×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/60/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιατροί Διευθυντές Κλινικών Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Τυπικά προσόντα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Όταν στο άρθρο 7 παρ. 1 του ΠΔ 1302/1981 ορίζεται ότι προκειμένου περί εν ενεργεία ή εν αποστρατεία Αξιωματικών Υγειονομικού, απαιτείται (και) δεκαετής τουλάχιστον πραγματική υπηρεσία για το διορισμό σε θέση επί θητεία Ιατρού Διευθυντή Κλινικής κ.λπ. του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., νοείται συνολική υπηρεσία από της αποκτήσεως της ιδιότητας του Αξιωματικού Υγειονομικού και όχι από της αποκτήσεως της ειδικότητας. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/88/2000

Λιμενικό Σώμα. Ιατροί. Αποστρατεία. Oριο ηλικίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Oριο ηλικίας προς αποστρατεία Αρχιπλοιάρχου Ιατρού του Λ.Σ. είναι το όριο ηλικίας του Αρχιπλοιάρχου Ιατρού του Υγειονομικού Σώματος του Πολεμικού Ναυτικού.


ΝΣΚ/196/2008

Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως τριακονταπενταετής πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία, για την αυτοδίκαιη απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, θεωρείται μόνον αυτή που παρέχεται εκουσίως στο κράτος και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπόψη η υποχρεωτική υπηρεσία που παρέχουν οι κληρωτοί και οι έφεδροι προς εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων. Κατ ακολουθίαν και για την ταυτότητα του νομικού λόγου πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας δεν λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη για τον υπολογισμό της, κατ άρθρο 45 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.


ΝΣΚ/501/2002

Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).


ΔΕΔ/Θεσ/244/2025

Η απόφαση 244/13.02.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2019, που εκδόθηκε βάσει της 3ης τροποποιητικής δήλωσης και αύξησε το χρεωστικό ποσό φόρου στα 1.521,61€. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της πράξης, υποστηρίζοντας ότι ο φόρος έπρεπε να υπολογιστεί με βάση τις αποδοχές του ως εν ενεργεία αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς η αποστρατεία του κρίθηκε παράνομη, και όχι βάσει των συνταξιοδοτικών αποδοχών. Η ΔΕΔ, ωστόσο, απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη, διότι διαπιστώθηκε ότι κατατέθηκε εκπρόθεσμα, μετά την πάροδο της 30ήμερης προθεσμίας που προέβλεπε ο Ν. 5104/2024, δεδομένου ότι η κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης συντελέστηκε στις 30.08.2024.


ΝΣΚ/48/2004

Ανάκληση διοικητικών πράξεων περί αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού κατά την υποβολή της σχετικής περί τούτου αιτήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, κατά νόμο, η ακύρωση της αιτήσεως αποστρατείας αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ., λόγω ουσιώδους πλάνης αυτού και η ανάκληση από τη Διοίκηση των σχετικών περί αποστρατείας του διοικητικών πράξεων, εφόσον αυτός με αίτησή του, υποβληθείσα εντός ευλόγου χρόνου, επιδιώκει τούτο και δεν παραβλάπτεται ουσιωδώς το δημόσιο συμφέρον και η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Με την έκδοση των σχετικών πράξεων ανακλήσεως θα καταστεί δυνατό ο αιτών να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία και στην κατάσταση που βρισκόταν κατά το χρόνο αποχωρήσεως από αυτήν. Περαιτέρω, εφόσον στο πρόσωπο του αιτούντος δεν συντρέχει λόγος αυτεπάγγελτης αποστρατείας, η διαδικασία για την εκ νέου αποστρατεία του δύναται να κινηθεί μόνο κατόπιν σχετικής αιτήσεως αυτού.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/216/2025

Η απόφαση αφορά την έφεση Υποπλοιάρχου Υγειονομικού εν αποστρατεία κατά της καταλογιστικής πράξης του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ύψους 161.289,33 ευρώ, λόγω πρόωρης αποχώρησης από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Το Πρώτο Τμήμα απέρριψε τους ισχυρισμούς του εκκαλούντος περί αντισυνταγματικότητας των διατάξεων για την υποχρεωτική παραμονή και την καταβολή αποζημίωσης. Ωστόσο, έκρινε βάσιμο τον ισχυρισμό ότι ο χρόνος εξειδίκευσης του αξιωματικού στην Ιατρική (2 έτη, 2 μήνες και 20 ημέρες) μη νομίμως δεν προσμετρήθηκε ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, αλλά ως χρόνος εκπαίδευσης που δημιούργησε πρόσθετη υποχρέωση παραμονής. Ως εκ τούτου, ο υπολειπόμενος χρόνος υποχρεωτικής παραμονής του μειώνεται σημαντικά. Επίσης, έκρινε ότι η αποζημίωση εσφαλμένα υπολογίστηκε με βάση τον μισθό του Πλωτάρχη (λόγω μισθολογικής προαγωγής) αντί του κατεχόμενου βαθμού (Υποπλοίαρχος). Το Δικαστήριο αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης και ζητά από το ΓΕΝ να προσκομίσει αναλυτική βεβαίωση των εκκαθαρισμένων αποδοχών του Υποπλοιάρχου για τον ορθό επανυπολογισμό.


ΝΣΚ/143/2007

Ανάκληση ή μη Προεδρικού Διατάγματος αποστρατείας Ασμχου, λόγω μη συνείδησης των πραττομένων κατά τον χρόνο υποβολής αιτήσεως αποστρατείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Κατ’ αρχάς μπορεί να θεωρηθεί ότι το από 19-8-1996 Π.Δ/γμα αποστρατείας του Κ.Ν. δεν είναι ισχυρό, λόγω της ψυχολογικής καταστάσεως που τελούσε ο αξιωματικός αυτός κατά τον χρόνο υποβολής της αιτήσεως αποστρατείας του, εφόσον διαπιστωθεί από τα στοιχεία του υπηρεσιακού του φακέλου που μπορεί να έχει στη διάθεσή της η Υπηρεσία, ότι κατά τον κρίσιμο χρόνο η βούλησή του που δηλώθηκε με την αίτηση, δεν ήταν απαλλαγμένη ελαττωμάτων που απέκλειαν την ελεύθερη διαμόρφωσή της. β) Η διαπίστωση της συνδρομής στο πρόσωπο του αιτούντος διοικουμένου των στοιχείων που επάγονται ακυρότητα στη δήλωση της βουλήσεώς του, συνιστά κρίση επί της ουσίας, είναι ζήτημα τεχνικής-επιστημονικής φύσεως και ανήκει στη Διοίκηση. γ) Εφόσον η Διοίκηση κρίνει ότι η πράξη αποστρατείας του ενδιαφερομένου αξιωματικού είναι αντικειμενικά μη νόμιμη, μπορεί να την ανακαλέσει, δεδομένου ότι θα πρόκειται περί δυσμενούς, παράνομης ατομικής διοικητικής πράξεως, της οποίας επιτρέπεται η ανάκληση χωρίς χρονικούς περιορισμούς, ιδιαιτέρως δε, εάν με την ανάκληση αυτή δεν προκαλείται βλάβη σε άλλους διοικουμένους. δ) Η ανάκληση θα ανατρέξει στον χρόνο προ της υποβολής της αιτήσεως αποστρατείας και θα εντάξει τον αξιωματικό στη θέση που κατείχε μεταξύ των τότε εν ενεργεία συναδέλφων του, για τυχόν περαιτέρω εξέλιξη. (πλειοψ.)