ΝΣΚ/84/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Υποστήριξης και Επιθεώρησης του ΥΠ.Α.Α.Τ., μετά την εφαρμογή των διατάξεων των ν.3871/2010 και ν. 3943/2011 – Θητεία, επίδομα θέσης ευθύνης και δίμηνη προθεσμία προς αποχώρηση του Προϊσταμένου της ανωτέρω Γενικής Διεύθυνσης, μετά την ρητή κατάργησή της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω ισοψηφίας των δύο γνωμών που σχηματίσθηκαν στο Τμήμα.-- ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/429/2010
Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας – Κατάληψη της θέσης Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού – Προσόντα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαιούται να είναι υποψήφιος για τη θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας υπάλληλος του κλάδου ΠΕ ειδικών θέσεων πτυχιούχος σχολής από τον χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 82/2011.
ΝΣΚ/158/2012
Πυροσβεστικό Σώμα – Δυνατότητα πρόσληψης υποψηφίων των οποίων η κατηγορία σωματικής ικανότητας, όπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Στρατολογικής Κατάστασης Τύπου Α΄, έχει μεταβληθεί μεταγενεστέρως της ολοκλήρωσης της στρατιωτικής θητείας τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Πυροσβεστικό Σώμα στα πλαίσια της διενέργειας του Διαγωνισμού Πρόσληψης Πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης πρέπει να προσλάβει υποψήφιους των οποίων η κατηγορία σωματικής ικανότητας, όπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Στρατολογικής Κατάστασης Τύπου Α΄, έχει μεταβληθεί από Ι/2, Ι/3, Ι/4 σε Ι/1 μεταγενεστέρως της ολοκλήρωσης της στρατιωτικής θητείας τους και πάντως μέχρι την υποβολή της σχετικής αίτησης για την συμμετοχή τους στον οικείο διαγωνισμό, ο δε χαρακτηρισμός αυτός να υφίσταται και κατά την κατάταξη. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 260/2012 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.
ΝΣΚ/177/2012
Ζητήματα φόρου προστιθέμενης αξίας, κατά την κατασκευή γηπέδων κ.λπ. από ιδιωτική εταιρεία επί ακινήτου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η εταιρεία «Γήπεδο Λάρισας Α.Ε.» (μετ’ εκχώρηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων προς αυτή), έχει ανεγείρει αθλητικές εγκαταστάσεις στο πλαίσιο σύμβασης έργου με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και, κατά συνέπεια, α) η εν λόγω εταιρεία έχει υποχρέωση τιμολόγησης της αξίας της αμοιβής της προς τη Γ.Γ.Α., που ισούται με την ωφέλεια της εταιρείας από την παραχωρηθείσα χρήση των εγκαταστάσεων, με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών που κατέβαλε αυτή για την κατασκευή του έργου, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30 έως και 32 του Κώδικα Φ.Π.Α., β) η Γ.Γ.Α. έχει υποχρέωση τιμολόγησης της παραχώρησης της χρήσης των εγκαταστάσεων προς την ως άνω εταιρεία, χρεώνοντας την τελευταία με τον αναλογούντα φόρο προστιθέμενης αξίας. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ Α' ΕΡΩΤΗΜΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 387/2013 ΓΝΩΜ.
ΝΣΚ/276/2011
Κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης «Κολλέγια» – Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης σε ένωση προσώπων με μέλη, φυσικά και νομικά πρόσωπα – Προϋποθέσεις – Δικαιολογητικά δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ένωση προσώπων στην οποία συμμετέχουν, ως μέλη, φυσικά και νομικά πρόσωπα μπορεί να είναι δικαιούχος άδειας ίδρυσης ΚΕΜΕ κατά το άρθρο 3 του Ν 3696/2008, παρά το γεγονός ότι το ίδιο άρθρο, ως προς τις προϋποθέσεις που οφείλουν να πληρούν τα μέλη της ενώσεως και τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίσουν, παραπέμπει μόνον στο άρθρο 2 του ιδίου νόμου που αφορά την άδεια ιδρύσεως σε φυσικά πρόσωπα. (πλειοψ.) Ως προς τα νομικά πρόσωπα που είναι μέλη της ένωσης θα εφαρμοσθούν αναλόγως, όσον αφορά τις προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά, οι διατάξεις του άρθρου 4 του ιδίου νόμου που αφορά την άδεια ίδρυσης σε νομικά πρόσωπα. (πλειοψ.) Το μέλος της ένωσης που είναι νομικό πρόσωπο και δεν έχει, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 περ. α΄ του Ν 3696/2008, την καταστατική του έδρα σε χώρα κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις και η έλλειψη αυτή δεν μπορεί να καλυφθεί με ίδρυση υποκαταστήματος στη χώρα – μέλος που η ένωση ζητά την άδεια ίδρυσης ΚΕΜΕ. (ομοφ.) - ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 229/2012 ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/283/2020
