×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/479/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια έργα. Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Εγγραφή. Κατάταξη Επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μπορεί να εξετασθεί από τη Δ/νση Μητρώων και Επαγγελμάτων της ΓΓΔΕ του ΥΠΕΧΩΔΕ η αίτηση της εργοληπτικής επιχείρησης «ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΕ», σύμφωνα με τις διατάξεις των εδαφ. 9, 10 και 11 της παρ.17 του άρθρου 4 του Ν 2940/2001 για την κατάταξή της στη ΣΤ’ τάξη του ΜΕΕΠ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/8/2002

Μητρώα Εργολητπικών Επιχειρήσεων. Ισχύς προθεσμίας τριών μηνών, για την αναπλήρωση αποχωρούντων στελεχών εργοληπτικών επιχειρήσεων μετά την ισχύ του Ν 2940/2001. Εκτακτη επανάκριση των εργοληπτικών επιχειρήσεων, δυνάμει του άρθρου 4 του Ν 2940/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα στελέχη των εργοληπτικών επιχειρήσεων μπορούν να αποχωρούν ή να αντικαθίστανται, κατόπιν εγκρίσεως της επιτροπής ΜΕΕΠ. Η τρίμηνη προθεσμία για την αντικατάστασή τους ισχύει και μετά την εφαρμογή του Ν 2940/2001 και μπορεί να προεκτείνεται (η προθεσμία) και μετά την 31-1-2002. Η μη αναπλήρωση του αποχωρήσαντος στελέχους εντός της προθεσμίας των 3 μηνών, στερεί την Εργοληπτική Επιχείρηση από το δικαίωμα χρήσης του πτυχίου της και υποχρεώνει την υπηρεσία να κινήσει τη διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης.


ΝΣΚ/4/2002

Κατάταξη Εργοληπτικών Επιχειρήσεων στην τρίτη τάξη του ΜΕΕΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι δυνατή η κατάταξη των υφιστάμενων Ανώνυμων Εταιρειών Δ΄ τάξης στην τρίτη τάξη του ΜΕΕΠ, χωρίς την εφαρμογή του προβλεπόμενου, από το άρθρο 4 του Ν 2940/2001, τύπου κατάταξης. β) Για την κατάταξη δεν είναι απαραίτητη η τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας, αλλά αυτό πρέπει να συντελεσθεί μέχρι την επόμενη τακτική αναθεώρηση.


ΝΣΚ/289/2008

Στελέχωση εργοληπτικής επιχείρησης από μετακλητό υπάλληλο Δήμου.Ο Γενικός Γραμματέας Δήμου, κάτοχος πτυχίου του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών (ΜΕΚ) απαγορεύεται να στελεχώνει, για όσο διάστημα φέρει την ιδιότητα του Γενικού Γραμματέα, εργοληπτική επιχείρηση εγγεγραμμένη στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.


ΝΣΚ/64/2003

Έκτακτη επανάκριση και κατάταξη των εργοληπτικών επιχειρήσεων στις νέες τάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τον προσδιορισμό της εμπειρίας και του κύκλου εργασιών για την έκτακτη επανάκριση και κατάταξη των εργοληπτικών επιχειρήσεων σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 2940/01, εφαρμόζεται το τελευταίο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 3 του ΠΔ 368/94 σε περίπτωση που στο τέλος του έτους 2000 δεν είχε περάσει μία τουλάχιστον τριετία από την εγγραφή τους στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ).


