×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/61/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικές ενισχύσεις – Πρόωρη συνταξιοδότηση αγροτών – Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) – Αροτραίες καλλιέργειες – Τομέας αιγοπροβείου κρέατος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ενταχθέντες στο πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδοτήσεως παραγωγοί, αφής στιγμής καθένας από αυτούς εντάχθηκε στο καθεστώς αυτό οφείλουν να διακόψουν κάθε είδος εμπορική γεωργική δραστηριότητα, την οποία και δεν δικαιούνται να επαναλάβουν. Η, μετά την ένταξη των παραγωγών στο πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδοτήσεως, επαναδραστηριοποίησή τους καθ’ οιονδήποτε –μη προβλεπόμενο από τις εξαιρέσεις των οικείων διατάξεων- τρόπο, δηλ. είτε δια συνεχίσεως διαχειρίσεως του συνόλου ή μέρους των παραγωγικών μονάδων που αποτελούν τη παραχωρητέα γεωργική τους εκμετάλλευση, είτε δια διαχειρίσεως νέων παραγωγικών μονάδων είναι –εν γνώσει τους- μη νόμιμη και έτσι το μεν παραβιάζονται οι όροι εντάξεώς τους στο καθεστώς της Π.Σ., το δε η στην πράξη υφισταμένη εκμετάλλευσή τους θεωρείται ως παρανόμως λειτουργούσα και μη δικαιολογούσα την υποβολή αιτήσεως στο ΟΣΔΕ και τη λήψη σχετικών ενισχύσεων, είτε αυτές αφορούν αροτραίες καλλιέργειες, είτε τον τομέα αιγοπροβείου κρέατος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/59/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος. Φορέας πληρωμής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την πληρωμή της πριμοδότησης περιόδου 2000 στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος του νομού Αργολίδας, η Διοίκηση έχει την ευχέρεια να επιλέξει τον τρόπο και την διαδικασία της πληρωμής, στα πλαίσια του άρθρου 6 παρ.4 και 5 της κ.υ.α. 321477/97, είτε μέσω της Ενώσεως Αγροτικών Γαλακτοκομικών Συνεταιρισμών Αργολίδας, είτε απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, για λόγους προστασίας των παραγωγών, εφόσον το κρίνει αναγκαίο ο Υπουργός Γεωργίας, με απόφασή του, δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην πρώτη περίπτωση, θα πρέπει να ανακαλέσει την απόφαση 179466/00 του Υπ.Γεωργίας, δυνάμει της οποίας έγινε η πληρωμή της ως άνω πριμοδότησης περιόδου 1999 στους ανωτέρω παραγωγούς απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, ενώ στη δεύτερη θα πρέπει να εκδώσει νέα (τροποποιητική ή συμπληρωματική της πρώτης) αιτιολογημένη απόφαση του Υπ.Γεωργίας, στην οποία να εξειδικεύονται οι λόγοι της ανάγκης προστασίας των παραγωγών του νομού Αργολίδας που επιβάλλουν την λήψη αυτού του εξαιρετικού μέτρου, και να αναφέρεται ο χρόνος ισχύος αυτής της εξαιρετικής ρύθμισης.


ΝΣΚ/165/2004

ΟΣΔΕ – Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος – Ανωτέρα βία – Ασθένεια παραγωγού – Προθεσμία επικλήσεως και αποδείξεως λόγου ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εάν, μετά την ανάληψη της υποχρεώσεως διατηρήσεως επιλεξίμων ζώων και πριν την πάροδο της προβλεπομένης χρονικής περιόδου διατηρήσεως των 100 ημερών, εκδηλωθούν στον κάτοχο της κτηνοτροφικής εκμεταλλεύσεως, όλως απροβλέπτως και εκτάκτως, συμπτώματα ασθενείας που συνεπάγονται την ανικανότητά του να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε συντρέχει στο πρόσωπο του παραγωγού περίπτωση ανωτέρας βίας, η οποία, εφόσον γνωστοποιηθεί εμπροθέσμως και προσήκοντως στην αρμόδια υπηρεσία, οδηγεί στην απαλλαγή του παραγωγού από τις συνέπειες που συνεπάγεται η μη τήρηση της υποχρεώσεώς του. Απαράδεκτη η επίκληση λόγων ανωτέρας βίας και η προσκόμιση σχετικών δικαιολογητικών μετά την πάροδο 10 εργασίμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης μπορούσε να προβεί στην ενέργεια αυτή.


