×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/378/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Υποχρεωτική σφαγή λόγω επιζωοτίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να δικαιολογηθεί η αδυναμία διατήρησης των επιλέξιμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο και να επιτραπεί η καταβολή της σχετικής πριμοδότησης, η υποχρεωτική, λόγω μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας, σφαγή τους θεωρείται περιστατικό ανωτέρας βίας, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της σχετικής εγκυκλίου (αριθ. 84815/27-3-03 σελ. 28) του ΟΠΕΚΕΠΕ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/484/2003

Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία. Εκπρόθεσμα δηλωθείς θάνατος επιλεξίμων ζώων από επικαλουμένους λόγους επιζωοτίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν αποτελεί ανωτέρα βία, ούτε εξαιρετική και δεόντως αιτιολογημένη περίπτωση για τη μη διατήρηση των επιλεξίμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο, ή τη μη χρησιμοποίηση του 90% τουλάχιστον των δικαιωμάτων πριμοδότησης αντιστοίχως, ο εκπρόθεσμα δηλωθείς θάνατος των επιλεξίμων ζώων από επικαλουμένους λόγους επιζωοτίας.


ΝΣΚ/444/2000

Κοινοτικό Δίκαιο. Δυνατότητα καταβολής πριμοδότησης αιγοπροβείου κρέατος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι δυνατή η καταβολή πριμοδότησης αιγοπροβείου κρέατος σε σύζυγο παραγωγού, φονευθέντος σε τροχαίο ατύχημα, χωρίς την τήρηση της προϋπόθεσης διατήρησης των ζώων για 100 ημέρες από την υποβολή της αίτησης για πριμοδότηση από τον φονευθέντα.


ΝΣΚ/99/2004

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση παραγωγών βοείου κρέατος. Υποχρεωτική, λόγω ατυχήματος, σφαγή επιλέξιμου ζώου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συνιστά περίπτωση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 Καν. 2419/01 ικανή να απαλλάξει την ενδιαφερομένη παραγωγό από τις συνέπειες της μη τήρησης των υποχρεώσεών της, αλλά απώλεια οφειλομένη σε ατύχημα και σχετιζομένη με τις φυσικές περιστάσεις της ζωής του κοπαδιού, κατ’ άρθρο 41 Καν. 2419/01, η υποχρεωτική σφαγή επιλεξίμου ταύρου, λόγω αδυναμίας ανέγερσής του από πιθανό κάταγμα. Ανεξαρτήτως αυτού, η γνωστοποίηση τόσο του περιστατικού, όσο και της περί αυτού απόδειξης προς την αρμόδια αρχή έγινε αδικαιολόγητα εκπρόθεσμα, ενώ από την προσκομισθείσα κτηνιατρική βεβαίωση δεν προκύπτει αν το ζώο εσφάγη και η σφαγή επεβάλλετο κτηνιατρικώς.


ΝΣΚ/25/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία. Περιστατικό σοβαρής φυσικής καταστροφής. Αποδείξεις συνδρομής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για να θεωρηθεί κατ άρθρο 11 παρ.2 του Κανονισμού 3887/92, ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, ικανό να θεραπεύσει την μη τήρηση της υποχρεώσεως διατηρήσεως των επιλεξίμων ζώων για 100 ημέρες, και να επιτρέψει την καταβολή στους παραγωγούς της σχετικής πριμοδότησης, απαιτείται η (εμπρόθεσμη) επίκληση του περιστατικού αυτού, να συνοδεύεται από αξιόπιστη και ικανοποιητική για την αρμόδια υπηρεσία, κατά κανόνα δε έγγραφη απόδειξη της συνδρομής του. Η εκτίμηση της επάρκειας και αξιοπιστίας της πιθανολογουμένης απώλειας ζώων που δεν ευρέθησαν, διότι πιθανώς καταπλακώθηκαν από φερτά υλικά της νεροποντής, εξαρτάται από τις ειδικότερες συνθήκες του συγκεκριμένου περιστατικού, και από την δυνατότητα προσκομίσεως ή μη άλλων αποδεικτικών στοιχείων, εναπόκειται δε σε κάθε περίπτωση στην ουσιαστική κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας. Σοβαρή φυσική καταστροφή (χαλαζόπτωση και έντονη πλημμυρική βροχόπτωση κατά μήνα Μάϊο, που προκάλεσε την απώλεια επιλέξιμων ζώων) πληροί κατ αρχήν το αντικειμενικό και υποκειμενικό στοιχείο της ανωτέρας βίας, στην ουσιαστική πάντως κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας εναπόκειται σε κάθε περίπτωση η διαπίστωση, αν οι παραγωγοί είχαν λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα προστασίας (πλην των υπερμέτρων θυσιών) κατά του ασυνήθους περιστατικού.


