×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/477/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσια έργα. Προϋποθέσεις κατασκευής Σταθμών Εξυπηρετήσεως Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το ισχύον νομοθετικό καθεστώς είναι δυνατή η κατασκευή ΣΕΑ σε εκτάσεις των οποίων η κυριότητα ανήκει στο Δημόσιο ή το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και η εκμετάλλευση στο ΤΕΟ, στους αυτοκινητόδρομους ή τις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, από τους μισθωτές τρίτους, αλλά όχι και η κατασκευή των εγκαταστάσεων των ΣΕΑ από το Δημόσιο ή το ΤΕΟ, σε εκτάσεις οι οποίες θα παραχωρηθούν κατά κυριότητα από τρίτους με παράλληλη ανάληψη υποχρέωσης παραχώρησης της εκμετάλλευσης, για ορισμένο χρονικό διάστημα, στους τρίτους ή σε πρόσωπα που αυτοί θα υποδείξουν, με καταβολή στο ΤΕΟ καθορισμένου εκ των προτέρων μισθώματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/57298/225/2020

Έγκριση «Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας».


ΝΣΚ/95/2004

Τρόπος αποκαθιέρωσης κοινοχρήστων βοσκησίμων και γενικώς κοινοχρήστων πλην βοσκησίμων εκτάσεων της εποικιστικής νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε ότι αφορά στις κοινόχρηστες εποικιστικές εκτάσεις του ΝΔ 216/73, ο τρόπος αποκαθιερώσεως ρυθμίζεται ειδικά από τις διατάξεις αυτές, και πραγματοποιείται με την απόφαση του Νομάρχη, και πλέον του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας. β) Ο νόμος 1512/85 άρθρο 1 παρ.2 δεν αφορά ειδικά στις εποικιστικές κοινόχρηστες μη βοσκήσιμες εκτάσεις, αφού ως τέτοιες θεωρούνται εκείνες που αναφέρονται στην εποικιστική νομοθεσία, αλλά αφορά γενικώς τις εκτάσεις που ανήκουν κατά κυριότητα σε δημόσιο νομικό πρόσωπο και τον προσδιορισμό χρήσης τους, ο οποίος προσδιορίζει και τον τρόπο αποχαρακτηρισμού τους ανάλογα με την νομική ή πραγματική ιδιότητα της κάθε συγκεκριμένης εκτάσεως.


ΝΣΚ/267/2000

Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ). Καταβολή μισθωμάτων για σύνδεση του Κτηνιατρικού Εργαστηρίου Λάρισας με την Εθνική Οδό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ανεξάρτητα από το αν το Κτηνιατρικό Εργαστήριο Λάρισας προκαλεί αύξηση ή όχι του φόρτου κυκλοφορίας της Ε.Ο., αυτό, εφόσον είναι δημόσια υπηρεσία και εφόσον σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.7 του ΒΔ 465/70 το μίσθωμα καταβάλλεται για τη χρήση (προσωρινή) έκτασης που ανήκει στην περιουσία (ιδιωτική) του Δημοσίου, δεν είναι δυνατόν να καταβάλει μίσθωμα για χρήση έκτασης του Δημοσίου. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.1 περ.α του Ν.1647/86 τα οχήματα ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου απαλλάσσονται από την καταβολή των ειδικών τελών κυκλοφορίας (διόδια) (πλειοψ.).


ΝΣΚ/37/2002

Απαγόρευση κίνησης προσώπων και οχημάτων εντός Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, προληπτική έρευνα οικιών και αναστολή λειτουργίας καταστημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται ο περιορισμός στην κίνηση και κυκλοφορία ατόμων, η προληπτική έρευνα οικιών και η αναστολή λειτουργίας καταστημάτων, που βρίσκονται εντός σχεδιαζομένης περιμετρικής ζώνης Ολυμπιακής εγκαταστάσεως. Αντίθετα είναι δυνατή για λόγους δημοσίας ασφαλείας, η θέσπιση περιορισμών και η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων σε οδούς που οδηγούν ή περιλαμβάνονται σε Ολυμπιακές εγκαταστάσεις.


