ΝΣΚ/79/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ημερήσιες και εβδομαδιαίες επαρχιακές εφημερίδες. Δημοσιεύσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι δημοσιεύσεις της παραγράφου 1 εδάφιο β του άρθρου 3 του ΝΔ 1263/1972, γίνονται υποχρεωτικώς μόνο στις ημερήσιες και εβδομαδιαίες εφημερίδες που πληρούν τα κριτήρια των άρθρων 1 του ιδίου ως άνω Ν. Δ/τος και 2 του Ν 4286/1963, αντίστοιχα. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/397/2005
Ημερήσιες επαρχιακές εφημερίδες – Παραλλαγή τίτλου εφημερίδας – Αλλαγή ιδιοκτήτη – Αρχική ή νέα εφημερίδα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένης εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 1 του Ν.Δ/τος 1263/1972, εφημερίδα που εξακολουθεί να εκδίδεται υπό τον αυτό τίτλο από άλλο ιδιοκτήτη και εκδότη, βάσει παραχώρησης δικαιώματος για χρήση του τίτλου, δεν αποτελεί νέα εφημερίδα αλλά συνέχεια της αρχικής, εφόσον η μεν παραχώρηση αφορά αποκλειστική άδεια χρήσης του τίτλου και στηρίζεται σε έγκυρη σύμβαση, πληρούνται δε και οι λοιπές από την ίδια ως άνω διάταξη τασσόμενες προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/428/2002
Εφημερίδες ημερήσιες. Προϋποθέσεις εφημερίδων για την δημοσίευση ισολογισμών κλπ ΑΕ, ΕΠΕ, κατ άρθρο 3 παρ.1 του ΝΔ 3757/1957.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ημερήσια πολιτική εφημερίδα με τον τίτλο «ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» πληροί την προβλεπόμενη από το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ΝΔ 3757/1957 προϋπόθεση της επί επταετία ανελλιπούς εκδόσεως. Η εν λόγω εφημερίδα δύναται να δημοσιεύει προσκλήσεις γενικών συνελεύσεων ανωνύμων εταιρειών και ισολογισμούς ανωνύμων εταιρειών και εταιρειών περιορισμένης ευθύνης εφόσον πληροί και τους λοιπούς νόμιμους όρους.
ΝΣΚ/333/2008
Εφαρμογή των διατάξεων του Ν 3548/2007 σε διαγωνισμούς προμηθειών και υπηρεσιών που διενεργούνται από τους ΟΤΑ Α΄ βαθμού.Με τις διατάξεις του Ν 3548/2007 θεσπίζονται υποχρεωτικές δημοσιεύσεις στο νομαρχιακό και τοπικό Τύπο, για τις ανωτέρω διακηρύξεις των ΟΤΑ Α΄ βαθμού. Στις περιπτώσεις που οι διατάξεις της ΥΑ 11389/1993 (ΕΚΠΟΤΑ) και του ΠΔ 28/1980, προβλέπουν ότι απαιτούνται δημοσιεύσεις και σε εφημερίδες του νομαρχιακού και τοπικού Τύπου, ισχύουν οι ορισμοί του Ν 3548/2007 σχετικά με την έννοια του νομαρχιακού και τοπικού Τύπου και οι σχετικές δημοσιεύσεις διενεργούνται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του τελευταίου αυτού νόμου. Απαιτούμενες από τις διατάξεις του ΕΚΠΟΤΑ και του ΠΔ 28/1980, περαιτέρω κατά περίπτωση δημοσιεύσεις και διατυπώσεις δημοσιότητας, δεν θίγονται και διενεργούνται υποχρεωτικώς.
