×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/499/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συντήρηση ανελκυστήρων - Ευθύνη αστική - ΤΑΧΔΙΚ - «.... ΑΕ».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Οι αρμοδιότητες της επιβλέπουσας εταιρείας έχουν σχέση με το στάδιο της κατασκευής του κτιριακού συγκροτήματος και σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις και τις συναφείς προς αυτές του κατασκευαστή. 2) Η πρόωρη εγκατάσταση στο εν λόγω ακίνητο των στεγαζομένων υπηρεσιών έχει ως συνέπεια την ενεργοποίηση των υποχρεώσεων του ΤΑΧΔΙΚ, ως ιδιοκτήτη του ακινήτου, όπως αυτές προσδιορίζονται από τις οικείες διατάξεις και μεταξύ των οποίων αναμφισβήτητα περιλαμβάνεται και η συντήρηση των εγκαταστάσεων του εν λόγω ακινήτου. 3) Την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στους ανελκυστήρες την φέρει κατ’ αρχήν το ΤΑΧΔΙΚ, ως κύριος του ακινήτου. 4) Η δυνατότητα της επιβλέπουσας εταιρείας να υποδεικνύει τη διόρθωση κάθε τυχόν κακοτεχνίας εκτείνεται, κατά τη σύμβαση, μέχρι την έκδοση του πρωτοκόλλου περαίωσης εργασιών, το οποίο εν προκειμένω, από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μας, δεν προκύπτει ότι έχει εκδοθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΟΛ 1017/2013

ΘΕΜΑ: Φορολογική αντιμετώπιση του εισοδήματος που αποκτά ο εκμισθωτής ακινήτου, στο οποίο έχουν γίνει βελτιώσεις και προσθήκες από τον μισθωτή, κατά την πρόωρη λύση της μίσθωσης.

ΝΣΚ/145/2008

Συντήρηση οδών. Ισχύς του Ν 3155/1955, μετά την θέση σε ισχύ του Ν 3481/2006. Αρμοδιότητα χρηματοδότησης έργων συντήρησης οδικού δικτύου.Μετά την θέση σε εφαρμογή του Ν 3481/2006 και τις εκδοθείσες προς εκτέλεσή του αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και των οικείων Γ.Γ. Περιφέρειας, οι υπεύθυνοι για τη συντήρηση του οδικού δικτύου της χώρας φορείς καθορίζονται από τις διατάξεις αυτές και δεν ισχύουν κατά τούτο οι διατάξεις του Ν 3155/1955. Η ευθύνη συντήρησης περιλαμβάνει και την υποχρέωση των υπευθύνων φορέων να προβούν στις ενδεδειγμένες ενέργειες εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων. Η υφιστάμενη δυνατότητα επικουρικής χορήγησης πιστώσεων με αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, από τα έσοδα της Τ.Ε.Ο. Α.Ε. για τη συντήρηση οδών, δεν απαλλάσσει τους υπεύθυνους φορείς από την ευθύνη αναζήτησης των αναγκαίων πόρων.


ΝΣΚ/8/2004

Υποχρέωση συντήρησης από το Υπουργείο Πολιτισμού / Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη του πεζοδρομίου, που βρίσκεται έμπροσθεν του ακινήτου του Μουσείου τούτου, που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από τον ισχύοντα Κτιριοδομικό Κανονισμό, που ως νεότερη και ειδικότερη νομική ρύθμιση επικρατεί όλων των προγενεστέρων συναφών διατάξεων, γεννάται ευθεία και άμεση υποχρέωση του ιδιοκτήτη κάθε ακινήτου, για την επισκευή και συντήρηση του πεζοδρομίου έμπροσθεν της ιδιοκτησίας του. Σε περίπτωση που η ιδιοκτησία του παροδίου ακινήτου ανήκει στο Δημόσιο, τότε την υποχρέωση επισκευής, συντήρησης κλπ του έμπροσθεν αυτής πεζοδρομίου, έχει η Υπηρεσία του Δημοσίου που στεγάζεται σ’ αυτή. Η εκ των αυτών διατάξεων του άνω Κτιριοδομικού Κανονισμού υποχρέωση των Ο.Τ.Α. για επισκευή, συντήρηση κλπ των πεζοδρομίων έχει αναπληρωματικό (επικουρικό) χαρακτήρα εν σχέσει με την άνω υποχρέωση των ιδιοκτητών των παροδίων ακινήτων ή, επί εκτελέσεως έργων, την αντίστοιχη υποχρέωση των φορέων εκτέλεσης των έργων τούτων.


