×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/55/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμπλήρωση δικαιολογητικών σε διαγωνισμό προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να συμπληρωθούν ελλείποντα δικαιολογητικά σε διαγωνισμό μέχρι το στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, όταν η προκήρυξη έχει εκδοθεί υπό την ισχύ του Ν 3060/2002 και πριν τη δημοσίευση του Ν. 3090/2002.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΟΛΟΜ/3η/2005

Κατόπιν τούτων, το παραπεμπόμενο στην Ολομέλεια ζήτημα για την «ισχύ» πράξης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία εκφέρεται αρνητική κρίση ως προς τη νομιμότητα σύμβασης, που υποβλήθηκε στον έλεγχό του σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 19 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως αυτές προστέθηκαν και τροποποιήθηκαν στη συνέχεια με τα άρθρα 8 παρ. 1 του ν. 2741/1999, 2 του ν. 3060/2002 και 9 παρ. 3 του ν. 3090/2002, σε περίπτωση που επί του ζητήματος, στο οποίο εντοπίσθηκε η πλημμέλειά της, επακολουθήσει αντίθετη απόφαση ασφαλιστικών μέτρων της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, απορριπτική της ενώπιόν της υποβληθείσης κατά τις διατάξεις του ν. 2522/1997 σχετικής αίτησης, έχει τεθεί σε εσφαλμένη βάση, καθόσον δεν ανακύπτει θέμα ισχύος ή μη της πράξης αυτής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά ζήτημα δέσμευσης ή μη της αναθέτουσας αρχής από την πράξη αυτή, ζήτημα στο οποίο σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις για τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τα εκτεθέντα ανωτέρω προσήκει η απάντηση ότι η περιέχουσα αρνητική κρίση για τη νομιμότητα σύμβασης πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεσμεύει σε κάθε περίπτωση την αναθέτουσα αρχή να μην προβεί στην υπογραφή της, η οποία, εάν ενεργήσει αντιθέτως, υπογράψει δηλαδή τη σύμβαση, παραβιάζει τις ως άνω διατάξεις, με συνέπεια και οι ερειδόμενες στη σύμβαση αυτή δαπάνες να μην είναι νόμιμες.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/226/2006

Τα σχέδια των παραπάνω συμβάσεων με τα στοιχεία της υποκείμενης διαδικασίας ανάδειξης των αναδόχων παροχής των σχετικών υπηρεσιών παραδεκτώς εισάγονται για έλεγχο νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 1 του ν. 2741/1999 (Α΄ 199), όπως τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 2 του ν. 3060/2002 (Α΄ 242), 9 παρ. 3 του ν. 3090/2002 (Α΄ 329) και 12 παρ. 27 του ν. 3310/2005. Το Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιλαμβάνεται του ελέγχου νομιμότητας των σχεδίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών του Δημοσίου, των ν.π.δ.δ. και των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οποίων, σύμφωνα με την οικεία διακήρυξη, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., υπερβαίνει το ποσό του 1.000.000 ευρώ, χωρίς να υποκαθιστά τα αρμόδια όργανα στην ουσιαστική εκτίμηση των πραγμάτων και χωρίς να ελέγχει την ορθότητα των τεχνικών κρίσεων της Διοίκησης ή τις κρίσεις σκοπιμότητας. Με τις προαναφερόμενες διατάξεις γίνεται έντονη υπόμνηση ταχείας διεκπεραίωσης του ελέγχου νομιμότητας, η δε τριακονθήμερη προθεσμία που τάσσεται για την ολοκλήρωσή του δεν έχει αποκλειστικό αλλά ενδεικτικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου η τυχόν παραβίασή της δεν συνεπάγεται ακυρότητα της πράξης του Κλιμακίου (πρβλ ΣτΕ 3385/1990, 1127/2000, βλ. Πράξεις Ζ΄ Κλ. Ελ. Συν. 98/2006, 163, 132,116/2005, Ε΄ Κλ. Ελ. Συν. 101, 97, 81/2005 κ.α.).


