Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/73/2020

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4483/2017

Εάν είναι νόμιμη η καταβολή αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών λόγω κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία των πρώην δημοτικών αστυνομικών του ΥΠ.ΕΣ., στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017.(...)Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, κατά το μέρος που αφορά στους (πρώην) δημοτικούς αστυνομικούς του Υπουργείου Εσωτερικών, αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Κατά συνέπεια, η διάταξη είναι αντισυνταγματική και μη εφαρμοστέα για την καταβολή στους παραπάνω υπαλλήλους σχετικών αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών (ομόφωνα). Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 257/2019 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/257/2019

Εάν είναι νόμιμη η καταβολή αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών λόγω κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία των πρώην δημοτικών αστυνομικών του ΥΠ.ΕΣ., στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, καθώς και ποιος είναι ο χρόνος που ανατρέχει η αναδρομική καταβολή αυτών.Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017 είναι αντισυνταγματική, διότι αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος (ομόφ.), σε κάθε περίπτωση δε, και ανεξαρτήτως της αντισυνταγματικότητάς της ή μη, η ισχύς της διάταξης αρχίζει από το χρόνο δημοσίευσης του νόμου, στις 31.7.2017 (πλειοψ.). Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΝΣΚ του ζητήματος της συνταγματικότητας της διάταξης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/219/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως εκδόθηκε, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015- όπως αυτή αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017- κατά τα προεκτεθέντα, η 6139/15.11.2018 απόφαση του Δημάρχου ..., με την οποία ο υπάλληλος, ..., πρώην δημοτικός αστυνομικός, κατατάχθηκε σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση του κλάδου ΤΕ Μηχανικός Αυτοματισμού, αναδρομικά από 22.10.2015. Και τούτο διότι η εν λόγω διάταξη δεν καταλαμβάνει τον συγκεκριμένο υπάλληλο, διότι είχε αποκτήσει τον επίμαχο τίτλο σπουδών του (πτυχίο του Τμήματος Αυτοματισμού της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ...), στις 11.10.2004, ήτοι προ του αρχικού διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία και όχι, κατά τα γενόμενα δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, στο χρονικό διάστημα από τη δυνατότητα επανασύστασης της καταργηθείσας Δημοτικής Αστυνομίας στον οικείο Δήμο δυνάμει του ν. 4325/2015 (ήτοι από 11.5.2015) μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4483/2017 (ήτοι στις 31.7.2017) που προέβλεψε τη δυνατότητα των πρώην δημοτικών αστυνομικών να καταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του οικείου Δήμου, σε κλάδους ανώτερης κατηγορίας με βάση τα τυπικά προσόντα που απέκτησαν στο διάστημα αυτό. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, εφόσον δεν χώρησε νόμιμα η «αναδρομική» κατάταξη του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα.


2/63599/2017

Διευκρινήσεις επι των άρθρων 98 και 99 του Ν. 4483/2017


Αριθ. Πρωτ 41051/2018

ΘΕΜΑ : Διευκρινίσεις σχετικά με θέματα του άρθρου 99 ν. 4483/2017 « Άρση δυσμενών συνεπειών από τη διαθεσιμότητα και την υποχρεωτική κινητικότητα»


