×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/484/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσιοι υπάλληλοι – Καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας – Ανακήρυξη υποψηφίων βουλευτών – Υποχρέωση ή μη παραίτησης του δημοσίου υπαλλήλου πριν την ανακήρυξή του ως υποψηφίου βουλευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί του ερωτήματος, αν δημόσιος υπάλληλος, που έχει τεθεί σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφιος βουλευτής, διατυπώθηκαν δύο (2) γνώμες, που έλαβαν τον αυτό αριθμό ψήφων με συνέπεια το ερώτημα να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια. Σύμφωνα με την πρώτη γνώμη, υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, η οποία διατηρείται υπό το καθεστώς της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, συνιστά κώλυμα εκλογιμότητας, το οποίο αίρεται με την παραίτηση. Κατά τη δεύτερη γνώμη, δεν υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι ο υπάλληλος, που έχει υπαχθεί στο παραπάνω καθεστώς, δεν έχει, στην ουσία, την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου. ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 541/2012.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/177/2015

Δυνατότητα αποδοχής ή μη αιτήματος επανόδου στην υπηρεσία, ανακαλούμενης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης, υπαλλήλου που παραιτήθηκε, ενώ ευρίσκετο σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που παραιτήθηκε ενώ βρισκόταν σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, δεδομένου ότι η λύση της υπαλληλικής σχέσεως αποτελεί συνέπεια των δηλώσεων παραιτήσεώς της, σε ανάκληση των οποίων, και δη αιτιολογημένη, η υπάλληλος δεν έχει προβεί. (ομοφ.)


ΝΣΚ/331/2012

Ερμηνεία και εφαρμογή από τη Διοίκηση, των διατάξεων των άρθρων 33 παρ.1 του Ν. 4024/2011 και 1 παρ.13 του Ν. 4038/2012, που αφορούν στη θέση υπαλλήλου σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (αντί του εσφαλμένως αναφερομένου στο ερώτημα «εργασιακής εφεδρείας»), στην περίπτωση της Φ.Κ., υπαλλήλου του ΥΠΔΒΜΘ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η υπάλληλος Φ.Κ. θα έπρεπε να τεθεί από 27-11-2011 σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, εφόσον αυτή στις 31-12-2013 θα έχει συμπληρώσει τριανταπέντε (35) χρόνια πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας, σωρευτικά με το απαιτούμενο, εκ του νόμου, όριο ηλικίας των πενήντα πέντε (55) ετών, (που το έχει ήδη συμπληρώσει), εσφαλμένα δε η Διοίκηση ερμήνευσε, στην περίπτωσή της, τις κείμενες διατάξεις. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Κλ.1/229/2015

Διαθεσιμότητα:Νόμιμη η καταβολή από Δήμο ποσού 7.336,12 ευρώ, σε υπάλληλό του, ως δαπάνη αποδοχών μισθοδοσίας της για το χρονικό διάστημα από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας, υπό την ιδιότητα της δημοτικής αστυνομικού στον οικείο Δήμο, καθόσον νομίμως ετέθη με την σχετική διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, η ανωτέρω υπάλληλος του Δήμου, με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας, με βαθμό ΣΤ' (άρθρο 6 του ν.4024/2011, α'226), σε καθεστώς διαθεσιμότητας από 14.4.2014 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4257/2014) και για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, λόγω αυτοδίκαιης κατάργησης του κλάδου της δημοτικής αστυνομίας, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν.4257/2014. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της αναδρομικότητας του διορισμού της, από 12.9.2010, σύμφωνα με την απόφαση (ΦΕΚ Γ'1159/27.8.2014) του Δημάρχου σε κενή οργανική θέση του κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας με βαθμό Δ' και ήδη βαθμό ΣΤ', η ως άνω πράξη διορισμού ουδόλως συνέχεται με την εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά αποδοχές μισθοδοσίας της ως άνω υπαλλήλου του Δήμου για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, ήτοι από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας σύμφωνα με την κατά τα ανωτέρω διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου και σε εφαρμογή των προβλεπομένων στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν. 4257/2014.


ΝΣΚ/360/2003

Νομιμότητα διορισμού υπαλλήλου κατόπιν επιλογής του από το ΑΣΕΠ, ο οποίος κατά το χρόνο του διορισμού του φοιτούσε στην ΕΣΔΔ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση ορθά προέβη στο διορισμό του υπαλλήλου, ο οποίος κατά το χρόνο διορισμού του φοιτούσε στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης (ΕΣΔΔ), καθόσον δεν απαγορεύεται ο διορισμός κατόπιν επιλογής από το ΑΣΕΠ εκπαιδευόμενου στην ΕΣΔΔ, αφού μάλιστα θεωρείται αποσπασμένος κατά την παρακολούθηση των σπουδών του σ αυτήν. Περαιτέρω δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 35 Υ.Κ. για την απαγόρευση διορισμού υπαλλήλου σε δεύτερη θέση, γιατί οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν πραγματική δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα και κατοχή πρώτης θέσης και όχι πλασματική ιδιότητα δημοσίου υπαλλήλου, την οποία έχει ο εκπαιδευόμενος στην ΕΣΔΔ, πριν αποκτήσει με τον διορισμό του την ιδιότητα του υπαλλήλου, ο δε διορισμένος δημόσιος υπάλληλος με την φοίτησή του στη Σχολή δεν κατέχει δεύτερη θέση, αλλά τελεί σε απόσπαση.


