ΝΣΚ/71/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητα Υπουργού και Λιμενικής Αρχής για την επιβολή προστίμου, κατ’ άρθρο 3 παρ.23 του Ν.2242/1994, για παραβάσεις του άρθρου 29 παρ.1 του Ν.2971/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός δεν μπορεί να επιβάλει κατ’ άρθρο 3 παρ.23 του Ν.2242/1994 (Α΄ 162) πρόστιμο για παραβάσεις του άρθρου 29 παρ.1 του Ν.2971/2001 (Α΄ 285), κινούμενος εντός του κατωτάτου και ανωτάτου ορίου αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής, όταν η τελευταία εισηγείται την επιβολή προστίμου από τον Υπουργό, με την αιτιολογία ότι η συγκεκριμένη παράβαση συνιστά σοβαρή περίπτωση παρανόμου προσχώσεως και αλλοιώσεως του αιγιαλού και της παραλίας, ενώ ο Υπουργός διαπιστώνει το αντίθετο, αλλά οφείλει να αναπέμψει με αιτιολογημένη πράξη του την υπόθεση στην οικεία Λιμενική Αρχή, η οποία δεσμεύεται να επιληφθεί και να επιβάλει το πρόστιμο, κινούμενη εντός του κατωτάτου και ανωτάτου ορίου αρμοδιότητάς της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2131.24/47431/2018
Καθορισμός συντελεστών βαρύτητας (σβ1...ν) στον τύπο του πρώτου εδαφίου της παρ. 24 του άρθρου 3 του ν. 2242/1994 (Α’162) και λοιπών παραμέτρων νια τον υπολογισμό διοικητικών προστίμων για παραβάσεις της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 2971/2001 (Α’285).
ΝΣΚ/66/2011
Παραβάσεις της νομοθεσίας περί αιγιαλού και παραλίας – Πράξη επιβολής προστίμου – Αίτηση θεραπείας – Επανάληψη ή μη της διοικητικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παθητικώς νομιμοποιούμενοι για την επιβολή προστίμου κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001, είναι όλοι όσοι κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001 επιφέρουν οποιαδήποτε μεταβολή επί του αιγιαλού και της παραλίας, με την κατασκευή έργων ή άλλων ανεπίτρεπτων ενεργειών, ανεξαρτήτως αν αυτοί υπέχουν ή μη ποινικές ευθύνες. Υπ’ αυτήν την έννοια το πρόστιμο είναι επιβλητέο και κατά του νομικού προσώπου για λογαριασμό του οποίου γίνονται τα έργα. Δεν είναι παραδεκτή η άσκηση της προβλεπόμενης στο άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 αιτήσεως θεραπείας και ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001. Επομένως, είναι αλυσιτελής η απάντηση επί του ζητήματος της επιτρεπτής ή μη επαναλήψεως της διαδικασίας επιβολής του προστίμου και του χρόνου περατώσεώς της, σε περίπτωση ακυρώσεως του προστίμου κατόπιν αποδοχής αιτήσεως θεραπείας ή ιεραρχικής προσφυγής. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/458/2010
Δυνατότητα ή μη εξέτασης ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου για παράβαση του άρθρου 29 του Ν 2971/2001, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994 – Ανάκληση ή μη της ως άνω πράξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι παραδεκτή η άσκηση της προβλεπομένης στο άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 αιτήσεως θεραπείας και ιεραρχικής προσφυγής κατά πράξεως επιβολής προστίμου, επιβληθέντος κατά το άρθρο 3 παρ.23 του Ν 2242/1994, για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.1 του Ν 2971/2001. β) Δεν είναι επιτρεπτή η εκ μέρους της Διοικήσεως ανάκληση της προαναφερθείσης πράξεως επιβολής του προστίμου στο πλαίσιο του αυτοελέγχου της, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει ήδη απορριφθεί η κατ’ αυτής ασκηθείσα δικαστική προσφυγή του ενδιαφερομένου. (πλειοψ.)