ΕλΣυν.Τμ.1/2/2019

Αναδρομική καταβολή αποδοχών:..ζητείται η ανάκληση της 186/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι μη νομίμως εκδόθηκε, κατ’ εφαρμογή της διάταξης της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015- όπως αυτή αντικαταστάθηκε με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017- κατά τα προεκτεθέντα,  η 47902/19.12.2017 πράξη του Δημάρχου …, με την οποία τροποποιήθηκε η 39715/16.11.2016 προγενέστερη απόφασή του, ως προς την κατηγορία κατάταξης του .., πρώην δημοτικού αστυνομικού, αφού η εν λόγω διάταξη δεν τον καταλαμβάνει, διότι είχε αποκτήσει τον επίμαχο τίτλο σπουδών του (πτυχίο του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του … Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ..), στις 28.9.2006, ήτοι προ του αρχικού διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία και όχι, κατά τα γενόμενα δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, στο χρονικό διάστημα από τη δυνατότητα επανασύστασης της καταργηθείσας Δημοτικής Αστυνομίας στον οικείο Δήμο  δυνάμει του  ν. 4325/2015 (ήτοι από 11.5.2015) μέχρι τη δημοσίευση του ν.4483/2017 (ήτοι στις 31.7.2017) που προέβλεψε τη δυνατότητα των πρώην δημοτικών αστυνομικών να καταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του οικείου Δήμου, σε κλάδους ανώτερης κατηγορίας με βάση τα τυπικά προσόντα που απέκτησαν στο διάστημα αυτό. Τούτο δε ανεξαρτήτως ότι, όπως δέχτηκε και το Κλιμάκιο, στην 47902/19.12.2017 πράξη του Δημάρχου …, με την οποία τροποποιήθηκε η 39715/16.11.2016 προγενέστερη απόφασή του, ως προς την κατηγορία κατάταξης του εν λόγω υπαλλήλου, δεν προσδόθηκε αναδρομική ισχύς και επομένως, σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα αυτής της τροποποίησης δεν μπορούν να ανατρέξουν αναδρομικά, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων ισχυρισμών του αιτούντος Δήμου. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, εφόσον δεν χώρησε νόμιμα η «αναδρομική» κατάταξη του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα...Δεν ανακαλεί την 186/2018 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)54/2016

Μετατάξεις:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε πρώην δημοτικούς αστυνομικούς του Δήμου οι οποίοι, κατόπιν σχετικής απόφασης μη επανασύστασης της υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας, κατετάγησαν σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 3β του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α’  47/2015), σε άλλες υπηρεσίες του Δήμου, καθόσον μη προβλεπόμενης, κατά την ανωτέρω διάταξη, της δυνατότητας μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία, οι ως άνω υπάλληλοι, μη νομίμως μετετάγησαν σε ανώτερη κατηγορία από αυτήν που κατείχαν κατά το χρόνο θέσης τους σε διαθεσιμότητα


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)349/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Α. Νόμιμη η καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε δημοτικούς αστυνομικούς Δήμου για το χρονικό διάστημα από 22.5.2015, που αυτές ανέλαβαν υπηρεσία στο Δήμο, έως τις 22.6.2015, που δημοσιεύτηκε η σχετική διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, καθόσον η σχετική διαπιστωτική πράξη δεν ενεργεί εφεξής, από τη δημοσίευσή της, αλλά αναπτύσσει αναδρομική ισχύ, που ανατρέχει στο χρόνο της αυτοδίκαιης σύστασης και κατάληψης της θέσης από τον δημοτικό αστυνομικό (άρθρο 19 του ν. 4325/2015, ΦΕΚ Α΄ 47/2015). Β. Μη νόμιμη η καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε δημοτικούς αστυνομικούς για το χρονικό διάστημα από 11.5.2015 έως 22.5.2015, καθόσον η αξίωση για μισθό ξεκινά από την ανάληψη της υπηρεσίας από τον υπάλληλο.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/15/2018

