Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/180/2021

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εάν τα οικονομικά αποτελέσματα από την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 παρ. 4 του ν.4354/2015 και της συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 3 του ως άνω νόμου, μεταταγέντων ήδη υπαλλήλων, ανατρέχουν στο χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης αναγνώρισης που οι υπάλληλοι είχαν υποβάλει στο φορέα προέλευσής τους και, σε καταφατική περίπτωση, ποιός φορέας (προέλευσης ή υποδοχής) είναι αρμόδιος για την καταβολή αναδρομικών διαφορών αποδοχών.(...)α) Τα οικονομικά αποτελέσματα από την τυχόν αναγνώριση δημόσιας προϋπηρεσίας και συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών των -ήδη μεταταγέντων σε διαφορετικούς φορείς υποδοχής- υπαλλήλων του ερωτήματος θα ανατρέξουν στο χρόνο υποβολής των αρχικών αιτήσεων, με πλήρη δικαιολογητικά, στον φορέα προέλευσης (ομόφωνα). β) Αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα προγενέστερο του χρόνου μετάταξης είναι ο φορέας προέλευσης, ενώ αρμόδιος φορέας για την καταβολή τυχόν αναδρομικών διαφορών αποδοχών που αφορούν σε χρονικό διάστημα από και μετά τον χρόνο μετάταξης είναι ο φορέας υποδοχής (ομόφωνα).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/73/2020

Εάν είναι νόμιμη η καταβολή αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών λόγω κατάταξης σε ανώτερη κατηγορία των πρώην δημοτικών αστυνομικών του ΥΠ.ΕΣ., στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017.(...)Η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, κατά το μέρος που αφορά στους (πρώην) δημοτικούς αστυνομικούς του Υπουργείου Εσωτερικών, αντίκειται στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος. Κατά συνέπεια, η διάταξη είναι αντισυνταγματική και μη εφαρμοστέα για την καταβολή στους παραπάνω υπαλλήλους σχετικών αναδρομικών διαφορών τακτικών αποδοχών (ομόφωνα). Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια, κατόπιν της υπ’ αριθ. 257/2019 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/153/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον διαφωνούντα Επίτροπο, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι δεν δικαιούνται να λαμβάνουν και από το φορέα υποδοχής (Δήμο …) την προσωπική διαφορά της παραγράφου 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 που τους καταβαλλόταν από τους φορείς προέλευσης (Δήμο …, … και … κατά περίπτωση), δοθέντος ότι πρόκειται για μεταταχθέντες από άλλο φορέα υπαλλήλους κατόπιν σχετικών αιτήσεών τους, οι οποίοι εκ του λόγου αυτού δικαιούνται μόνο το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάχθηκαν. Κατά συνέπεια, η εντελλόμενη με το 356Β, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου …, δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη και συνεπώς αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/88/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ: Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπάλληλο που μετατάχθηκε από δημοτικό νομικό πρόσωπο Δήμου σε δημοτικό νομικό πρόσωπο άλλου Δήμου, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν. 4223/2013 (ΦΕΚ Α΄ 287/2013), καθόσον τα ανωτέρω δημοτικά ν.π.δ.δ. αποτελούν φορείς υποδοχής και προέλευσης υπαγόμενους στο πεδίο εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων.


