ΝΣΚ/477/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαγραφή προστίμων ΚΒΣ και προσαυξήσεων σε βάρος ΚΤΕΛ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην έννοια των προστίμων των διατάξεων της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του Ν 2963/2001 (Α’ 268) περιλαμβάνονται και τα επιβληθέντα, μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτών, σε βάρος ΚΤΕΛ πρόστιμα για παραβάσεις των διατάξεων του ΠΔ 186/1992 (ΚΒΣ), εφόσον όμως οι σχετικές υποθέσεις εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια κατόπιν ασκήσεως προσφυγών κατά των σχετικών καταλογιστικών πράξεων, αυτά είναι πλέον αρμόδια για την απόφανση και επί του ζητήματος της συνδρομής ή μη στις εν λόγω υποθέσεις των προϋποθέσεων της παραγράφου 4 του άρθρου 10 της υπ αριθ. 42000/2030/ 1981 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, από την οποία εξαρτάται η εφαρμογή ή μη της ως άνω διατάξεως περί διαγραφής των προστίμων αυτών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1094/2012
Παροχή οδηγιών για θέματα προστίμων του Κ.Β.Σ., που καταλογίζονται βάσει των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 26 του ν.3943/2011.
ΝΣΚ/446/2013
Φορολογική μεταχείριση της εισφοράς (5%) που επιβάλλεται επί του συνόλου των ακαθαρίστων εισπράξεων της επιχείρησης με την επωνυμία «ΚΤΕΛ ……. Α.Ε.», βάσει των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 13 του ν. 2963/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εισφορά της παραγράφου 1α του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 αποτελεί φορολογικό βάρος του συγκοινωνιακού φορέα και συνεπώς εκπίπτει, κατά τη διάταξη του άρθρου 31 παρ.1 περ.ε’ του Κ.Φ.Ε., από τα ακαθάριστα έσοδα των ΚΤΕΛ Α.Ε. Η εισφορά των παραγράφων 1β και 1γ του ίδιου άρθρου και νόμου προορίζεται για το σχηματισμό αποθεματικού από τον νόμο για τη διενέργεια μελλοντικών επενδύσεων και, ως εκ τούτου, δεν τίθεται ζήτημα εκπτώσεώς της, κατ’ εφαρμογήν της ως άνω διατάξεως του Κ.Φ.Ε. (ομοφ.) ΤΟ ΘΕΜΑ ΡΥΘΜΙΣΤΗΚΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ Ν. 4254/2014 Α3ΠΒ1, ΠΒ2.
ΝΣΚ/293/2007
Διοικητικές κυρώσεις. Διασφαλιστικά μέτρα άρθρου 14 Ν 2523/1997 και η σχέση τους με τις κύριες φορολογικές διαφορές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Σε περίπτωση δικαστικής αμφισβητήσεως ή μη των μέτρων που έχουν ληφθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν 2523/1997 προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, η επί της ουσίας ακύρωση από το Διοικητικό Πρωτοδικείο (ή το Διοικητικό Εφετείο) των συναφών προς αυτά πράξεων των φορολογικών αρχών περί επιβολής επιρριπτόμενων ή παρακρατούμενων φόρων κ.λπ., ή επιβολής προστίμων ΚΒΣ (για τις κύριες φορολογικές διαφορές), επιβάλλει στη Διοίκηση την υποχρέωση για άρση των μέτρων, εφόσον συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις. β) Δεν είναι επιτρεπτή και συνεπώς (επαν)εξεταστέα επί της ουσίας από την Υπηρεσία αίτηση από τον καθού τα μέτρα περί άρσεως αυτών και, ακολούθως η έκδοση αποφάσεως επί του αιτήματος από τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, ενώ εκκρεμεί η απόφανση των διοικητικών δικαστηρίων επί της προσφυγής κατά των μέτρων.
1004526/2007
« Παροχή διευκρινήσεων επί ζητημάτων που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3386/2005 ».Θέματα Μητρώου και ΚΒΣ
ΠΟΛ 1023/2012
Παράταση της προθεσμίας υποβολής της προσωρινής δήλωσης απόδοσης του φόρου που παρακρατήθηκε με βάση τις διατάξεις της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 55 του ΚΦΕ, των υπόχρεων νοσοκομείων του πίνακα 3 της με αριθμό Φ.42000/31584/4324/27.12.2011 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2984 Β΄).