ΔΜΕΟ/οικ/2614/2011
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΔΜΕΟ/οικ/α/1161/15.7.2005 (Β΄ 1064) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Καθορισμός α) της βαρύτητας των κριτηρίων βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών β) του ενιαίου τρόπου βαθμολόγησης των οικονομικών προσφορών και γ) του κατωτάτου ορίου αμοιβών και του ανωτάτου ορίου παραδεκτού των οικονομικών προσφορών που υποβάλλονται στις διαδικασίες του Ν. 3316/05», σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 22 του άρθρου 7 του Ν. 3919/11 (Α΄ 32).
ΝΣΚ/174/2011
Εξέταση ιεραρχικής προσφυγής κατά απόφασης του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.) – Προϊσταμένη Αρχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν συνιστά προϊσταμένη αρχή του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.) και του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (Π.Ι.Σ.) και συνεπώς δεν δύναται να ακυρώσει, στο πλαίσιο της κατ άρθρο 24 παρ.1 του Ν 2690/1999 υποβληθείσας από ενδιαφερόμενο ιεραρχική προσφυγή, απόφαση που εκδόθηκε από Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο Ιατρών (Α.Π.Σ.Ι.). (ομοφ.)
ΝΣΚ/320/2002
Λιμενικά Ταμεία - Εποπτεία. Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας - Αρμοδιότητές του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας έχει γενικά εποπτεία επί των Λιμενικών Ταμείων, οι αρμοδιότητες όμως για την συγκρότηση της Λιμενικής Επιτροπής και έγκριση πράξεών της, ανήκουν στο Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
ΔΜΕΟ/οικ 1161/2005
Καθορισμός α) της βαρύτητας των κριτηρίων βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών β) του ενιαίου τρόπου βαθμολόγησης των οικονομικών προσφορών και γ) του κατωτάτου ορίου αμοιβών και του ανωτάτου ορίου παραδεκτού των οικονομικών προσφορών που υποβάλλονται στις διαδικασίες του ν. 3316/2005.
Ν.4412/2016,ΦΕΚ-147/Α/8.8.2016 άρθρο 377 παρ.1: 1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται οι διατάξεις (…)(76)της απόφασης με στοιχεία ΔΜΕΟ/α/οικ/1161/2005 (Β' 1064) του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση ΔΜΕΟ/οικ/2614/2011 (Β' 1581) του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
ΝΣΚ/315/2006
Αναλογική εφαρμογή ρυθμίσεων των άρθρων 31 παρ.1 και 27 παρ.7 Ν 2971/2001 επί του υδάτινου στοιχείου των μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, αλλά και επί αμιγώς λιμναίου χώρου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υφίσταται δυνατότητα ανάλογης εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 31 παρ.1 Ν 2971/2001 στις περιπτώσεις παραχώρησης του υδάτινου στοιχείου των μεγάλων λιμνών και των πλεύσιμων ποταμών, αλλά και αμιγώς λιμναίου χώρου και του άρθρου 27 παρ.7 Ν 2971/2001 στις περιπτώσεις ύπαρξης αυθαιρέτων κατασκευών μέσα στο υδάτινο στοιχείο των μεγάλων λιμνών και των πλεύσιμων ποταμών.
ΝΣΚ/351/2004
Επιβολή προστίμων από το Δ.Σ. του ΕΦΕΤ όταν οι παραβάσεις βεβαιώνονται από συναρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δ.Σ. του ΕΦΕΤ δύναται νομίμως να επιβάλει τα πρόστιμα που προβλέπονται από την ΚΥΑ 114/6.5.03 και όταν οι παραβάσεις βεβαιώνονται από συναρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου, (οι οποίες, βεβαίως, συντάσσουν και την σχετική έκθεση ελέγχου), μετά από γνώμη της Τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 2 της εν λόγω ΚΥΑ, στην οποία μετέχει και ένας εξουσιοδοτημένος από τον Γενικό Διευθυντή του ΕΦΕΤ, υπάλληλος των υπηρεσιών αυτών ή εξουσιοδοτημένος ως επιθεωρητής υπάλληλός του.