ΝΣΚ/5/2003

Επανάκριση εργοληπτικών επιχειρήσεων επί τη βάσει του άρθρου 4 Ν 2940/01. Εγγραφή επιχειρήσεων που δραστηριοποιήθηκαν στο παρελθόν σε χώρες εκτός Ε.Ε. Υπολογισμός του κύκλου εργασιών αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το άρθρο 4 παρ.17 του Ν 2940/2001 επιτάσσει την υποχρεωτική έκτακτη επανάκριση όλων των εργοληπτικών επιχειρήσεων του ΜΕΕΠ, προς το σκοπό κατάταξής τους στις νέες τάξεις του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ), σύμφωνα με τη διαδικασία και τα κριτήρια που ο νόμος αυτός ορίζει. Κατ’ εξαίρεση παρέχει την δυνατότητα σε εργοληπτικές επιχειρήσεις οι οποίες κατείχαν προ του 1984 πτυχίο Ε’ τάξης, είχαν καταταγεί προσωρινά στην Ζ’ τάξη του ΜΕΕΠ κατά την εφαρμογή του Ν 1418/1984, ανέπτυξαν αποκλειστικά εργοληπτική δραστηριότητα σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν υπέβαλαν –λόγω προβλημάτων των χωρών αυτών και αναστολής των πληρωμών- αίτηση επανάκρισης και κατάταξης κατά το Ν 2229/1994, να καταταγούν, κατόπιν αιτήσεώς τους, στην ΣΤ’ τάξη της προηγούμενης διαβάθμισης του ΜΕΕΠ, κατά το άρθρο 16 Ν 1418/1984, έτσι ώστε στη συνέχεια να επανακριθούν για κατάταξη στις τάξεις του νέου ΜΕΕΠ. Κατά την επανάκριση, ως εμπειρία θα ληφθεί υπόψη αυτή που αποκτήθηκε στο παρελθόν, χωρίς ειδικότερο προσδιορισμό. Τα κατ’ έτος ποσά του κύκλου εργασιών που αναφέρονται σε χρόνο πριν την 1-1-1988 δεν επικαιροποιούνται. Επικαιροποιούνται, κατά τα ποσοστά που ορίζει η διάταξη του άρθρου 3 παρ.3 του ΠΔ 368/1994, μόνο τα ποσά που αφορούν κύκλους εργασιών μετά την 1-1-1988, με ημερομηνία επικαιροποίησης την 31-12-1997, ενώ κατά τα επόμενα έτη (1998, 1999 και 2000) δεν υπολογίζεται επικαιροποίηση.


ΝΣΚ/135/2002

Συμμετοχή σε δημοπρασίες δημοσίων έργων εργοληπτικών επιχειρήσεων του ΜΕΕΠ, που έχουν υποβάλλει δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις που δήλωσαν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, την έναρξη διαδικασίας της μεταξύ τους συγχώνευσης, δεν κωλύονται, μέχρι την έγκριση της συγχώνευσης από τις Γενικές τους Συνελεύσεις, να λαβαίνουν μέρος στον ίδιο διαγωνισμό για την ανάθεση δημοσίου έργου, η κάθε μια με την παλιά της βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ, χωρίς να υφίσταται εξ αυτού του λόγου και μόνο νόθευση του ανταγωνισμού.


ΝΣΚ/291/2003

Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Διαδικασία επανάκρισης των εργοληπτικών επιχειρήσεων, επί τη βάσει των διατάξεων των παρ.17 και επ. του άρθρου 4 Ν 2940/01. Ερμηνεία διατάξεων άρθρου 6 Ν 3127/03.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Εργοληπτικές επιχειρήσεις, που δήλωσαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 Ν 2940/2001 την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, έχουν το δικαίωμα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 Ν 3127/2003, να ολοκληρώσουν την διαδικασία συγχώνευσής τους, παρόλο που το αρχικό σχήμα συγχώνευσης (όπως δηλώθηκε πριν τις 31-1-2002) άλλαξε και στην συγχώνευση μετέχει πλέον στη θέση μιας εκ των εταιριών, ο αποσχιζόμενος κατασκευαστικός κλάδος της. Ως αίτηση επανάκρισης θα εκληφθεί η εντός της προθεσμίας του μηνός, που παρείχε η ως άνω διάταξη του Ν 3127/2003 δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης, επιπλέον δε, κατά την αληθή βούληση του νομοθέτη, πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος, εύλογος εκ των πραγμάτων, χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης και την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, επ’ ονόματι του νέου σχήματος, η δε απόφαση της αρμόδιας για την επανάκριση Επιτροπής του ΜΕΕΠ θα ληφθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της συγχώνευσης. Οι οικονομικές καταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν είναι οι προβλεπόμενες από το Ν 2940/2001, δηλαδή προσωρινές οικονομικές καταστάσεις βεβαιωμένες από ορκωτό εκτιμητή και δημοσιευόμενες πριν από την υποβολή του θέματος στην Επιτροπή ΜΕΕΠ. (πλειοψ.) 2. Κατά την επανάκριση μεμονωμένης εταιρείας με βάση αίτηση που υποβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 Ν 3127/2003, θα ληφθεί υπόψη το αίτημά της για κατάταξη στην 4η τάξη του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Η αίτηση αυτή είναι αυτοτελής και δεν συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με εκπρόθεσμη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, παλιότερη αίτηση της ίδιας εταιρείας για κατάταξη στην 3η τάξη. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/97/2003