ΝΣΚ/120/2015

Συμψηφισμός ή μη, κατ' άρθρο 83 ΚΕΔΕ, αναδρομικών αποδοχών, που επιδικάσθηκαν με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, με τυχόν οφειλές των δικαιούχων προς το Δημόσιο. α) Δεν επιτρέπεται ο συμψηφισμός των αναδρομικών αποδοχών, που επιδικάσθηκαν με την υπ’ αριθμ. 1001/2011 τελεσίδικη απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών, με οφειλές των δικαιούχων προς το Δημόσιο, καθόσον θεωρούνται μισθός, και στο μέτρο που δεν υπερβαίνουν το όριο που προβλέπεται στο άρθρο 31 του ΚΕΔΕ (πλειοψ.) και β) Η αναδρομική καταβολή αποδοχών πρέπει να αναχθεί σε ποσό μηνιαίας καταβολής, το δε μη συμψηφιστέο ποσό θα προκύψει από την πρόσθεση των επιδικασθεισών μηνιαίων αποδοχών με τις ληφθείσες αποδοχές του χρόνου στον οποίο αυτές αφορούν (ομοφ.).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/68/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, όπως ρητώς ορίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015, στο προσωπικό του ….που μετατάχθηκε, όπως οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έπρεπε να καταβληθούν από το φορέα υποδοχής αποδοχές για διάστημα που εκκινούσε, κατ’ αρχήν,  από τη δημοσίευση του ν. 4355/2015 - ήτοι από 18.12.2015 - με τις διατάξεις του άρθρου 12 του οποίου το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής, άλλως από το μεταγενέστερο αυτού χρονικό σημείο της επομένης ημέρας αυτής κατά την οποία έπαυσαν να εργάζονται στον φορέα προέλευσης έως τον χρόνο ανάληψης υπηρεσίας στον φορέα υποδοχής. Οι διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016, τις οποίες εσφαλμένως υπολαμβάνει εφαρμοστέες η Επίτροπος δεν τροποποίησαν τα ανωτέρω. Ως εκ τούτου η εντελλόμενη δαπάνη, η οποία αφορά σε καταβολή αναδρομικών αποδοχών για το χρονικό διάστημα από 22.12.2015 έως 15.8.2017 για τον…, και από 19.12.2015 έως 15.8.2017 για τον ...., ήτοι για χρονικά διαστήματα που έπονται της ημερομηνίας δημοσίευση του ν. 4355/2015 στις 18.12.2015, είναι νόμιμη. 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/23/2016

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:....Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει, για λόγους αυτεπαγγέλτως εξεταζόμενους, για τους οποίους έχουν διατυπωθεί απόψεις του Δήμου …, με το 55144/29.6.2015 έγγραφο της αναπληρώτριας Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, ότι η εντελλόμενη με το ..., οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα δαπάνη που αφορά στην καταβολή αναδρομικών αποδοχών, λόγω μετάταξης πρώην δημοτικής αστυνομικού σε ανώτερη κατηγορία, παρίσταται μη νόμιμη, διότι η φερόμενη ως δικαιούχος του ανωτέρω χρηματικού εντάλματος υπάλληλος εμπίπτει μεν κατά τις ρητές διατάξεις του άρθρου 90 παράγραφος 2Δ του ν. 4172/2013 στην εξαιρετικώς αντιμετωπιζόμενη από το νομοθέτη κατηγορία υπαλλήλων, οι οποίοι έχουν οριστεί δικαστικοί συμπαραστάτες δυνάμει δικαστικής απόφασης και συνοικούν με τον συμπαραστατούμενο, ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000,00 ευρώ, πλην, όμως, κατά παράβαση της εν προκειμένω εφαρμοστέας (και από τον Δήμο … εφαρμοσθείσας) διάταξης του άρθρου 81 του ν. 4172/2013 μετετάγη σε ανώτερη κατηγορία της υπαλληλικής ιεραρχίας από αυτήν που κατείχε στις 23.9.2013, μη εφαρμοζομένων, κατά τα προεκτεθέντα, των επικληθεισών από τη διαφωνούσα Επίτροπο διατάξεων του ν. 3584/2007. Επιπλέον, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται και μη κανονική το μεν διότι η αιτιολογία του ελεγχόμενου εντάλματος «αναδρομικά προηγούμενων ετών» τυγχάνει, ως μη ορίζουσα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα των αναδρομικών αλλά και το αιτιολογικό έρεισμα της καταβολής αυτών, αόριστη, το δε διότι η συνοδεύουσα το ελεγχόμενο ένταλμα μισθοδοτική κατάσταση επίσης δεν συγκεκριμενοποιεί το χρονικό διάστημα για το οποίο οφείλονται αναδρομικά (μάλιστα το επεκτείνει χωρίς αιτιολογία πριν την 23η.9.2013 -ημερομηνία στην οποία ανέτρεξε η μετάταξη της υπαλλήλου- και μετά την 11η.3.2015 -ημερομηνία δημοσίευσης στο Φ.Ε.Κ. Γˊ/198 της ανωτέρω 7470/2014 απόφασης του Δημάρχου ..-) κατά τρόπο ώστε να μην προκύπτει με σαφήνεια το δικαίωμα της ως άνω υπαλλήλου προς απόληψη των ανωτέρω αναδρομικών διαφορών μισθοδοσίας. Εξάλλου, οι επικληθείσες από τον Δήμο … αντίθετες οδηγίες της Διοίκησης περί δυνατότητας μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία δεν δύνανται να δικαιολογήσουν συγγνωστή πλάνη των αρμοδίων δημοτικών οργάνων, δοθέντος ότι η μη δυνατότητα διενέργειας της κρίσιμης μετάταξης προκύπτει από την αρκούντως σαφή και εν προκειμένω εφαρμοσθείσα διάταξη του άρθρου 81 του ν. 4172/2013. Κατ’ ακολουθίαν αυτών, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη και μη κανονική και, συνεπώς, το χρηματικό αυτό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)220/2014