ΣΤΕ/2448/2017
Όπως, όμως, παρατέθηκε στη σκέψη 3, οι περιλαμβανόμενοι στη χερσαία ζώνη λιμένος χώροι αποτελούν κοινόχρηστους χώρους, οι οποίοι προορίζονται μόνο για έργα και εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του λιμένα και, συνεπώς, παραχώρηση χώρου εντός της ζώνης αυτής είναι επιτρεπτή μόνο για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω αναγκών και σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 2971/2001. Περαιτέρω, κατά τα αναφερόμενα στην ίδια σκέψη, η έκδοση άδειας οικοδομής για την κατασκευή έργων, της παραπάνω κατηγορίας, όταν αυτή απαιτείται, δεν αντικαθιστά την υποχρέωση έκδοσης της κατά το άρθρο 18 παρ. 2 του ν. 2971/2001 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, η οποία εκδίδεται μετά από σύμφωνη γνώμη των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Πολιτισμού και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού σε κάθε περίπτωση εκτέλεσης έργων για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμένα. Στην κρινόμενη περίπτωση, ανεξαρτήτως αν τα κτίσματα με αριθμούς 1, 2, 4, 5, 6, 7 και 8 εμπίπτουν στην έννοια των έργων που εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του λιμένα (πρβλ. ΣτΕ 2274/2011 σκ. 16) και ανεξαρτήτως αν οι 565/3.5.2006, 1343/5.10.2006 και 1174/10.8.2006 άδειες οικοδομής για τα κτίσματα αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 2987/2002, το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο, κατά το μέρος που αφορά τις ανωτέρω κατασκευές, έχει νομίμως εκδοθεί, εφόσον ελλείπει η απαιτούμενη από το άρθρο 18 παρ. 2 του ν. 2971/2001 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας για την ανέγερσή τους. Περαιτέρω, το ανωτέρω πρωτόκολλο νομίμως εκδόθηκε και κατά το μέρος που αφορά το κτίσμα με αριθμό 3, το οποίο φέρεται να έχει ανεγερθεί υπό την ισχύ των διατάξεων του α.ν. 2344/1940, δεδομένου ότι από την 6717/18.5.2000 απόφαση του Διευθυντή της Δ/νσης Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης της Περιφέρειας ..., την οποία η αιτούσα προσκομίζει για πρώτη φορά ενώπιον του Δικαστηρίου και με την οποία εγκρίνεται απλώς η 37/2000 πράξη της Λιμενικής Επιτροπής ... περί κατασκευής συμπληρωματικών έργων αναψυκτηρίου βόρειας προβλήτας λιμένα και νέων γραφείων της Μαρίνας, χωρίς οποιαδήποτε ειδικότερη αναφορά σε κατασκευές ή μνεία σχετικών σχεδιαγραμμάτων, δεν προκύπτει άδεια κατασκευής του συγκεκριμένου επίμαχου κτίσματος, ούτε, άλλωστε, το εν λόγω κτίσμα νομιμοποιήθηκε με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 9 του άρθρου 29 του ν. 2971/2001 για έργα που έγιναν χωρίς άδεια πριν από την ισχύ του νόμου αυτού. Κατόπιν τούτων, ο προβαλλόμενος λόγος ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί. Επειδή, με προφορική δήλωση του πληρεξούσιου δικηγόρου της κατά τη συζήτηση της υπόθεσης στο ακροατήριο, η αιτούσα υπέβαλε παραίτηση από το λόγο ακυρώσεως ότι το επίδικο πρωτόκολλο εκδόθηκε χωρίς την πρόταση της αρμόδιας λιμενικής αρχής.