×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/410/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας. Κυρώσεις διοικητικές. Ενδικοφανείς προσφυγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αποφάσεις της Επιτροπής της παρ.3 του άρθρου 2 του Ν 642/1977 που εκδίδονται επί ενδικοφανών προσφυγών μετά από επανεξέταση των υποθέσεων κατά νόμο και ουσία είναι εκτελεστές και δεσμεύουν τη διοίκηση. Ειδικότερα, η διοίκηση δεσμεύεται από τις αποφάσεις που περιλαμβάνονται στα πρακτικά των 1/21-5-2004 και 2/1-6-2004 συνεδριάσεων της Επιτροπής Προσφυγών Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και οφείλει να αναμείνει την εκπνοή των προθεσμιών που αυτές θέτουν προκειμένου να επιβάλλει εκ νέου την κύρωση της σφράγισης σε περίπτωση που οι ενδιαφερόμενοι δεν προσκομίσουν ειδικό σήμα λειτουργίας για τις ξενοδοχειακές μονάδες τις οποίες αφορούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/73/2000

Ε.Ο.Τ. Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.3, 4 και 5 του ν.2160/1993 και της σε εκτέλεση της παρ.3 αυτού εκδοθείσας υπ αριθ. 530266/1994 αποφάσεως Γ.Γ. ΕΟΤ, σε περίπτωση ολοκλήρωσης κατά τα εγκριθέντα σχέδια των εργασιών επέκτασης τουριστικού καταλύματος κατά αριθμό κλινών, η διοίκηση υποχρεούται να ακυρώσει το παλαιό ειδικό σήμα δυνάμει του οποίου λειτουργούσε η ξενοδοχειακή επιχείρηση υπό την αρχική της μορφή και να εκδώσει νέο που να καλύπτει το σύνολο της δυναμικότητας. Το νέο ειδικό σήμα θα χορηγηθεί σε εκείνον που θα υποβάλλει σχετική αίτηση κατά τα οριζόμενα στην 530265/1994 απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ και ο οποίος θα έχει δικαίωμα εκμεταλλεύσεως ολόκληρης της μονάδας, αρχικού τμήματος και επεκτάσεως.


ΝΣΚ/207/2006

Εκτέλεση από τη Διοίκηση ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν απαιτείται, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2957/2004 απόφαση του ΣτΕ, νέα γνωμάτευση των αρμοδίων υπηρεσιών του Ε.Ο.Τ. και κατά συνέπεια παρέλκει να προσδιοριστεί το περιεχόμενο αυτής. β) Η Διοίκηση κατά την επανεξέταση της υπόθεσης, μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 2957/2004 ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ, δύναται να εφαρμόσει το πρώτον τις διατάξεις της ισχύουσας κατά τον χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας πράξεως υπ’ αριθ. 23076/10.5.1995 ΚΥΑ περί καθορισμού ζωνών της Επικράτειας στις οποίες δεν έχουν εφαρμογή τα κίνητρα ενισχύσεων για συγκεκριμένες επενδύσεις, όμως αυτή δεν καταλαμβάνει και τις ξενοδοχειακές κλίνες που είναι σε λειτουργική ενότητα με τα κέντρα θαλασσοθεραπείας.


ΝΣΚ/91/2001

Φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών. Προσωνυμία. Σύγκρουση με σήμα. Χρήση από φροντιστήρια franchising του αυτού σήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Από τις διατάξεις των άρθρων 7 ΑΝ 2545/1940, 2,18,32 εδ.2 Ν 2239/1994, και τις αποφάσεις 22250,22251/1999 του Μον.Πρωτ. Αθηνών, οι οποίες (αποφάσεις) παράγουν (προσωρινό) δεδικασμένο δεσμεύον και τη Διοίκηση, γεννάται υποχρέωση της τελευταίας να ανακαλέσει την απόφασή της, με την οποία χορηγήθηκε σε επιχείρηση κέντρου ξένων γλωσσών προσωνυμία, που συμπίπτει με προγενέστερο σήμα άλλων επιχειρήσεων που παρέχουν τις αυτές υπηρεσίες. 2) Η χρήση από κέντρα ξένων γλωσσών ενός δικτύου franchising, που λειτουργούν στην ίδια εκπαιδευτική περιφέρεια, του αυτού σήματος δεν αντίκειται στη διάταξη του άρθρου 10 παρ.4 Ν 682/1977, και επειδή δεν συντρέχει κίνδυνος παραπλανήσεως του καταναλωτή.


