×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/482/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Άδειες διευκολύνσεων στρατιωτικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η άδεια άνευ αποδοχών που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 15 του Ν 2913/2001, δίδεται στους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων των οποίων οι σύζυγοι είναι υπάλληλοι ή στρατιωτικοί του Ελληνικού Κράτους και υπηρετούν στο εξωτερικό. (πλειοψ.) β) Η προαναφερομένη άδεια μπορεί να χορηγηθεί για μικρότερο χρόνο, εφ’ όσον ζητηθεί από τον στρατιωτικό. (ομοφ.) γ) Ο χρόνος της αδείας, δύναται, ύστερα από αίτηση του ιδίου να παραταθεί μέχρι του συνολικού χρόνου. Επίσης δύναται να διακοπεί με αίτηση του δικαιουμένου ή να ανασταλεί εφ’ όσον προβληθούν συγκεκριμένοι λόγοι αναστολής και κατά την αξιολόγηση αυτών κριθούν αρμοδίως βάσιμοι. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/110/2005

Άδειες διευκολύνσεων στρατιωτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η άδεια άνευ αποδοχών που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 15 του Ν 2913/2001, δίδεται στους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων των οποίων οι σύζυγοι είναι υπάλληλοι ή στρατιωτικοί του Ελληνικού Κράτους και υπηρετούν στο εξωτερικό. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/174/2003

Δυνατότητα πρόσληψης, συζύγων υπηρετούντων στην Κύπρο στρατιωτικών, που έχουν και οι ίδιες στρατιωτική ιδιότητα, στο Δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα της Κυπριακής Δημοκρατίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι σύζυγοι των υπηρετούντων στο εξωτερικό στρατιωτικών οποιουδήποτε κλάδου των Ε.Δ. ή των Σ.Α. ή του Λ.Σ. ή υπαλλήλων του ευρύτερου τομέα, οι οποίοι (σύζυγοι) είναι και οι ίδιοι στρατιωτικοί των Ε.Δ. κλπ, δικαιούνται να λαμβάνουν άδεια άνευ αποδοχών μέχρι 3 ετών, προκειμένου να συνοδεύσουν τους (τις) συζύγους τους, στο εξωτερικό, υπό προϋποθέσεις και περιορισμούς, εξακολουθούν, όμως, να διέπονται από τις οικείες διατάξεις και τους ισχύοντες στρατιωτικούς Κανονισμούς της Ελλάδος. Έτσι δεν είναι δυνατό, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του ΝΔ 1400/1973 άρθρο 63, του Σ.Κ. 20-1 (ΠΔ 130/1984) άρθρο 25 και του Ν 2913/2001 άρθρο 15, να ασκούν επ’ αμοιβή ιδιωτικό έργο ή εργασία ή βιοποριστικό επάγγελμα, ούτε να προσλαμβάνονται ή διορίζονται σε θέση ή απασχόληση του Δημόσιου Τομέα της Χώρας, όπου υπηρετούν οι σύζυγοί τους. Κατά συνέπεια τούτο ισχύει και προκειμένου περί των υπηρετούντων στην Κύπρο, αφού από την ερωτώσα υπηρεσία δεν δίδονται διαφορετικά περί του θέματος αυτού στοιχεία.


ΝΣΚ/85/2010

Τοποθέτηση διαθεσίμων του Ταμείου Εθνικού Στόλου σε μετοχές ανωνύμων εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το Ταμείο Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) δύναται να διατηρεί στην περιουσία του και να διαχειρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις που το διέπουν, μετοχές ανωνύμων εταιρειών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αξιών προερχομένων από δωρεές ή κληροδοσίες, τηρουμένων, πάντως, των τυχόν όρων που υπάρχουν στις δωρεές, κληρονομίες ή κληροδοσίες και δεν υποχρεούται να ρευστοποιεί αυτές. (ομοφ.) β) Το ΤΕΣ δεν δύναται να τοποθετεί μέρος των διαθεσίμων του εφαρμόζοντας τη νομοθεσία περί Δημοσίων Οργανισμών και Ασφαλιστικών Ταμείων. (ομοφ.) Δύναται, όμως, το ΤΕΣ, ως αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία, εφ’ όσον τούτο κρίνεται συμφέρον από τη διοικούσα επιτροπή, να τοποθετεί κατά συνετή και επιμελή διαχείριση τα διαθέσιμά του σε μετοχές ή τίτλους εκδόσεως τραπεζών. (πλειοψ.)