ΝΣΚ/133/2004

Προσωρινή παραχώρηση κοινοχρήστων εκτάσεων σε ακτήμονες καλλιεργητές – Παλαιά όχθη λίμνης – Κοινοτικές ενισχύσεις – Αροτραίες καλλιέργειες – ΟΣΔΕ – Νόμιμος κάτοχος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου περί εκτάσεων που προέκυψαν μετά την αποξήρανση μεγάλης λίμνης ο Νομάρχης δύναται να προβεί στην υπό της Π.Υ.Σ. 92/1975 προβλεπομένη προσωρινή παραχώρηση σε ακτήμονες καλλιεργητές, και αφού προηγηθεί ο καθορισμός όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης, των εκτάσεων που περιλαμβάνονται μεν στην καθορισθείσα παλιά όχθη, κείνται όμως εκτός των καθορισθεισών όχθης και παρόχθιας ζώνης της λίμνης και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται ειδικότερες διατάξεις (είτε γενικής εφαρμογής, είτε ειδικής για την κατά περίπτωση συγκεκριμένη λίμνη ή και γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεται) που αφορούν π.χ. στη διάθεση των αποξηρανθεισών εκτάσεων ή στην απαγόρευση ή περιορισμό χρήσεων για λόγους δημοσίου συμφέροντος (π.χ. περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς, εθνικής άμυνας κ.ο.κ.). Ο συγκεκριμένος παραγωγός του ερωτήματος δεν δύναται να τύχει ενισχύσεως στα πλαίσια του ΟΣΔΕ για τα μη ανευρεθέντα, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σημείο ΙΙΙ της παρούσας, αγροτεμάχια, (ανακριβής δήλωση, μη εμπρόθεσμη υποβολή αποδεικτικών νομικής κατοχής) μη αποκλειομένης της εφαρμογής περαιτέρω μειώσεων ή αποκλεισμών που τυχόν επιβάλει η συνολική θεώρηση της αιτήσεώς του.


ΝΣΚ/378/2003

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Υποχρεωτική σφαγή λόγω επιζωοτίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να δικαιολογηθεί η αδυναμία διατήρησης των επιλέξιμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο και να επιτραπεί η καταβολή της σχετικής πριμοδότησης, η υποχρεωτική, λόγω μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας, σφαγή τους θεωρείται περιστατικό ανωτέρας βίας, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της σχετικής εγκυκλίου (αριθ. 84815/27-3-03 σελ. 28) του ΟΠΕΚΕΠΕ.


ΝΣΚ/222/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Παραγωγοί ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Συνιστά δεόντως αιτιολογημένη περίπτωση ανωτέρας βίας, η μη μετακίνηση κοπαδιού του δικαιούχου σε θερινό βοσκότοπο λόγω θέσης σε καραντίνα του Νομού Χαλκιδικής κατά την περίοδο έτους 2000, στον οποίο ήταν εγκαταστημένο το κοπάδι.


ΝΣΚ/537/2005

Έννοια «αγροτικών εκμεταλλεύσεων» για την καταβολή επιχορήγησης σ’ αυτές κατ’ άρθρο 36 του Ν 2459/1997.Στον όρο «αγροτικές εκμεταλλεύσεις», ο οποίος αναφέρεται στην κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 36 του Ν 2459/1997 εκδοθείσα υπ’ αριθ. 18171/Β.1027/16.5.2005 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για τις ανάγκες εφαρμογής των διατάξεών τους, περιλαμβάνονται οι οικονομικά οργανωμένες γεωργικές και κτηνοτροφικές επιχειρήσεις είτε ανήκουν σε ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα είτε σε νομικό πρόσωπο, των οποίων τα ζημιωθέντα περιουσιακά στοιχεία είναι εξ αυτών που περιγράφονται στην εν λόγω απόφαση και όχι οι ιδιώτες αγρότες και κτηνοτρόφοι ως προς τις ζημιωθείσες γεωργικές τους καλλιέργειες και ως προς τα εκτρεφόμενα απ’ αυτούς και πληγέντα από τη θεομηνία ζώα.


ΝΣΚ/9/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου ΟΣΔΕ. Δικαιούχος των επιδοτήσεων κατά τους Καν.3508/92 και 3887/92.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος Δικαιούχος των ενισχύσεων που προβλέπονται από το ΟΣΔΕ είναι μόνο ο νόμιμος κάτοχος του αγροτεμαχίου σύμφωνα με τους Καν.3508/92 και 3887/92. Νομίμως καταβάλλονται οι επιδοτήσεις στο Σύλλογο Ακτημόνων που κατέχει τις εκτάσεις εφόσον προσκομίζονται με την κατάθεση της αίτησης τα αναγκαία δικαιολογητικά. Αν όμως αμφισβητηθεί η νομιμότητα της κατοχής η Διοίκηση συνεχίζει να καταβάλλει τις προβλεπόμενες επιδοτήσεις εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές ουσιαστικές και τυπικές προϋποθέσεις εκτός εάν της κοινοποιηθεί τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου αναγνωρίζουσα το παράνομο της κατοχής.


ΝΣΚ/188/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος 2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η γνωστοποίηση των λόγων ανωτέρας βίας και οι σχετικές αποδείξεις πρέπει να προσκομίζονται γραπτώς εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης είναι σε θέση να το κάνει. Απόρριψη συγκεκριμένης περίπτωσης λόγω μη συνδρομής στοιχείων ανωτέρας βίας και εκπρόθεσμης γνωστοποίησης.


ΝΣΚ/442/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η γνωστοποίηση των λόγων ανωτέρας βίας και οι σχετικές αποδείξεις πρέπει να προσκομίζονται γραπτώς εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης είναι σε θέση να το κάνει. Απόρριψη συγκεκριμένων περιπτώσεων λόγω μη συνδρομής στοιχείων ανωτέρας βίας και εκπρόθεσμης γνωστοποίησης.


ΝΣΚ/443/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Η γνωστοποίηση των λόγων ανωτέρας βίας και οι σχετικές αποδείξεις πρέπει να προσκομίζονται γραπτώς εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης είναι σε θέση να το κάνει. Απόρριψη συγκεκριμένων περιπτώσεων λόγω μη συνδρομής στοιχείων ανωτέρας βίας και εκπρόθεσμης γνωστοποίησης.