×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/131/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Παρακρατήσεις και κατασχέσεις που διενεργούνται στα ποσά συντάξεων των συνταξιούχων του ΤΑΠ-ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Δεν είναι νόμιμη, η κατόπιν αιτήσεως και συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών, παρακράτηση οποιουδήποτε ποσού από τις συντάξεις των εν λόγω συνταξιούχων για εξόφληση οφειλών τους είτε προς τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό ΔΕΗ, είτε από δάνεια συναφθέντα με τον ίδιο τον ασφαλιστικό οργανισμό, είτε ακόμη από προσωπικά (και όχι για πρώτη κατοικία) δάνεια του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου) ή άλλης Τράπεζας ή δανειοδοτικού οργανισμού, καθόσον δεν αποτελεί νόμιμη εκχώρηση των άρθρων 62 του Ν.2214/1994 και 19 του Ν.2322/1995, αλλά λογίζεται ως απλή (ταμειακή) εξυπηρέτηση των εν λόγω συναφθεισών δανειακών συμβάσεων. Β) Προκειμένου δε, για την ικανοποίηση απαιτήσεων ένεκα διατροφής εκ του νόμου ή χρεών προς την ΔΕΗ και μόνον, νοούνται σαφώς οι απαιτήσεις επί των «τακτικών αποδοχών» της καταβαλλόμενης μηνιαίας σύνταξης, μετά την αφαίρεση των νομίμων κρατήσεων, και μέχρι του 1/4 του συνολικού ποσού αυτής, ενώ, σε περίπτωση συρροής κατασχέσεων εκ του νόμου, σύμφωνα με την ισχύουσα αρχή της χρονικής προτεραιότητας, κάθε προγενέστερη κατάσχεση υπερισχύει της επόμενης, μόνο για το ποσό που έχει επιβληθεί. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/464/2013

Δάνεια υπαλλήλων από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο – Συμμόρφωση ΙΚΑ – ΕΤΑΜ σε προσωρινές διαταγές Ειρηνοδικείου, που επιβάλλουν μείωση του ποσού, που παρακρατείται από το μισθό υπαλλήλων του, προς εξυπηρέτηση ληφθέντων δανείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να συμμορφώνεται προς τις προσωρινές διαταγές του Ειρηνοδικείου, με τις οποίες διατάσσεται ο περιορισμός της παρακράτησης ποσού, προς εξυπηρέτηση δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, από το μισθό υπαλλήλων του.


ΝΣΚ/65/2003

Αγροτικός εξηλεκτρισμός. Οδηγίες, εγκύκλιοι Υπουργείου Γεωργίας επί του θέματος. Αναγκαιότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την κατά την παρ.15 εδ.β της ΚΥΑ υπ’ αρ. 142196/10-11-1987 των Υπουργών Γεωργίας και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας παροχή διευκρινίσεων σε όσα ορίζονται στην απόφαση αυτή σχετικά με τον αγροτικό εξηλεκτρισμό, είτε υπό την μορφή οδηγιών (επί ατομικών περιπτώσεων), είτε υπό την μορφή διευκρινιστικών εγκυκλίων (επί γενικοτέρων ζητημάτων), απαιτείται σύμπραξη-συνεργασία της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπ. Γεωργίας (Δ/νσεως ΑΕΕ και ΜΕ) και της αρμοδίας υπηρεσίας της ΔΕΗ, ιδίως επί θεμάτων που έχουν επιπτώσεις για την ΔΕΗ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/138/2015

