×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/8/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τ.Α.Ν.- Μ.Τ.Ν. Αξιωματικοί. Απαλλαγές αξιωματικών πολεμικής διαθεσιμότητας από την καταβολή τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εξερχόμενοι μέτοχοι του Τ.Α.Ν. και του Μ.Τ.Ν. αξιωματικοί πολεμικής διαθεσιμότητας (ν.875/1979, ν.148/1975), απαλλάσσονται, κατ άρθρα 15 παρ.18Βα του ΚΝΤΧ και 57 παρ.4 του ν.814/1978, του τέλους χαρτοσήμου και της αναλογούσης σ αυτό εισφοράς υπέρ ΟΓΑ για το εφάπαξ βοήθημα και το μέρισμα, τα οποία καταβάλλονται σ αυτούς κατά τις διατάξεις του ν.δ.398/1974 και του π.δ.της 21/31-10-1932 (βλ.και ν.1106/1980). Η υποχρέωση επιστροφής του τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ υφίσταται έναντι του δικαιούχου του εφάπαξ βοηθήματος ή του μερίσματος και βαρύνει: α) το Τ.Α.Ν. ή το Μ.Τ.Ν., κατά περίπτωση, εάν το παρακρατηθέν τέλος χαρτοσήμου δεν αποδόθηκε ακόμη στο Δημόσιο (αρμόδια Δ.Ο.Υ.). β) Το Δημόσιο (δια της αρμοδίας Δ.Ο.Υ.) εάν αποδόθηκε ήδη σ' αυτό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/59/2012

Υπαγωγή ή μη σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, καθώς και σε τέλος χαρτοσήμου, των αμοιβών των δικηγόρων που μετέχουν σε συμπράξεις αναθέσεως κτηματογραφικών μελετών του Ν.2308/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αμοιβές των δικηγόρων που μετέχουν ως μέλη των συμπράξεων, στις οποίες ανατίθεται η εκπόνηση μελετών κτηματογραφήσεως του Ν.2308/1995, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, ούτε σε τέλος χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ επί του τέλους χαρτοσήμου. (ομοφ.)


Ε. 2147/2020

Χρόνος παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για την επιβολή τελών χαρτοσήμου και της ειδικής εισφοράς υπέρ ΟΓΑ. ΑΔΑ: ΩΨΒΦ46ΜΠ3Ζ-ΦΟ2


ΝΣΚ/178/2005

Εφαρμογή της υπ’ αριθμ. Φ.951.1/101/316433/31-5-2002 Κ.Υ.Α. στους αξιωματικούς πολεμικής διαθεσιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πολεμική διαθεσιμότης είναι μία ειδική κατηγορία, στην οποία μετατάσσονται οι αξιωματικοί των Ε.Δ. από την οποία ουδέποτε εξέρχονται ακόμα και όταν συμπληρώσουν το για τους άλλους αξιωματικούς όριο ηλικίας αποχωρήσεως από την ενεργό υπηρεσία. Σ’ αυτούς απονέμεται ειδικό μέρισμα από την ημερομηνία κατατάξεώς τους στην ειδική αυτή κατηγορία βάσει του άρθρου 22 παρ.2 του Ν 875/1979. Το μέρισμα αυτό διαφέρει από εκείνο που απονέμεται στους εξελθόντες από την ενεργό υπηρεσία. Η ανωτέρω Υπουργική απόφαση δεν αναφέρεται στους αξιωματικούς πολεμικής διαθεσιμότητας οπότε δεν μπορούν να λάβουν μέρισμα βάσει των μισθολογικών προαγωγών, όπως οι λοιποί αξιωματικοί του Ν 2838/2000.


