμβατικού τιμήματος. Επίσης, η ανάδοχος εταιρεία για τις Ομάδες 4, 7, 8 και 10 υπέβαλε εκ των υστέρων τα απαιτούμενα αποδεικτικά ασφαλιστικής ενημερότητας που κάλυπταν τον χρόνο υποβολής προσφορών, αποκαθιστώντας έτσι τη νομιμότητα. Κατόπιν αυτών, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των δύο σχεδίων συμβάσεων.
ΑΕΠΠ/890/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία τον απέκλεισε από την Ομάδα Δ της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Προμήθεια Τροφίμων & Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής». Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 83.900 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και αφορούσε τρόφιμα, με ειδικότερο αντικείμενο για την Ομάδα Δ το κρέας μοσχαριού. Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην αποτυχία του να προσκομίσει πιστοποιητικό ISO 9001:2015, όπως απαιτήθηκε ρητά στην διακήρυξη για τους χώρους παραγωγής, επεξεργασίας, αποθήκευσης και διακίνησης των προϊόντων.
ΑΕΠΠ/137/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου με αριθμό 98/26-11-2020, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για τη συντήρηση κτιρίων, με εκτιμώμενη αξία (χωρίς ΦΠΑ) 2.458.819,92 ευρώ. Η σύμβαση αυτή προκηρύχθηκε με συγκεκριμένη διακήρυξη και δημοσιεύθηκε στις 15-4-2020. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο αποκλεισμός του ήταν άνωμος και αμφισβητεί τη νομιμότητα της διαδικασίας, ιδίως ως προς τον έλεγχο των τεχνικών προσφορών μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, καθώς και την επανεξέταση των δικαιολογητικών προσωπικού του.