ΝΣΚ/459/2000

Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Πριμοδότηση στον τομέα του αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την συνδρομή περιστατικού ανωτέρας βίας, ικανού να θεραπεύσει την μη τήρηση της υποχρεώσεως διατηρήσεως των επιλεξίμων ζώων για 100 ημέρες, και να επιτρέψει την παρά την έλλειψή της, καταβολή στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος της σχετικής πριμοδοτήσεως, δεν αρκεί η επίκληση περιστατικού ασυνήθους (αντικειμενικό στοιχείο) που παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια (υποκειμενικό στοιχείο) είχε αναπότρεπτες συνέπειες, αλλά επί πλέον απαιτείται το περιστατικό αυτό και οι σχετικές αποδείξεις του να γνωστοποιούνται εγγράφως από τον κάτοχο της εκμετάλλευσης στην αρμόδια υπηρεσία, εντός 10 εργάσιμων ημερών, αφ ότου είναι σε θέση να το κάνει. Η γνωστοποίηση του περιστατικού και των αποδείξεών του δεν είναι απαραίτητο να γίνουν συγχρόνως και αναποσπάστως, η υπέρβαση όμως της 10ημέρου προθεσμίας πρέπει να δικαιολογείται και αποδεικνύεται δεόντως. Εξέταση τεσσάρων περιπτώσεων με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.


ΝΣΚ/101/2004

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Απώλεια επιλεξίμων ζώων από έντονη χιονόπτωση. Επαρκής απόδειξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την έννοια των άρθρων 41 και 48 του Κανονισμού 2419/01 αποτελεί φυσικό περιστατικό διαβίωσης του κοπαδιού και όχι περιστατικό ανωτέρας βίας, η απώλεια επιλεξίμων ζώων από έντονη χιονόπτωση, ενόψει της εποχής του χρόνου που συνέβη (Φεβρουάριος). Σε κάθε περίπτωση, η περί αυτού ουσιαστική κρίση, εξαρτωμένη από τις μη προκύπτουσες από τα στοιχεία του φακέλου ειδικότερες περιστάσεις (ένταση και συχνότητα του καιρικού φαινομένου στον συγκεκριμένο τόπο κατά τη δεδομένη εποχή του χρόνου, συνθήκες συγκεκριμένης εκτροφής και ληφθέντα μέτρα προστασίας), ανήκει στην κρίση της αρμόδιας αρχής. Δεν συνιστά ικανοποιητική για την αρμόδια αρχή απόδειξη μόνη η δήλωση του ενδιαφερομένου για την απώλεια των επιλεξίμων ζώων.


ΝΣΚ/100/2004

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση παραγωγών προβείου και αιγείου κρέατος. Υποχρεωτική λόγω μεταδοτικής νόσου σφαγή επιλεξίμων ζώων. Υποβληθείσα αίτηση ενίσχυσης μεταξύ του χρόνου επιβολής υγειονομικών μέτρων και αυτού της απόφασης για την ολική θανάτωση.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Συνιστά περίπτωση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 Καν. 2419/01 η αναγκαστική λόγω μεταδοτικής νόσου και εντός του χρονικού διαστήματος της υποχρεωτικής διατήρησης σφαγή των επιλεξίμων ζώων της εκτροφής, ακόμη και αν η σχετική αίτηση ενίσχυσης υποβλήθηκε κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ της Νομαρχιακής απόφασης για την επιβολή υγειονομικών μέτρων στην εκτροφή των αιτούντων και της όμοιας απόφασης για την ολική θανάτωση και καταστροφή των ζώων αυτής.


