ΝΣΚ/412/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαδικασία πληρωμής του συμφωνηθέντος τιμήματος της από 31-12-1999 συμβάσεως μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρείας DORNIER GmbH, μετά την υιοθέτηση του ευρώ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η νόμιμη διαδικασία πληρωμής του συμφωνηθέντος τιμήματος της από 31-12-1999 συμβάσεως μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και της Γερμανικής εταιρείας DORNIER GmbH, μετά την υιοθέτηση του ευρώ ως κοινού νομίσματος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, είναι να μετατρέπεται το 75% του τιμήματος σε μάρκα Γερμανίας με την καθορισθείσα ισοτιμία (1 μάρκο= 167,9055 δρχ.) και ακολούθως να μετατρέπεται το ποσό αυτό σε ευρώ με την ισοτιμία 1 ευρώ= 1,95583 μάρκα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/58/2004
Συνέπειες επί των εκκρεμών συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων συνεπεία διαδοχής που επήλθε λόγω διασπάσεως της αντισυμβαλλομένης εταιρείας και απορροφωμένης από άλλη. Ερμηνεία όρου συμβάσεως σχετικά με την επιβάρυνση ή μη του τιμήματος με ΦΠΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νόμιμη η συνέχιση της εκτελέσεως της υπ αριθμ. 011Β/2001 συμβάσεως προμηθείας που έχει συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της αλλοδαπής εταιρείας με την επωνυμία "A" GmbH, με την εταιρεία "B" GmbH, η οποία υπεισήλθε στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της συμβάσεως, ύστερα από διάσπαση της αρχικά συμβαλλομένης εταιρείας. Είναι δυνατή, σύμφωνα με τους όρους της ως άνω συμβάσεως, η αύξηση της συνολικής τιμής του προγράμματος της προμηθείας, λόγω επιβαρύνσεως του αγοραστή με την πληρωμή του ΦΠΑ.
ΝΣΚ/88/2013
Ανεπίτρεπτο τροποποιήσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έγκριση της οριστικής παραλαβής των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές – Διαδικασία εισπράξεως του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο πλαίσιο της εκτελέσεως συμβάσεως προμήθειας των ενόπλων δυνάμεων, μετά την έκδοση αποφάσεως του ΥΦΕΘΑ, με την οποία εγκρίθηκε η οριστική παραλαβή των συμβατικών αντικειμένων με μειωμένη τιμή, λόγω της εκτροπής τους από τις τεχνικές προδιαγραφές, δεν μπορεί να τροποποιηθεί η μεταξύ του Ελλ.Δημοσίου/ ΥΕΘΑ και της προμηθεύτριας εταιρείας σύμβαση. Σε κάθε περίπτωση δεν παρέχεται νόμιμη βάση για τη διενέργεια διαπραγματεύσεων, ούτως ώστε να συμφωνηθεί, κατά τροποποίηση της συμβάσεως, η παροχή από την προμηθεύτρια υλικών και υπηρεσιών αντί της καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί στη μείωση του συμφωνηθέντος τιμήματος. Εφόσον δεν επιτευχθεί η είσπραξη του οφειλομένου (λόγω της μειώσεως του τιμήματος) από την προμηθεύτρια ποσού, κατά τα οριζόμενα στον ΚΕΔΕ, το ΥΕΘΑ οφείλει, σε συνεργασία με το Υπ. Οικονομικών και την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να επιδιώξει την είσπραξη του ποσού αυτού, κατ’ εφαρμογήν τυχόν ισχυουσών διακρατικών συμβάσεων. Εφόσον δε και η εν λόγω συνεργασία αποβεί άκαρπη πρέπει να επιδιωχθεί η νόμιμη έκδοση εκτελεστού τίτλου για την είσπραξη της ανωτέρω απαιτήσεως. (ομοφ.) -- ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ 323/2011.
ΑΕΠΠ/784/2019
Η προδικαστική προσφυγή της γερμανικής εταιρίας ζητά την ακύρωση της παραλείψεως του ελληνικού δημοσίου να δημοσιεύσει προκήρυξη για την ανάθεση σύμβασης σχετικά με τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία ελληνικού σχολείου στο Μόναχο. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα καταγγέλλει την προτεινόμενη άμεση ανάθεση στον Δήμο Μονάχου χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, περιλαμβάνοντας κατεδάφιση ημιτελούς κτιρίου, μελέτη, κατασκευή νέων εγκαταστάσεων χωρητικότητας 500 μαθητών, και τη μεταγενέστερη μίσθωση από το ελληνικό δημόσιο. