ΝΣΚ/491/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσιοι υπάλληλοι. Άδεια χωρίς αποδοχές δοκίμου δημοσίου υπαλλήλου σπουδαστή της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι σπουδαστές της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης από την εισαγωγή τους στην Σχολή, αν δεν έχουν ήδη την υπαλληλική ιδιότητα, λογίζονται ως δόκιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και ως εκ τούτου η δοκιμαστική περίοδος που διανύουν, το πρόγραμμα σπουδών που πρέπει να ακολουθήσουν και ο διεξοδικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται από τον νόμο το θέμα των απουσιών και των αδειών που δικαιούνται αποκλείουν την δυνατότητα ανάλογης εφαρμογής και σ αυτούς των σχετικών περί αδειών των μονίμων υπαλλήλων διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/175/2003
Τακτικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων που διανύουν διετή δοκιμαστική υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή εκ του νόμου η απόσπαση, από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Υπουργείο Πολιτισμού / Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων, τακτικού δημοσίου υπαλλήλου ο οποίος διανύει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία του άρθρου 40 του Υπαλληλικού Κώδικα (άρθρο πρώτο Ν 2683/1999).
ΝΣΚ/90/2002
Υπάλληλοι Δημόσιοι Πτυχιούχοι Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ που είναι κάτοχοι πτυχίου που τους έχει απονείμει η Υγειονομική Σχολή Αθηνών (ΥΣΑ) και μεταγενέστερα η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών της ΥΣΑ, κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης διάρκειας ενός έτους.
ΝΣΚ/404/2007
Διορισμός στο Δημόσιο και υπηρεσιακή εξέλιξη αποφοίτου Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Απόφοιτος της Ε.Σ.Δ.Δ., διοριζόμενος κατόπιν διαγωνισμού στο Δημόσιο, μπορεί να κάνει χρήση των ειδικών για τη Σχολή διατάξεων, όσον αφορά την ένταξή του, την αναγνώριση της προϋπηρεσίας του, και την μη υποχρέωση παροχής υπηρεσίας δοκίμου υπαλλήλου.
ΝΣΚ/266/2012
Υπαγωγή υπαλλήλων, αποφοίτων της Ε.Σ.Δ.Δ. και Ε.Σ.Τ.Α., στη μισθολογική ρύθμιση του άρθρου 41 του Ν. 3844/2010.Οι (διοικητικοί) υπάλληλοι, οι οποίοι έχουν διοριστεί στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ως απόφοιτοι της 20ης Εκπαιδευτικής Σειράς της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και της 3ης Εκπαιδευτικής Σειράς της Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μετά την θέση σε ισχύ του ΠΔ 184/2009, δυνάμει του οποίου μεταφέρθηκε η Υπηρεσία αυτή στην οργανωτική δομή του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 41 παρ.1 του Ν. 3844/2010. (ομοφ.)
ΝΣΚ/49/2021
1) Εάν εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 1 του ν.δ. 65/1968, όπως έχουν αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3648/2008 και των με αριθμούς 2012186/1255/0022/15-7-1993 και Φ.840/3/128672/Σ.574/31-3-2014 Αποφάσεων των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, με τις οποίες προβλέπεται η καταβολή αποζημίωσης εκπαίδευσης και μηνιαίου επιδόματος στους δημόσιους υπαλλήλους και στους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Άμυνας και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και καθορίζονται τα σχετικά με την καταβολή των παροχών αυτών ζητήματα. 2) Σε καταφατική περίπτωση ποια θα είναι η βάση υπολογισμού των παραπάνω παροχών.(....)1) Για τους δημόσιους υπαλλήλους, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Αμύνης, οι διατάξεις του άρθρου 1 του ν.δ. 65/1968, όπως έχουν αντικατασταθεί με το άρθρο 16 ν. 3648/2008, καθώς και η κ.υ.α. με αριθμό 2012186/1255/0022/15-7-1993 έχουν καταργηθεί με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Δ9 του Μέρους Β΄ του ν. 4336/2015, στο ρυθμιστικό πεδίο του οποίου και υπάγονται (ομόφωνα). 2) Οι παραπάνω διατάξεις εξακολουθούν να ισχύουν για τους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Αμύνης και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και επομένως αυτοί δικαιούνται αποζημίωσης εκπαίδευσης ή μηνιαίου επιδόματος, με τις προϋποθέσεις που οι διατάξεις αυτές προβλέπουν και στα οριζόμενα, κατά περίπτωση, ποσοστά (κατά πλειοψηφία). 3) Βάση υπολογισμού των παραπάνω παροχών αποτελεί ο μηνιαίος βασικός μισθός των βαθμών της κλίμακας της ιεραρχίας κάθε σπουδαστή, όπως αυτός προσδιοριζόταν στο άρθρο 50 του ν. 3205/2003 και ίσχυε μετά την αναπροσαρμογή του με το άρθρο 5 περ. β του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3670/2008 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/606/2012
Η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τον υπάλληλο, είναι δυνατή μόνο μετά από άδεια του υπηρεσιακού συμβουλίου, έτσι ώστε να ελέγχεται η συμβατότητά της προς τη δημοσιοϋπαλληλική του ιδιότητα. Ο περιορισμός αυτός δεν αντίκειται στην ελευθερία της εργασίας κατά το άρθρο 5 παρ.1 και 22 παρ.1 του Συντάγματος. Α.Ε.Ι. – Ε.Ε.ΔΙ.Π. – Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου. Τα μέλη του Ε.Ε.ΔΙ.Π. δεν είναι δημόσιοι λειτουργοί, όπως τα μέλη ΔΕΠ, αλλά Δημόσιοι Υπάλληλοι και υπό την ιδιότητά τους αυτή, για τα ζητήματα των αδειών γενικά, συνεπώς και εκείνων για την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή, υπάγονται αποκλειστικά στις ρυθμίσεις του Υπαλληλικού Κώδικα, εκτός αν με ειδική ρύθμιση εξαιρούνται από την υπαγωγή τους σε συγκεκριμένη διάταξη του εν λόγω κώδικα, χωρίς όμως τούτο να κατατείνει και στην αναίρεση της δημοσιοϋπαλληλικής τους ιδιότητας.