Οφειλόμενες ενέργειες συνεπεία αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ, με τις οποίες κρίθηκε αντισυνταγματική η διάταξη του άρθρου 60 του ν. 2214/1994 «Δημοτικός Φόρος Δωδεκανήσου».(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Α.1) Σε συμμόρφωση προς τις με αριθμούς 4504 και 4505/2014 αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας και σε σχέση με τις όμοιες με τις με τις αποφάσεις ακυρωθείσες πράξεις εγγραφής στους οικείους βεβαιωτικούς καταλόγους των Δήμων της Δωδεκανήσου, ποσών φόρου του άρθρου 60 του Ν. 2214/1994, α) Τα όργανα των Δήμων θα πρέπει να παραλείπουν στο μέλλον την έκδοση αποφάσεων προσδιορισμού και επιβολής φόρου, που στηρίζονται στις διατάξεις του άρθρου 60 του ν. 2214/1994, καθώς και, επί ήδη εκδοθέντων πράξεων, προσβληθέντων ή μη με προσφυγή, την ταμειακή βεβαίωση αυτών. β) Στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες εκδόθηκαν τέτοιες διοικητικές πράξεις, είτε αυτές προσεβλήθησαν δικαστικώς είτε όχι, οι πράξεις αυτές υπόκεινται σε ανάκληση και τα ίδια όργανα, εφόσον υποβληθούν αιτήσεις όσων έχουν έννομο συμφέρον, υποχρεούνται να τις εξετάζουν, να κρίνουν εάν αυτές υπεβλήθησαν σε εύλογο, με βάση την κοινή πείρα και τις ειδικότερες περιστάσεις, χρόνο από της δημοσιεύσεως των ανωτέρω αποφάσεων του ΣτΕ (12.12.2014), να εκτιμούν, περαιτέρω, την τυχόν συνδρομή υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος, (στο οποίο περιλαμβάνεται το δημοσιονομικό συμφέρον), που επιβάλλει ή αποκλείει την ανάκληση και, αναλόγως, να προβαίνουν στην ανάκληση των πράξεων ή στην απόρριψη των αιτήσεων. γ) Στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες εκδόθηκαν τέτοιες διοικητικές πράξεις, τα δε ποσά βεβαιώθηκαν εν στενή εννοία (ταμειακώς) και δεν εισπράχθηκαν, είτε η ταμειακή βεβαίωση προσεβλήθη δικαστικώς είτε όχι, οι πράξεις ταμειακών βεβαιώσεων υπόκεινται σε ανάκληση από τα αρμόδια όργανα των Δήμων, υπό τις αυτές, ως άνω (περ.β΄) προϋποθέσεις και δ) Στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες βεβαιωμένα ταμειακώς ποσά από τον ίδιο, ως άνω, φόρο, εισπράχθηκαν από τους Δήμους, είναι δυνατή η επιστροφή των καταβληθέντων ποσών, κατόπιν αιτήσεων όσων έχουν έννομο συμφέρον, με απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Δήμων, υπό τις αυτές, ως άνω (περ.β΄) προϋποθέσεις και με την επί πλέον προϋπόθεση, να μην έχει υποκύψει η αξίωση των αιτούντων έναντι των Δήμων (στηριζόμενη στον αδικαιολόγητο πλουτισμό) σε παραγραφή, βάσει των ειδικότερων διατάξεων που διέπουν το λογιστικό των Δήμων. (πλειοψ.) 2) Δεν γεννάται υποχρέωση για την Διοίκηση, νομοθετικής ρυθμίσεως για την ρητή κατάργηση της διατάξεως του άρθρου 60 του Ν. 2214/1994 και κρίνεται σκόπιμη η επίσπευση σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας. (ομοφ.) Β. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, δεν μπορεί να γνωμοδοτήσει αν, με ρυθμίσεις της νομοθετικής παρεμβάσεως, θα διασφαλίζονται οι Δήμοι της Δωδεκανήσου για τα ποσά του φόρου που ήδη εισέπραξαν. (ομοφ.) Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 73/2015 Γνωμ. Ε΄Τμήματος Ν.Σ.Κ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ α, β, γ, παρ.1


ΝΣΚ/337/2012

Συνέπειες από την τυχόν εκμίσθωση ή περαιτέρω παραχώρηση σε τρίτο δημοσίου ακινήτου, παραχωρηθέντος κατά κυριότητα στον συνεταιρισμό Π.Ε. «Κ………», έναντι τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η τυχόν εκμίσθωση ή η περαιτέρω παραχώρηση σε τρίτο του παραχωρηθέντος σε συνεταιρισμό, βάσει της διάταξης της παρ.8 του άρθρου 35 του Ν. 1473/1984, δημοσίου ακινήτου θα συνιστά παράβαση όρου της σχετικής απόφασης παραχώρησης και θα συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ανάκληση της παραχώρησης και την επάνοδο της κυριότητας του ακινήτου στο Δημόσιο, χωρίς υποχρέωση του Δημοσίου να επιστρέψει στον συνεταιρισμό το καταβληθέν από αυτόν τίμημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/12/2017

