×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/63/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμόδιο όργανο και διαδικασία για την αναγνώριση ως κοινοχρήστων αγροτικών και λοιπών οδών, οι οποίες, μπορούν να αποτελέσουν «οδούς πρόσβασης» σε Περιοχές Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται ζητήματα σχετικά με την ύπαρξη και την έννοια της αγροτικής οδού, τα όργανα και τη διαδικασία αναγνώρισής της ως κοινόχρηστης, ώστε να αποτελέσει οδό πρόσβασης σε ΠΕΡΠΟ και τους όρους και προϋποθέσεις υπό τις οποίες δομούνται τα γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε αυτή. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/302/2006

Αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα περιελήφθησαν στα τεμάχια της οριστικής διανομής του αγροκτήματος «Κολύμπια Ρόδου», η οποία (διανομή) κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 145/1962 Π.Υ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την ίδια τη διάταξη του άρθρου 4 του Ν.Δ/τος 4424/1964 προκύπτει με σαφήνεια ότι η αληθής βούληση του κυρωτικού νομοθέτη ήταν να θεραπεύσει εξυπαρχής την παρανομία που είχε εμφιλοχωρήσει κατά τη διαδικασία κύρωσης της οριστικής διανομής του ανωτέρω αγροκτήματος από αναρμόδιο όργανο, (Υπουργικό Συμβούλιο) και όχι ο αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα είχαν περιληφθεί στα επίμαχα τεμάχια της οριστικής διανομής, για τις οποίες θα έπρεπε να χωρήσει κατάργηση του κοινόχρηστου χαρακτήρα τους με ρητή διάταξη νόμου, όπως ακριβώς και η καθιέρωσή τους ως κοινοχρήστων πραγμάτων με τον Κτηματολογικό Κανονισμό Δωδεκανήσου (άρθρο 3 περ.α΄ Κ.Δ. 132/1929), ο οποίος, ως τοπικό δίκαιο, κατισχύει των συναφών διατάξεων περί αιγιαλού και παραλίας. Η μη χάραξη της οριογραμμής της παραλίας κατά τον διοικητικό καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού στη θέση «Κολύμπια», δεν συνεπάγεται την de facto κατάργησή της ως κοινοχρήστου πράγματος, εφόσον και για την παραλία έπρεπε να χωρήσει ο αποχαρακτηρισμός της με ρητή διάταξη νόμου και δεν αρκεί η επί ικανό χρονικό διάστημα μη χρησιμοποίησή της σύμφωνα με τον προορισμό της.


ΠΟΛ 1156/2013

Ανακαθορισμός των τιμών ζωνών του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των μεταβιβαζομένων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων που βρίσκονται στις Ζώνες ΣΤ και Δ και ορισμός Γραμμικής Ζώνης στην οδό Δάφνης [από την οδό Χλόης μέχρι την οδό Ανθέων (προέκταση οδού 28ης Οκτωβρίου)] δεξιά, της Δημοτικής Κοινότητας Ψυχικού του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής.

(Οι αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ. 1040/26−2−2011 (ΦΕΚ 434/Β΄/2011) και ΠΟΛ.1156/28−6−2013 (ΦΕΚ 1627/Β΄/2013), οι οποίες εκδόθηκαν κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982, καταργούνται με την ΠΟΛ.1009/2016,ΦΕΚ-48/Β/20.1.2016)


ΝΣΚ/477/2001

Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις κατασκευής Σταθμών Εξυπηρετήσεως Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς είναι δυνατή η κατασκευή ΣΕΑ σε εκτάσεις των οποίων η κυριότητα ανήκει στο Δημόσιο ή το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και η εκμετάλλευση στο ΤΕΟ, στους αυτοκινητόδρομους ή τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, από τους μισθωτές τρίτους, αλλά όχι και η κατασκευή των εγκαταστάσεων των ΣΕΑ από το Δημόσιο ή το ΤΕΟ, σε εκτάσεις οι οποίες θα παραχωρηθούν κατά κυριότητα από τρίτους με παράλληλη ανάληψη υποχρέωσης παραχώρησης της εκμετάλλευσης, για ορισμένο χρονικό διάστημα, στους τρίτους ή σε πρόσωπα που αυτοί θα υποδείξουν, με καταβολή στο ΤΕΟ καθορισμένου εκ των προτέρων μισθώματος.


ΥΠ/1440/2023

Ελάχιστες υποχρεώσεις προς τις οποίες οφείλουν να συμμορφώνονται οι επιχειρήσεις για α) την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής διαθεσιμότητας υπηρεσιών φωνητικών επικοινωνιών και υπηρεσιών πρόσβασης στο διαδίκτυο που παρέχονται μέσω των δημόσιων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, σε περίπτωση καταστροφικής βλάβης του δικτύου ή σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας και β) την εξασφάλιση ατελώς της αδιάλειπτης πρόσβασης σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και αδιάλειπτης διαβίβασης προειδοποιήσεων του κοινού.