Επανάκριση εργοληπτικών επιχειρήσεων. Δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό με προεπιλογή μεμονωμένων επιχειρήσεων και κοινοπραξιών, μετά την έκδοση των νέων πτυχίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Μεμονωμένες επιχειρήσεις οι οποίες κατά την υποβολή των αιτήσεων εκδηλώσεως ενδιαφέροντος σε δημόσιο διαγωνισμό με προεπιλογή (κλειστή διαδικασία) συμμετείχαν με πτυχίο Η’ τάξεως της παλιάς διαβάθμισης του ΜΕΕΠ με αναβάθμιση του ορίου, λόγω καθαρής θέσης, έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στην 2η φάση του διαγωνισμού (υποβολή οικονομικών προσφορών) μόνο αν έχουν καταταγεί στην 7η τάξη της νέας διαβάθμισης του ΜΕΕΠ, δεδομένου ότι ο προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει το όριο προϋπολογισμού έργων στα οποία δικαιούνται να συμμετέχουν επιχειρήσεις 6ης τάξεως. β) Κοινοπραξίες που όλα τα μέλη τους ήταν, κατά την υποβολή αιτήσεως εκδηλώσεως ενδιαφέροντος στον ίδιο διαγωνισμό, εργοληπτικές επιχειρήσεις Η’ τάξεως, πλην, μετά την έκτακτη επανάκριση του Ν. 2940/2001, άλλες εξ αυτών κατατάσσονται στην 6η και άλλες στην 7η τάξη, δεν έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στη 2η φάση του διαγωνισμού, ούτε ευθέως, κατά τους όρους της Διακήρυξης, αλλά ούτε και κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 2 παρ.7 του ΠΔ 609/85. (ομοφ.)


ΕλΣυνΤμ.6/850/2018

Νομιμότητα σχεδίου σύμβασης έργου.:ζητείται η ανάκληση της 166/2018 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου..Κατόπιν αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη (υπό στοιχ. ΙΙ), η πρόβλεψη στο άρθρο 21 της οικείας διακήρυξης ότι «οι κατά τα άνω επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν σχετική με το δημοπρατούμενο αντικείμενο εμπειρία και δη να έχουν εντός της τελευταίας τριετίας πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης του διαγωνισμού, εκτελέσει εντός περιόδου οκτώ συνεχόμενων μηνών εργασίες εκσκαφής πυθμένα ποσότητας τουλάχιστον 450.000 κ.μ. …» αποτελεί συμπλήρωση από την αναθέτουσα αρχή του κενού στοιχείου 22.Δ του περιλαμβανομένου στο Παράρτημα Β΄ της 29/ΕΣ/2017 απόφασης της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ. πρότυπου τεύχους διακήρυξης (βλ. ΦΕΚ Β΄ 3074/2017), σύμφωνη προς τα οριζόμενα στο άρθρο 75 παρ. 1 και 4 του ν. 4412/2016, ενώ δεν αποτελεί, όπως λανθασμένα υπολαμβάνεται με την προσβαλλόμενη Πράξη, προσθήκη πρόσθετου όρου στη διακήρυξη, πέραν της αντλούμενης από την εγγραφή στο ΜΕΕΠ αντίστοιχης τεχνικής ικανότητας των διαγωνιζόμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, η ως άνω απαίτηση τεχνικής επάρκειας που τίθεται στο άρθρο 21 της συγκεκριμένης διακήρυξης, η οποία ουδόλως αμφισβητήθηκε από τους διαγωνιζομένους, κείται εντός των ορίων της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής να διαμορφώνει τους όρους της διακήρυξης κατά την κρίση της και να καθορίζει τα κριτήρια καταλληλότητας των οικονομικών φορέων, βάσει των οποίων πιστοποιείται η τεχνική και επαγγελματική ικανότητά τους χωρίς δέσμευση από την εγγραφή και κατάταξή τους στις τάξεις του ΜΕΕΠ, εφόσον όμως σε κάθε περίπτωση, οι συμμετέχοντες οικονομικοί φορείς αποδεικνύουν ότι διαθέτουν την αναγκαία τεχνική και επαγγελματική ικανότητα για την εκτέλεση της σύμβασης, σε κατάλληλο επίπεδο ποιότητας, ανάλογα πάντοτε με το αντικείμενο της υπό κρίση σύμβασης. Επομένως, η κατά τα ανωτέρω συμπλήρωση όρου που αφορά στο ελάχιστο επίπεδο τεχνικής ικανότητας στην οικεία διακήρυξη είναι νόμιμη και δεν απαιτείτο προς τούτο απόφαση του ήδη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κατά το άρθρο 53 παρ. 7 β΄ του ίδιου νόμου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η αίτηση ανάκλησης να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 166/2018 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου..


