×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/73/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσιοι υπάλληλοι – Πειθαρχική Διαδικασία – Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.) – Εγκυρότητα αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.) ολοκληρώνεται διαδικαστικά με τη σύνταξη και υποβολή αιτιολογημένης έκθεσης στο όργανο που διέταξε τη διενέργεια αυτής μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας και συνοδεύεται υποχρεωτικά από όλα τα στοιχεία (καταθέσεις μαρτύρων, έγγραφα κ.λπ.), τα οποία θεμελιώνουν το περιεχόμενό της. Η ολοκλήρωση της Ε.Δ.Ε. επέρχεται με μόνη τη σύνταξη και υποβολή αιτιολογημένης έκθεσης στο όργανο που διέταξε τη διενέργεια αυτής και δεν απαιτείται για το κύρος αυτής η συνδρομή και άλλης πρόσθετης προϋπόθεσης, όπως η αποδοχή της έκθεσης αυτής από το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο με συγκεκριμένη πράξη του, συντασσομένη αυτοτελώς ή επί του σώματος της έκθεσης. Δεν είναι άκυρη η Ε.Δ.Ε. από μόνο το γεγονός ότι δεν υπήρξε αποδοχή του πορίσματος με συγκεκριμένη πράξη του αρμόδιου πειθαρχικού οργάνου που την διέταξε, διότι από καμία διάταξη δεν προβλέπεται, ως στοιχείο ολοκλήρωσης και εγκυρότητας αυτής και η αποδοχή της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/404/2011

ΑΕΙ – Μέλη ΔΕΠ – Πειθαρχική διαδικασία – Ένορκη Διοικητική Εξέταση – Αναστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) διατάσσεται κάθε φορά που η Υπηρεσία έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος. Η Ε.Δ.Ε. ολοκληρώνεται διαδικαστικά με τη σύνταξη και υποβολή αιτιολογημένης έκθεσης στο όργανο που διέταξε τη διενέργεια αυτής και συνοδεύεται υποχρεωτικά από όλα τα στοιχεία (καταθέσεις μαρτύρων, έγγραφα κ.λπ.), τα οποία θεμελιώνουν το περιεχόμενό της. Με το άρθρο 114 του Υ.Κ. όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, ρυθμίζονται οι σχέσεις μεταξύ της πειθαρχικής διαδικασίας και της ποινικής δίκης. Ειδικότερα στην παράγραφο 1 αυτού θεσπίζεται, ως κανόνας, η αυτοτέλεια και ανεξαρτησία της πειθαρχικής διαδικασίας από την ποινική δίκη, υπό την έννοια ότι δεν ταυτίζεται με αυτή ούτε και επηρεάζεται κατ’ αρχήν από τις συνέπειες αυτής. Αυτοτελής και ανεξάρτητη επίσης είναι η πειθαρχική διαδικασία και από «άλλη δίκη», ήτοι από την αστική ή τη διοικητική δίκη. Δεν επιτρέπεται η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας, στην οποία εντάσσεται συστηματικά και η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.) (Τμήμα Β’ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – Κεφάλαιο Β’ – Άρθρο 126 Υ.Κ.), με αφορμή την εκκρεμοδικία προς επίλυση των αυτών πραγματικών περιστατικών ή συναφούς υπόθεσης ενώπιον των πολιτικών (αστικών) ή των διοικητικών δικαστηρίων, αφού το ζήτημα της αναστολής ρυθμίζεται κατά τρόπο ειδικό και εξαντλητικό από τις διατάξεις αυτές, που επιτρέπουν την αναστολή μόνον ένεκα ποινικής δίκης. Ο Πρύτανης του Ε.Μ.Π., υπό την ιδιότητά του ως πειθαρχικώς προϊστάμενος, δεν δύναται κατά νόμο να διατάξει την αναστολή της διαταχθείσας Ε.Δ.Ε., το μεν διότι τα εκτιθέμενα αορίστως στο έγγραφο του κ. Ι.Γ., ως περιεχόμενο της αγωγής, και αληθή υποτιθέμενα, δεν συνιστούν τους «εξαιρετικούς λόγους» της παραγράφου 2 του άρθρου 114 Υ.Κ., το δε διότι, ελλείψει οιασδήποτε διαφορετικής ειδικότερης ρύθμισης για το συγκεκριμένο ζήτημα, η πολιτική δίκη δεν αναστέλλει την πειθαρχική διαδικασία.