ΝΣΚ/286/2007

Δυνατότητα παράτασης από το ΤΑΧΔΙΚ της από 8.2.1989 σύμβασης, δυνάμει της οποίας μίσθωσε στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, χώρο επιφάνειας 60 τ.μ. που βρίσκεται στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΤΑΧΔΙΚ δεν δικαιούται να παρατείνει την εν λόγω μίσθωση καθόσον αυτή είχε λήξει από 1.7.1998, τυχόν δε παράταση αυτής, κατά παράβαση των διατάξεων περί διαγωνισμού, είναι αυτοδικαίως άκυρη, ελλείψει ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.19 του άρθρου 7 του Ν 2741/1999 δεν μπορούν να τύχουν εν προκειμένω εφαρμογής, καθόσον η εν λόγω μίσθωση δεν υπάγεται στις περιπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό, διότι η διάρκειά της είχε λήξει από 1.7.1998 χωρίς να εμπίπτει σε κάποια από τις περιπτώσεις των παρ.10 και 12 του άρθρου 58 του ΠΔ 34/1995. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/290/2006

Ανάκληση παρακαταθήκης από το Τ.Π. & Δ μετά την άρνηση του δικαιούχου να εισπράξει το σχετικό ποσό. Δυνατότητα ανακλήσεως βεβαιώσεως αποδοχών για το ποσό που έχει κατατεθεί στο Τ.Π. & Δ και ο δικαιούχος αρνείται να το εισπράξει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παρακαταθήκη που έχει συσταθεί στο Τ.Π. & Δ προς το σκοπό εξοφλήσεως χρηματικής οφειλής του ΤΑΧΔΙΚ προς τρίτο, μπορεί να ανακληθεί μετά την άρνηση του δικαιούχου να την εισπράξει. (ομοφ.) Η λόγω αρνήσεως εισπράξεως του παρακατατεθέντος ποσού ανάκληση της παρακαταθήκης, παρέχει στο ΤΑΧΔΙΚ νόμιμο έρεισμα ανακλήσεως και της συναφούς χορηγηθείσας βεβαιώσεως αποδοχών προς τον δικαιούχο εισπράξεως του εν λόγω ποσού, που χορηγήθηκε κατά το άρθρο 83 παρ.2 του Ν 2238/1994. (πλειοψ.)


ΑΕΠΠ/651/2020

Ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η υπ' αριθμ. 61/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και κάθε συναφής προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη αυτής, κατά το μέρος που αποφασίζεται η αποδοχή της γνωμοδότησης του Δικηγόρου επί της διαδικασίας του διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών για τη «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ... 2019-2021» σχετικά με την αποδοχή της συμμετοχής του ήδη παρεμβαίνοντος και την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς του τελευταίου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εικοσιτετράωρη αποδοτική λειτουργία, η συντήρηση, υγιεινολογική παρακολούθηση και συνολική ευθύνη (λειτουργίας, συντήρησης, καλής κατάστασης, ασφάλειας, κ.α.) του συνόλου των Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) ... , ... - ... και ... - ... , καθώς και η διαχείριση (συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία) ιλύος που προέρχεται από αυτές, η μεταφορά των παραγόμενων εσχαρισμάτων προς τον ΧΥΤΑ, η αγορά αναλώσιμων υλικών, η λειτουργία των εγκαταστάσεων σύμφωνα με τους κανονισμούς και περιβαλλοντικούς όρους, η υγιεινολογική παρακολούθηση και η συντήρηση των εγκαταστάσεων και καθαρισμός των μονάδων, καθώς και οι εργασίες για τη συντήρηση και τον έλεγχο λειτουργίας των συστημάτων αυτοματισμού PLC.


