ΝΣΚ/86/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Μέτρο δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Καν. 2080/92. Προθεσμία υποβολής αιτήσεων πληρωμής των ετήσιων πριμοδοτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορούν να καταβληθούν οι ετήσιες πριμοδοτήσεις του Καν. 2080/92 στη δικαιούχο που υπέβαλε στις 2/5/2007 και στις 29/5/2007 αιτήσεις πληρωμής για τις περιόδους πριμοδότησης 2002-2003 και 2003-2004 αντίστοιχα, για το λόγο ότι οι συγκεκριμένες αιτήσεις πληρωμής υπεβλήθησαν εκπρόθεσμα, βάσει του άρθρου 6 παρ.5 της ΚΥΑ 91035/2124/13-4-2007, σε κάθε περίπτωση δε, λόγω της υποβολής τους πέραν του έτους από του τέλους των περιόδων για τις οποίες ζητούνται οι πριμοδοτήσεις αυτές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/338/2008
Μέτρο δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Καν. 2080/1992 – Επιτόπιοι έλεγχοι – Δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι υποχρεωτική η έγγραφη κλήση του ενδιαφερομένου, προκειμένου να παρευρεθεί αυτοπροσώπως και να υποβάλλει προφορικά τις παρατηρήσεις του κατά τον επιτόπιο έλεγχο, που διενεργείται στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος δάσωσης του Καν. 2080/1992, και ειδικότερα προκειμένου να επαληθευθεί η τήρηση των εγγράφων συστάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας για τη συμπλήρωση των κενών της δασικής φυτείας και τη διενέργεια των απαιτούμενων καλλιεργητικών φροντίδων που έπρεπε να αναληφθούν, μέσα στη χορηγηθείσα συναφώς προθεσμία, ώστε η φυτεία αυτή να επανήρχετο στα απαιτούμενα, κατά το σημείο 12.2 της απόφασης 90061/1229/2001 του Υπουργού Γεωργίας, επίπεδα φυτοκάλυψης.
Αριθ.90159/372/2003
Καθορισμός δικαιολογητικών και τρόπου πληρωμής των οικονομικών ενισχύσεων στα πλαίσια του άρθρου 31 του Καν. (Ε.Κ.) 1257/99 για την εφαρμογή του μέτρου της δάσωσης γεωργικών εκτάσεων.(Καταργήθηκε με την αριθμ.800/2015, ΦΕΚ 128 Β/21-01-2015)
ΝΣΚ/246/2002
Δάσωση γεωργικών εκτάσεων και κοινοτικό καθεστώς. Παραχώρηση δημοσίων δασικών εκτάσεων και απόδοση δασωθέντων αγρών στη γεωργική εκμετάλλευση. Ορος για μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι δυνατή η ένταξη στο μέτρο της δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του άρθρου 31 Καν. 1257/99 και του οικείου κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης των μέτρων για τα δάση στον τομέα της γεωργίας του Καν. 2080/92, των νόμιμα εκχερσωμένων για καλλιέργεια δημοσίων δασικών εκτάσεων και των δασωθέντων αγρών που αναγνωρίστηκαν βάσει των διατάξεων του Ν 1734/87 επ ονόματι των ιδιοκτητών και αποδόθηκαν στην γεωργική καλλιέργεια, αφού κατά την έννοια του συγκεκριμένου μέτρου, η δάσωση βελτιώνει και αναβαθμίζει το φυσικό περιβάλλον και συμβάλλει στην οικολογική ισορροπία, σε συμφωνία, τόσο με τους υπόψη Κοινοτικούς Κανονισμούς, όσο και με το Σύνταγμα, και από την άποψη αυτή δεν εμπίπτει στους απαγορευτικούς, για τη μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης, όρους της παραχώρησης ή απόδοσης στην καλλιέργεια αυτών των εκτάσεων.
