ΝΣΚ/334/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κρατικές Προμήθειες – Δυνατότητα τροποποίησης όρου της με αριθ. 161/2007 διακήρυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης, που αφορά στις κρατήσεις στις οποίες υπόκειται το αντάλλαγμα της προμήθειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση πρέπει να προβεί στη ματαίωση της διαδικασίας του διαγωνισμού με ανάκληση της διακήρυξης και ακολούθως να προβεί στην επαναπροκήρυξή του με έκδοση νέας τροποποιημένης διακήρυξης, στην οποία να συμπεριληφθεί ο όρος περί των επιπλέον κρατήσεων υπέρ Μ.Τ.Ν. και Τ.Α.Ν., εκτός εάν όλοι οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, δηλώσουν εγγράφως, μετά από κλήση της υπηρεσίας και ύστερα από σχετική γνωμοδότηση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, ότι στην προσφερθείσα τιμή τους συμπεριλαμβάνονται και οι επιπλέον κρατήσεις υπέρ Μ.Τ.Ν. και Τ.Α.Ν. και ότι αποδέχονται ως νόμιμη την επιβολή αυτών κατά την πληρωμή του ανταλλάγματος της προμήθειας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/8/2000
Τ.Α.Ν.- Μ.Τ.Ν. Αξιωματικοί. Απαλλαγές αξιωματικών πολεμικής διαθεσιμότητας από την καταβολή τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εξερχόμενοι μέτοχοι του Τ.Α.Ν. και του Μ.Τ.Ν. αξιωματικοί πολεμικής διαθεσιμότητας (ν.875/1979, ν.148/1975), απαλλάσσονται, κατ άρθρα 15 παρ.18Βα του ΚΝΤΧ και 57 παρ.4 του ν.814/1978, του τέλους χαρτοσήμου και της αναλογούσης σ αυτό εισφοράς υπέρ ΟΓΑ για το εφάπαξ βοήθημα και το μέρισμα, τα οποία καταβάλλονται σ αυτούς κατά τις διατάξεις του ν.δ.398/1974 και του π.δ.της 21/31-10-1932 (βλ.και ν.1106/1980). Η υποχρέωση επιστροφής του τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος τέλους χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ υφίσταται έναντι του δικαιούχου του εφάπαξ βοηθήματος ή του μερίσματος και βαρύνει: α) το Τ.Α.Ν. ή το Μ.Τ.Ν., κατά περίπτωση, εάν το παρακρατηθέν τέλος χαρτοσήμου δεν αποδόθηκε ακόμη στο Δημόσιο (αρμόδια Δ.Ο.Υ.). β) Το Δημόσιο (δια της αρμοδίας Δ.Ο.Υ.) εάν αποδόθηκε ήδη σ' αυτό.
ΝΣΚ/126/2013
Προμήθεια καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων – «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.» - Κρατήσεις υπέρ των δικαιούχων ταμείων – Δυνατότητα ή μη εφαρμογής της παρ.4 του άρθρου 52 του Ν.Δ/τος 721/1970.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα πλαίσια της απευθείας αγοράς από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.» καυσίμων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι κρατήσεις (προκειμένης προμήθειας) υπέρ των δικαιούχων ταμείων βαρύνουν την εταιρεία και όχι τον προϋπολογισμό του ΓΕΑ, δεδομένου ότι η εταιρεία δεν έχει χαρακτήρα δημόσιας επιχείρησης προβλεπόμενης από το άρθρο 52 του Ν.Δ/τος 721/1970. (ομοφ.)
ΝΣΚ/360/2002
ΥΠΑ. Κρατήσεις υπέρ ΜΤΠΥ σε τιμολόγια της ΔΕΗ ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα προνόμια της ΔΕΗ του άρθρου 35 παρ.1 (α) του από 28/1/1951 Β. Δ/τος δεν διατηρήθηκαν στο σύνολό τους μετά τη μετατροπή αυτής σε ΔΕΗ ΑΕ. Η ΥΠΑ πρέπει να προβεί στην κράτηση κατά το άρθρο 22 του ΠΔ 422/1981 υπέρ του ΜΤΠΥ επί των τιμολογίων της ΔΕΗ ΑΕ για προσφερθείσες εργασίες της τελευταίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/597/2006
Για τις κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ισχύουν απολύτως και για τις κρατήσεις υπέρ ΕΜΠ. Έτσι, κατά την ομόφωνη γνώμη της Ολομελείας, τις κρατήσεις αυτές, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιβολής τους, υποχρεούνται να καταβάλλουν εργολάβοι και εργοληπτικές εταιρείες στις οποίες ανατίθενται έργα, εκτός από το Δημόσιο, ΟΤΑ και Ν.Π.Δ.Δ., και από δημόσια νομικά πρόσωπα (επομένως και ανώνυμες εταιρείες που ανήκουν στο Δημόσιο) εφόσον επιδιώκουν σκοπούς κοινής ωφέλειας.