Στέγαση στρατιωτικών στελεχών και των οικογενειών τους σε στρατιωτικά οικήματα των Ενόπλων Δυνάμεων, εντός ή εκτός του χώρου των στρατιωτικών μονάδων – Αν η χρήση αυτή εξομοιούται ή όχι με χρήση των οικημάτων αυτών από το Δημόσιο, για την απαλλαγή των στελεχών αυτών από δημοτικά τέλη. (...)Τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού βαρύνουν τον υπόχρεο σε πληρωμή του λογαριασμού του ηλεκτρικού ρεύματος και συνεισπράττονται από τη ΔΕΗ ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Αν, επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο (ή υπηρεσία αυτού που δεν διαθέτει ίδια νομική προσωπικότητα) είναι υπόχρεο πληρωμής του λογαριασμού του καταναλισκομένου ηλεκτρικού ρεύματος στα οικήματα που βρίσκονται εντός ή εκτός των στρατιωτικών μονάδων, που είτε ανήκουν, είτε έχουν μισθωθεί από αυτό, τότε απαλλάσσεται από την πληρωμή των εν λόγω δημοτικών τελών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 82 παρ. 1 του Β.Δ. 24-9/1958, όπως ισχύει σήμερα..


ΝΣΚ/445/2002

Κατάσχεση. Κατασχετήριο εις χείρας του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου ως τρίτου. Κοινοποίηση του κατασχετηρίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί επιβολής κατασχέσεως από το Ελληνικό Δημόσιο εις χείρας του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, ως τρίτου, δεν απαιτείται για την νομιμότητα και εγκυρότητα της αναγκαστικής κατασχέσεως η κοινοποίηση των κατασχετηρίων εγγράφων της ΔΟΥ προς τον καθ' ου η εκτέλεση οφειλέτη.


2/19843/0094/2012

Τροποποίηση των ποσοστών εκχωρήσεων που περιγράφονται στις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παρ. 1 και στην παρ. 3 του άρθρου 62 του Ν.  2214/1994. 

ΝΣΚ/501/2004

Δημοτικές Επιχειρήσεις. Δυνατότητα παροχής εγγυήσεως από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για δάνεια που συνάπτουν δημοτικές επιχειρήσεις, τις οποίες έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται δυνατότητα παροχής εγγυήσεως εκ μέρους των ΟΤΑ για δάνεια, που συνάπτουν οι δημοτικές επιχειρήσεις, που έχουν συστήσει ή μετέχουν σ’ αυτές, εφόσον η παροχή αυτής, κατά παραίτηση της ενστάσεως διζήσεως (άρθρο 855 ΑΚ) και του αναγωγικού δικαιώματος (άρθρο 858 ΑΚ), συνεπάγεται ισοδύναμο αποτέλεσμα προς χρηματοδότηση, η οποία δεν είναι επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 277 παρ.8 Δ.Κ.Κ. (ομόφωνα) Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παροχή εγγυήσεως για δάνεια που συνάπτουν οι «ιδιόμορφες» δημοτικές επιχειρήσεις ραδιοφωνίας (πλειοψ.) καθώς και για δάνεια που λαμβάνουν οι δημοτικές επιχειρήσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/494/2008

Καθορισμός ορίου ανώτατης τιμής σε αύξηση 10% επί των τιμολογίων της ΔΕΗ ΑΕ στην Υψηλή Τάση με Υπουργική απόφαση. Εφαρμογή της αύξησης μονομερώς από τη ΔΕΗ ή κατόπιν διαπραγματεύσεων με κάθε καταναλωτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Καθορισμός ορίου ανώτατης τιμής σε αύξηση 10% επί των τιμολογίων της ΔΕΗ ΑΕ από 1-7-2008 στην Υψηλή Τάση με το άρθρο 4 της Υ.Α. Δ5/ΗΛ/Β/Φ.29/23860/30-11-2007 (ομοφ.). Επιβολή της αύξησης μονομερώς από τη ΔΕΗ εντός του καθορισθέντος ορίου με εφαρμογή των αρχών της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών που εισάγει η ίδια Υ.Α. κατά τροποποίηση του άρθρου 14 του Κώδικα Προμήθειας σε Πελάτες, χωρίς να χρειάζεται αναγκαίως προηγούμενη διαπραγμάτευση με κάθε πελάτη. (πλειοψ.)


Αριθμ. ΕΑΠ2002217ΕΞ2015

Καθορισμός διαδικασίας απόδοσης των παρακρατηθέντων ποσών από κατασχέσεις σε βάρος υπαλλήλων ή συνταξιούχων του Δημοσίου, στα χέρια του Δημοσίου ως τρίτου.