ΝΣΚ/59/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος. Φορέας πληρωμής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την πληρωμή της πριμοδότησης περιόδου 2000 στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος του νομού Αργολίδας, η Διοίκηση έχει την ευχέρεια να επιλέξει τον τρόπο και την διαδικασία της πληρωμής, στα πλαίσια του άρθρου 6 παρ.4 και 5 της κ.υ.α. 321477/97, είτε μέσω της Ενώσεως Αγροτικών Γαλακτοκομικών Συνεταιρισμών Αργολίδας, είτε απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, για λόγους προστασίας των παραγωγών, εφόσον το κρίνει αναγκαίο ο Υπουργός Γεωργίας, με απόφασή του, δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην πρώτη περίπτωση, θα πρέπει να ανακαλέσει την απόφαση 179466/00 του Υπ.Γεωργίας, δυνάμει της οποίας έγινε η πληρωμή της ως άνω πριμοδότησης περιόδου 1999 στους ανωτέρω παραγωγούς απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, ενώ στη δεύτερη θα πρέπει να εκδώσει νέα (τροποποιητική ή συμπληρωματική της πρώτης) αιτιολογημένη απόφαση του Υπ.Γεωργίας, στην οποία να εξειδικεύονται οι λόγοι της ανάγκης προστασίας των παραγωγών του νομού Αργολίδας που επιβάλλουν την λήψη αυτού του εξαιρετικού μέτρου, και να αναφέρεται ο χρόνος ισχύος αυτής της εξαιρετικής ρύθμισης.


ΝΣΚ/430/2003

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Αναγκαστική πώληση επιλεξίμων ζώων για επικαλούμενους λόγους υγείας του παραγωγού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συνιστά περίσταση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 Καν. 2419/01, παροδικό εγκεφαλικό επεισόδιο και η εκ τούτου ανικανότητα του ενδιαφερομένου να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατ’ επίκληση των οποίων προέβη σε αναγκαστική πώληση μέρους του ποιμνίου του, διότι αφ’ ενός μεν το περιστατικό έλαβε χώρα πριν αναλάβει, με την υποβληθείσα αίτησή του, την υποχρέωση διατήρησης των επιλεξίμων ζώων και άρα ο ίδιος ήταν εν γνώσει του ενδεχομένου να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις αναληφθείσες υποχρεώσεις, αφ’ ετέρου δε η γνωστοποίηση του περιστατικού αυτού, των περί αυτού αποδείξεων και της αναγκαστικής πώλησης των ζώων έγινε αδικαιολόγητα εκπρόθεσμα.


ΝΣΚ/29/2000

Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Οικονομικές ενισχύσεις. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος Ενόψει του γεγονότος ότι η σφαγή των ζώων για τα οποία είχε αναληφθεί η υποχρέωση διατήρησης για ορισμένο χρονικό διάστημα έγινε κατόπιν αποφάσεων του Νομάρχη Σάμου, στα πλαίσια υγειονομικών μέτρων που ελήφθησαν για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, λόγω της εμφάνισης του καταρροϊκού πυρετού -περίπτωση που αναμφιβόλως θεωρείται ως επιζωοτία και άρα περίπτωση ανώτερης βίας κατά το άρθρο 11 περ.στ Καν.3887/92- καθώς και του γεγονότος ότι έγινε εμπροθέσμως η γνωστοποίηση της απώλειας των ζώων, θα πρέπει να καταβληθεί η σχετική πριμοδότηση στους αιτούντες παραγωγούς.... όχι όμως και στον παραγωγό.... αφού αυτός, όταν υπέβαλε την αίτηση πριμοδότησης, δεν είχε εν ζωή τα ζώα τα οποία είχαν θανατωθεί σε προγενέστερο χρονικό διάστημα και άρα ήταν αδύνατο να ενταχθεί στο σχετικό πρόγραμμα κατά τα οριζόμενα στους Κανονισμούς 3508/92 και 3887/92.