×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/73/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ε.Ο.Τ. Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.3, 4 και 5 του ν.2160/1993 και της σε εκτέλεση της παρ.3 αυτού εκδοθείσας υπ αριθ. 530266/1994 αποφάσεως Γ.Γ. ΕΟΤ, σε περίπτωση ολοκλήρωσης κατά τα εγκριθέντα σχέδια των εργασιών επέκτασης τουριστικού καταλύματος κατά αριθμό κλινών, η διοίκηση υποχρεούται να ακυρώσει το παλαιό ειδικό σήμα δυνάμει του οποίου λειτουργούσε η ξενοδοχειακή επιχείρηση υπό την αρχική της μορφή και να εκδώσει νέο που να καλύπτει το σύνολο της δυναμικότητας. Το νέο ειδικό σήμα θα χορηγηθεί σε εκείνον που θα υποβάλλει σχετική αίτηση κατά τα οριζόμενα στην 530265/1994 απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ και ο οποίος θα έχει δικαίωμα εκμεταλλεύσεως ολόκληρης της μονάδας, αρχικού τμήματος και επεκτάσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

125310/2020

Καθορισμός διαδικασίας εφοδιασμού δικαιούχων με το ειδικό σήμα του άρθρου 3 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) για την εφαρμογή του κινήτρου της δωρεάν στάθμευσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.


ΝΣΚ/483/2011

Τουριστικές επιχειρήσεις – Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) – Σχέση του ΕΣΛ προς την προηγούμενη διοικητική άδεια για την άσκηση επαγγέλματος του Ν. 3919/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι επαγγελματικές υπηρεσίες που παρέχονται από τουριστικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 του Ν.2160/1993 εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν.3919/2011. Το απαιτούμενο για τη νόμιμη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών ειδικό σήμα συνιστά προηγούμενη διοικητική άδεια για την άσκηση επαγγέλματος, κατά την έννοια του άρθρου 3 του Ν.3919/2011. (πλειοψ.) - ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ.


ΝΣΚ/181/2012

Τουριστικές Επιχειρήσεις – Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) – Σχέση του ΕΣΛ προς την προηγούμενη διοικητική άδεια για την άσκηση επαγγέλματος του Ν.3919/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι επαγγελματικές υπηρεσίες που παρέχονται από τουριστικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 του Ν. 2160/1993 εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Ν. 3919/2011. Το απαιτούμενο για τη νόμιμη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών ειδικό σήμα, συνιστά προηγούμενη διοικητική άδεια για την άσκηση επαγγέλματος, κατά την έννοια του άρθρου 3 του Ν. 3919/2011. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 483/2011 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ.


ΝΣΚ/410/2004

Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας. Κυρώσεις διοικητικές. Ενδικοφανείς προσφυγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποφάσεις της Επιτροπής της παρ.3 του άρθρου 2 του Ν 642/1977 που εκδίδονται επί ενδικοφανών προσφυγών μετά από επανεξέταση των υποθέσεων κατά νόμο και ουσία είναι εκτελεστές και δεσμεύουν τη διοίκηση. Ειδικότερα, η διοίκηση δεσμεύεται από τις αποφάσεις που περιλαμβάνονται στα πρακτικά των 1/21-5-2004 και 2/1-6-2004 συνεδριάσεων της Επιτροπής Προσφυγών Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και οφείλει να αναμείνει την εκπνοή των προθεσμιών που αυτές θέτουν προκειμένου να επιβάλλει εκ νέου την κύρωση της σφράγισης σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι δεν προσκομίσουν ειδικό σήμα λειτουργίας για τις ξενοδοχειακές μονάδες τις οποίες αφορούν.


ΝΣΚ/335/2013

Προσδιορισμός αρμοδίου οργάνου για ανάκληση παράνομων πράξεων πρόσληψης και διορισμού σε κενή οργανική θέση και χρόνος παραγραφής πειθαρχικού παραπτώματος για χρήση μη έγκυρου τίτλου σπουδών με σκοπό τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Τα όργανα του ΕΟΤ θα εξετάσουν τη δυνατότητα ανακλήσεως των παρανόμων πράξεών τους και αναζήτησης των «αχρεωστήτως» καταβληθεισών αποδοχών από τον πρώην υπάλληλο από της πρόσληψής του στον ΕΟΤ έως και την μετάταξή του στο Δημόσιο. Το αποδιδόμενο πειθαρχικό παράπτωμα στην υπάλληλο έχει υποπέσει σε παραγραφή τον χρόνο υποβολής του ερωτήματος. Τα όργανα του Δημοσίου δικαιούνται μετά την ανάκληση των παράνομων πράξεων μετάταξης των υπαλλήλων σε μη δικαιούμενη θέση, να αναζητήσουν τις «αχρεωστήτως καταβληθείσες» σε αυτούς αποδοχές. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ IV 1 ΚΑΙ IV 3 ΤΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ.


