×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/63/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόσληψη από το Δ.Σ. του ΤΑΧΔΙΚ ειδικού επιστήμονα, με σύμβαση έργου ιδιωτικού δικαίου, για τη σύνταξη τεχνικής εκθέσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η «πρόσληψη» από το ΤΑΧΔΙΚ ειδικού επιστήμονα, προκειμένου να συντάξει τεχνική έκθεση, δύναται να έχει, κατά νόμον, είτε τη μορφή συμβάσεως έργου είτε τη μορφή συμβάσεως παροχής υπηρεσιών. Στην τελευταία περίπτωση, για τη σύναψη της συμβάσεως θα πρέπει να τηρηθεί, κατ’ ανάλογη εφαρμογή, η διαδικασία των άρθρων 82 και 83 του Ν 2362/1995. Το ζήτημα, όμως, ποιά από τις δύο συμβάσεις είναι ταχύτερη όσον αφορά τη διαδικασία συνάψεως, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο γνωμοδοτήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/252/2001

Εργασιακή σχέση υπεύθυνων επιστημόνων σε επιχειρήσεις καταπολέμησης εντόμων και τρωκτικών σε κατοικημένους χώρους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η πρόσληψη από επιχείρηση καταπολέμησης εντόμων ή τρωκτικών, που υπόκειται στις διατάξεις του Ν 2190/94, του ειδικού επιστήμονα, που απαιτείται για τη χορήγηση της σχετικής άδειας απεντόμωσης, σύμφωνα με την υπ αριθ. 183897/1-10-1985 απόφαση του Υπ. Γεωργίας, μπορεί να χωρήσει μόνο με βάση σύμβαση παροχής εξαρτημένης εργασίας και όχι σύμβαση μίσθωσης έργου ή άλλης μορφής απασχόληση.


ΝΣΚ/34/2007

Σύμβαση μίσθωσης έργου επιστήμονα-μελετητή, κοινωνιολόγου ή ψυχολόγου.Η παροχή υπηρεσιών ενός επιστήμονα-μελετητή, για την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας κατά την υλοποίηση δράσεων που αυτή έχει αναλάβει στο πλαίσιο της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας EQUAL, είναι δυνατόν να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτησή του από τον εργοδότη, ενώ οι συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα, αφού άλλωστε ούτε από το νόμο επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας.


ΝΣΚ/137/2008

Δυνατότητα ή μη παρατάσεως χωρίς διαγωνισμό υφισταμένης μισθώσεως μεταξύ του ΤΑΧΔΙΚ (ΝΠΔΔ) και του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΝΠΔΔ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) δεν έχει δυνατότητα, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 38 και 39 του ΠΔ 715/1979, να παρατείνει τη μίσθωση που υπάρχει μεταξύ αυτού και του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που αφορά τον περιβάλλοντα χώρο του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Το ΤΑΧΔΙΚ μπορεί, όμως, να προβεί σε κατάρτιση νέας συμβάσεως χωρίς διαγωνισμό. Στη τελευταία περίπτωση το μίσθωμα που θα καθοριστεί υπολογίζεται υπό καθεστώς ελευθέρας μισθώσεως.


ΝΣΚ/304/2006

Σύμβαση μισθώσεως έργου. Χορήγηση βεβαίωσης της παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παροχή υπηρεσιών ενός επιστήμονα για την υποστήριξη του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. στην εκτέλεση των νέων έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, είναι δυνατό να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτησή του από τον εργοδότη, οι δε συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα και όχι στην εργασία αυτή καθ’ εαυτή, ενώ παράλληλα ούτε από το νόμο επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας. Συντρέχει, εξ άλλου, εν προκειμένω, έκτακτη υπηρεσιακή ανάγκη, αφού στην Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δεν έχουν συσταθεί θέσεις αντίστοιχες προς αυτήν του παραπάνω επιστήμονα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/165/2002

Σύμβαση μισθώσεως έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παροχή υπηρεσιών ενός επιστήμονα που συνίσταται στην υποστήριξη της παρακολούθησης, υλοποίησης και λειτουργίας των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών όσον αφορά στην οργάνωση, τη στελέχωση και τις υποδομές, και εντάσσεται στο υποπρόγραμμα β’ του προγράμματος Πολιτεία (Ν 2880/2001), μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, δοθέντος ότι δεν είναι απαραίτητη η εξάρτηση του παραπάνω από τον εργοδότη, οι δε συμβαλλόμενοι μπορούν να αποβλέπουν στο αποτέλεσμα. Αλλωστε, από το νόμο δεν επιβάλλεται η παροχή τέτοιου επιστημονικού έργου μόνο στα πλαίσια συμβάσεως εργασίας.