Νόμιμη η καταβολή αναδρομικών αποδοχών από Δήμο σε τέσσερις (4) μονίμους υπαλλήλους, οι οποίοι μετατάχθηκαν σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον δεν απαιτείται η έκδοση, σύμφωνα με το άρθρο 68 παρ.1 του ν.4002/2011, προηγούμενης εγκριτικής απόφασης της Τετραμελούς Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, αφού πρόκειται για μετατάξεις υπαλλήλων εντός της ίδιας υπηρεσίας σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας (άρθρο 58 του ν.3852/2010, όπως ισχύει) και ως εκ τούτου, δεν προκύπτει αύξηση του αριθμού του προσωπικού της ίδιας Υπηρεσίας, ένεκα της μετάταξης.


ΕΣ/ΤΜ.ΚΛ1/164/2019

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη αφορά σε καταβολή διαφοράς αποδοχών λόγω κατάταξης υπαλλήλου σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, που προέκυψε όχι λόγω μισθολογικής ωρίμανσης, αλλά λόγω αναγνώρισης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Κατά συνέπεια, η μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου δεν αναστέλλεται με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής νομίμως ανατρέχουν στην ημερομηνία υποβολής της αίτησής του για την αναγνώριση της συνάφειας του τίτλου σπουδών του (16.6.2016).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/321/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών σε υπαλλήλους..:Με τα δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες, αφού οι φερόμενες ως δικαιούχοι διορίστηκαν αναδρομικά από 2.2.2015 στα πλαίσια της υποχρεωτικής συμμόρφωσης της Διοίκησης προς την 95/2017 ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου … και ως εκ τούτου δικαιούνται το σύνολο των αποδοχών που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα του αναδρομικού διορισμού τους. Περαιτέρω, ενόψει του άρθρου 16 παρ. 4 του ν. 3863/2010, ο τυχόν καταλογισμός συντάξεων που έλαβαν συνταξιούχοι αναπηρίας οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία είναι ζήτημα που ανήκει στην αρμοδιότητα του εκάστοτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης και δεν τίθεται θέμα συμψηφισμού αποδοχών με τις συντάξεις αναπηρίας που τυχόν έλαβαν οι φερόμενες ως δικαιούχοι (Φ.11221/13237/199/2015/2016 εγκύκλιο Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Κατόπιν αυτών, οι εντελλόμενες, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/211/2019

Καταβολή αναδρομικών διαφορών...Ήδη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, εντέλλεται η καταβολή της διαφοράς αναδρομικών αποδοχών μηνός Ιανουαρίου 2018 που προέκυψαν από την ανωτέρω αιτία. Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει πως ο προβαλλόμενος από την Επίτροπο λόγος διαφωνίας ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι δεν δικαιούνται να λάβουν την προσαύξηση  του άρθρου 9 παρ. 3 του ν. 4354/2015, αφού διορίσθηκαν στις οργανικές θέσεις που κατέχουν με βασικό τυπικό προσόν πρόσληψης την κατοχή πτυχίου ωδείου και όχι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευση (βλ. σχετικώς την 2/91189/ΔΕΠ/27.12.2016 εγκύκλιο του Γ.Λ.Κ.) ερείδεται στην εσφαλμένη νομική προϋπόθεση ότι οι υπάλληλοι κλάδου ΤΕ - 16 δεν εμπίπτουν συλλήβδην στο πεδίο εφαρμογής της επίμαχης διάταξης για τον αναφερόμενο αυτό λόγο. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη το ελεγχόμενο, όμως, χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.