ΝΣΚ/464/2000
Καταλογισμός - θετική ζημία. Διαδικασία διοικητικής επίλυσης διαφορών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Σε βάρος του εκπροσώπου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, ο οποίος συμμετείχε ως μέλος στην Επιτροπή του άρθρου 70 παρ.5 του Ν.2238/94, η οποία επελήφθη της διοικητικής επίλυσης φορολογικής διαφοράς, που αφορούσε την επιχείρηση "Κ. ΚΑΨΑΛΗΣ και ΣΙΑ ΕΕ - Οδικά - Οικοδομικά Εργα", διαγράψασα το ανωτέρω πρόστιμο ΚΒΣ δεν δύναται να γίνει λόγος περί καταλογισμού κατ άρθρο 46 ΠΔ 774/1980, διότι προϋπόθεση της νομιμότητος του καταλογισμού είναι η ιδιότης του καταλογιζομένου ως δημοσίου υπαλλήλου, ιδιότης όμως που ελλείπει ρητώς κατ άρθρο 70 παρ.5 εδ.4 Ν 2238/94, όσον αφορά τους εκπροσώπους των ανωτέρω φορέων, που συμμετέχουν ως μέλη στην ανωτέρω Επιτροπή της παρ.5 του άρθρου 70 Ν 2238/94. β) Δεν δύναται να γίνει καταλογισμός κατ άρθρο 46 ΠΔ 774/80 σε βάρος των μελών της Επιτροπής του άρθρου 70 παρ.5 Ν 2238/94, καθώς και κατά του Προϊσταμένου της ΣΤ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης, οι οποίοι στο πλαίσιο της αρμοδιότητός των (άρθρο 70 παρ.4 και 5 Ν 2238/94), διέγραψαν τα ανωτέρω πρόστιμα ΚΒΣ, διότι, εφ όσον οι αξιώσεις του Δημοσίου εκ των ως άνω διαγραφέντων προστίμων ΚΒΣ δεν απορρέουν από εν ευρεία εννοία βεβαίωση, δηλ. νόμιμο τίτλο οριστικό, η διαγραφή τους, δηλ. η απόσβεσή τους δεν αποτελεί μείωση της υφισταμένης περιουσίας του Δημοσίου, δηλ. θετική ζημία, αλλά ματαίωση της επαύξησης της περιουσίας του Δημοσίου, έστω και αν τούτο αναμενόταν (αποθετική ζημία).
1016/14/62/2020
Καθορισμός των οργάνων, της διαδικασίας ελέγχου διαπίστωσης των παραβάσεων των κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοιου COVID 19, βεβαίωσης και είσπραξης των σχετικών προστίμων, της διάθεσης των εσόδων από τα επιβληθέντα πρόστιμα, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή των εν λόγω μέτρων.
ΝΣΚ/464/2001
Παραβάσεις ΚΒΣ. Εφαρμογή μεταβατικών διατάξεων άρθρου 24 παρ.4 Ν 2523/97 επί περιπτώσεως επαναλήψεως διαδικασίας λόγω ακυρώσεως αρχικής ΑΕΠ από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί περιπτώσεων επαναλήψεως διαδικασίας λόγω ακυρώσεως της αρχικής ΑΕΠ από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια για τυπικούς λόγους και επί περιπτώσεων, κατά τις οποίες ο φορολογούμενος δεν ακολούθησε την, εντός της ανατρεπτικής προθεσμίας της παρ.4 άρθρου 24 Ν 2523/97, διαδικασία διοικητικής επιλύσεως της διαφοράς, οι υποθέσεις αυτές κρίνονται με βάση τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο διάπραξης της παράβασης.
ΝΣΚ/26/2001
Φορολογία. Δυνατότητα ανάλογης εφαρμογής της μείωσης κατά 50% των προστίμων του ΚΒΣ και στα πρόστιμα του ΦΠΑ, που επιβάλλονται στην περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός της μερικώς εικονικής αξίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων, που η αξία των στοιχείων είναι μερικώς εικονική, αλλά δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός της μερικώς εικονικής αξίας, στον λήπτη επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το τριπλάσιο του ΦΠΑ που αναγράφεται στα εικονικά φορολογικά στοιχεία, μη εφαρμοζομένης εν προκειμένω αναλογικώς της διάταξης του άρθρου 5 (παρ.10β) του Ν 2523/97, που ισχύει, μόνον για τα πρόστιμα του ΚΒΣ. (πλειοψ.)
ΔΕΔ/Θεσ/147/2025
Η απόφαση 147/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων προσδιορισμού φόρου (εισοδήματος, ΦΠΑ) και επιβολής προστίμων (ΦΠΑ, ΚΒΣ) για τη χρήση 2009 (οικονομικό έτος 2010), λόγω λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων. Η Δ.Ε.Δ. έκανε μερική αποδοχή της προσφυγής. Απέρριψε τον ισχυρισμό περί παραγραφής για τον φόρο εισοδήματος και το πρόστιμο ΚΒΣ, δεχόμενη τη δεκαετή παραγραφή λόγω συμπληρωματικών στοιχείων (31/12/2020), και επικύρωσε την οριστική πράξη φόρου εισοδήματος ύψους 12.052,32 €. Ωστόσο, ακύρωσε τις πράξεις προσδιορισμού ΦΠΑ (9.939,00 €) και επιβολής προστίμου ΦΠΑ (1.995,00 €) λόγω παραγραφής πενταετίας (31/12/2015), καθώς δεν είχε εκδοθεί αρχική πράξη ΦΠΑ. Επίσης, η πράξη επιβολής προστίμου Κ.Β.Σ. τροποποιήθηκε σε 2.500,00 € (από 8.400,00 €) βάσει των ευμενέστερων διατάξεων του Ν.4174/2013, σύμφωνα με τη νομολογία του ΣτΕ 2319/2021. Τέλος, απέρριψε τους ισχυρισμούς περί μη εικονικότητας και καλής πίστης του προσφεύγοντα.