ΝΣΚ/88/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανεπίτρεπτο τροποποιήσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έγκριση της οριστικής παραλαβής των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές – Διαδικασία εισπράξεως του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο πλαίσιο της εκτελέσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έκδοση αποφάσεως του ΥΦΕΘΑ, με την οποία εγκρίθηκε η οριστική παραλαβή των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν μπορεί να τροποποιηθεί η μεταξύ του Ελλ.Δημοσίου/ ΥΕΘΑ και της προμηθεύτριας εταιρείας σύμβαση. Σε κάθε περίπτωση δεν παρέχεται νόμιμη βάση για τη διενέργεια διαπραγματεύσεων, ούτως ώστε να συμφωνηθεί, κατά τροποποίηση της συμβάσεως, η παροχή από την προμηθεύτρια υλικών και υπηρεσιών αντί της καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί στη μείωση του συμφωνηθέντος τιμήματος. Εφόσον δεν επιτευχθεί η είσπραξη του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού, κατά τα οριζόμενα στον ΚΕΔΕ, το ΥΕΘΑ οφείλει, σε συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών και την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να επιδιώξει την είσπραξη του ποσού αυτού, κατ’ εφαρμογήν τυχόν ισχυουσών διακρατικών συμβάσεων. Εφόσον δε και η εν λόγω συνεργασία αποβεί άκαρπη πρέπει να επιδιωχθεί η νόμιμη έκδοση εκτελεστού τίτλου για την είσπραξη της ανωτέρω απαιτήσεως. (ομοφ.) -- ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ 323/2011.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/284/2006
Συμβατική υποχρέωση προμηθεύτριας εταιρείας για αναβάθμιση (μηχανολογική) των προσφερομένων στο Δημόσιο σκαφών της. Οφειλή του Δημοσίου προς την προμηθεύτρια του υπολοίπου του συμφωνηθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η ανωτέρω προμηθεύτρια, η οποία ανέλαβε ρητώς έναντι του Δημοσίου, την υποχρέωση να του προσφέρει σκάφη ανωτάτης κλάσεως, τόσο από απόψεως κύτους όσο και από απόψεως μηχανολογικής, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακηρύξεως, οι οποίες κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της συμβάσεως προμηθείας, οφείλει άμεσα να προβεί στην ανωτέρω αναβάθμιση, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος. 2. Το Δημόσιο οφείλει προς την ανωτέρω προμηθεύτρια, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών κατά την παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος 394/1996, το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, πλην όμως δικαιούται να προβεί στους ποιοτικούς ελέγχους που προβλέπονται από την σύμβαση, κατά την προδιαγραφομένη διαδικασία της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 28 του ανωτέρω Π.Δ/τος.
ΝΣΚ/42/2007
Ένοπλες Δυνάμεις. Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας α) ως προς τον συμψηφισμό ποσού 123.288 λιρών Αγγλίας (χωρίς κρατήσεις), που προκύπτει λόγω αντικειμενικής αυξήσεως του αρχικού τιμήματος της συμβάσεως, λόγω αλλαγής των κινητηρίων μονάδων των ηλεκτρομηχανών, δεδομένου ότι η παραγωγή τους σταμάτησε, με το ποσό, που προέκυψε από την κοστολόγηση εκκρεμοτήτων τακτικού συστήματος, και β) ως προς την άνευ κόστους για τον «ΑΓΟΡΑΣΤΗ» παραχώρηση 40 Ammunition Boxes, ως αντιστάθμισμα κοστολογήσεως εκκρεμοτήτων, που προέκυψαν από την διαφοροποίηση συμβατικών ορίων.
ΝΣΚ/284/2007
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων με το ΠΔ 284/1989. Πενταετής Σύμβαση – Πλαίσιο. Υπογραφή Συμβάσεως 3ου Συμβατικού Έτους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατόν να παραταθεί για εύλογο χρονικό διάστημα η πενταετής διάρκεια μιας Συμβάσεως – Πλαισίου για λόγους δημοσίου συμφέροντος προκειμένου να ολοκληρωθεί η απαιτουμένη διαδικασία καταρτίσεως και εκτελέσεως της Συμβάσεως 3ου Συμβατικού Έτους, υπό την προϋπόθεση ότι συναινεί προς τούτο η προμηθεύτρια εταιρεία.
ΝΣΚ/166/2006
Προϋποθέσεις και περιεχόμενο της τροποποιήσεως της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την τροποποίηση της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I η έκδοση αποφάσεως του ΚΥΣΕΑ, αλλά ενόψει της δεδομένης πλοκής του πραγματικού και ιδίως λόγω της προηγουμένης αποφάσεως του ΚΥΣΕΑ, είναι αναγκαία η έκδοση νέας αποφάσεως του κυβερνητικού αυτού οργάνου και β) τροποποίηση της ως άνω συμβάσεως, ως και επιστροφή στην προμηθεύτρια εταιρεία SAIC μέρους των κατατεθεισών παρ’ αυτής εγγυητικών επιστολών, προς κάλυψη της καταβληθείσης σ’ αυτή προκαταβολής, είναι επιτρεπτή, σύμφωνα με τους ορισμούς του ΠΔ 284/1989.