ΣΤΕ/1219/2011

Νόμιμη υπόσταση διοικητικής πράξεως:...Επειδή, υπό τα δεδομένα αυτά, εφ’ όσον η προσβαλλόμενη άδεια εκποιήσεως δεν φέρει την αναγκαία για την τελείωσή της υπογραφή οργάνου της Διοικήσεως, είναι ανυπόστατη (πρβλ. ΣτΕ 571/1945, 22/1956, 2253/2002, 20/2009). Ως εκ τούτου, εφ’ όσον η πράξη αυτή δεν έλαβε νόμιμη υπόσταση, δεν δύναται να θεωρηθεί ότι κινήθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο για την αιτούσα η προθεσμία για την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατά της αποφάσεως αυτής (πρβλ. ΣτΕ 1627/2010, 2103/2006, 2759/2003 κ.ά.) και, επομένως, εμπροθέσμως προσβάλλεται η επίδικη 237/231/ΑΣ 440/12.6.1996 άδεια εκποιήσεως του Υπουργείου Εξωτερικών. Περαιτέρω, για τον αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενο λόγο ότι δεν φέρει την γνήσια υπογραφή διοικητικού οργάνου, που αποτελεί στοιχείο απαραίτητο για την νόμιμη τελείωσή της, η πράξη αυτή πρέπει, για λόγους ασφαλείας δικαίου και προστασίας των συναλλαγών, να ακυρωθεί ώστε να αποφευχθεί η τυχόν εφαρμογή της με την κατάρτιση συμβάσεων που αφορούν σε ακίνητη περιουσία. Κατόπιν δε τούτων, αλυσιτελώς ζητείται η ακύρωση της σιωπηρής αρνήσεως της Διοικήσεως να ανακαλέσει την προσβαλλόμενη άδεια στη συνέχεια της από 12.1.2007 σχετικής αιτήσεως της και ήδη αιτούσης.


ΝΣΚ/185/2002

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος κοινωνικής λειτουργού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαγορεύεται η χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος κοινωνικού λειτουργού σε κάποιον που ήδη έχει λάβει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος νοσηλευτή, εφ όσον, βεβαίως, συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις προς τούτο και τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία.


ΝΣΚ/464/2006

Ειδική εκλογική άδεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφ’ όσον ο υπάλληλος εζήτησε κανονική άδεια και συγχρόνως και εκλογική άδεια, οφείλει η Υπηρεσία, τηρουμένων των νομίμων προϋποθέσεων, να χορηγήσει τόσον την κανονική άδεια όσον και την προβλεπομένη κατά περίπτωση, βάσει του τόπου υπηρεσίας του, ειδική εκλογική τοιαύτη την δε τελευταία είτε προ της κανονικής αδείας, είτε μετ’ αυτήν είτε μετά διακοπή της κανονικής αδείας, το υπόλοιπο τμήμα της οποίας θα άρχεται από της λήξεως της παρεμβαλλομένης ειδικής εκλογικής αδείας, και συνεπώς ο υπάλληλος, αν υπηρετεί σε χώρες Αμερικής, Άπω Ανατολής κ.λ.π., δικαιούται ως εκλογική άδεια τον μέγιστο χρόνο που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις, ανεξαρτήτως της χώρας που ευρίσκεται λόγω κανονικής αδείας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/107/2005