ΝΣΚ/99/2001
1) Δεν εφαρμόζεται το άρθρο 29 του Ν 1268/1982 στους φοιτητές του ΕΑΠ ενώ έχει αυτό εφαρμογή σε όλους τους φοιτητές των ΠΣΕ ανεξαρτήτως ηλικίας. 2) Οι φοιτητές του ΕΑΠ που είναι δημόσιοι υπάλληλοι δικαιούνται των αδειών εξετάσεων των άρθρων 59 και 60 του Ν 2683/99 αλλά όχι της εκπαιδευτικής άδειας του άρθρου 58 του ίδιου ως άνω νόμου. 3) Δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών προπτυχιακών τμημάτων του ΕΑΠ σε οποιοδήποτε άλλο προπτυχιακό τμήμα σπουδών (κανονικό ή ΑΣΕ) άλλου ΑΕΙ, καθώς επίσης δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών σε οποιοδήποτε προπτυχιακό τμήμα ΠΣΕ ανεξαρτήτως αν γίνεται για λήψη πτυχίου ή απλής βεβαιώσεως παρακολούθησης μαθημάτων σε προπτυχιακό τμήμα σπουδών οποιουδήποτε άλλου ΑΕΙ.
ΝΣΚ/307/2011
Δημόσιοι Υπάλληλοι – Προϋπηρεσία – Αναγνώριση ή μη προϋπηρεσίας στην Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996, υπαλλήλου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη προϋπηρεσία υπαλλήλου, ο οποίος προσελήφθη από την Εκτελεστική Επιτροπή Προετοιμασίας Ολυμπιακών Αγώνων 1996 (Ε.Ε.Π.Ο.Α.) το 1996 με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δεν επελέγη ως εργαζόμενος στον «Οργανισμό Αθήνα 96», σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 1 του Ν 1862/1989, ούτε προσελήφθη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενα από αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 18 του Ν 2190/1994, αλλά μετατάγη στη Γ.Γ.Α. από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 7 του Ν 1824/1988. (ομοφ.)
ΝΣΚ/417/2004
Διορισμός στο Δημόσιο κατ’ άρθρο 19 Ν 1911/1990 αδελφού εφέδρου Σμηνία, που σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι στενοί συγγενείς αποβιωσάντων κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής αξιωματικών, ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών, οπλιτών πενταετούς υποχρεώσεως, εφέδρων αξ/κών, μονίμων ή επί συμβάσει υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δύνανται να διορισθούν ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι στο Δημόσιο (Υπουργείο Εθν. Άμυνας). Ο θάνατος εφέδρου Σμηνία, που επέβαινε, ως εξοδούχος, σε ΙΧ αυτοκίνητο μετά την έξοδό του από την στρατιωτική μονάδα, στην οποία υπηρετούσε, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι προκλήθηκε σε χρόνο, που τελούσε σε διατεταγμένη υπηρεσία και ένεκα αυτής. Κατά συνέπεια, το αίτημα του αδελφού του, ως άνω, υπαξ/κού περί διορισμού του στο Δημόσιο εκτιμάται ως νόμω αβάσιμο.
ΝΣΚ/63/2010
Άρση μετακίνησης υπαλλήλων, αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, της Κ.Υ. του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον, το άρθρο 1 του Π.Δ. 184/2009 «Σύσταση Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη – Αρμοδιότητες», προβλέπει ότι, το νεοσύστατο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, συγκροτούν συγκεκριμένες υπηρεσίες (μεταξύ αυτών και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας), οι οποίες μεταφέρονται σε αυτό με τις θέσεις και το προσωπικό που τις κατέχει κατά τον χρόνο συστάσεώς του, είναι προφανές ότι, οι υπάλληλοι εκείνοι, οι οποίοι δεν κατέχουν θέσεις στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προβλεπόμενες από τον Οργανισμό αυτής, πρέπει να επανέλθουν στις προσωποπαγείς τους θέσεις στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στις οποίες είχαν αρχικώς τοποθετηθεί κατά τον διορισμό τους στο Δημόσιο και από τις οποίες είχαν μετακινηθεί προσωρινά για την κάλυψη αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.