ΝΣΚ/447/2011
Νομιμότητα της μη καταβολής των ετησίων ενισχύσεων του προγράμματος δάσωσης γεωργικών γαιών στα πλαίσια του Καν.(ΕΟΚ) 2080/1992 ή της απένταξης από το πρόγραμμα χωρίς επιτόπιο έλεγχο των φυτειών από τις αρμόδιες επιτροπές μη δημόσιας δασοπονίας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
α) Για την ανάκτηση των καταβληθεισών οικονομικών ενισχύσεων στα πλαίσια του Καν.(ΕΟΚ) 2080/1992 και του άρθρου 31 του Καν.(ΕΚ) 1257/1999, λόγω αθέτησης των όρων ένταξης και των συναφών υποχρεώσεων του επενδυτή, δεν απαιτείται διενέργεια ελέγχου από την επιτροπή μη δημόσιας δασοπονίας, που είναι αρμόδια για την καταβολή των ετησίων ενισχύσεων, αλλά ο σχετικός έλεγχος της τήρησης των όρων ένταξης και των συστάσεων της υπηρεσίας, σε περίπτωση διαπίστωσης εγκατάλειψης της φυτείας, ασκείται, (ελλείψει ειδικής διατάξεως περί αρμοδιότητας της επιτροπής μη δημόσιας δασοπονίας), και από τις δασικές υπηρεσίες που υλοποιούν το πρόγραμμα δάσωσης γεωργικών γαιών, στα πλαίσια των γενικών τους καθηκόντων. β) Προ της διενέργειας επιτόπιου ελέγχου για την επαλήθευση της τήρησης των εγγράφων συστάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας για τη συμπλήρωση των κενών της φυτείας εντός της χορηγηθείσας προθεσμίας, ώστε η φυτεία να επανέλθει στα απαιτούμενα επίπεδα φυτοκάλυψης κατά το σημείο 12.2 της απόφασης 90061/01 του ΥπΑΑΤ, δεν είναι υποχρεωτική κλήση, γραπτή ή και προφορική, του ενδιαφερομένου (Γνωμ.ΝΣΚ 338/2008) και η υπογραφή από τον ενδιαφερόμενο της οικείας έκθεσης ελέγχου. γ) Το τρίτο ερώτημα σχετικά με τον αριθμό των δένδρων που καταμετρήθηκαν από την υπηρεσία, ανάγεται σε εκτίμηση πραγματικών περιστατικών και έχει ως αντικείμενο τεχνική κρίση που εκφεύγει της αρμοδιότητας του ΝΣΚ κατ’ άρθρο 6 παρ.6 του Ν.3086/2002. (ομοφ.)
Αριθμ. 141102/2005
Διαδικασία και τρόπος πληρωμής και ελέγχου των Αγροπεριβαλλοντικών μέτρων του Εγγράφου Προγραμματισμού Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΠΑΑ) 2000-2006 - Καν.(ΕΚ) 1257/1999 όπως τροποποιήθηκε με τον Καν.(EK) 1783/2003.
ΝΣΚ/28/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση επιλεξίμων προβατίνων και αιγών. Καν.(ΕΟΚ) 3013/89 και 1323/90. Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) Κανονισμών 3508/92 και 3887/92. Ανώτερη βία κατά το άρθρο 11 παρ.2 Καν.(ΕΟΚ) 3887/92.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος α) Η εντεροτοξιναιμία, η πυροπλάσμωση, η παραφυματίωση και η χρόνια μαστίτιδα συνιστούν περιπτώσεις επιζωοτίας κατά την έννοια του άρθρου 11 εδ.στ του Καν.3887/92 και εφόσον έγινε εμπροθέσμως η κοινοποίηση των απωλειών πρέπει να γίνουν δεκτές ως περιπτώσεις ανωτέρας βίας. β) Η επικαλούμενη ασθένεια του...... προκύπτουσα άλλωστε και από βεβαίωση του Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Τρικάλων με ημερομηνία 11.3.99 με σύσταση προς αποφυγή κοπιώδους εργασίας ακόμη και αν θεωρηθεί ότι συνιστά την αναφερομένη στον Καν.3887/92 άρθρο 11 εδ.β περίπτωση ανώτερης βίας "ως ανικανότητα του κατόχου της εκμετάλλευσης να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα" - δοθέντος ότι ενεφανίσθη κατά την διάρκεια του διαστήματος εντός του οποίου ο αιτών ώφειλε να διατηρήσει τα επιλέξιμα ζώα - ενόψει του ότι δεν προκύπτει εκ των διαβιβασθέντων στοιχείων ότι έλαβε χώρα η γνωστοποίησή της και η προσκόμιση των σχετικών αποδείξεων εντός 10 ημερών από την στιγμή που ο κάτοχος της εκμετάλλευσης ήταν σε θέση να το πράξει, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι στοιχειοθετεί λόγο καταβολής της πριμοδότησης για τα απωλεσθέντα ζώα.
ΝΣΚ/385/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Περιπτώσεις ανωτέρας βίας στον τομέα της πριμοδότησης των βοοειδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Εμπίπτει στην έννοια της ανωτέρας βίας του άρθρου 11 του Καν(ΕΟΚ) 3887/92, η οποία απαλλάσσει τον δικαιούχο πριμοδότησης από τις συνέπειες της μη διατήρησης των επιλεξίμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο, η αναγκαστική σφαγή λόγω προσβολής τους από φυματίωση.