ΝΣΚ/404/2005
Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989, λόγω τροποποιήσεως Συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επαύξηση του αντικειμένου της προμηθείας και η ένεκα τούτου αύξηση του συμβατικού τιμήματος συνιστά απ’ ευθείας ανάθεση δυναμένη να πραγματοποιηθεί μόνον εφ’ όσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου (άρθρα 71 επ. ΠΔ 284/1989) και δεν συνιστά τροποποίηση της συμβάσεως κατά την έννοια του άρθρου 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989. Δεν είναι νόμιμη η ρήτρα με την οποία επιδιώκεται η καταβολή τιμήματος στον προμηθευτή, πέραν της εγκριθείσας προκαταβολής, αν δεν χωρήσει και ποιοτική παραλαβή των προμηθευομένων ειδών.
ΝΣΚ/248/2006
Δικαιούχος αποζημιώσεως, λόγω καταστροφής συμβατικού είδους στο πλαίσιο εκτελέσεως της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει των διατάξεων του άρθρου 9.3 της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων C4I Ολυμπιακής Ασφάλειας, το Δημόσιο δεν νομιμοποιείται να απαιτήσει από τον υπαίτιο οδηγό και την υπόχρεη σε καταβολή ασφαλιστική εταιρεία του ζημιογόνου οχήματος αποζημίωση για την καταστροφή συμβατικού είδους, εφόσον δεν έχει πραγματοποιηθεί οριστική ποσοτική και ποιοτική παραλαβή του υπό προμήθεια συμβατικού αυτού είδους και ως εκ τούτου η κυριότητα αυτού εξακολουθεί να ανήκει στην προμηθεύτρια εταιρεία, η οποία και μόνον δικαιούται ipso jure να απαιτήσει την αποκατάσταση της κατά το ιστορικό επελθούσης ζημίας.
ΝΣΚ/58/2004
Συνέπειες επί των εκκρεμών συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων συνεπεία διαδοχής που επήλθε λόγω διασπάσεως της αντισυμβαλλομένης εταιρείας και απορροφωμένης από άλλη. Ερμηνεία όρου συμβάσεως σχετικά με την επιβάρυνση ή μη του τιμήματος με ΦΠΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η συνέχιση της εκτελέσεως της υπ αριθμ. 011Β/2001 συμβάσεως προμηθείας που έχει συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της αλλοδαπής εταιρείας με την επωνυμία "A" GmbH, με την εταιρεία "B" GmbH, η οποία υπεισήλθε στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της συμβάσεως, ύστερα από διάσπαση της αρχικά συμβαλλομένης εταιρείας. Είναι δυνατή, σύμφωνα με τους όρους της ως άνω συμβάσεως, η αύξηση της συνολικής τιμής του προγράμματος της προμηθείας, λόγω επιβαρύνσεως του αγοραστή με την πληρωμή του ΦΠΑ.
ΝΣΚ/412/2003
Διαδικασία πληρωμής του συμφωνηθέντος τιμήματος της από 31-12-1999 συμβάσεως μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρείας DORNIER GmbH, μετά την υιοθέτηση του ευρώ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η νόμιμη διαδικασία πληρωμής του συμφωνηθέντος τιμήματος της από 31-12-1999 συμβάσεως μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρείας DORNIER GmbH, μετά την υιοθέτηση του ευρώ ως κοινού νομίσματος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, είναι να μετατρέπεται το 75% του τιμήματος σε μάρκα Γερμανίας με την καθορισθείσα ισοτιμία (1 μάρκο= 167,9055 δρχ.) και ακολούθως να μετατρέπεται το ποσό αυτό σε ευρώ με την ισοτιμία 1 ευρώ= 1,95583 μάρκα.
ΝΣΚ/272/2007
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Τρόπος είσπραξης αναλογούσης προκαταβολής, λόγω μη παράδοσης από τον προμηθευτή, του συνόλου των υλικών της Συμβάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια για την προμήθεια Υπηρεσία του ΓΕΣ, προκειμένου να εισπράξει τις αναλογούσες προς επιστροφή από την προμηθεύτρια προκαταβολές, οφείλει να τις παρακρατήσει από τις τυχόν ανταπαιτήσεις της προμηθεύτριας εταιρείας από οποιαδήποτε αιτία, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ΠΔ 284/1989, μη υπαρχουσών δε τέτοιων απαιτήσεων οφείλει να εισπράξει αυτές σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
ΝΣΚ/304/2004
Νομιμότητα ενεργειών της 96 ΑΔΤΕ αναφορικά με την σύμβαση προμήθειας αναψυκτικών εκ μέρους της Ε. Ζ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η 96 ΑΔΤΕ νομίμως προέβη στη διακοπή της προμήθειας των αναψυκτικών συσκευασίας φιάλης 330 cc από την μειοδότρια Ε. Ζ., διότι, ασχέτως της προσφοράς της τελευταίας, η σύμβαση που είχε υπογράψει με το Δημόσιο για την ανωτέρω προμήθεια, προέβλεπε συσκευασία των αναψυκτικών σε κουτί και επομένως, σύμφωνα με το άρθρο 65 παρ.6 του ΠΔ 284/1989 αλλά και τον 11ο όρο της συμβάσεως, ήταν δεσμευτική για την προμηθεύτρια. β) Η 96 ΑΔΤΕ, μετά την κήρυξη της Ε. Ζ. ως εκπτώτου, ως προς την προμήθεια των πέντε αναψυκτικών για τα οποία δεν εκπλήρωσε τις συμβατικές της υποχρεώσεις, δεν υποχρεούται να πράξει οτιδήποτε σχετικά με τη σύμβαση με την ανωτέρω προμηθεύτρια, πλην της εφαρμογής του δευτέρου εδαφίου της περιπτ.ε του 10ου όρου της συμβάσεως.