ΝΣΚ/331/2011

Έκδοση ή μη οικοδομικών αδειών σε εκτάσεις χορτολιβαδικές ή βραχώδεις και πετρώδεις κατ’ άρθρ. 3 Ν. 998/1979 και ειδικότερα σε περιοχές που δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου κατ’ άρθρ. 62 Ν. 998/1979 – Παρεμπίπτοντα ζητήματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις άνω εκτάσεις της παρ. 6 περ. (β) και περ. (γ) του άρθρου 3 του Ν. 998/1979, η αρμόδια Πολεοδομική Αρχή εκδίδει μεν οικοδομική άδεια κατά την συνήθη διαδικασία, πλην όμως, εφόσον εγερθούν σοβαρές αμφιβολίες ή αμφισβητήσεις ως προς την έκταση, τα όρια ή την κυριότητα του γηπέδου ή ως προς την ύπαρξη εμπραγμάτων δικαιωμάτων που επηρεάζουν την δόμησή του, η ίδια αρμόδια υπηρεσία οφείλει, προκειμένου να χορηγήσει την άδεια δομήσεως, να προβεί σε παρεμπίπτουσα κρίση επί των ζητημάτων αυτών και τούτο ανεξαρτήτως του εάν η εκάστοτε επίμαχη έκταση κείται σε περιοχή όπου δεν ισχύει το δικονομικό κριτήριο του Δημοσίου του άρθρου 62 παρ. 1 εδ. πρώτο του Ν. 998/1979. (ομοφ.)


ΝΣΚ/345/2001

Διακατεχόμενα δάση-δασικές εκτάσεις. Δυνατότητα ή μη παραχωρήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Λαμβανομένων υπ όψη των παραδοχών της υπ αρ. 400/1996 Γνωμοδοτήσεως της Ολομελείας του ΝΣΚ, το Δημόσιο δεν μπορεί να προβεί σε παραχώρηση διακατεχομένου δάσους ή δασικής έκτασης σε τρίτο (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) προς εκπλήρωση των σκοπών, που προβλέπονται στις διατάξεις του ΣΤ Κεφαλαίου (άρθρα 45-61) του Ν 998/1979, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 13, 17 και 18 του Ν 1734/1987, με ή χωρίς τη συγκατάθεση του διακατόχου, ούτε κατά κυριότητα, ούτε κατά χρήση, ούτε ασφαλώς, να προβεί σε μίσθωση προς τρίτο τέτοιας εκτάσεως.


ΝΣΚ/209/2001

Παραχωρητήρια. Ανάκληση. Εκμίσθωση τμήματος παραχωρηθέντος ακινήτου σε τρίτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μίσθωση καταστημάτων και οικοπεδικού τμήματος από τον σύλλογο ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ για την κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου δεν αποτελούν αλλαγή του σκοπού του ανωτέρω σωματείου ως φιλανθρωπικού ούτε επιδίωξη σκοπού παράνομου ή ανήθικου ή αντίθετου προς την δημόσια τάξη και δεν συντρέχει λόγος ανάκλησης του παραχωρητηρίου με το οποίο παραχωρήθηκε στο σωματείο οικοπεδική έκταση για την κατασκευή Ραδιοφωνικού Σταθμού κατ άρθρο 5 του ΑΝ 1331/1939.


ΝΣΚ/112/2006

Αν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αναγκαστικής εκτέλεσης για χρέη προς το Δημόσιο ή τρίτους, ακίνητο (γυμναστήριο) που παραχωρήθηκε κατά κυριότητα στο «Βυζαντινό Αθλητικό Όμιλο» Θεσ/νίκης για αθλητικούς σκοπούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ακίνητο, (γυμναστήριο), που παραχωρήθηκε και μεταβιβάστηκε δωρεάν, κατά πλήρες δικαίωμα κυριότητας, νομής και κατοχής στο «Βυζαντινό Αθλητικό Όμιλο» Θεσ/νίκης, με την υπ’ αριθμ. Γ5β/657/14-2-1980 απόφαση της Υφυπουργού Κοινωνικών Υπηρεσιών, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από αυτό μόνο για αθλητικούς σκοπούς, υπαγόμενο στη δημόσια περιουσία του Δημοσίου, ως «εκτός συναλλαγής» πράγμα ταχθέν για την εξυπηρέτηση ειδικού δημοσίου σκοπού, (ιδιότητα την οποία διατηρεί μέχρι σήμερα), δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αναγκαστικής εκτέλεσης για διασφάλιση και ικανοποίηση οφειλών του παραχωρησιούχου Σωματείου προς τρίτους ή/και προς το Ελλ. Δημόσιο.


