×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/487/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη σύστασης Πειθαρχικού Συμβουλίου μετά την υπαγωγή του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Γ.Γ.Κ.Α.), που θα εξυπηρετεί τόσο το ανωτέρω Ταμείο όσο και την Γ.Γ.Κ.Α. ή άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, μπορεί, με την απόφασή του περί συστάσεως πειθαρχικών συμβουλίων κατά το Ν. 4057/2012, να συστήσει ενιαίο πειθαρχικό συμβούλιο εντός του Υπουργείου ή της Γ.Γ.Κ.Α. που θα εξυπηρετεί και το Μ.Τ.Π.Υ. που συνιστά αποκεντρωμένη υπηρεσία του, αφού προηγουμένως εκτιμηθεί δεόντως ο συνολικός όγκος των πειθαρχικών υποθέσεων που εκκρεμούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/225/2014

Εφαρμογή ή μη επί των υπηρεσιακών-πειθαρχικών συμβουλίων του Ο.Γ.Α. των διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 3839/2010, ως και των διατάξεων του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί των υπηρεσιακών - πειθαρχικών συμβουλίων του Ο.Γ.Α., οι διατάξεις των άρθρων 157 έως 162 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως τροποποιήθηκαν με το Ν. 3839/2010, ως και οι διατάξεις του Ν. 4057/2012, δεν εφαρμόζονται ως προς τα ζητήματα σύστασης, συγκρότησης και λειτουργίας των εν λόγω συμβουλίων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/237/2012

Κατάργηση ή μη των πειθαρχικών συμβουλίων του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν καταργούνται τα ειδικά πειθαρχικά συμβούλια που προβλέπονται από τον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών, κατά την έννοια του άρθρου 146Β του Ν. 4057/2012, ερμηνευομένης σε συνδυασμό με το άρθρο 8 του ιδίου νόμου, αφού σκοπός του νόμου αυτού ήταν η αναμόρφωση του πειθαρχικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (βλ. και την από 5-2-2012 εισηγητική έκθεση) και όχι η κατάργηση ειδικών πειθαρχικών διατάξεων, που ρυθμίζουν τα της πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων και λειτουργών του Κράτους ενταγμένων στο Υπουργείο Εξωτερικών και για τους οποίους ίσχυε ανέκαθεν ειδικό πειθαρχικό καθεστώς, ως και ειδικά πειθαρχικά αδικήματα, και δη πέραν εκείνων που ίσχυαν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/330/2016

Αρμόδιο πειθαρχικό Συμβούλιο για την εκδίκαση πειθαρχικών παραπτωμάτων ιατρών του ΕΣΥ με αλλεπάλληλες υπηρεσιακές μεταβολές – Εφαρμοστέες ουσιαστικές και διαδικαστικές διατάξεις, που διέπουν τις εκκρεμείς υποθέσεις τους(...)Στις υποθέσεις των συγκεκριμένων ιατρών του ΕΣΥ αρμόδιο είναι το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό των ιατρών ΕΣΥ της οικείας ΔΥΠΕ. Οι εν λόγω υποθέσεις διέπονται από τις διαδικαστικές πειθαρχικές διατάξεις του ν 4057/2012, όπως ισχύουν κατά την έναρξη της πειθαρχικής διαδικασίας και από τις ουσιαστικές διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο τέλεσης των πειθαρχικών παραπτωμάτων


ΝΣΚ/58/2013

Μ.Τ.Π.Υ. – Χορήγηση ή μη δεύτερου μερίσματος σε δικαιούχο διπλής σύνταξης από το Γ.Λ.Κ. ορφανικής οικογένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στη δικαιούχο διπλής σύνταξης από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ορφανική οικογένεια (σύζυγο και τέκνα) θανόντος λειτουργού του Δημοσίου, ο οποίος κατείχε, όταν ήταν εν ζωή, δύο θέσεις του αναπληρωτή καθηγητή των Α.Ε.Ι. και του Δ/ντη Ιατρού του Ε.Σ.Υ., μπορεί να κανονιστεί από την αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων δεύτερο μέρισμα, δηλαδή όχι μόνο αυτό που κανονίστηκε λόγω των καταθέσεων στο Ταμείο του θανόντος κατά το χρόνο υπηρεσίας στην πρώτη του θέση (του Αναπληρωτή Καθηγητή των Α.Ε.Ι.), αλλά και αυτό που προέρχεται από τις καταθέσεις αυτού στο Ταμείο κατά το χρόνο υπηρεσίας αυτού στη δεύτερή του θέση (του Δ/ντη Ιατρού του Ε.Σ.Υ.), δεδομένου ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος (άρθρα 43, 45 και 46 Π.Δ. 422/1981) για τον κανονισμό δεύτερου μερίσματος στην ορφανική οικογένεια του αποβιώσαντος, δεν υφίσταται δε, στη νομοθεσία διάταξη η οποία να απαγορεύει το κανονισμό δεύτερου μερίσματος από το Μ.Τ.Π.Υ., όταν πληρούνται οι προβλεπόμενες από το νόμο προϋποθέσεις . (ομοφ.)