ΝΣΚ/322/2009

Επαρχιακός Τύπος. Δυνατότητα δανειοδότησής του από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δύναται να δανειοδοτήσει μόνο τα περιοριστικά αναφερόμενα στο άρθρο 1 του Π.Δ. 256/1984 πρόσωπα και μόνο για τους σκοπούς που ρητά αναγράφονται στο άρθρο 2 του ιδίου Π.Δ. Ο επαρχιακός τύπος (εφημερίδες και περιοδικά) λειτουργεί ως εμπορική επιχείρηση (είτε με ατομική μορφή, είτε με μορφή εταιρείας, είτε συνεταιρισμού) που δεν δύναται να θεωρηθεί ακόμη και αν λειτουργεί με τη μορφή Ν.Π.Ι.Δ. ότι έχει κοινωφελή χαρακτήρα. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατή η δανειοδότησή του σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει τη χορήγηση δανείων από το Τ.Π. & Δανείων (ομοφ.).


ΝΣΚ/108/2012

Δυνατότητα ή μη λήψης πλήρων αποδοχών από το Δημόσιο δικηγόρου, ο οποίος διορίζεται σε θέση ειδικού επιστήμονα σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού, ενώ, παράλληλα, παρέχει υπηρεσίες με έμμισθη εντολή στα «ΕΛΤΑ ΑΕ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δικηγόρος ο οποίος έχει συνάψει σύμβαση έμμισθης εντολής με το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία ΑΕ» (ΕΛΤΑ ΑΕ) και ο οποίος παρέχει τις υπηρεσίες του ως ειδικός συνεργάτης στο πολιτικό γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού δύναται να λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που προβλέπονται για τις αντίστοιχες θέσεις του ειδικού επιστήμονα με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 57 του Π.Δ. 63/2005. (ομοφ.)


ΝΣΚ/218/2011

Σύμβαση αναθέσεως δημοσίας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση θαλασσίων δρομολογιακών γραμμών – Δεσμευτικότητα ή μη για τη Διοίκηση εκθέσεως πραγματογνωμοσύνης περί της ταχύτητας του πλοίου – Κυρώσεις αναδόχου για μη εκπλήρωση υποχρεώσεών του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Έκθεση πραγματογνωμοσύνης, η οποία διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια της εκτελέσεως συμβάσεως αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, ύστερα από εισαγγελική παραγγελία, σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα του συμβατικού πλοίου είναι κατώτερη από αυτήν, που απαιτούσε η προκήρυξη του διαγωνισμού, δεν είναι δεσμευτική, αλλά εκτιμάται ελευθέρως από τη Διοίκηση. 2) Πράξεις στις οποίες οφείλει ή δύναται να προβεί η Διοίκηση μετά την υπογραφή της συμβάσεως, εφόσον δεν ικανοποιείται η απαίτηση της προκηρύξεως σε σχέση με την ταχύτητα του πλοίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/205/2002

Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Διδακτικό προσωπικό επί θητεία. Παραίτηση-αποχώρηση. Εφαρμογή προβλεπομένων διαδικασιών για την ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι θέσεις επί θητεία του διδακτικού προσωπικού της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων δεν είναι προσωποπαγείς. Ο χαρακτήρας, όμως, των θέσεων αυτών ως μη προσωποπαγών, δεν αναιρεί την υποχρέωση της Διοικήσεως, σε περίπτωση παραιτήσεώς τους πριν από τη λήξη της θητείας τους, αν τηρήσει τις διαδικασίες που προβλέπει η ΠΥΣ 55/1998, όπως ισχύει, περί αναστολής των διορισμών, προκειμένου να προσληφθούν άλλοι διδάσκοντες για νέα πλήρη τριετή θητεία. Κατ εξαίρεση, δεν απαιτείται η τήρηση των ανωτέρω διαδικασιών, εφόσον η πρόσληψη πρόκειται να γίνει για το υπόλοιπο της θητείας των παραιτηθέντων και υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν ειδικοί και εξαιρετικοί λόγοι, οι οποίοι πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται στην πράξη διορισμού. Τέτοιοι λόγοι είναι η ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων, προκειμένου να λειτουργεί εύρυθμα η υπηρεσία, καθώς και η αδυναμία ή αβεβαιότητα για την εξεύρεση πιστώσεων για νέα ολόκληρη τριετία.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)339/2015

Νόμιμη η πληρωμή από Δήμο σε υπαλλήλους Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στον ανωτέρω Δήμο, καθόσον οι ανωτέρω υπάλληλοι νομίμως μετακινήθηκαν στο Δήμο, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 15 του ν. 4257/2014 (ΦΕΚ Α΄ 93/2014), για την προσωρινή κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών αυτού, διότι, ενόψει του ότι δεν είναι δυνατή η πρόσληψη υπαλλήλων στον εν λόγω Δήμο είτε για πραγματικούς είτε για νομικούς λόγους, με τη διαδικασία των προαναφερόμενων διατάξεων, οι κενές θέσεις του Δήμου καλύπτονται για περιορισμένο χρονικό διάστημα, χωρίς η εν λόγω μετακίνηση να αποτελεί πρόσληψη, λόγω του προσωρινού της χαρακτήρα, με συνέπεια να μην καταστρατηγούνται οι διατάξεις περί μη προσλήψεων υπαλλήλων στους Δήμου.