ΝΣΚ/186/2001
Εταιρείες Ανώνυμες. Ανταποδοτικό τέλος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από τον συνδυασμό των διατάξεων της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2837/2000 και των ειδικών διατάξεων του ΝΔ 1297/1972 και Ν 2166/1993, προκύπτει ότι συγχωνεύσεις και μετασχηματισμοί ανωνύμων εταιριών που γίνονται με τις προνομιακές διατάξεις, των αναπτυξιακών αυτών νόμων, καθώς και οι δυνάμει των ειδικών διατάξεων (άρθρο 5) Ν 2229/1994 συνιστώμενες με κοινές Υπουργικές αποφάσεις ανώνυμες εταιρίες, κοινωφελούς χαρακτήρα, για την εκτέλεση δημοσίων έργων, απολαμβάνουν, χάριν του σκοπού των, φορολογικής, εν γένει, απαλλαγής (φόροι-τέλη-εισφορές υπέρ τρίτων κλπ) και, ως εκ τούτου, το θεσπισθέν με τον Ν 2837/2000 ανταποδοτικό τέλος δεν καταλαμβάνει και τις εταιρίες αυτές λόγω προνομιακής μεταχειρίσεως από τον νόμο.
ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/113/2018
Εκτέλεση έργου:..Με τα δεδομένα αυτά και με βάση τα προσκομισθέντα ενώπιον του Κλιμακίου στοιχεία, το Κλιμάκιο επί των προβαλλομένων λόγων διαφωνίας κρίνει τα εξής: Αβασίμως προβάλλεται με τον πρώτο λόγο διαφωνίας ότι για την κατασκευή του ανωτέρω έργου δεν τηρήθηκε η περιβαλλοντική νομοθεσία και ειδικότερα, ότι δεν προηγήθηκε της οριστικής μελέτης και της συντάξεως των τευχών δημοπρατήσεως η σύνταξη και έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς, σύμφωνα με το προμνησθέν 3122.1-Τ66/3561/15.1.2018 έγγραφο του Διευθυντού της Διευθύνσεως Λιμενικών Έργων και Κτιριακών Υποδομών (ΔΙ.ΛΙ.Κ.ΥΠ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την κατασκευή του έργου αυτού δεν απαιτείται η σύνταξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Περαιτέρω, όπως προκύπτει από τα προσκομισθέντα ενώπιον του Κλιμακίου από 29.6.2018 και 8.12.2017 αποδεικτικά ηλεκτρονικής πληρωμής μέσω Τράπεζας (web/internet banking), η φερόμενη ως δικαιούχος έχει εξοφλήσει το 58316/3.7.2017 Τιμολόγιο που εκδόθηκε από την εφημερίδα «..», ποσού 204,60 ευρώ, καθώς επίσης και το 137/8.12.2017 Τιμολόγιο της Εφημερίδας «…», ποσού 358,00 ευρώ, για τη δημοσίευση της περιλήψεως της οικείας διακηρύξεως στις εν λόγω εφημερίδες, με συνέπεια, μετά την προσκόμιση ενώπιον του Κλιμακίου των στοιχείων αυτών, ο σχετικός λόγος διαφωνίας να έχει καλυφθεί. Περαιτέρω, δοθέντος ότι η εν λόγω περίληψη έχει δημοσιευθεί, πλην του Τεύχους Διακηρύξεων Δημοσίων Συμβάσεων της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, και σε δύο (2) ημερήσιες εφημερίδες, μία εκ των οποίων είναι .., ενώ η έτερη εκδίδεται στην Πρωτεύουσα του Νομού όπου εκτελείται το έργο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις της διατάξεως του άρθρου 15 παρ. 7 του Κ.Δ.Ε. (ν. 3669/2008), οι οποίες ίσχυαν κατά τον κρίσιμο στην προκειμένη περίπτωση χρόνο, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη ΙΙ, χωρίς να απαιτείται δημοσίευση και σε έτερη ημερήσια εφημερίδα της .. Εξάλλου, από το γεγονός ότι έλαβαν χώρα οι ανωτέρω δημοσιεύσεις σε συνδυασμό με το ότι στον διενεργηθέντα διαγωνισμό αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός με τη συμμετοχή οκτώ (8) εργοληπτικών επιχειρήσεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τυχόν άλλες παραλείψεις που αφορούν τη δημοσίευση της οικείας διακηρύξεως, δεν άσκησαν ουσιώδη επιρροή στη νομιμότητα της διεξαγωγής του διαγωνισμού για την ανάθεση του ανωτέρω έργου.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το 46, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Λιμενικού Ταμείου … δαπάνη είναι νόμιμη και το εν λόγω χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.