ΝΣΚ/27/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση επιλεξίμων προβατίνων και αιγών. Κανονισμοί 3013/89, 1323/90. Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) Κανονισμών 3508/92 και 3887/92. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος Περιπτώσεις ανώτερης βίας κατά το άρθρο 11 Καν.3887/92 α) το επικαλούμενο γεγονός της εικονικότητας κατ άρθρο 138 ΑΚ της δικαιοπραξίας δεν συνιστά γεγονός ανώτερης βίας, αφορά δε κατ αρχήν αποκλειστικά τις ιδιωτικές σχέσεις του πωλήσαντος (εικονικά) και του αγοράσαντος (εικονικά ) τα ζώα. Κρίσιμα στοιχεία για το εάν δικαιούται την πριμοδότηση είναι εάν υπέβαλε εμπροθέσμως τη σχετική αίτηση με όλα τα αναγκαία στοιχεία, εάν περιέλαβε σ αυτά τα επιλέξιμα ζώα και αν τα διατήρησε αποδεδειγμένα στην κατοχή του για το προβλεπόμενο στους Κανονισμούς χρονικό διάστημα. β) Οι λόγοι υγείας που επιβάλλουν πλήρη αποχή από γεωργοκτηνοτροφικές εργασίες και επιβεβαιώνονται και από ιατρό Κρατικού Νοσοκομείου εμφανίστηκαν δε κατά την διάρκεια του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο υφίστατο η υποχρέωση διατήρησης των ζώων συνιστούν "ανικανότητα του κατόχου να ασκήσει το επάγγελμά του για μεγάλο χρονικό διάστημα" όπως ρητά προβλέπεται στο άρθρο 11 παρ.2 περ.β Καν.3887/92 και άρα λόγο ανώτερης βίας. γ) Δεν μπορεί να θεωρηθεί ως περίπτωση ανώτερης βίας, η επίκληση ιδίας προγενέστερης συμπεριφοράς π.χ. η συμφωνία πώλησης που είχε συναφθεί με ιδιώτη μη τηρηθείσα. Η μη εμπρόθεσμη υποβολή της αίτησης και η υποβολή της 65 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας, αποκλείει τον φερόμενο ως δικαιούχο από το καθεστώς πριμοδότησης ακόμη και αν δεχθούμε ότι είναι δυνατή η υποβολή αίτησης 25 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας - όπως ορίζει το άρθρο 8 Καν.1648/95 που αντικατέστησε το άρθρο 5 Καν.3887/92 - με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.
ΝΣΚ/305/2002
Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία (άρθρο 11 Καν.(ΕΟΚ) 3887/92. Καθεστώς πριμοδότησης επιλέξιμων αιγοπροβάτων για το έτος 2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ρήτρα της ανωτέρας βίας αποτελεί συγκεκριμένη έκφραση της αρχής της αναλογικότητας και ως εξαίρεση του γενικού κανόνα της αυστηρής τήρησης του νόμου επιδέχεται στενή ερμηνεία και εφαρμογή, στο μέτρο που η, δυνάμει αυτής, απαλλαγή δεν αντιβαίνει στους κύριους στόχους της οικείας νομοθεσίας. Υποχρέωση παραγωγού για εμπρόθεσμη γνωστοποίηση λόγων και αποδείξεων περί συνδρομής περιστατικού ανωτέρας βίας που εμπόδισαν εκπλήρωση οικείας υποχρέωσης.
ΝΣΚ/245/2005
Πρόγραμμα δάσωσης γεωργικών εκτάσεων. Ένταξη κληρονόμων αιτούντος και καταβολή σ’ αυτούς των οικείων ενισχύσεων. Μη δεσμευτικότητα προϋπόθεσης ορίου ηλικίας αναγραφομένης μόνο στο έντυπο της σχετικής αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντρεχουσών των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων, είναι νόμιμη η καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων του προγράμματος δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Κανονισμού 2080/92 που τέθηκε σε εφαρμογή με την 65413/784/19-02-1993 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας και νόμιμα συνεχίζεται η καταβολή τους στους κληρονόμους του αρχικού αιτούντος, στους οποίους περιήλθε, λόγω κληρονομίας και ως τμήμα της υφισταμένης περιουσίας τούτου, η αξίωση ένταξης στο εν λόγω πρόγραμμα που απορρέει από την υποβληθείσα σχετική αίτησή του, ως περιεχόμενο του συναφούς κληρονομητού δικαιώματος προσδοκίας του, και τούτο χωρίς την αποδιδομένη στο πρόσωπό του έλλειψη του όρου της μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας των 65 ετών, ο οποίος δεν είναι ούτε ισχυρός ούτε δεσμευτικός, ως περιλαμβανόμενος μόνο στο έντυπο της σχετικής αίτησης που είναι συνημμένο στην εγκύκλιο εφαρμογής του προγράμματος και όχι σε νομοθετικές ή κανονιστικές διατάξεις του τύπου και των οργάνων έκδοσης που απαιτείται από τα άρθρα 1, 2 και 4 του Ν 1338/83 και το άρθρο 22 παρ.3 του Ν 992/79, αλλά και ως οιονεί συμβατικός όρος στερούμενος οποιουδήποτε νομοθετικού ή κανονιστικού ερείσματος, εν πάση δε περιπτώσει ως μη περιληφθείς στο εγκριθέν από την Επιτροπή οικείο εθνικό πρόγραμμα.