ΝΣΚ/144/2013

Α.Ε.Ι. – Ένορκη διοικητική εξέταση – Χορήγηση αντιγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ένορκη διοικητική εξέταση (Ε.Δ.Ε.) είναι μυστική και συνδέεται άρρηκτα με την πρόοδο και εξέλιξη της πειθαρχικής διαδικασίας. Η μυστικότητα της Ε.Δ.Ε. δεν αίρεται με την υποβολή της σχετικής έκθεσης από εκείνον, ο οποίος τη διενεργεί, αλλά η διατήρησή της συνάπτεται με το εάν θα ασκηθεί συναφώς πειθαρχική δίωξη κατά των υπαλλήλων εκείνων που η έκθεση της Ε.Δ.Ε. αποδίδει τυχόν πειθαρχικές ευθύνες. Εάν, με βάση την έκθεση αυτή, ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, τότε ο πειθαρχικώς διωκόμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία της Ε.Δ.Ε. πριν την υποβολή της απολογίας του, κατά τη ρητή πρόβλεψη της παρ.3 του άρθρου 135 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007). Η χορήγηση του πορίσματος Ε.Δ.Ε καθώς και των στοιχείων αυτής στον ενδιαφερόμενο, δεν είναι νόμω επιτρεπτή, εκτός εάν από τη σχετική αίτηση προκύπτει ότι τα αιτηθέντα στοιχεία είναι χρήσιμα για τη διαμόρφωση κρίσης ως προς την ελεγχόμενη υπόθεση και αναγκαία συνακόλουθα για την εκτέλεση της υπηρεσιακής εντολής ή την άσκηση της ανατιθεμένης από το νόμο αρμοδιότητας.


ΝΣΚ/143/2013

Α.Ε.Ι. – Ένορκη διοικητική εξέταση – Χορήγηση αντιγράφων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ένορκη διοικητική εξέταση (Ε.Δ.Ε.) είναι μυστική και συνδέεται άρρηκτα με την πρόοδο και εξέλιξη της πειθαρχικής διαδικασίας. Η μυστικότητα της Ε.Δ.Ε. δεν αίρεται με την υποβολή της σχετικής έκθεσης από εκείνον, ο οποίος τη διενεργεί, αλλά η διατήρησή της συνάπτεται με το εάν θα ασκηθεί συναφώς πειθαρχική δίωξη κατά των υπαλλήλων εκείνων που η έκθεση της Ε.Δ.Ε. αποδίδει τυχόν πειθαρχικές ευθύνες. Εάν, με βάση την έκθεση αυτή, ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, τότε ο πειθαρχικώς διωκόμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία της Ε.Δ.Ε. πριν την υποβολή της απολογίας του, κατά τη ρητή πρόβλεψη της παρ.3 του άρθρου 135 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007). Έχει υποχρέωση κατά νόμο η Διοίκηση του Ε.Μ.Π. να χορηγήσει στον αιτούντα Αναπληρωτή Καθηγητή κ…, σε επικυρωμένα αντίγραφα όλα τα στοιχεία που αιτείται, καθώς και όσα περιέχονται στον πειθαρχικό του φάκελο, εφόσον ζητηθούν, συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Δ.Ε.


ΝΣΚ/379/2000

Ένορκη Διοικητική Εξέταση. Ανάθεση διενέργειας Ε.Δ.Ε. εις βάρος Γενικού Διευθυντή Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ανάθεση διενέργειας Ε.Δ.Ε. εις βάρος Γενικού Δ/ντή Υπουργείου σε υπάλληλο ή υπαλλήλους κατωτέρους κατά βαθμό από αυτόν του ίδιου Υπουργείου δεν είναι νόμιμη και δεν παράγει έννομες συνέπειες.


ΝΣΚ/109/2004

Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.). Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων του φακέλου τιμωρηθέντος υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιβολή ποινής από τον πειθαρχικώς Προϊστάμενο, μετά την ολοκλήρωση της Ε.Δ.Ε. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων του φακέλου της Ε.Δ.Ε. στον τιμωρηθέντα υπάλληλο, κατά το στάδιο άσκησης εκ μέρους του ενστάσεως στο Πειθαρχικό Συμβούλιο.