ΕΣ/Τ7/25/2008

Μετατόπιση δικτύων. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο (άρ.47 παρ.3 του ν.2696/1999, ΦΕΚ Α΄ 57 και ήδη άρ.43 του ν.3542/2007, ΦΕΚ Α΄ 50), οποιαδήποτε τομή ή εκσκαφή οδοστρώματος δημοτικής οδού, απαραίτητη για την κατασκευή έργου εκτελούμενου από επιχείρηση κοινής ωφέλειας, οργανισμού, νομικού ή φυσικού προσώπου, επιτρέπεται να γίνει μόνον κατόπιν αδείας της αρμόδιας για τη συντήρηση της οδού υπηρεσίας.


ΝΣΚ/312/2009

Ιερά Μονή Βατοπεδίου. Πρότασή της περί επιστροφής στο Δημόσιο ακινήτων του που περιήλθαν στη Μονή εξ ανταλλαγών με τη λίμνη Βιστωνίδα και παραλίμνιες εκτάσεις της, κατόπιν ανακλήσεως σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Τηρητέα πορεία.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η εκ μέρους του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ανάκληση αποφάσεών του περί αποδοχής γνωμοδοτήσεων του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας του Ν 1539/1938, που είχαν αναγνωρίσει δικαιώματα της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου επί λιμνιαίων και παραλιμνίων εκτάσεων της λίμνης Βιστωνίδος και των εντός αυτής νησίδων, συνεπάγεται αναδρομική ακυρότητα τόσο των συναφθεισών συμβάσεων ανταλλαγής των εκτάσεων αυτών με άλλα ακίνητα του Δημοσίου, όσο και των τυχόν περαιτέρω μεταβιβάσεων προς τρίτους, οι οποίοι είναι απλοί κάτοχοι. Επί οικειοθελούς αποδόσεως αυτών από τη Μονή ή τρίτους κατόχους στο Ελληνικό Δημόσιο, προσφυγή στα δικαστήρια είναι άνευ αντικειμένου. Ενδείκνυται η υπογραφή συμβολαιογραφικών πράξεων για την απόδοση αυτή, με παράλληλη δήλωση των μερών περί καταργήσεως των συμβολαίων ανταλλαγής, τόσο ως προς την ενοχική όσο και ως προς την εμπράγματη δικαιοπραξία του Δημοσίου δηλούντος ρητά ότι είναι κύριος, νομέας και κάτοχος των ανταλλαγεισών εκτάσεων. Επί αρνήσεως αποδόσεως της κατοχής των ακινήτων, αναγκαία η έγερση αγωγών, η θέση αυτών υπό μεσεγγύηση, η ανάκληση οικοδομικών αδειών και η διακοπή οικοδομικών εργασιών. Δεν ενδείκνυται η έκδοση Πρωτοκόλλων Διοικητικής Αποβολής. (πλειοψ.) Ενόψει της όλης πλοκής της υποθέσεως καθίσταται επιβεβλημένη η ανάλυση των πραγματικών και νομικών δεδομένων περί της κυριότητας του Δημοσίου επί της λίμνης και των παραλιμνίων εκτάσεων, η έγερση διεκδικητικών αγωγών και η έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής, μη αρκούσης της οικειοθελούς φυσικής παραδόσεως των προερχομένων από τις ανταλλαγές ακινήτων του Δημοσίου που κατέχονται από τη Μονή ή από τρίτους. (μειοψ.)