ΝΣΚ/74/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα μετατάξεως αποσπασμένων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του άρθρου ενάτου του ν. 4057/2012 και, σε περίπτωση καταφατικής απαντήσεως, δυνατότητα μεταφοράς της οργανικής τους θέσης στην υπηρεσία υποδοχής, όταν δεν υπάρχει σε αυτή κενή θέση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις διατάξεις της παρ.18 του άρθρου ενάτου του ν. 4057/2012 εμπίπτουν και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και μπορούν να μεταταγούν, συντρεχουσών των νομίμων προϋποθέσεων, ακόμη και με μεταφορά της θέσης τους όταν δεν υπάρχει κενή θέση στην υπηρεσία υποδοχής. Η μετάταξη έχει δυνητικό χαρακτήρα για τη διοίκηση, η οποία θα πρέπει να αποφασίζει, σχετικώς, σταθμίζοντας τις εκατέρωθεν ανάγκες και λαμβάνοντας πρόνοια για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/344/2012
Δυνατότητα ή μη μετάταξης, αποσπασμένων υπαλλήλων που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποσπασμένοι υπάλληλοι που υπηρετούν στο Συνήγορο του Πολίτη και καλύπτουν θέσεις ΠΕ Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, δεν μπορούν να μεταταγούν στην εν λόγω Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012, καθόσον γι’ αυτούς ισχύει η ειδική διάταξη της παρ.3 του άρθρου 5 του Ν. 3094/2003. (ομοφ.)
ΝΣΚ/233/2012
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή – Μετάταξη αποσπασμένων σ’ αυτήν από άλλες υπηρεσίες υπαλλήλων, βάσει των διατάξεων της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή δεν μπορεί να πραγματοποιήσει μετάταξη αποσπασμένων σ’ αυτήν από άλλες υπηρεσίες υπαλλήλων, βάσει των διατάξεων της παρ.18 του ενάτου άρθρου του Ν. 4057/2012, διότι δεν έχει εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται από το άρθρο 9 παρ.3 του Ν. 3892/2010, με το οποίο θα εξειδικευθούν κατά κλάδο/ ειδικότητα, οι οργανικές θέσεις της υπηρεσίας, στις οποίες θα μπορούν να καταταγούν οι ενδιαφερόμενοι. (ομοφ.)
ΝΣΚ/106/2010
Επαναφορά μη επιλεγέντος Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης σε θέση που κατείχε προ του διορισμού του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο αποχωρήσας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος πριν τον διορισμό του κατείχε θέση Δ/ντού Εκπαίδευσης, θα τοποθετηθεί σε κενή θέση Δ/ντού Εκπαίδευσης, για το διάστημα δε, που δεν υπάρχει κενή θέση, αυτός θα πρέπει να τοποθετηθεί σε θέση στελέχους της Εκπαίδευσης με βάση την προτίμησή του.
ΝΣΚ/346/2010
Μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία υπαλλήλων δήμου, υπηρετούντων σε οργανική θέση μερικής απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 12 παρ.5 του Ν 3230/2004 και 183 του ΚΚΔΚΥ (Ν 3584/2007), επιτρέπεται μόνον όταν με την μετάταξη καλύπτεται κενή θέση μερικής απασχόλησης ή συνιστάται προσωποπαγής θέση μερικής απασχόλησης με δέσμευση μόνιμης θέσης μερικής, επίσης, απασχόλησης.
ΕλΣυν.Κλ.1/235/2015
Μετατάξεις:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών, μηνός Σεπτεμβρίου 2015, από ν.π.δ.δ. σε υπάλληλό του, κατόπιν μετάταξής της σε κενή οργανική θέση αυτού από τη μόνιμη θέση της κλάδου ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων Ενιαίου Λυκείου, καθόσον η επίμαχη δαπάνη περιλαμβάνει ποσό 250 ευρώ, που αφορά στο επίδομα θέσης ευθύνης. Επιπλέον, συγγνωστώς χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, τα αρμόδια όργανα του Οργανισμού υπέλαβαν ότι η ανωτέρω υπάλληλος εξακολουθούσε, κατά τον κρίσιμο χρόνο, να είναι νομίμως αποσπασμένη στον Οργανισμό και συνεπώς ότι νομίμως μετατάχθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012, σε κενή οργανική θέση αυτού, λόγω της γενικότητας της διάταξης του άρθρου 17 του ν. 3328/2005, της διευκρινιστικής εγκυκλίου του εποπτεύοντος τον Οργανισμό Υπουργού, που αναφερόταν ότι οι αποσπάσεις στον Οργανισμό έχουν αόριστη χρονική διάρκεια, καθώς και της αδράνειας της Διοίκησης και συγκεκριμένα των αρμοδίων οργάνων του εποπτεύοντος Υπουργείου, το οποίο δεν προέβη στις νόμιμες ενέργειες, ώστε η εν λόγω υπάλληλος να επανέλθει στην οργανική της θέση μετά τη λήξη της απόσπασής της.(συγγνωστή πλάνη)
ΝΣΚ/230/2009
Σε περίπτωση που η κατ' αρ. 183 Ν. 3584/2007 μετάταξη γίνεται σε προσωποπαγή θέση με δέσμευση κενής θέσης μόνιμου προσωπικού, τότε η δεσμευόμενη κενή θέση μπορεί να είναι οποιασδήποτε κατηγορίας και κλάδου ανεξαρτήτως της ειδικότητας και της εκπαιδευτικής βαθμίδας του μετατασσόμενου.