ΝΣΚ/286/2005

Ενοποίηση λογαριασμών Υπουργείου Δικαιοσύνης. Ειδικός Διανεμητικός Λογαριασμός.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής αναδρομικών, εν όλω ή εν μέρει, στους δικαιούχους των ειδικών λογαριασμών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, εάν το ουσιαστικό περιεχόμενο της απόφασης που θα εκδοθεί σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση 729/2002 του Συμβουλίου της Επικρατείας παραμείνει ίδιο προς εκείνο της ακυρωθείσης διοικητικής πράξεως. β) Η έκδοση νέας κοινής υπουργικής απόφασης με αναδρομική ισχύ σε συμμόρφωση προς την απόφαση 729/2002 του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι υποχρεωτική.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/40/2014

Παραχώρηση χρήσης διατηρητέου κτιρίου...Περαιτέρω, δεδομένου ότι έχει παρέλθει ο προβλεπόμενος από το άρθρο 5 της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης (με τίτλο «χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης») χρόνος για την ολοκλήρωση των μελετών του έργου (έως 31.9.2013), για την έκδοση των σχετικών αδειών και την προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση αυτού (έως 30.10.2013), καθώς και ο χρόνος για την υπογραφή του εργολαβικού συμφωνητικού με τον ανάδοχο (έως 31.12.2013), το Κλιμάκιο κρίνει αναγκαία την προσκόμιση νέου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης, εγκεκριμένου από τα αρμόδια όργανα των συμβαλλόμενων φορέων, στο οποίο θα ορίζεται νέο -μεταγενέστερο της υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης- χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του αντικειμένου αυτής. Ενόψει των ανωτέρω ουσιωδών ελλείψεων, το Κλιμάκιο δεν μπορεί να οδηγηθεί σε οριστική κρίση για τη νομιμότητα του ελεγχόμενου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης και κρίνει, συνεπώς, αναγκαία την έκδοση αναβλητικής πράξης, προκειμένου τα στοιχεία του φακέλου να συμπληρωθούν με τα ως άνω ελλείποντα στοιχεία, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας Πράξης στο Δήμο ….


ΝΣΚ/34/2010

Προϋποθέσεις περικοπής του μισθώματος σε περίπτωση αντικαταστάσεως του πλοίου που εξυπηρετεί δρομολογιακή γραμμή με σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί συμβάσεως αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση δρομολογιακής γραμμής με πλοίο, συναφθείσης κατόπιν διαγωνισμού διενεργηθέντος κατά την παράγραφο 5 του άρθρου ογδόου του Ν 2932/2001, με βάση προκήρυξη περιέχουσα και τον όρο 37 που παρατίθεται στο κείμενο της γνωμοδοτήσεως, σε περίπτωση κατά την οποία στον διαγωνισμό προσφέρθηκε πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων ανωτέρων από αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, η αντικατάσταση του πλοίου που προσφέρθηκε στο διαγωνισμό μπορεί να γίνει, χωρίς περικοπή του μισθώματος, με πλοίο μεταφορικής ικανότητας και προσόντων αναλόγων με αυτά που απαιτούσε η προκήρυξη ως ελάχιστα, έστω και αν τα τελευταία είναι κατώτερα των προσόντων και της μεταφορικής ικανότητας του προσφερθέντος πλοίου, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως, εκτός αν τα ανώτερα των απαιτουμένων από την προκήρυξη προσόντα και μεταφορική ικανότητα του προσφερθέντος πλοίου ελήφθησαν υπόψη κατά τη διαγωνιστική διαδικασία και είχαν ως συνέπεια την πρόκριση του πλοίου αυτού έναντι άλλων προσφερθέντων και μη προκριθέντων πλοίων με κατώτερα προσόντα και μεταφορική, οπότε πρέπει να χωρήσει ανάλογη προς τα ελλείποντα προσόντα και μεταφορική ικανότητα περικοπή του μισθώματος, ανεξαρτήτως του χρόνου της υποβολής της δηλώσεως αντικαταστάσεως.


ΝΣΚ/45/2017

Δυνατότητα έκδοσης πράξεως διορισμού δημοτικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002.(...) Στην περίπτωση των δημοτικών υπαλλήλων Ι.Ε και Ν.Δ. του Δήμου Θήρας, οι οποίοι ορκίστηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία χωρίς να εκδοθεί και δημοσιευθεί η σχετική απόφαση διορισμού τους, είναι δυνατή, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002, η έκδοση των ατομικών πράξεων διορισμού αυτών και η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία της αρχικής προσλήψεώς τους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, αφού προηγουμένως προσκομισθούν όλα τα απαραίτητα για τον διορισμό τους δικαιολογητικά (ομοφ).


