ΝΣΚ/485/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα καταβολής στεγαστικού επιδόματος από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα, στο πλαίσιο της απόφασης ΥΠΕΠΘ υπ’ αριθμ. Ε5/7359/1987, να καταβάλουν χρηματικό βοήθημα στους φοιτητές τους προς κάλυψη των στεγαστικών τους δαπανών και η δυνατότητα αυτή εξακολουθεί να υφίσταται και μετά την ισχύ του Ν 3220/2004, με τον οποίο χορηγείται φοιτητικό στεγαστικό επίδομα απευθείας από το Δημόσιο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1155/2004
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Κοινοποίηση : α) των διατάξεων του άρθρου 10 ν.3220/2004 (ΦΕΚ 15Α/2004) όπως αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις διατάξεις της παρ.10 άρθρου 3 ν.3255/2004 (ΦΕΚ 138A/2004) και τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 5 ν.3296/2004 (ΦΕΚ 253Α/2004) για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος και β) της Κ.Υ.Α. 1104059/7953/29-12-2004 με την οποία καθορίζονται οι σχετικές λεπτομέρειες χορήγησής του.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)217/2015
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ:Μη νόμιμη η καταβολή στεγαστικού επιδόματος από Πολυτεχνείο, σε εκατόν δέκα (110) φοιτητές του Ιδρύματος, διότι μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 10 του ν. 3220/2014 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών Κ.Υ.Α. (1104059/7953/29.12.2004 και 2/19525/0026/21.2.2013), δεν παρέχεται η δυνατότητα στα Α.Ε.Ι. της Χώρας, όπως το Πολυτεχνείο, να χορηγούν στους προπτυχιακούς φοιτητές τους στεγαστικό επίδομα, με επιβάρυνση των πιστώσεων του προϋπολογισμού τους, αφού η χορήγηση του επιδόματος αυτού ρυθμίζεται κατά τρόπο αποκλειστικό και ενιαίο για όλους του φοιτητές της Χώρας με τις προαναφερθείσες διατάξεις, οι οποίες προβλέπουν την κάλυψη της σχετικής παροχής από πιστώσεις του Υπουργείου Παιδείας.
ΝΣΚ/316/2016
Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων της Γενικής Συνέλευσης Σχολής στην Κοσμητεία αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων της Γενικής Συνέλευσης Σχολής στην Κοσμητεία αυτής, διότι δεν προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.
ΝΣΚ/83/2014
Διαδικασία εκλογής Πρύτανη και Κοσμήτορα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.Ουσιαστικά προσόντα υποψηφίων για θέση Πρύτανη και Κοσμήτορα, όσα υποβάλλονται στην ουσιαστική εκτίμηση του Συμβουλίου, που ορίζεται από αυτά, ως προς το εύρος της (ομοφ.). Εξέλιξη εκλογικής διαδικασίας με άσκηση της αρμοδιότητας του Συμβουλίου και επί υποψηφιοτήτων υπολειπομένων του προβλεπομένου αριθμού (πλειοψ.). Δυνατότητα εκλογής Πρύτανη και Κοσμήτορα και όταν αποχωρούν πριν από τη λήξη της θητείας τους (πλειοψ.). Μη δυνατότητα διατηρήσεως της θητείας αυτής από τους αποχωρούντες, λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας και μη δυνατότητα υποβολής υποψηφιοτήτων για δεύτερη, συνεχόμενη, θητεία (ομοφ.).
ΝΣΚ/127/2009
Δυνατότητα ή μη του ΔΟΑΤΑΠ να κρίνει το ομοταγές του United States Air Force Academy με βάση το Ν 3328/2005, ως προς τα ελληνικά ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ομοταγές του United States Air Force Academy θα κριθεί σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 3η) περιπτ. αα έως και εε του Ν 3328/2005.
ΝΣΚ/464/2012
Δυνατότητα ή μη χορήγησης, σε Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, επιστημονικής άδειας για την αλλοδαπή, διάρκειας ενός έτους (με διπλές αποδοχές), με συνυπολογισμό και της προϋπηρεσίας που αυτός είχε σε άλλο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι Καθηγητές των ΑΕΙ που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα εκπαιδευτικής άδειας, σύμφωνα με τις κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού ισχύουσες διατάξεις, διατηρούν το δικαίωμά τους αυτό και μπορούν να το ασκήσουν, αλλά δεν επιτρέπεται στο χρόνο υπηρεσίας τους στο συγκεκριμένο ΑΕΙ να συνυπολογισθεί και η τυχόν προϋπηρεσία τους σε άλλα ΑΕΙ, β) Κατά τη διάρκεια της επιστημονικής άδειάς τους στην αλλοδαπή, εάν συνεργάζονται χωρίς αμοιβή με ανώτατα εκπαιδευτικά ή άλλα ιδρύματα του εξωτερικού, λαμβάνουν τις πλήρεις αποδοχές τους προσαυξανόμενες κατά 80%. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/59/2015
Πρόσληψη ειδικού συνεργάτη.Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση του φερόμενου ως δικαιούχου σε θέση ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου ...... είναι μη νόμιμη, καθόσον η προηγηθείσα δημόσια γνωστοποίηση, με την οποία καθορίζεται ως προσόν πρόσληψης η κατοχή πτυχίου μόνον Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών Σχολής Πολιτικών Επιστημών αποκλείει την προσέλευση πτυχιούχων άλλων Σχολών ή άλλων Τμημάτων Σχολών με προσανατολισμό στους τομείς εκείνους που συνιστούν το αντικείμενο της συγκεκριμένης προς πλήρωση θέσης (δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία), δεδομένου, άλλωστε, ότι η διδασκαλία μαθημάτων στα αντικείμενα των πολιτικών επιστημών και των διεθνών σπουδών περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών διαφορετικών αυτοτελών Τμημάτων σε περισσότερα του ενός ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Επιπλέον, η απαίτηση σωρευτικά της πρόσκλησης για πολυετή προϋπηρεσία περιορίζει ανεπίτρεπτα τον κύκλο των ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν στην εν λόγω διαδικασία προσώπων, καθόσον αποκλείει, χωρίς προφανή λόγο, τη δυνατότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους υποψηφίων κατόχων πτυχίων συναφών με το αντικείμενο των καθηκόντων του ειδικού συνεργάτη, οι οποίοι δε διαθέτουν επταετή τουλάχιστον εμπειρία σε ανάλογη θέση, κάτι που επιβεβαιώνεται, εξάλλου, από το γεγονός ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος ήταν και ο μοναδικός που υπέβαλε αίτηση για την κάλυψη αυτής (βλ. την 25625/15.12.2014 σχετική βεβαίωση του Δημάρχου). Επιπλέον, κατά το χρονικό διάστημα, στο οποίο αφορά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, ήτοι από 29.10.2014 έως 30.11.2014, συνέτρεχε στο πρόσωπο του ειδικού συνεργάτη ασυμβίβαστο, λόγω της παράλληλης άσκησης ελευθέριου επαγγέλματος