ΝΣΚ/316/2006

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης για την ανάκληση διοικητικών πράξεων επειδή έχουν εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις Διοικητικών Δικαστηρίων, που έκριναν για «όμοιες» πράξεις ότι στηρίζονται σε αντισυνταγματικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση οφείλει κατ’ αρχήν να ανακαλέσει τις «όμοιες» ατομικές πράξεις, που έχουν το ίδιο νόμιμο έρεισμα με ακυρωθείσες με τις αποφάσεις ΣτΕ με αριθ. 1986-1990/2005 (Ολομ.), 4052-4055/2005 και 354-365/2006 κ.α. διοικητικές πράξεις, εφ’ όσον συντρέχουν και οι λοιπές προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις, τις αρχές του διοικητικού δικαίου και την νομολογία (κυρίως βλ. Ολομ. ΣτΕ 2176, 2177/2004) προϋποθέσεις. Επαφίεται όμως στη Διοίκηση η εκτίμηση και στάθμιση λόγων «υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος», που δύνανται να αποκλείσουν αιτιολογημένως την αιτούμενη ανάκληση. β) Μετά από λεπτομερή έλεγχο της συνδρομής των ιδίων προϋποθέσεων η Διοίκηση οφείλει να αντιμετωπίσει αναλόγως και τις ήδη απορριφθείσες αντίστοιχες αιτήσεις.


ΝΣΚ/113/2013

Πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης αγροτών – Συμμόρφωση Διοικήσεως σε δικαστική απόφαση ακύρωσης διοικητικής απόφασης για διαγραφή δικαιούχου – Αναδρομική επανένταξη ή μη και καταβολή οφειλομένων κοινοτικών ενισχύσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι οριστικές αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων επί προσφυγών του άρθρου 63 Κ.Δ.Δ. είναι άμεσα εκτελεστές και η Διοίκηση οφείλει να συμμορφώνεται προς αυτές. Η συμμόρφωση περιλαμβάνει όλες τις απορρέουσες από την δικαστική απόφαση ενέργειες, δηλαδή εν προκειμένω, την αναδρομική επανένταξη της δικαιούχου στο κοινοτικό πρόγραμμα και την καταβολή των οφειλόμενων ενισχύσεων, υφισταμένης της δικονομικής δυνατότητας ασκήσεως αιτήσεως αναστολής εκτέλεσης της πρωτόδικης απόφασης, εφόσον η Διοίκηση κρίνει ότι συντρέχουν οι σχετικοί λόγοι. (ομοφ.) β) Η περίπτωση της αναζήτησης του καταβληθέντος ποσού, σε περίπτωση εκτέλεσης της πρωτόδικης απόφασης και εν συνεχεία αποδοχής της έφεσης του Δημοσίου, τίθεται από τη Διοίκηση προώρως και υποθετικώς, εφόσον εξαρτάται από αποτέλεσμα της κατ’ έφεση δίκης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/262/2003

Πυροσβεστικό Σώμα. Αξιωματικοί σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Συμμόρφωση της Διοικήσεως προς δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η με αποφάσεις του ΣτΕ εξαφάνιση για ουσιαστικούς λόγους αποφάσεων του Δευτεροβαθμίου Συμβουλίου του Πυροσβεστικού Σώματος, με τις οποίες αξιωματικοί κρίθηκαν ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, κατόπιν ασκήσεως προσφυγών ουσίας, ως και η ακύρωση των σχετικών Π. Δ/των, με τα οποία αυτοί τέθηκαν ακολούθως σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία, υποχρεώνει τη Διοίκηση, στα πλαίσια της συμμορφώσεώς της προς τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις, να επαναφέρει τις υποθέσεις ενώπιον του Πρωτοβαθμίου ή του Δευτεροβαθμίου Συμβουλίου Κρίσεως του Σώματος, προς διενέργεια των κρίσεων του έτους, στο οποίο αναφέρονται οι δικαστικές αυτές αποφάσεις. β) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται, κατά την ενέργεια των πράξεων αποκαταστάσεως των συγκεκριμένων αξιωματικών, σε εκτέλεση των δικαστικών αυτών αποφάσεων, να συντάξει εκθέσεις ικανότητας τούτων, για τα έτη μετά την θέση αυτών σε αποστρατεία, προς διενέργεια των σχετικών κρίσεων, αλλά η αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων των προαναφερθέντων από το αρμόδιο Συμβούλιο Κρίσεως θα γίνει με βάση τα λοιπά στοιχεία των ατομικών τους φακέλων, καθόσον υφίσταται αντικειμενική αδυναμία συντάξεως των σχετικών εκθέσεων ικανότητας για τους εν λόγω αξιωματικούς, δοθέντος ότι κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα αυτοί δεν τελούσαν σε κατάσταση ενεργείας.


ΝΣΚ/86/2010

Συμμόρφωση Διοικήσεως – Δεδικασμένο – Καταλογισμός στους κληρονόμους θανόντος συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ποσών συντάξεως, ως αχρεωστήτως εισπραχθέντα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει υποχρέωση, σε συμμόρφωση προς το δεδικασμένο που απορρέει από τις 14930/2004 και 2359/2006 αποφάσεις του Διοικ. Πρωτοδικείου και του Διοικ. Εφετείου Αθηνών, αντίστοιχα, να προβεί σε κάθε πρόσφορη και νόμιμη ενέργεια για την εκτέλεση των ως άνω αποφάσεων και την είσπραξη του καταλογισθέντος ποσού από τους κληρονόμους του θανόντος. Στις ενέργειες αυτές περιλαμβάνεται και η ανάκληση της 611Α/Συν.89/29-9-2000 αποφάσεως της Τ.Δ.Ε., κατά το μέρος που βρίσκεται σε αντίθεση με το δεδικασμένο που απορρέει από τις ως άνω αποφάσεις.