Αναδρομκά υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς).(..)Με τα δεδομένα αυτά ..., το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεδομένου ότι τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα  πληρωμής που εκδόθηκαν στις 25.10.2017 αφορούν στην πρώτη καταβολή αναδρομικών υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς) του άρθρου 29 του ν.4024/2011 μετά από υπηρεσιακή μεταβολή, που συνίσταται στην μισθολογική επανακατάταξη -από 25.10.2017 (βλ. ατομικά δελτία επανακατάταξης αυτών)- των φερόμενων δικαιούχων υπαλλήλων λόγω αναδρομικής χορήγησης σε αυτούς της ως άνω μισθολογικής παροχής, δυνάμει του προεκτεθέντος άρθρου 99 του ν.4483/2017, αυτά υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, απορριπτομένου του πρώτου προβαλλόμενου λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου.(..)Κατά τα λοιπά δε, σύμφωνα με την προεκτεθείσα υπό ΙΙΙ.Β. ερμηνεία του πεδίου εφαρμογής του επίμαχου άρθρου 99 παρ.2 του ως άνω νόμου, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνη είναι και επί της ουσίας νόμιμη, δεδομένου ότι το γράμμα της ως άνω διάταξης περί εξαίρεσης κατηγοριών υπαλλήλων από την περικοπή της επίμαχης υπερβάλλουσας μείωσης πρέπει, για λόγους ισότητας και δικαιοσύνης, να γίνει δεκτό ότι καταλαμβάνει - πέραν των περιπτώσεων ενδοαυτοδιοικητικών μετατάξεων, κατ΄ εφαρμογή των γενικών διατάξεων των άρθρων 74 και 78, όσον αφορά τους μόνιμους υπαλλήλους ΟΤΑ, του κυρωθέντος Κώδικα με το ν. 3584/2007 (άρθρο 99 παρ.2 εδ.β ν.4483/2017), ήτοι των διατάξεων κατ’ εφαρμογή των οποίων μετατάχθηκε ο φερόμενος ως δικαιούχος υπάλληλος του χρηματικού εντάλματος (ΧΕ) Α 259 - και τις ειδικές περιπτώσεις ενδοαυτοδιοικητικών  μετατάξεων υπαλλήλων ΟΤΑ, κατ’ εφαρμογή των  διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 4223/2013, ήτοι των διατάξεων κατ’ εφαρμογή των οποίων, μεταξύ άλλων διατάξεων, μετατάχθηκαν οι φερόμενες ως δικαιούχοι υπάλληλοι του ΧΕ .. (άρθρο 99 παρ.2 εδ.α ν.4483/2017). Συνεπώς ο δεύτερος λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος, όσον αφορά στο ΧΕ Α .., και ως ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, όσον αφορά στο ΧΕ Α .., δεδομένου ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος αυτού δεν μετατάχθηκε δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 30 του ν.4223/2013, αλλά των διατάξεων των άρθρων 74 και 79 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, των οποίων η Αναπληρώτρια Επίτροπος δεν επικαλείται την εξαίρεση από το πεδίο εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 99 παρ.2 του ν. 4483.2017..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες, με τα  .. και  .. οικονομικού έτους 2017, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., δαπάνες παρίστανται νόμιμες...


ΝΣΚ/180/2021

Εάν τα οικονομικά αποτελέσματα από την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ. 4 του ν.4354/2015 και της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 3 του ως άνω νόμου, μεταταγέντων ήδη υπαλλήλων, ανατρέχουν στο χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης αναγνώρισης που οι υπάλληλοι είχαν υποβάλει στο φορέα προέλευσής τους και, σε καταφατική περίπτωση, ποιός φορέας (προέλευσης ή υποδοχής) είναι αρμόδιος για την καταβολή αναδρομικών διαφορών αποδοχών.(...)α) Τα οικονομικά αποτελέσματα από την τυχόν αναγνώριση δημόσιας προϋπηρεσίας και συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των -ήδη μεταταγέντων σε διαφορετικούς φορείς υποδοχής- υπαλλήλων του ερωτήματος θα ανατρέξουν στο χρόνο υποβολής των αρχικών αιτήσεων, με πλήρη δικαιολογητικά, στον φορέα προέλευσης (ομόφωνα). β) Αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα προγενέστερο του χρόνου μετάταξης είναι ο φορέας προέλευσης, ενώ αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα από και μετά τον χρόνο μετάταξης είναι ο φορέας υποδοχής (ομόφωνα).


29267/2018

Συγκρότηση επιτροπής αρ. 97 παρ. 5 ν. 4483/2017 για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου περί υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων των ΟΤΑ.