ΝΣΚ/72/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια έργα. Πληρωμές στον υποκατάστατο ανάδοχο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εκχώρηση απαιτήσεων του υποκαθιστώμενου στο έργο αναδόχου ισχύει μέχρι το λογαριασμό που αναφέρεται στην εγκριτική της υποκαταστάσεως απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Μετά το λογαριασμό αυτό οι πληρωμές νομίμως διενεργούνται στον υποκατάστατο ανάδοχο. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
105780/2015
Οδηγίες για πληρωμές κατανομών στον κεντρικό λογαριασμό
ΝΣΚ/271/1997
Δημόσια έργα. Αμοιβές μελετητών. Επιβολή μειώσεων.Δεν πρέπει να γίνονται οι μειώσεις που αναφέρονται στις κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ επί της αμοιβής των μελετητών, που εκπονούν μελέτες για λογαριασμό του Δημοσίου, χρηματοδοτούμενες από τις Δημόσιες Επενδύσεις, στις περιπτώσεις που η αμοιβή έχει καθορισθεί ελεύθερα και κατ αποκοπή από τον κύριο της μελέτης, διότι οι σχετικές εργασίες δεν περιλαμβάνονται στα οικεία αναλυτικά τιμολόγια, που προσδιορίζουν τα ελάχιστα όρια της αμοιβής των μελετητών.
ΝΣΚ/404/2002
Δημόσια έργα. Αναθεώρηση τιμών δημοσίου έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δημόσια έργα. Σύμβαση αναθέσεως. Χρόνος εκκίνησης για τον υπολογισμό της αναθεώρησης θα ληφθεί το ημερολογιακό τρίμηνο, μέσα στο οποίο εκδόθηκε η σχετική εγκριτική απόφαση.
ΚΥΑ/64517/ΕΥΣ6195/2003
Ρύθμιση όλων των θεμάτων σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας στα δημόσια έργα που διενεργούνται από Ειδικό Σύμβουλο, των ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας του καθώς και κάθε άλλης σχετικής λεπτομέρειας,όπως τροποποιήθηκε με τις Αριθμ. 8017/A.Πλ.1259/07 -ΦΕΚ 260 Β/27-2-2007 «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 64517/Ε.Υ.Σ. 6195/2.10.2003 (ΦΕΚ 1539/Β/17.10.2003) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων έργων για «ρύθμιση όλων των θεμάτων σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας στα δημόσια έργα που διενεργούνται από Ειδικό Σύμ¬βουλο, των ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας του καθώς και κάθε άλλης λεπτομέρειας.» και Αριθμ. 56126/Α.Πλ. 8055 –ΦΕΚ Β/2903-21.12.2011 «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 64517/Ε.Υ.Σ. 6195/2.10.2003 (ΦΕΚ 1539/Β’/17.10.2003) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων έργων για «ρύθμιση όλων των θεμάτων σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας στα δημόσια έργα που διενεργούνται από Ειδικό Σύμβουλο, των ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας του καθώς και κάθε άλλης λεπτομέρειας.»
ΥΠΕΚΑ/4834/2013
ΘΕΜΑ: Διαχείριση περίσσειας υλικών εκσκαφών που προέρχονται από δημόσια έργα - Διευκρινίσεις επί των απαιτήσεων της ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1312 Β)
ΕΣ/ΚΛ.Ε/1026/2019
Κατασκευή βιολογικού καθαρισμού Δήμου...Περαιτέρω, ήδη από τις 18.8.2012, έχει παρέλθει η συμβατική προθεσμία περάτωσης του έργου και από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτή είχε, πριν από την λήξη της, παραταθεί νόμιμα, ώστε να καταλαμβάνει την επίμαχη υποκατάσταση. Εξάλλου, στην ως άνω 63/9.5.2019, εγκριτική της υποκατάστασης αυτής, απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ......, ουδεμία αναφορά γίνεται στο τμήμα της εργολαβίας για το οποίο ισχύει - εγκρίθηκε η υποκατάσταση, στην πιστοποίηση μετά την οποία οι πληρωμές θα διενεργούνται στη νέα ανάδοχο και στις εγγυήσεις που αυτή πρέπει να καταθέσει, όπως απαιτείται, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, δοθέντος ότι το σχετικό αίτημα της αναδόχου δεν αφορούσε στην εκχώρηση του όλου έργου, αλλά τμήματος αυτού. Στο δε σχέδιο σύμβασης μεταξύ της άνω υποκαταστάτριας κοινοπραξίας και της προαναφερόμενης Δ.Ε.Υ.Α, που υποβλήθηκε, αναγράφεται ως συμβατικό τίμημα το ποσό του 1.934.858,95 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., το οποίο αντιστοιχεί στο συνολικό ποσό της αρχικής σύμβασης, υποδεικνύοντας ότι η υποκατάσταση επιχειρείται για το σύνολο του έργου, χωρίς, όμως, τούτο να έχει ζητηθεί από την ανάδοχο εταιρεία και εγκριθεί ρητά από την αναθέτουσα αρχή. Τέλος, ελλείψει σχετικών στοιχείων και ειδικών συγκριτικών αναφορών στα προσκομισθέντα έγγραφα, δεν αποδεικνύεται ότι τα μέλη της υποκαταστάτριας κοινοπραξίας έχουν, μεμονωμένα ή έστω και αθροιστικά, τα ίδια προσόντα που απαιτούνταν για την ανάληψη του έργου από την αρχική ανάδοχο εταιρεία.