ΝΣΚ/83/2017

Κατάταξη υπαλλήλων ΟΤΑ κατόπιν ανακλητικής απόφασης του ΑΣΕΠ.Μετά από την έκδοση της με αριθ. 590/2014 απόφασης με την οποία το ΑΣΕΠ ανακάλεσε τις με αριθ. 536/2-6-2005, 966/18-4-2006, 967/18-4-2006 και 126/7-9-2010 προηγούμενες αποφάσεις του, η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την κατάργηση από τα αρμόδια όργανα των θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που κάλυψαν οι εργαζόμενοι για τους οποίους είχε κριθεί, με τις ανακληθείσες αποφάσεις του ΑΣΕΠ, ότι πληρούσαν τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004 και για την ανάκληση των πράξεων κατάταξης των ως άνω εργαζομένων, εφόσον οι θέσεις αυτές προϋπήρχαν. Η υποχρέωση αυτή απορρέει από τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004, όπως συμπληρώθηκαν με αυτές του άρθρου 1 του ν. 3320/2005 (A΄48), σύμφωνα με τις οποίες η ανάκληση των ανωτέρω αποφάσεων του ΑΣΕΠ αποστέρησε τις αποφάσεις σύστασης των θέσεων και κατάταξης των υπαλλήλων σε αυτές από το νόμιμο έρεισμά τους, με αποτέλεσμα οι τελευταίες να πρέπει αρμοδίως να ανακληθούν υποχρεωτικά (ομόφ.).


ΝΣΚ/400/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Τοποθέτηση Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας. Απόφαση ΣτΕ περί αναστολής εκτελέσεως της σχετικής πράξεως του Διοικητή του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 1154/2006 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Σ.τ.Ε., με την οποία ανεστάλη η εκτέλεση πράξεως του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ περί τοποθετήσεως ως Προϊσταμένου Γενικής Διευθύνσεως Υγείας του υπαλλήλου που επελέγη από το Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 9 του Ν 3260/2004, η Διοίκηση οφείλει να αναθέσει καθήκοντα Προϊσταμένου της Γενικής αυτής Διευθύνσεως στην υπάλληλο που ασκούσε καθήκοντα Προϊσταμένου στη θέση αυτή κατά το χρόνο τοποθετήσεως του ανωτέρω, μέχρι την έκδοση αποφάσεως επί της εκκρεμούς αιτήσεως ακυρώσεως που αυτή έχει


ΣτΕ/57/2008

Προμήθειες.Δικαστική προστασία.4. Επειδή, στο άρθρο 3 παρ. 3 του ν. 2522/1997 ορίζεται ότι η προθεσμία για την άσκηση της προσφυγής της παρ. 2 του ίδιου άρθρου, η άσκησή της και η προθεσμία για την άσκηση της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων κωλύουν τη σύναψη της συμβάσεως. Η ρητή αναφορά από το νομοθέτη ως περιπτώσεων κωλυουσών την υπογραφή της συμβάσεως μόνο των περιπτώσεων αυτών δεν έχει την έννοια ότι μετά ταύτα είναι, κατ’ αντιδιαστολήν, επιτρεπτή η υπογραφή αυτής. Η εν λόγω αναφορά έγινε διότι οι τρεις αυτές περιπτώσεις δεν ήσαν αυτονόητες όπως είναι, αντίθετα, η περίπτωση, κατά την οποία έχει πλέον ασκηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Συνεπώς, η Διοίκηση μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας για την άσκηση της αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων, γνωρίζουσα ως εκ της ασκηθείσης ήδη, από ενδιαφερόμενο έχοντα συμφέρον να του ανατεθεί συγκεκριμένη σύμβαση, προσφυγής του άρθρου 3 παρ. 2 του ν. 2522/1997 ότι είναι πιθανό να επακολουθήσει και άσκηση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων, οφείλει, πριν προβεί στην υπογραφή της συμβάσεως, να αναμείνει επί εύλογο χρονικό διάστημα ανερχόμενο, εν όψει και των οριζομένων στην παρ. 3 του προαναφερθέντος άρθρου, σε δέκα πέντε (15) ημέρες. Σε περίπτωση που η Διοίκηση δεν τηρήσει την υποχρέωση αναμονής για το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα και παρά ταύτα προβεί στην υπογραφή της συμβάσεως, η Επιτροπή Αναστολών δεν παρακωλύεται από την υπογραφή της να εξετάσει κατ’ ουσία την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων (ΕΑ 226/2004, 1316/2007).