ΑΕΠΠ/509/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμαρουσίου, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού (αξιολόγηση δικαιολογητικών συμμετοχής) και ενέκρινε τη συμμετοχή της στο επόμενο στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, όπου η παρεμβαίνουσα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Η προσφεύγουσα απαιτεί να κριθεί ως μη αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και να αποκλειστεί από το διαγωνισμό, καθώς και να κηρυχθεί η ίδια ως προσωρινός ανάδοχος, δεδομένου ότι υπέβαλε την αμέσως επόμενη συμφερότερη οικονομικά προσφορά. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες κλαδέματος υψηλών δένδρων για ορθολογική συντήρηση δενδροστοιχιών και πάρκων, με συνολικό προϋπολογισμό 179.620,20 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/111/2019

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του αίτησε την απόρριψη της προσφοράς της εταιρείας «.....................» στον διαγωνισμό για τις υπηρεσίες «........................» (CPV-………….), οι οποίες αφορούν τη σύναψη σύμβασης για ένα (1) έτος με συνολικό προϋπολογισμό 398.211,38 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός έγινε με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά βάσει χαμηλότερης τιμής. Η προσφυγή στράφηκε κατά της τεχνικής προσφοράς της αντιφαλικής εταιρείας κατά το στάδιο της ηλεκτρονικής αποσφράγισης των φακέλων, χωρίς όμως να υπάρχει προηγούμενη εκτελεστή πράξη της αναθέτουσας αρχής για την αξιολόγηση των προσφορών, γεγονός που οδήγησε στην απόρριψη της προσφυγής ως απαράδεκτης.


ΝΣΚ/497/2003

Ισχύς διοικητικών συμβάσεων προμηθειών, οι οποίες συνήφθησαν μετά τον προβλεπόμενο από το άρθρο 2 του Ν 3060/2002 προληπτικό έλεγχο νομιμότητος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά πριν από την ανάκληση από αυτό του σχετικού πρακτικού ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διαπίστωση πλημμελειών της διαδικασίας του διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν συνεπάγεται συνέπειες αναγόμενες στην ισχύ των πράξεων του προσυμβατικού σταδίου, ούτε και λύει την σύναψη της συμβάσεως, η οποία κατά ρητή αναφορά του νόμου είναι άκυρη, μόνο αν δεν διενεργηθεί ο έλεγχος. Εφόσον ο σχετικός έλεγχος, εγένετο πράγματι, από κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι μετά ταύτα συναφθείσες συμβάσεις είναι έγκυρες και ισχυρές και ως εκ τούτου εκτελεστέες. Το γεγονός, ότι μετά ταύτα το οικείο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εξέφρασε διαφορετική γνώμη (ούτε καν δικαστική κρίση) δεν αναιρεί την ως άνω εγκυρότητα των εν λόγω συμβάσεων. Εάν ο νόμος ήθελε το αντίθετο, θα όριζε τούτο ρητώς.


ΕΣ/Ζ Κλ/174/2009

Οι συμβάσεις του άρθρου 25 του ν. 3649/2008 έχουν ένα ειδικό αντικείμενο, που συνίσταται στην υλοποίηση των υποχρεώσεων του Υπουργείου Εσωτερικών από την ανάληψη της Προεδρίας του 3ου Παγκόσμιου Φόρουμ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη (Global Forum on Migration and Development - GFMD). Η ως άνω κατηγορία συμβάσεων υπάγεται, κατ’ αρχάς, σε προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεδομένου ότι από τη διάταξη του άρθρου 98 παρ. 1 εδ. β΄ του ισχύοντος Συντάγματος θεσπίζεται, πλέον, γενική αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για όλες τις συμβάσεις που συνάπτουν, μεταξύ άλλων, οι Ο.Τ.Α., ανεξάρτητα από το ιδιαίτερο αντικείμενό τους και την ειδικότερη κατηγορία στην οποία εντάσσονται. Πλην όμως, ο έλεγχος αυτός δεν δύναται να ενεργοποιηθεί πριν από την έκδοση του εκτελεστικού της διάταξης αυτής του Συντάγματος τυπικού νόμου, με τον οποίο ρητά θα υπάγεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο η συγκεκριμένη κατηγορία συμβάσεων (πρβλ. Πράξη Ζ΄ Κλιμακίου 140/2009). Εξάλλου, οι υπό κρίση συμβάσεις δεν υπάγονται σε όσα ρυθμίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3060/2002 (ΦΕΚ 242 Α΄/11.10.2002), όπως αυτό ισχύει, το οποίο έχει μεν εκδοθεί μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος και την ισχύ του αναθεωρημένου άρθρου 98 παρ. 1 εδ. β΄ αυτού (17-4-2001), συνιστά δε ρύθμιση, με την οποία τροποποιείται υφιστάμενο και πριν από την αναθεώρηση του Συντάγματος νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο ανατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο έλεγχος νομιμότητας συγκεκριμένων τριών κατηγοριών συμβάσεων και ορισμένου καθ’ ύψος οικονομικού αντικειμένου. Συνεπώς, το Κλιμάκιο πρέπει να απέχει από τον έλεγχο νομιμότητας των ως άνω σχεδίων συμβάσεων.