ΝΣΚ/299/2004

Διαφήμιση. Αρμόδια όργανα προς καθορισμό χώρων υπαίθριας διαφήμισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Προκειμένου για εθνική οδό, αρμόδιο όργανο προς καθορισμό χώρων υπαίθριας διαφήμισης, κατά μήκος αυτής και εντός κατοικημένων περιοχών είναι ο οικείος ΟΤΑ. Η σχετική αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας συνυφαίνεται με τις μη κατοικημένες περιοχές. β) Η μη άσκηση της αρμοδιότητας του οικείου ΟΤΑ για τον καθορισμό χώρων διαφήμισης, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2946/2001 καθώς και η μη, καθ’ υποκατάσταση, άσκηση της αυτής αρμοδιότητας από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, εντός ευλόγου χρόνου, καθιστά ανεπίτρεπτη τη χρήση κοινοχρήστων δημοτικών και κοινοτικών χώρων για την προβολή διαφημίσεων.


ΝΣΚ/440/2013

Παραχώρηση κυριότητος ακινήτου, ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999, με την διαλυτική αίρεση της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου προσθέτων εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΘΑ, δυνάμει της οποίας παραχωρείται κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999 η κυριότητα ακινήτου, ανήκοντος στο ΤΕΘΑ, αποτελεί διοικητική πράξη, η έκδοση της οποίας είναι δυνατή μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και εφόσον συντρέχουν λόγοι γενικότερου συμφέροντος, υπό την διαλυτική αίρεση (202 ΑΚ) της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου συγκεκριμένων εργασιών, για τις οποίες δεν απαιτείται νέα πολεοδομική μελέτη, εντός ευλόγου, προκαθορισμένης προθεσμίας. (ομοφ.)


ΔΔΠ 0009806/985Β’/2015

Διευκρινήσεις για την διαδικασία των δημοπρασιών που θα διενεργηθούν από 1/6/2015 από τις Περιφερειακές Δ/νσεις Δημόσιας Περιουσίας, οι οποίες αφορούν σε μίσθωση των κοινοχρήστων χώρων αιγιαλού-παραλίας, σε εφαρμογή των διατάξεων της υπ’ αριθ. ΔΔΠ0005159/586Β’ΕΞ2015/07-04-2015 (578 Β’) ΚΥΑ καθώς και της υπ’ αριθ. ΔΔΠ0006856/728Β’ΕΞ2015/08-05-2015 (828 Β’), τροποποιητικής αυτής. (ΑΔΑ:7ΘΑΑΗ-Χ7Φ )


ΝΣΚ/7/2008

Βεβαίωση άρθρου 6 παρ.2 Ν 2527/1997 για εκτέλεση έργου στην Ελληνική Αγροφυλακή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εργασίες οι οποίες πρόκειται να προσφερθούν από συμβασιούχο προγραμματιστή Η/Υ στην Ελληνική Αγροφυλακή με αντικείμενο την δημιουργία προγράμματος μισθοδοσίας και περαιτέρω την σχετική εκπαίδευση προσωπικού, δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο σύμβασης έργου.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/101/2021

Αγορά ακινήτων από Δήμο(....)η άμεση απόκτηση των ανωτέρω ακινήτων, πέραν της υφιστάμενης υποχρέωσης του Δήμου … για αποζημίωση, είναι ιδιαίτερης σημασίας για την άμεση εφαρμογή του εγκεκριμένου διατάγματος ρυμοτομίας και τη θέση σε κοινή χρήση των εκτάσεων. Τούτο διότι τα υπό εξαγορά ακίνητα παρεμβάλλονται μεταξύ ήδη αποζημιωμένων ιδιοκτησιών και, συνεπώς, με αυτά θα δοθεί άμεση πρόσβαση τόσο προς την ήδη διανοιγμένη οδό Πόντου και τον υπό κατασκευή εκεί σταθμό του Μετρό, όσο και προς τις παρακείμενες κάθετες διανοιγμένες οδούς της επέκτασης, ενώ η αγορά είναι και οικονομικά επωφελής για τον Δήμο, διότι αποκτάται άμεσα η πλήρης κυριότητά των ακινήτων με μακρόχρονη και άτοκη αποπληρωμή τους. Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι προκύπτει τόσο η ωφέλεια του Δήμου … από την αγορά των ανωτέρω ακινήτων, όσο και η μοναδικότητά τους για την εκπλήρωση του επιδιωκόμενου δημοτικού σκοπού (εφαρμογή πράξης αναλογισμού για τη ρυμοτόμηση οδού), που δικαιολογεί την χωρίς δημοπρασία απευθείας αγορά των ακινήτων.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης για την αγορά δύο ακινήτων από τον Δήμο ….


ΕλΣυν/Ε Κλιμ/408/2010

Συμπληρωματική σύμβαση. Έργασίες, που δεν είχαν προβλεφθεί στη μελέτη δημοπράτη¬σης και προβλέπονται το πρώτον στη στατική μελέτη εφαρμογής, δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συμπληρωματικής σύμβασης, καθόσον πρόκειται για εργασίες που οφείλονται σε παραλείψεις ή σφάλματα της προμέτρησης της μελέτης, οι οποίες καλύπτονται αποκλειστικά από το κονδύλιο των απροβλέπτων που περιλαμβάνεται στην αρχική σύμβαση. Μη συνδρομή απροβλέπτων περιστάσεων. Διαπίστωση ουσιωδών νομικών πλημμελειών, που κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.