ΝΣΚ/501/2004

Δημοτικές Επιχειρήσεις. Δυνατότητα παροχής εγγυήσεως από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για δάνεια που συνάπτουν δημοτικές επιχειρήσεις, τις οποίες έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται δυνατότητα παροχής εγγυήσεως εκ μέρους των ΟΤΑ για δάνεια, που συνάπτουν οι δημοτικές επιχειρήσεις, που έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές, εφόσον η παροχή αυτής, κατά παραίτηση της ενστάσεως διζήσεως (άρθρο 855 ΑΚ) και του αναγωγικού δικαιώματος (άρθρο 858 ΑΚ), συνεπάγεται ισοδύναμο αποτέλεσμα προς χρηματοδότηση, η οποία δεν είναι επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 277 παρ.8 Δ.Κ.Κ. (ομόφωνα) Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παροχή εγγυήσεως για δάνεια που συνάπτουν οι «ιδιόμορφες» δημοτικές επιχειρήσεις ραδιοφωνίας (πλειοψ.) καθώς και για δάνεια που λαμβάνουν οι δημοτικές επιχειρήσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/344/2012

Δυνατότητα ή μη μετάταξης, αποσπασμένων υπαλλήλων που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποσπασμένοι υπάλληλοι που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, δεν μπορούν να μεταταγούν στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012, καθόσον γι’ αυτούς ισχύει η ειδική διάταξη της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν. 3094/2003. (ομοφ.)


ΝΣΚ/437/2007

Επιβολή κρατήσεως 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ. επί των δαπανών των σχολικών επιτροπών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι δαπάνες των δημοτικών ή κοινοτικών νομικών προσώπων με την επωνυμία «Σχολικές Επιτροπές» για την πραγματοποίηση του αναφερόμενου στο άρθρο 243 Ν 3463/2006 έργου, που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό υπόκεινται στην προβλεπόμενη από το άρθρο 22 του ΠΔ 422/1981 κράτηση 3% υπέρ του Μ.Τ.Π.Υ., ενώ δεν υπόκεινται στην κράτηση αυτή οι δαπάνες για την επισκευή και συντήρηση των δημοσίων σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βαρύνουν τον προϋπολογισμό των δημοσίων επενδύσεων.


ΝΣΚ/20/2011

Μ.Τ.Π.Υ. – Δικηγόροι με έμμισθη εντολή – Καταβολή ή μη της ειδικής αποζημίωσης ΔΙΒΕΕΤ.Η κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων περί δυνατότητας παροχής ειδικών αποζημιώσεων (Δ.Ι.Β.Ε.Ε.Τ.) σε εκ του νόμου προσδιορισμένο κύκλο δικαιούχων , στον οποίο ως εν δυνάμει δικαιούχοι περιλαμβάνονται και οι υπάλληλοι του Μ.Τ.Π.Υ., απαιτούμενη και εκδοθείσα υπ’ αριθμ. 2/35082/0022/1-6-2007 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, με την οποία ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις καταβολής, από τους πόρους του ενοποιημένου λογαριασμού ΔΙΒΕΕΤ, μηνιαίας αποζημίωσης πρόσθετης απασχόλησης, ως κανονιστικού περιεχομένου πράξη που, κατά παράβαση του Ν 3469/2006, δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι ανυπόστατη. Κατά συνέπεια ανεξάρτητα από τον χαρακτήρα της, προσδιοριζόμενης από την ως άνω ανυπόστατη υπουργική απόφαση, παροχής ως μισθολογικής αμοιβής ή υπερωριακής αποζημίωσης, η εφαρμογή των σχετικών ανίσχυρων διατάξεων για την καταβολή της αποζημίωσης ΔΙΒΕΕΤ στους δικηγόρους του Μ.Τ.Π.Υ., εκ προοιμίου, δεν είναι νομίμως δυνατή.


ΝΣΚ/6/2013

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Συμμόρφωση Διοικήσεως – Δικαστική ακύρωση αποφάσεων Υπηρεσιακού Συμβουλίου – Νόμιμη ή μη η έντοκη επιστροφή παρακρατηθέντων πειθαρχικών προστίμων αποδοχών ενός μηνός υπαλλήλων – Αναπομπή των πειθαρχικών υποθέσεων στο Υ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την ακύρωση από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών των πειθαρχικών αποφάσεων, με τις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα αποδοχών ενός μηνός σε υπαλλήλους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και οι οποίες αποφάσεις εκτελέστηκαν, το Ίδρυμα οφείλει να επιστρέψει ατόκως σε αυτούς, τις αποδοχές που τους παρακρατήθηκαν και δεν πρέπει να αναμείνει τις αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, στο οποίο αναπέμφθηκαν οι υποθέσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/250/2007

Διερεύνηση: α) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και β) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των υφιστάμενων υπηρεσιακών συμβουλίων επί των αιρετών μελών του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δύναται ως μονομελές πειθαρχικό όργανο να καλεί σε απολογία τον πειθαρχικώς διωκόμενο εκπαιδευτικό, ενώ, στις περιπτώσεις που η πειθαρχική υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων, ο ως άνω Περιφερειακός Διευθυντής παραπέμπει την υπόθεση στα εν λόγω συμβούλια. β) Κανένα από τα υφιστάμενα υπηρεσιακά συμβούλια δεν έχει αρμοδιότητα για την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων που αφορούν σε τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη των ανώτερων περιφερειακών συμβουλίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, συνεπώς, προκειμένου να υπάρξει νόμιμη εκδίκαση των εκκρεμών ή των μελλοντικών πειθαρχικών υποθέσεων των πιο πάνω προσώπων, είναι απαραίτητη η πλήρωση του υφιστάμενου νομοθετικού κενού, δια ρητής νομοθετικής ή κανονιστικής προβλέψεως της αρμοδιότητας του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (ή τυχόν άλλου οργάνου) προς εκδίκαση των εν λόγω υποθέσεων.