ΝΣΚ/429/2011

Αποσβέσεις παγίων στοιχείων από κοινωνία αστικού δικαίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κοινωνία αστικού δικαίου δεν μπορεί η ίδια στο όνομά της, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στην περ.στ’ της παρ.1 του άρθρου 31 του Ν. 2238/1994, να διενεργήσει αποσβέσεις για ανεγειρόμενο νέο κτίριο της επιχείρησής της, δεδομένου ότι στην εν λόγω κοινωνία δεν ανήκει, κατά κυριότητα, το πάγιο αυτό στοιχείο, αλλά τις εν λόγω αποσβέσεις μπορούν, συντρεχουσών και των λοιπών προϋποθέσεων του νόμου, να ενεργήσουν τα απαρτίζοντα την εν λόγω κοινωνία πρόσωπα ανάλογα με την ιδανική μερίδα του καθενός επί του κοινού αποσβέσιμου στοιχείου και το φορολογικό αποτέλεσμα που θα προκύπτει, ανά κοινωνό, θα αποτελεί, αθροιζόμενο, το φορολογητέο εισόδημα της κοινωνίας, κατά τις άνω διατάξεις του Κ.Φ.Ε. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/92/2024

Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.


ΣΤΕ/ΕΑ/736/2012

Σύμβασης προμήθειας εξοπλισμού και παροχής υπηρεσιών...Επειδή, ο επίμαχος διαγωνισμός εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 2004/17/ΕΚ. Τούτο διότι, κατ’ αρχάς, η καθ’ ης η αίτηση ...., η οποία έχει συσταθεί και λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου κοινωφελούς χαρακτήρα (βλ. άρθρο 1 παρ.1 και 3 ν.1069/1980, Α΄ 191, όπως ισχύει, καθώς και την 3442+1134/2005 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης, Β΄ 405, εγκριτική της 14/2005 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου …, όπως ίσχυε, και την τροποποιητική της 6191+5367/2011 απόφαση του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, Β΄ 1538) αποτελεί «αναθέτοντα φορέα», κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 2 και 8 καθώς και στο Παράρτημα IΙΙ της οδηγίας αυτής, ασκεί δε κατά νόμον δραστηριότητα στον τομέα του ύδατος, η οποία υπάγεται στο ειδικό καθ’ ύλην αντικείμενο του άρθρου 4 παρ.1 της αυτής οδηγίας. Περαιτέρω, κατά τα ήδη εκτεθέντα, το κύριο αντικείμενο του επίδικου διαγωνισμού αποτελεί η προμήθεια συστήματος επεξεργασίας υφάλμυρου για την παραγωγή πόσιμου νερού, που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας, η δε προϋπολογισθείσα δαπάνη υπερβαίνει το ισχύον κατά τον κρίσιμο χρόνο κατώτατο όριο (400.000 ευρώ) του άρθρου 16 αυτής για τις συμβάσεις προμηθειών (βλ. επίσης άρθρα 3 παρ.2, 5 παρ.1, 16 και Παράρτημα IΙΙ π.δ.59/2007). Ενόψει αυτών, η ένδικη διαφορά διέπεται από τις διατάξεις του ν. 3886/2010 και αρμοδίως εισάγεται ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ. 3 και 11 του ίδιου νόμου. Δεδομένου όμως ότι, κατά τα ανωτέρω, ο προέχων χαρακτήρας της επίμαχης σύμβασης είναι η προμήθεια, η υπό κρίση αίτηση δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα του Δ΄ Τμήματος αλλά του Β΄ Τμήματος του Δικαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.2 του π.δ.361/2001 (Α΄ 244), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 παρ.1 του π.δ.334/2003 (Α΄ 285). Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να παραπεμφθεί προς εκδίκαση ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Αναστολών του Β΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας.


ΝΣΚ/302/2005

α) Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν μπορεί να προβαίνει σε έγκυρη ανανέωση ή παράταση συμβάσεων με συμβασιούχους έργου, υποκείμενο στους περιορισμούς του άρθρου 6 παρ.3 Ν 2527/1997, με εξαίρεση τις συμβάσεις που συνάπτονται με το προσωπικό που αναφέρεται στη διάταξη του άρθρου 21 παρ.3 εδ.1 του Ν 2190/1994, όπως αυτή ερμηνεύτηκε αυθεντικά. β) Ως «αρχική σύμβαση», μετά την οποία θα αρχίσει ο υπολογισμός του τριμήνου, προκειμένου να συναφθεί νέα σύμβαση με τον ίδιο εργαζόμενο, δύναται να θεωρηθεί μόνον η συναπτόμενη μετά την ημερομηνία θέσεως σε ισχύ του ΠΔ 164/2004.


ΝΣΚ/299/2015

Αξιώσεις από ενισχύσεις του Προγράμματος Πρόωρης Συνταξιοδότησης Γεωργών – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση που κριθεί αμετάκλητα ότι ο παραγωγός δεν δικαιούται σύνταξης γήρατος, δεν υφίσταται σχετική απαίτηση και, συνεπώς δεν υπάρχει έδαφος για τον προβλεπόμενο συμψηφισμό με την ενίσχυση πρόωρης συνταξιοδότησης αγροτών κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.4 του ν. 2237/1994 και του άρθρου 3 εδ. θ’ και ι’ της κ.υ.α. 407756/6081/1994. Περαιτέρω, το αιτούμενο από τον αγρότη ποσό, επηρεάζεται από τις διατάξεις περί παραγραφής αξιώσεων κατά του Δημοσίου και κατά τον υπολογισμό του θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 140, του άρθρου 141 και του εδαφίου β’ του άρθρου 143 του ν. 4270/2014 περί Δημοσίου Λογιστικού. (ομοφ.)