Παραχώρηση χρήσης χώρου δυνάμει δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου σε χερσαία ζώνη λιμένος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παραχώρηση χρήσης χώρου, με βάση άδεια που έχει ήδη χορηγηθεί με τις διατάξεις του ΝΔ 1044/1971, κατά τον χρόνο καθορισμού ή επέκτασης της χερσαίας ζώνης λιμένος συνεχίζεται υπό τις αυτές προϋποθέσεις χορήγησής της, δηλ. άνευ ανταλλάγματος εφ όσον δεν παραβλάπτεται η εξυπηρέτηση του λιμένα ή η εκτέλεση λιμενικών έργων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/133/2009

Στρατιωτικοί υπάλληλοι – Αποκατάσταση – Καταβολή αναδρομικών αποδοχών – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το ζήτημα του χρόνου ενάρξεως της παραγραφής των απαιτήσεων αποζημιώσεως υποψηφίων μονίμων στρατιωτικών από παράνομη παράλειψη κατατάξεώς των εκκρεμεί ενώπιον του ΣτΕ, κατόπιν αναιρέσεως του Δημοσίου και, ως εκ τούτου, κρίνεται σκόπιμο να αναμένεται η απόφαση και να μη γνωμοδοτήσει το Τμήμα επί του ζητήματος αυτού. β) Τα επιδόματα ενεργείας για τα οποία έχει νομολογήσει το ΣτΕ πρέπει να καταβάλλονται στους στρατιωτικούς που αποκαταστάθηκαν διοικητικά. γ) Είναι δυνατή η απονομή αντιστοίχων με το χρόνο αποκαταστάσεως μισθολογικών προαγωγών και επιδομάτων χρόνου υπηρεσίας. δ) Είναι δυνατή η καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους στρατιωτικούς με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, εφ όσον έχει εκδοθεί διοικητική πράξη αναδρομικής κατατάξεώς των. ε) Είναι δυνατή η καταβολή αναδρομικών αποδοχών στους στρατιωτικούς που, ενώ έχουν δικαιωθεί αναδρομικής κατατάξεως, έχουν προσφύγει στα δικαστήρια με οικονομικά αιτήματα, εφ όσον παραιτηθούν των δικογράφων των ενδίκων βοηθημάτων που έχουν ασκήσει και η σχετική αξίωσή τους δεν έχει υποκύψει σε παραγραφή.


ΝΣΚ/85/2007

Νομιμότητα συμβάσεως προμηθείας. Δυνατότητα λύσεως ή τροποποιήσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Απ’ ευθείας ανάθεση προμηθείας Ενόπλων Δυνάμεων λόγω κατεπειγούσης περιπτώσεως. Νόμιμα αιτιολογημένη η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Μη νομιμότητα όρου της συμβάσεως περί εκδόσεως εταιρικής εγγυητικής επιστολής. Συνέπεια ως προς το κύρος της συμβάσεως. Μη ακυρότητα, εκ του ως άνω λόγου ολοκλήρου της συμβάσεως. (πλειοψ.) Δύναται το ΥΠΕΘΑ να επαναδιαπραγματευθεί όρους της συμβάσεως προμηθείας, εφ’ όσον συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος. Δύναται το ΥΠΕΘΑ να προβεί σε λύση της συμβάσεως, υπό τις προϋποθέσεις των άρθρων 288 ΑΚ, 66 του ΠΔ 284/1989 και τις ρήτρες της συμβάσεως για λόγους δημοσίου συμφέροντος, πλην όμως οφείλει να αποζημιώσει τον αντισυμβαλλόμενο προκειμένου να αποτραπεί δυσανάλογη διαφορά σε βάρος του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/486/2003

Παράταση παραμονής στην υπηρεσία δημοτικού υπαλλήλου μέχρι συμπληρώσεως του 67ου έτους της ηλικίας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δύναται να παραταθεί η παραμονή στην υπηρεσία δημοτικού υπαλλήλου μέχρις συμπληρώσεως του 67ου έτους της ηλικίας του, εφ’ όσον δεν έχει συμπληρώσει 35ετή πραγματική και συντάξιμη υπηρεσία.