Προμήθεια υγρών καυσίμων..Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:Μη νομίμως ορίστηκε στο άρθρο 2 της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων της 56/2019 Μελέτης, στην παρ. 6.6.1 της διακήρυξης και στα οικεία σχέδια συμβάσεων προμήθειας καυσίμων κίνησης ότι σε περίπτωση που το πρατήριο του αναδόχου κείται εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου η παράδοση των υγρών καυσίμων (πετρελαίου κίνησης και βενζίνης) θα γίνεται εντός του ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων και των μηχανημάτων στο Αμαξοστάσιο του Δήμου. Και τούτο, διότι ο ως άνω όρος εκτέλεσης της σύμβασης τελεί σε ευθεία αντίθεση προς τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 8 του ν. 3054/2002, σύμφωνα με την οποία η παράδοση πετρελαίου κίνησης και βενζίνης επιτρέπεται να γίνεται, μέσω αντλιών πώλησης, απευθείας στα οχήματα στο χώρο του πρατηρίου, εκτός δε αυτού μόνο σε δοχεία ή αποθηκευτικούς χώρους των τελικών καταναλωτών με βυτιοφόρα οχήματα. Και ναι μεν, όπως ρητώς αναφέρεται στην 56/2019 Μελέτη, ο Δήμος στερείται αποθηκευτικών χώρων στους οποίους θα μπορούσε νομίμως να παραδοθεί το καύσιμο από τον ανάδοχο, η έλλειψη αυτή ωστόσο δεν δύναται να δικαιολογήσει την παράκαμψη της προαναφερόμενης ρύθμισης του ν. 3054/2002, από την οποία δεν θεσπίζεται παρέκκλιση ούτε με τις διατάξεις της 91354/2017 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (Β΄ 2983) που επικαλείται η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου στην 201/4.5.2020 απόφασή της. Τη μη νομιμότητα, εξάλλου, του επίμαχου όρου της διακήρυξης και κατ’ επέκταση της σύμβασης δεν θεραπεύει, ούτε και διαφοροποιεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο, η υποβολή της από 7.5.2020 υπεύθυνης δήλωσης του αναδόχου, με την οποία αποδέχεται τον συγκεκριμένο τρόπο παράδοσης του πετρελαίου κίνησης (παρέχοντας εναλλακτικώς τη δυνατότητα παράδοσης με άλλους τρόπους, κατά τη διακριτική ευχέρεια του Δήμου, οι οποίοι όμως δεν είχαν προβλεφθεί στη διακήρυξη). Κατά παράβαση, περαιτέρω, των αρχών της ίσης μεταχείρισης των οικονομικών φορέων και της τυπικότητας που διέπει τη διαδικασία ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων, με την ως άνω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, δηλαδή σε χρόνο μεταγενέστερο της δημοσίευσης της διακήρυξης και της υποβολής προσφορών, τέθηκε εν μέρει εκποδών ο επίμαχος όρος εκτέλεσης ως προς τη βενζίνη και προβλέφθηκε η παράδοσή της από τα πρατήρια του αναδόχου παρά το γεγονός ότι βρίσκονται εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου και παρά τη μη πρόβλεψη τέτοιας δυνατότητας στα τεύχη του διαγωνισμού που είχαν δημοσιευθεί και τεθεί υπόψη των ενδιαφερομένων φορέων, βάσει των οποίων οι τελευταίοι προέβησαν σε στάθμιση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεών τους και στην επιχειρηματική επιλογή υποβολής ή μη προσφοράς στον διαγωνισμό (πρβλ. ΕλΣ Στ΄ Κλιμ. 248/2018). Και τούτο, ανεξαρτήτως του ότι, όπως έχει επισημανθεί και στο 9978/4.5.2020 έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, η παραλαβή καυσίμων κίνησης από πρατήριο κείμενο εκτός των διοικητικών ορίων του Δήμου αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, η οποία ως μερικότερη εκδήλωση της γενικής αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης (άρθρα 1 του ν. 3871/2010, Α΄ 141, και 33 του ν. 4270/2014, Α΄ 143) διέπει τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δήμων με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους (πρβλ. ΕλΣ Στ΄ Κλιμ. 149/2017). Ενόψει τούτων, η μη νομιμότητα του επίμαχου όρου της 56/2019 Μελέτης και της διακήρυξης, ο οποίος αφορά στην εκτέλεση της προμήθειας αλλ’ επηρέασε τη διαδικασία ανάθεσης του Υποτμήματος Α.1 αυτής – όπως και του Υποτμήματος Α.2, δοθέντος ότι είχε προβλεφθεί η υποβολή ενιαίας προσφοράς για αμφότερα τα Υποτμήματα – συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια κωλύουσα την υπογραφή του οικείου σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου και της αναδειχθείσας αναδόχου εταιρείας.(..)Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου .. και της εταιρείας «...» για την προμήθεια πετρελαίου κίνησης, βενζίνης, λιπαντικών και ειδών πρατηρίου για τις ανάγκες του Δήμου.Δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του κατά περίπτωση φορέα (Δήμου .. / Ν.Π.Δ.Δ. «..» / Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης / Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) και της ως άνω αναδόχου εταιρείας για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, κατά τα εκτιθέμενα στην παρ. 5.Β του σκεπτικού.