ΣτΕ/1042/2005

Ανάθεση του έργου «Σύνδεση της ευρίας παράκαμψης Πατρών με την πόλη της Πάτρας, με κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη» (...)Επειδή, εν προκειμένω, όπως έχει ήδη εκτεθεί, στην επίμαχη Α΄ φάση της διαδικασίας (προεπιλογή), αίτηση εκδηλώσεως ενδιαφέροντος δεν υποβλήθηκε από την αιτούσα εταιρεία ως μεμονωμένη εργοληπτική επιχείρηση, αλλά από την (υπό σύστασιν) κοινοπραξία της εταιρείας αυτής με την εταιρεία «.....», η εν λόγω δε κοινοπραξία προεπελέγη, με την ΚΒ/ΦΚ/ΠΤ16/ΠΡ1/91533/15.3.2003 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για να συμμετάσχει στην Β΄ φάση του διαγωνισμού. Κατά την γενομένη, όμως, επανάκριση βάσει του ν. 2940/2001, εκ των ανωτέρω κοινοπρακτουσών εταιρειών, η μεν πρώτη (ήτοι η αιτούσα) κατετάγη στην 7η τάξη του Μ.Ε.Ε.Π., η δε δεύτερη («....») στην 6η τάξη του Μ.Ε.Ε.Π., εν όψει δε τούτου η ως άνω υποψήφια κοινοπραξία δεν ενέπιπτε πλέον σε καμμία από τις περιπτώσεις κοινοπραξιών, οι οποίες μπορούν, σύμφωνα με το άρθρο 17.2 της διακηρύξεως, να συμμετέχουν στην εν λόγω Α΄ φάση της διαδικασίας και, ως εκ τούτου, να προεπιλεγούν για την Β΄ φάση του διαγωνισμού και, περαιτέρω, να αναδειχθούν σε ανάδοχο του έργου. Νομίμως, συνεπώς, η ανωτέρω κοινοπραξία, μετά την αρχική απόφαση περί προεπιλογής της, απεκλείσθη, με την ΚΒ/ΦΚ/ΠΤ16/ΠΡ1/98974/18-12-2003 απόφαση του Υφυπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., της περαιτέρω διαδικασίας. Δεν ήταν δε δυνατόν, μετά την ως άνω επανάκριση, να προχωρήσει στην Β΄ φάση του διαγωνισμού η αιτούσα εταιρεία ως μεμονωμένη εργοληπτική επιχείρηση, αφού, υπό το σύστημα του εν λόγω διαγωνισμού, δεν είναι δυνατόν, μετά την αξιολόγηση (και, μάλιστα, την προεπιλογή) της προσφοράς συγκεκριμένης συμμετεχούσης κοινοπραξίας, να μεταβληθεί η σύνθεση της κοινοπραξίας αυτής ούτε, βεβαίως, η νομική της μορφή (διά της υποκαταστάσεως μεμονωμένης εργοληπτικής επιχειρήσεως στην θέση της κοινοπραξίας αυτής) . ούτε είναι δυνατόν, εξ άλλου, προσφορά που υποβλήθηκε για λογαριασμό κοινοπραξίας να εξετασθεί για λογαριασμό μιας μόνον εκ των συμμετεχουσών στην κοινοπραξία αυτή εργοληπτικών επιχειρήσεων. Διά ταύτα Απορρίπτει την κρινομένη αίτηση