ΝΣΚ/177/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα αποδοχής ή μη αιτήματος επανόδου στην υπηρεσία, ανακαλούμενης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης, υπαλλήλου που παραιτήθηκε, ενώ ευρίσκετο σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που παραιτήθηκε ενώ βρισκόταν σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, δεδομένου ότι η λύση της υπαλληλικής σχέσεως αποτελεί συνέπεια των δηλώσεων παραιτήσεώς της, σε ανάκληση των οποίων, και δη αιτιολογημένη, η υπάλληλος δεν έχει προβεί. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/331/2012
Ερμηνεία και εφαρμογή από τη Διοίκηση, των διατάξεων των άρθρων 33 παρ.1 του Ν. 4024/2011 και 1 παρ.13 του Ν. 4038/2012, που αφορούν στη θέση υπαλλήλου σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας (αντί του εσφαλμένως αναφερομένου στο ερώτημα «εργασιακής εφεδρείας»), στην περίπτωση της Φ.Κ., υπαλλήλου του ΥΠΔΒΜΘ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η υπάλληλος Φ.Κ. θα έπρεπε να τεθεί από 27-11-2011 σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, εφόσον αυτή στις 31-12-2013 θα έχει συμπληρώσει τριανταπέντε (35) χρόνια πραγματικής και συντάξιμης υπηρεσίας, σωρευτικά με το απαιτούμενο, εκ του νόμου, όριο ηλικίας των πενήντα πέντε (55) ετών, (που το έχει ήδη συμπληρώσει), εσφαλμένα δε η Διοίκηση ερμήνευσε, στην περίπτωσή της, τις κείμενες διατάξεις. (ομοφ.)
ΝΣΚ/151/2012
Υπαγωγή Ιατροδικαστού στις ρυθμίσεις περί προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ιατροδικαστής Α΄ Φ.Κ. υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 33 του Ν.4024/2011 περί θέσεως υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα, λόγω επικείμενης συνταξιοδότησης (προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα), δεδομένου ότι δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις της παρ.7 του άρθρου αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/51/2019
Δυνατότητα επανόδου στην υπηρεσία παραιτηθείσας υπαλλήλου, η οποία υπέβαλε σχετικό αίτημα, ισχυριζόμενη ότι η παραίτησή της ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου της στην υπηρεσία, αλλά και νοητικής σύγχυσης, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή της.(...)Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία της εν λόγω υπαλλήλου, με επίκληση του ότι η παραίτησή της ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου της στην υπηρεσία, αλλά και νοητικής σύγχυσής της κατά το χρόνο υποβολής της παραίτησης, λόγω ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, το οποίο είχε υποστεί (ομόφ.).
ΝΣΚ/221/2013
Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης συνεπεία παραιτήσεως υπαλλήλου, λόγω πλάνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δύναται να προχωρήσει στην ανάκληση της διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της αιτούσας, λόγω παραιτήσεώς της. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/207/2018
Δυνατότητα επανόδου στην υπηρεσία παραιτηθέντος υπαλλήλου, ο οποίος υπέβαλε σχετικό αίτημα, επικαλούμενος ότι η παραίτησή του ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου του στην υπηρεσία, αλλά ότι λόγω διάλυσης, κατά την περίοδο αυτή, αρραβώνα και μακροχρόνιας σχέσης του, είχε επέλθει πνευματική διαταραχή του, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή του.(...)Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία παραιτηθέντος υπαλλήλου, με επίκληση του ότι η παραίτησή του ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου του στην υπηρεσία, αλλά και ότι, λόγω διάλυσης του αρραβώνα και της μακροχρόνιας σχέσης του, είχε επέλθει πνευματική διαταραχή, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή του. (ομόφ.)
ΝΣΚ/484/2012
Δημόσιοι υπάλληλοι – Καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας – Ανακήρυξη υποψηφίων βουλευτών – Υποχρέωση ή μη παραίτησης του δημοσίου υπαλλήλου πριν την ανακήρυξή του ως υποψηφίου βουλευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί του ερωτήματος, αν δημόσιος υπάλληλος, που έχει τεθεί σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφιος βουλευτής, διατυπώθηκαν δύο (2) γνώμες, που έλαβαν τον αυτό αριθμό ψήφων με συνέπεια το ερώτημα να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια. Σύμφωνα με την πρώτη γνώμη, υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, η οποία διατηρείται υπό το καθεστώς της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, συνιστά κώλυμα εκλογιμότητας, το οποίο αίρεται με την παραίτηση. Κατά τη δεύτερη γνώμη, δεν υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι ο υπάλληλος, που έχει υπαχθεί στο παραπάνω καθεστώς, δεν έχει, στην ουσία, την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου. ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 541/2012.
ΝΣΚ/69/2010
Δυνατότητα επανόδου στην ενεργό υπηρεσία, αστυνομικής υπαλλήλου, η οποία παραιτήθηκε προκειμένου να λάβει μέρος σε κοινοβουλευτικές εκλογές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αστυνομική υπάλληλος, εφόσον παραιτήθηκε προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφια βουλευτής κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, δεν μπορεί να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία, διότι είναι στρατιωτικός κατά την έννοια του όρου αυτού στο άρθρο 56 παρ. 1 εδάφιο τρίτο του Συντάγματος και συνεπώς απαγορεύεται η επάνοδός της στην υπηρεσία.
ΝΣΚ/398/2012
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/158/2005
Επάνοδος στην Υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου, κατόπιν απόλυσής του από αυτήν, μετά από επιβολή πειθαρχικής ποινής οριστικής παύσης. Χάρις άρθρου 47 παρ.1 Συντάγματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπάρχει η δυνατότητα επανόδου στην Υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος έχει απολυθεί από αυτή μετά από επιβολή σε βάρος του της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης, (κατά συγχώνευση), έχει τύχει όμως σε μεταγενέστερο χρόνο χάριτος, κατά την διάταξη του άρθρου 47 παρ.1 του Συντάγματος, μετά από αμετάκλητη ποινική καταδίκη του για υπηρεσιακό αδίκημα.
ΝΣΚ/305/2011
Επάνοδος στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, απολυθέντος μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί απολύσεως μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (λόγω συμπληρώσεως του 60ου έτους της ηλικίας του και 35 ετών πραγματικής και συνταξίμου υπηρεσίας) και επανόδου αυτού στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, ο χρόνος κατά τον οποίο διετέλεσε αυτός εκτός υπηρεσίας, θεωρείται ως τοιούτος πραγματικής υπηρεσίας με όλες τις εκ του χαρακτηρισμού αυτού συνέπειες. (ομοφ.)