2/52367/0022/2003
Κρατήσεις 2% υπέρ ΜΤΠΥ για το επίδομα αλλοδαπής και της αποζημίωσης εξωτερικού
ΝΣΚ/496/2005
Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού – Κρατήσεις – Επιστροφή ως αχρεωστήτως καταβληθείσες – Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την 1-1-1993, η ασφάλιση στο ΤΣΑΥ και στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική, για όσους υπάγονται στην ασφάλιση των ταμείων αυτών μετά την ημερομηνία αυτή και εφεξής, και στο Δημόσιο προαιρετική με την καταβολή σε αυτό του συνόλου των εισφορών από τους ασφαλισμένους. Συνεπώς για όσους υπάγονται, κατά το άρθρο 6 του Ν 2326/1940, στην ασφάλιση του ΤΣΜΕΔΕ και ασφαλίζονται μετά την 1-1-1993, η κύρια ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ είναι υποχρεωτική. Τα πρόσωπα αυτά ασφαλίζονται υποχρεωτικά στους φορείς επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας που αντιστοιχούν στο φορέα της κύριας ασφάλισής τους, δηλαδή το ΤΣΜΕΔΕ. Μπορούν όμως τα πρόσωπα αυτά προαιρετικά με την υποβολή σχετικής δήλωσης μέσα στην προθεσμία που τάσσει ο νόμος (τρίμηνο από το διορισμό τους, ή, για όσους υπηρετούσαν κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2320/1995, εξάμηνο από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού), να επιλέξουν προαιρετικά και την ασφάλισή τους στο Δημόσιο και τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς για επικουρική ασφάλιση καταβάλλοντας όμως το σύνολο των εισφορών. Εφόσον δεν υπέβαλαν τέτοια δήλωση για προαιρετική ασφάλισή τους και στο Δημόσιο και τον αντίστοιχο ασφαλιστικό φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) η καταβολή κρατήσεων υπέρ του προαιρετικού φορέα επικουρικής ασφάλισης (Μ.Τ.Ν.) γίνεται χωρίς νόμιμη αιτία και αναζητούνται κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες. Η παραγραφή των αξιώσεων αυτών έναντι του Μ.Τ.Ν. είναι πενταετής, που διακόπτεται με την υποβολή σχετικής αίτησης στο Μ.Τ.Ν. και αρχίζει πάλι από την επόμενη της υποβολής της αίτησης αυτής.
ΕλΣυν/6 Τμ/58/2010
Σε ανοικτό διαγωνισμό με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά, η οικονομική προσφορά της μοναδικής συμμετέχουσας στο διαγωνισμό εταιρείας είναι πλημμελής, δεδομένου ότι περιλαμβάνει όρο αντίθετο με εκείνον της οικείας διακήρυξης καθώς στο κόστος των υπό προμήθεια προϊόντων δεν συμπεριλαμβάνονται όλες οι νόμιμες κρατήσεις, αφού εξαιρούνται οι κρατήσεις υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, χωρίς να προβλέπεται τέτοια δυνατότητα από τη διακήρυξη. Ο τρόπος υποβολής της οικονομικής προσφοράς συνιστά ουσιώδη όρο της διακή¬ρυξης, η παράβαση του οποίου από την αναδειχθείσα ως ανάδοχο, καθιστά την προσφορά της απαράδεκτη και μη νόμιμη την εγκριτική του αποτελέσματος του διαγωνισμού, απόφαση. Με την 3039/2010 απόφασή του το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την ως άνω Πράξη και έκρινε ότι, μετά την υποβολή εγγράφων, διευκρινίστηκε ότι τόσο στην οικονομική προσφορά της αναδόχου εταιρείας όσο και στο συνολικό τίμημα της κατακύρωσης συμπεριλαμβάνονται ( εκτός του Φ.Π.Α.) και οι νόμιμες κρατήσεις υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
451890/1983
Κρατήσεις υπέρ ΜΤΑ από τις αποδοχές και λοιπές παροχές του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού της Π.Α.
ΑΕΠΠ/427/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση συγκεκριμένων όρων και απαιτήσεων της Διακήρυξης για τον δημόσιο ανοικτό διεθνή ηλεκτρονικό Διαγωνισμό προμήθειας Διατάξεων Νεφρικής Υποστήριξης (Φίλτρα Μ.Τ.Ν.), με εκτιμώμενη αξία 399.388,56€ (συμπ. ΦΠΑ 13%). Αιτιολογεί ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν αθέμιτα τον ανταγωνισμό, καθώς απαιτούν συγκεκριμένους τύπους μεμβρανών που ταυτίζονται με εμπορικά σήματα ορισμένων κατασκευαστών, αποκλείοντας έτσι προϊόντα πιστοποιημένα με CE που κυκλοφορούν νόμιμα στην ΕΕ. Επίσης διαμαρτύρεται ότι οι όροι αυτοί δεν ανταποκρίνονται σε αντικειμενικές ανάγκες, δυσχεραίνοντας ή αποκλείοντας τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.
ΝΣΚ/219/2000
Καθηγητές. Αμοιβές. Κρατήσεις υπέρ του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα έργα των μελών της Επιτροπής του Προγράμματος επισκέψεων και ξεναγήσεων, καθώς και των καθηγητών ξένων γλωσσών για τα προγράμματα επιμόρφωσης Βουλευτών και υπαλλήλων της Βουλής, δεν εμπίπτουν στην έννοια των εργασιών κατά τα άρθρα 149 του Κανονισμού της Βουλής (Μέρος Β) και 5 παρ.4 του Οργανισμού του ΤΑΥΒ. Ως εκ τούτου δε, κατ εφαρμογή των αυτών διατάξεων, και οι αμοιβές για τα έργα αυτά δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ του ΤΑΥΒ. Οι αμοιβές αυτές, εξάλλου, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις ούτε βάσει κάποιας άλλης διατάξεως του άρθρου 5 του Οργανισμού του ΤΑΥΒ.