ΝΣΚ/146/2017

Εάν είναι αποκλειστικές οι προθεσμίες της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 34Α του ν. 2147/1952.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι αποκλειστικές οι προθεσμίες που προβλέπονται στην παράγραφο 6 του άρθρου 34Α του ν. 2147/1952, ήτοι η 48ωρη προθεσμία για τη σύνταξη αιτιολογημένης έκθεσης ελέγχου από τη διαπίστωση των φυτοϋγειονομικών παραβάσεων, και η προθεσμία των δέκα (10) ημερών για την υποβολή των απόψεων του ενδιαφερομένου επί της κοινοποιούμενης προς αυτόν έκθεσης ελέγχου.


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/124/2012

Για την εκτέλεση οποιασδήποτε δαπάνης από τους Ο.Τ.Α. απαιτείται η προηγούμενη το μεν δημοσιονομική ανάληψη της δαπάνης από τον οικείο διατάκτη συμβούλιο, το δε διοικητική ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης, με την έκδοση απόφασης από το εκάστοτε αρμόδιο όργανο, η μη τήρηση δε της ανωτέρω διαδικασίας, ήτοι η σύνταξη της έκθεσης ανάληψης της δαπάνης, καθιστά τη διενέργεια της δαπάνης μη νόμιμη, καθώς συνεπάγεται τη δέσμευση των πιστώσεων του δημοτικού προϋπολογισμού, χωρίς να υπάρχει νόμιμα γεννημένη υποχρέωση. (βλ. πράξη VII Τμ. 270/2008, 53, 79, 80/2012).


ΝΣΚ/204/2003

Αφαίρεση από το προσωπικό μητρώο δικαστικής υπαλλήλου υπηρεσιακής έκθεσης αξιολόγησης, της οποίας την διαγραφή διέταξε εξ ολοκλήρου το υπηρεσιακό συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Υπηρεσία πρέπει να αφαιρέσει από το προσωπικό μητρώο δικαστικής υπαλλήλου υπηρεσιακή έκθεση αξιολογήσεως, της οποίας την εξ ολοκλήρου διαγραφή διέταξε το οικείο Δικαστικό (Υπηρεσιακό) Συμβούλιο, εφ’ όσον το Συμβούλιο αυτό δεν προχώρησε στην βαθμολόγηση της εν λόγω υπαλλήλου στα επί μέρους κριτήρια.


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/3428/2009

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Με την αναιρεσιβαλλόμενη 2212/2005 απόφαση του ΙV Τμήματος έγινε εν μέρει δεκτή η έφεση της αναιρεσείουσας  κατά της προαναφερόμενης  καταλογιστικής  απόφασης  και κατά  μεταρρύθμιση  αυτής  περιορίστηκε  το  καταλογισθέν σε βάρος της  ποσό σε  27.867,00  ευρώ.(....)Υπό τα δεδομένα αυτά, δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 20 παρ. 2 του Συντάγματος αρχή της προηγούμενης ακρόασης αυτής, με διατύπωση των απόψεών της ενώπιον του αποφασίζοντος οργάνου, η παράλειψη δε αυτή δεν καλύπτεται, όπως ήδη προεκτέθηκε, από την εξέτασή της ως μάρτυρα, στο πλαίσιο της Ε.Δ.Ε. και την πρόσκλησή της προς αναπλήρωση του ελλείμματος παρ.πριν την έκδοση της πορισματικής έκθεσης (δηλαδή κατ’ ουσίαν πριν την περάτωση της Ε.Δ.Ε., που ολοκληρώνεται με την έκδοση της πορισματικής έκθεσης).Δέχεται την αίτηση.Αναιρεί την προσβαλλομένη 2212/2005 απόφαση του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Διακρατεί και δικάζει την υπόθεση.Δέχεται την έφεση.Ακυρώνει την 1067/12-2-2002 καταλογιστική απόφαση των Επιθεωρητριών της Οικονομικής Επιθεώρησης Αθηνών του Υπουργείου Οικονομικών.


ΝΣΚ/452/2000

Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση πειθαρχικής δικογραφίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Δ.Κεφάλα, Πάρεδρος Η Διοίκηση υποχρεούται να γνωρίσει ή να χορηγήσει αντίγραφα πορισματικής έκθεσης και υλικού βάσει της οποίας συντάχθηκε αυτή, εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. δεν ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη, ενώ δεν υποχρεούται (η Διοίκηση) εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. εξακολουθεί η πειθαρχική διαδικασία με την άσκηση πειθαρχικής δίωξης οπότε δικαίωμα προς γνώση του φακέλλου έχει ο διωκόμενος με τις προϋποθέσεις βέβαια των σχετικών διατάξεων.