ΝΣΚ/113/2024

Ερωτάται: 1) αν ο συμβιβασμός μεταξύ της εταιρείας F. Α και του Ελληνικού Δημοσίου, της καταβαλλόμενης αποζημίωσης, ποσού ύψους 17.101.314,00 ευρώ, περί του οποίου εκδόθηκε το με αριθμό 413/2023 πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, υπάγεται σε αναλογικό τέλος χαρτοσήμου 3% (πλέον 20% εισφοράς υπέρ ΟΓΑ και ήδη ΟΠΕΚΑ) σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1.δ΄του άρθρου 13 του Κώδικα Χαρτοσήμου (ως ανεξάρτητη πράξη που γίνεται προς εξόφληση προηγούμενης οφειλής) ή εδράζεται στις συμβάσεις παραχώρησης 2015, αποζημίωσης 2020 και αποζημίωσης Α΄ εξαμήνου 2021 και ως εκ τούτου θεωρείται ότι απαλλάσσεται του τέλους χαρτοσήμου και 2) αν ο συμβιβασμός μεταξύ της εταιρείας F. Β και του Ελληνικού Δημοσίου της καταβαλλόμενης αποζημίωσης, ποσού ύψους 10.886.820,00 ευρώ, περί του οποίου εκδόθηκε το με αριθμό 414/2023 πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, υπάγεται σε αναλογικό τέλος χαρτοσήμου 3% (πλέον 20% εισφοράς υπέρ ΟΓΑ και ήδη ΟΠΕΚΑ), σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1.δ΄του άρθρου 13 του Κώδικα Χαρτοσήμου (ως ανεξάρτητη πράξη που γίνεται προς εξόφληση προηγούμενης οφειλής) ή εδράζεται στις συμβάσεις παραχώρησης του 2015, αποζημίωσης 2020 και αποζημίωσης Α΄ εξαμήνου 2021 και ως εκ τούτου θεωρείται ότι απαλλάσσεται του τέλους χαρτοσήμου.(...)1) Ο συμβιβασμός μεταξύ της εταιρείας F. Α και του Ελληνικού Δημοσίου, της καταβαλλόμενης αποζημίωσης, ποσού ύψους 17.101.314,00 ευρώ, περί του οποίου εκδόθηκε το με αριθμό 413/2023 πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ερείδεται στην ίδια νομική αιτία όπως και οι από 31.05.2021 και 01.09.2022 Συμβάσεις Αποζημίωσης και ειδικότερα στους ρητούς όρους των Συμβάσεων Παραχώρησης 3, 30.4.1 και 43.1.7 και εκείνων των ειδικότερων όρων 21 και 34 της από 31.05.2021 Σύμβασης Αποζημίωσης και ως εκ τούτου θεωρείται ότι απαλλάσσεται του τέλους χαρτοσήμου (ομόφωνα). 2) Ο συμβιβασμός μεταξύ της εταιρείας F. Β και του Ελληνικού Δημοσίου της καταβαλλόμενης αποζημίωσης, ποσού ύψους 10.886.820,00ευρώ, περί του οποίου εκδόθηκε το με αριθμό 414/2023 πρακτικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ερείδεται στην ίδια νομική αιτία όπως και οι από 31.05.2021 και 01.09.2022 Συμβάσεις Αποζημίωσης και ειδικότερα στους ρητούς όρους των Συμβάσεων Παραχώρησης 3, 30.4.1 και 43.1.7 και εκείνων των ειδικότερων όρων 21 και 34 της από 31.05.2021 Σύμβασης Αποζημίωσης και ως εκ τούτου θεωρείται ότι απαλλάσσεται του τέλους χαρτοσήμου (ομόφωνα)..ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/213/2010

Παρακράτηση τέλους χαρτοσήμου επί των αποζημιώσεων Ανταποκριτών του ΟΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με το άρθρο 2 παρ.1 περ.β της υπ αριθ. 21/2001 Πράξεως Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν 2990/2002 καταργήθηκε το επιβαλλόμενο εξ 1,2% τέλος χαρτοσήμου επί των καταβαλλομένων στους Ανταποκριτές του ΟΓΑ αποζημιώσεων.


ΝΣΚ/334/2008

Κρατικές Προμήθειες – Δυνατότητα τροποποίησης όρου της με αριθ. 161/2007 διακήρυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης, που αφορά στις κρατήσεις στις οποίες υπόκειται το αντάλλαγμα της προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση πρέπει να προβεί στη ματαίωση της διαδικασίας του διαγωνισμού με ανάκληση της διακήρυξης και ακολούθως να προβεί στην επαναπροκήρυξή του με έκδοση νέας τροποποιημένης διακήρυξης, στην οποία να συμπεριληφθεί ο όρος περί των επιπλέον κρατήσεων υπέρ Μ.Τ.Ν. και Τ.Α.Ν., εκτός εάν όλοι οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, δηλώσουν εγγράφως, μετά από κλήση της υπηρεσίας και ύστερα από σχετική γνωμοδότηση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, ότι στην προσφερθείσα τιμή τους συμπεριλαμβάνονται και οι επιπλέον κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Ν. και Τ.Α.Ν. και ότι αποδέχονται ως νόμιμη την επιβολή αυτών κατά την πληρωμή του ανταλλάγματος της προμήθειας.