ΝΣΚ/53/2013
Δυνατότητα ή μη κατάταξης συμβασιούχου σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Γενική Γραμματεία Πολιτισμού, σε συμμόρφωση της υπ’ αριθμ.1385/24-11-2005 απόφασης του Ε΄ Τμήματος του Α.Σ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση οφείλει να κατατάξει σύμφωνα με το άρθρο 11 του ΠΔ.164/2004 το συμβασιούχο υπάλληλο σε κενή οργανική θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ή εάν δεν υπάρχει κενή οργανική θέση να συστήσει οργανική θέση, κατ’ άρθρο 1 του Ν.3320/2005, και να εκδοθεί από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης απόφαση κατανομής. (ομοφ.)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014
Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.
Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015
ΝΣΚ/2/2013
Δυνατότητα ή μη διορισμού υπαλλήλου του ΚΕΠΕ σε θέση Λέκτορα της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, σύμφωνα με το άρθρο ένατο παρ.34 του ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Α.Κ., που κατέχει οργανική θέση ως Ερευνήτρια στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), εκλέχθηκε σε θέση Λέκτορα της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων στον Τομέα των Θεωρητικών Επιστημών με γνωστικό αντικείμενο «Πολιτική Οικονομία». Δοθέντος, όμως, ότι το ΚΕΠΕ, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 2579/1998, αποτελεί ΝΠΙΔ, η υπάλληλος αυτή δεν εμπίπτει στη ρύθμιση της παρ.34 του άρθρου ένατου του ν. 4057/2012 και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να διοριστεί κατ’ εφαρμογή της διατάξεως αυτής. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/17/2019
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα: Με τον πρώτο λόγο διαφωνίας της η Αναπληρώτρια Επίτροπος προβάλλει ότι είναι μη νόμιμη η μετάταξη της υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, δοθέντος ότι θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί σε συνιστώμενη με την πράξη μετάταξης της προσωποπαγή θέση, με ταυτόχρονη δέσμευση κενής θέσης προσωπικού. Ο λόγος αυτός είναι βάσιμος, με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, δοθέντος ότι, όπως προεκτέθηκε, στη διάταξη του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., όπως ισχύει μετά την τροποποίηση του δεύτερου εδαφίου της με την παράγραφο 2 του άρθρου 105 του ν. 4483/2017, προβλέπεται ότι η μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία γίνεται σε κενή οργανική θέση, σε περίπτωση δε έλλειψης τέτοιας θέσης, πραγματοποιείται με μεταφορά της κατεχόμενης θέσης, χωρίς δέσμευσης κενής θέσης προσωπικού, ενώ, εφόσον πρόκειται για υπάλληλο που κατέχει θέση προσωποπαγή, η μεταφορά της θέσης του ισοδυναμεί με κατάργηση της και σύσταση νέας προσωποπαγούς στην ανώτερη κατηγορία. Εν προκειμένω, από τα στοιχεία του φακέλου που προεκτέθηκαν προκύπτει ότι στον Ο.Ε.Υ. του ν.π.δ.δ. «...» προβλέπονται, στο άρθρο 15ο, οργανικές θέσεις μόνο για το προσωπικό με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, ενώ στο άρθρο 17ο προβλέπονται, για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, θέσεις προσωποπαγείς, οι οποίες καταργούνται με την κένωσή τους. Κατόπιν των ανωτέρω, η μετάταξη της υπαλλήλου, με την 119/25.10.2017 απόφαση του Προέδρου του Δ.Σ. του άνω ν.π.δ.δ., που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Τεύχος Γ΄ 1362/28.12.2017), σε «κενή οργανική θέση κλάδου ΤΕ, ειδικότητας Διοικητικού» (προφανώς του άρθρου 15ου), είναι μη νόμιμη, διότι οι θέσεις αυτές δεν μπορούν να καλυφθούν από προσωπικό με σχέση ΙΔΑΧ, όπως η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος υπάλληλος. Και τούτο, μολονότι στο 363/12.2.2012 έγγραφο του Διευθυντή του Ν.Π.Δ.Δ. ... βεβαιώνεται ότι η υπάλληλος τοποθετήθηκε σε κενή οργανική θέση του άρθρου 17 του Ο.Ε.Υ., που αφορά στους υπαλλήλους με σχέση ΙΔΑΧ, εφόσον ούτε αυτό είναι δυνατό, δοθέντος ότι στο άρθρο αυτό προβλέπονται μόνο θέσεις προσωποπαγείς, οι οποίες με την κένωσή τους καταργούνται. Επομένως, η μετάταξη της άνω υπαλλήλου, ενόψει του είδους της εργασιακής της σχέσης και των θέσεων που προβλέπονται στον Ο.Ε.Υ. του νομικού προσώπου, δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε κενή οργανική θέση, αλλά μόνο σε συνιστώμενη νέα προσωποπαγή κατηγορίας ΤΕ, με κατάργηση της κατεχόμενης μέχρι τη μετάταξη της προσωποπαγούς θέσης της κατώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας, ως εκ τούτου θα πρέπει να γίνει διόρθωση της 119/2017 απόφασης του Προέδρου του Δ.Σ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.