ΝΣΚ/183/2014

Υπάλληλοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Δημοσίου (ΥΠΑ) – Διαθεσιμότητα – Άδειες αποδοχών και άσκησης ιδιωτικού έργου από τεθέντες σε καθεστώς διαθεσιμότητας υπαλλήλους.

ΚΥΑ 47839/2013

Καθορισμός πρόσθετων - ειδικών κριτηρίων επιλογής προσωπικού που έχει τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, για τη στελέχωση των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Περιφερειών.

ΓΠ/81442/2013

Καθορισμός πρόσθετων – ειδικών κριτηρίων επιλογής προσωπικού, που έχει τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας, για τη στελέχωση νοσοκομειακών δομών, στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας.


ΝΣΚ/13/2013

Συντάξιμες αποδοχές δημοσίου υπαλλήλου, προερχομένου εκ μετατάξεως από τον Ο.Γ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η σύνταξη δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος διορίστηκε στον Ο.Γ.Α., μετατάχθηκε στον ΕΛ.Γ.Α. και τελικώς μετατάχθηκε στο Δημόσιο, διατηρώντας κατόπιν επιλογής του, το συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ο.Γ.Α., θα υπολογισθεί επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζεται η σύνταξη, τις οποίες ελάμβανε τον τελευταίο μήνα της υπηρεσίας του ο υπάλληλος και όχι επί των αποδοχών επί των οποίων υπολογίζονταν οι εισφορές συντάξεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/65/2023

Ερωτάται: α) Εάν δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος είναι πατέρας τέκνου γεννημένου εκτός γάμου, το οποίο ναι μεν έχει αναγνωρίσει αλλά δεν υπάρχει ειδική συμφωνία με τη μητέρα του τέκνου για την άσκηση και κατανομή της γονικής μέριμνας, δικαιούται να λάβει την προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 53 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων άδεια για την ανατροφή του τέκνου ή εάν για τη χορήγησή της θα πρέπει να εξεταστούν άλλες προϋποθέσεις, όπως το εάν συνοικεί με το τέκνο και β) εάν δημόσιος υπάλληλος, που έχει την ιδιότητα του μονογονέα και λόγω της ιδιότητας αυτής δικαιούται προσαύξηση σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις που προβλέπονται στον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (άρθρο 53 παρ. 5 και παρ. 8), χάνει την ιδιότητα αυτή σε περίπτωση τέλεσης γάμου και δεν δικαιούται πλέον τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις. (...) α) Προκειμένου να χορηγηθεί η προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 άδεια εννέα (9) μηνών για την ανατροφή του τέκνου σε δημόσιο υπάλληλο, ο οποίος είναι πατέρας τέκνου γεννημένου εκτός γάμου, το οποίο ναι μεν έχει αναγνωρίσει αλλά δεν υπάρχει ειδική συμφωνία με τη μητέρα του τέκνου για την άσκηση και κατανομή της γονικής μέριμνας, θα πρέπει να εξεταστεί από την αρμόδια υπηρεσία εάν ο υπάλληλος ασκεί εν τοις πράγμασι την επιμέλεια του τέκνου και ιδίως αν κατοικεί μαζί με αυτό, τηρουμένων και των προϋποθέσεων της παρ. 3 του ως άνω άρθρου (ομόφωνα). β) Υπάλληλος, που έχει την ιδιότητα του μονογονέα και λόγω της ιδιότητας αυτής δικαιούται προσαύξηση σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις, που προβλέπονται στο ν. 3528/2007 (άρθρο 53 παρ. 5 και παρ. 8), δεν χάνει την ιδιότητα αυτή σε περίπτωση τέλεσης γάμου εφόσον εξακολουθεί να ασκεί αποκλειστικά την επιμέλεια του ανηλίκου τέκνου μαζί με το οποίο αυτός κατοικεί, και κατά συνέπεια ο υπάλληλος αυτός συνεχίζει να δικαιούται τις προβλεπόμενες στο νόμο προσαυξήσεις (ομόφωνα).


ΝΣΚ/440/2012

Παραίτηση υπαλλήλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκκρεμής πειθαρχική δίωξη που ασκήθηκε μετά την υποβολή της αίτησης παραίτησης – Πάροδος εξαμήνου από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί – Συνέπειες – Υποβολή νέας αίτησης παραίτησης – Προϋποθέσεις αποδοχής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων και το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος προκύπτει ότι, η πειθαρχική δίωξη κατά του ανωτέρω υπαλλήλου ασκήθηκε την 29-8-2011, μετά την υποβολή την 16-8-2011 της αίτησης παραίτησής του και ότι παρήλθε εξάμηνο από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί η πειθαρχική υπόθεσή του σε πρώτο βαθμό. Επομένως η αίτηση παραίτησης που υπέβαλε ο ανωτέρω υπάλληλος μετά την λήξη του ανωτέρω εξαμήνου, κατά την παρ.2 εδ.2 του άρθρου 148 Υ.Κ. πρέπει να γίνει αποδεκτή, αλλά κατά τους όρους του άρθρου αυτού, δηλ. η νέα αυτή αίτηση παραίτησης να μην περιέχει αίρεση, όρο ή προθεσμία, να μην εκκρεμεί ποινική δίωξη κατά την παρ.2 εδ.1 του άρθρου 148 Υ.Κ., ο υπάλληλος να μην έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υ.Κ. και υπό τους λοιπούς όρους του ανωτέρω άρθρου, ενώ η απαγόρευση αποδοχής της παραίτησης λόγω της εκκρεμούσης πειθαρχικής δίωξης, λόγω παρόδου του ανωτέρω εξαμήνου δεν ισχύει πλέον.