ΝΣΚ/133/2016

Δυνατότητα αναδρομικού καταλογισμού τέλους χαρτοσήμου για καταρτισθείσες συμβάσεις παραχωρήσεως της χρήσεως επενδυτικών αγαθών και συναφή ζητήματα. 1. Η επιβολή τέλους χαρτοσήμου (και κοινωνικής εισφοράς υπέρ ΟΓΑ), ως και προσθέτου φόρου προστίμου, ειδικώς και μόνον για τις συμβάσεις χρησιδανείου, περί των οποίων η υπ’ αριθμ. 79/2014 γνωμοδότηση του ΝΣΚ, που έχουν συναφθεί πριν από την ημερομηνία εκδόσεως (27-10-2010) της υπ’ αριθμ. 3529/2010 αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικράτειας, δεν είναι επιτρεπτή για το προ της εκδόσεως αυτής χρονικό διάστημα, εφόσον η φορολογική διοίκηση ήθελε κρίνει ότι η μη καταβολή των ως άνω επιβαρύνσεων οφείλεται στο γεγονός ότι οι υπόχρεοι συμμορφώθηκαν καλοπίστως προς την υπ’ αριθμ. ΠΟΛ 1184/1995 εγκύκλιο, και ότι η αναδρομική αυτή επιβάρυνση θα μπορούσε, ενόψει των συντρεχουσών σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση συνθηκών, να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την οικονομική σταθερότητα της επιχειρήσεως (πλειοψηφία). 2. Η μεταβολή των απόψεων της διοικήσεως, έστω και αν έχει ως έρεισμα την απόφαση του ΣτΕ ή και τη γνωμοδότηση ΝΣΚ, δεν παρέχει στην φορολογική αρχή δικαίωμα να προβεί, μέσω της διαδικασίας οποιουδήποτε επανελέγχου, στην επιβολή τελών χαρτοσήμου κλπ σε υποθέσεις που είχαν περαιωθεί με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιονδήποτε χρόνο, διότι η απόφαση του ΣτΕ και η γνωμοδότηση του ΝΣΚ δεν συγκροτούν συμπληρωματικά στοιχεία για την ανατροπή φορολογικών εγγραφών που οριστικοποιήθηκαν. Συνακολούθως προς ταύτα, και στα τρία σκέλη του τρίτου ερωτήματος αρμόζει αρνητική απάντηση (ομοφώνως).


ΝΣΚ/147/2016

Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 46§5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας περί προληπτικών ή διασφαλιστικών μέτρων, σε σχέση με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, το χαρτόσημο από μισθώσεις ακινήτων και την εισφορά ΟΓΑ.(...)Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 46 παρ. 5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, Ν. 4174/2013), που προβλέπει την επιβολή διασφαλιστικών μέτρων, σε περίπτωση που η φορολογική διοίκηση διαπιστώνει «μη απόδοση, ανακριβή απόδοση, συμψηφισμό, έκπτωση ή διακράτηση Φ.Π.Α., Φ.Κ.Ε., φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων, επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών», δεν περιλαμβάνονται τα πάσης φύσεως τέλη και εισφορές, αλλά μόνον αυτά που έχουν κατά νόμο τον χαρακτήρα παρακρατουμένου ή επιρριπτομένου τέλους ή εισφοράς και αποδίδονται στο Δημόσιο ή άλλο δικαιούχο φορέα από πρόσωπο διαφορετικό από το βαρυνόμενο. Το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) των άρθρων 5 έως 19 του ν. 3634/2008 και το προβλεπόμενο στις διατάξεις π.δ. της 28ης Ιουλίου 1931 «Περί κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου» τέλος χαρτοσήμου επί του ποσού των κτωμένων μισθωμάτων εξ ακινήτων, καθώς και η αναλογούσα σε αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 περ. Γ του ν. 4169/1961 ειδική κοινωνική εισφορά υπέρ του ΟΓΑ, δεν αποτελούν παρακρατούμενο ή επιρριπτόμενο φόρο ή τέλος και, ως εκ τούτου, δεν εμπίπτουν στη διάταξη του άρθρου 46§5 του ν. 4174/2013 (ομοφ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΑΕΠΠ/970/2019

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της διακήρυξης υπ' αρ. 621/19/2019 της αναθέτουσας αρχής (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) για τον δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό με αντικείμενο 'Υπηρεσίες σίτισης των δικαιούχων της σπουδαστικής εστίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.'. Ειδικότερα, αμφισβητεί: 1) την έλλειψη προδιαγραφής του αριθμού μη δικαιούχων δωρεάν σίτισης που θα σιτίζονται έναντι αντιτίμου, 2) την ασάφεια σχετικά με την ύπαρξη άδειας λειτουργίας του εστιατορίου, 3) την επιβολή αναλογικού τέλους χαρτοσήμου 3% και εισφοράς ΟΓΑ 20% επί της κράτησης 0,02% προς το Δημόσιο, και 4) την απαίτηση για πρόσθετες παροχές/εξοπλισμό μετά την παρακράτηση φόρου 8%, θεωρώντας ότι οι όροι αυτοί παραβιάζουν τη νομιμότητα και την αρχή της ίσης μεταχείρισης.


ΝΣΚ/37/2006

Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.). Φορολογικές απαλλαγές άρθρου 11 ΑΝ 1137/1946.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι φορολογικές απαλλαγές του άρθρου 11 ΑΝ 1137/1946 αναφέρονται μόνο σε απαλλαγές από επιβαρύνσεις. Τέτοιες είναι η κράτηση 4% υπέρ Μετοχικού Ταμείου Στρατού, καθώς και τα τέλη χαρτοσήμου και ΟΓΑ/ χαρτοσήμου. Γι’ αυτό το λόγο το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. δεν υποχρεούται κατά νόμο να διενεργεί τις αντίστοιχες κρατήσεις στις περιπτώσεις του άρθρου 14 περ.17 ΠΔ 10-5/20-7-1926, όπως ισχύει, και στην συνέχεια να τις αποδίδει στα αντίστοιχα ταμεία.