ΝΣΚ/464/2005
Αίτηση υποκαταστάσεως αναδόχου εταιρείας δημοσίου έργου, που έχει κηρυχθεί έκπτωτη, και έχει υπαχθεί υπό επίτροπο κατά το άρθρο 45 του Ν 1892/90, από άλλη εταιρεία. Παράταση προθεσμίας εκτελέσεως του έργου. Πληρωμή εκχωρηθεισών απαιτήσεων της αναδόχου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Υπάρχει δυνατότητα εξετάσεως της κατά τα άρθρα 5 παρ.6 του Ν 1418/1984 και 51 του ΠΔ 609/1985 αιτήσεως του αναδόχου δημοσίου έργου περί υποκαταστάσεώς του, ακόμη και αν αυτός έχει κηρυχθεί έκπτωτος από το έργο, η έκπτωση, όμως, αυτή δεν έχει οριστικοποιηθεί. 2) Η υπογραφή της αιτήσεως υποκαταστάσεως μόνο από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, ενώ αυτή έχει υπαχθεί υπό επίτροπο κατά το άρθρο 45 του Ν 1892/1990, δεν καθιστά την υποβολή της αιτήσεως μη νόμιμη, αφού η συναίνεση του επιτρόπου μπορεί να δοθεί μέχρι την έκδοση της αποφάσεως περί εγκρίσεως της αιτήσεως υποκαταστάσεως. 3) Παράταση της προθεσμίας εκτελέσεως του έργου χορηγείται με αναθεώρηση, όταν η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου (άρθρο 36 παρ.6 ΠΔ 609/1985). 4) Η χορηγούμενη από την προϊσταμένη αρχή χωρίς αίτηση του αναδόχου παράταση προθεσμίας δεν μπορεί να υπερβαίνει την οριακή προθεσμία. Πέραν αυτής είναι δυνατή η χορήγηση παρατάσεως, εφόσον υποβληθεί αίτημα του αναδόχου, το οποίο θα εκτιμηθεί από την υπηρεσία. 5) Πληρωμές απαιτήσεων τις οποίες η ανάδοχος έχει εκχωρήσει σε τρίτο, κατά τους ορισμούς του άρθρου 95 του Ν 2362/1995, δεν μπορούν να γίνουν παρά μόνο σ’ αυτόν (τρίτο). 6) Σε περίπτωση εγκρίσεως της υποκαταστάσεως, η εξέταση της ενστάσεως κατά της αποφάσεως περί εκπτώσεως καθίσταται άνευ αντικειμένου.
ΝΣΚ/470/2002
Δημόσια έργα. Καθορισμός συντελεστών αναθεώρησης δημοσίων έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τα δημοπρατούμενα ή απευθείας ανατιθέμενα δημόσια έργα, αρχικού προϋπολογισμού, χωρίς αναθεώρηση, ανώτερου από το όριο που γίνονται δεκτές εργοληπτικές επιχειρήσεις για έργα οδοποιίας τέταρτης τάξης, σύμφωνα με την (αντικατασταθείσα) διάταξη του άρθρου 16 παρ.4 του Ν 1418/84, ο υπό του άρθρου 41 παρ.1 του ΠΔ 609/85 προβλεπόμενος συντελεστής «σ» παραμένει σταθερός μόνο για το τρίμηνο που υποβλήθηκαν οι προσφορές ή εκδόθηκε η εγκριτική απόφαση, σε περίπτωση που η σύμβαση καταρτίσθηκε χωρίς δημοπρασία.
ΝΣΚ/7/2013
Δημόσια Έργα – Απευθείας ανάθεση ή μη στον ανάδοχο του κύριου έργου των ήδη συντελεσθεισών συμπληρωματικών εργασιών με σύναψη σύμβασης – Προϋποθέσεις – Εφαρμοστέες διατάξεις – Προσυμβατικός έλεγχος Ελεγκτικού Συνεδρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υφίσταται δυνατότητα σύναψης Συμπληρωματικών Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.), με απευθείας ανάθεση στον ανάδοχο κύριου έργου δυνάμει του άρθρου 28 του Ν. 3669/2008, διότι δεν συντρέχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις του άρθρου 57 του ιδίου νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/13/2001
Δημόσια έργα. Προσφορά. Παράλειψη. Απόρριψη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προβλεπόμενη από το άρθρο 3 παρ.1 εδ.τρίτο της Δ17α/07/37/ΦΝ402/3-7-2000 (867, τ.Β) αποφάσεως του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ υποχρέωση αναγραφής - από τους μετέχοντες σε διαγωνισμό για την κατασκευή ενός δημοσίου έργου - ολόγραφα, του ποσού της συνολικής προσφερόμενης δαπάνης των εργασιών, δεν τάσσεται με ποινή απαραδέκτου της προσφοράς.