ΝΣΚ/139/2021

Αν η μονομερής, εκ μέρους του e-ΕΦΚΑ, λύση της μίσθωσης ακινήτου για τη στέγαση των Υπηρεσιών του Τμήματος Ηλιούπολης του τ. Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) θα πραγματοποιηθεί βάσει των διατάξεων του άρθρου 36 παρ. 3 του π.δ. 715/1979, όπως ισχύει, ή βάσει των διατάξεων του άρθρου 43 του π.δ. 34/1995, όπως ισχύει, και 2) ποιες από τις ανωτέρω διατάξεις θα επικαλείται στο εξής ο e-ΕΦΚΑ για τη μονομερή λύση σύμβασης μίσθωσης ακινήτου.(...)Η πρόωρη λύση από τον e-ΕΦΚΑ, ως μισθωτή, της μίσθωσης ακινήτου για τη στέγαση των Υπηρεσιών του Τμήματος Ηλιούπολης του τ. Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) θα πραγματοποιηθεί βάσει του άρθρου 36 παρ. 4 του π.δ. 715/1979.


ΝΣΚ/100/2002

Πρόωρη λύση μισθώσεως από το Δημόσιο, χωρίς αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η λύση της από 3-8-99 μισθώσεως του ακινήτου στο οποίο στεγάζεται η Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης Πειραιά ως και των από 22-10-98 και 8-7-99 μισθώσεων, που αφορούν την Διεύθυνση Δασών Πειραιά, το Δασαρχείο Πειραιά και το Δασονομείο Πειραιά, αζημίως για το Δημόσιο, διότι δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής της διατάξεως του άρθρου 26 περ.δ του Δ 19/19-11-1932, στην οποία προβλέπεται τέτοια δυνατότητα, επί νέας οργάνωσης της υπηρεσίας, για την οποία εχώρησε η μίσθωση. (ομοφ.)


ΕΣ/Τ7/0056/2008

Δαπάνες για τη συντήρηση αγροτικών δρόμων και καθαρισμό χανδάκων και αγροτικών τάφρων.Οι εν λόγω εργασίες δεν αποτελούν δημόσιο έργο, αφού για την εκτέλεσή τους δεν απαιτείται η χρήση ειδικών τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου επιστημονικού ή τεχνικού προσωπικού, αλλά μπορούν αυτές να εκτελεστούν από τεχνίτες που διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα και τη σχετική εμπειρία


ΕλΣυν.Κλ.4/4/2016

Κοινωφελείς επιχειρήσεις δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ενόψει δε του ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται ποιος είναι ο κύριος του ακινήτου, όπου βρίσκεται το κτήριο, για τη συντήρηση και επισκευή του οποίου προορίζονται τα εν λόγω υλικά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την έκδοση οριστικής κρίσης του, προκειμένου, με επιμέλεια της διαφωνούσας Αναπληρώτριας Επιτρόπου και εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από την κοινοποίηση του παρόντος πρακτικού, να προσκομιστούν τα έγγραφα από τα οποία αποδεικνύεται ποιος είναι ο κύριος του ακινήτου αυτού, στην περίπτωση δε που κύριός του είναι η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου …, τυχόν έγγραφα από τα οποία να αποδεικνύεται ότι ο Δήμος … έχει νόμιμα αναλάβει την υποχρέωση να συντηρεί και να επισκευάζει το ευρισκόμενο στο ακίνητο αυτό κτήριο (π.χ. στο πλαίσιο σύμβασης μίσθωσης).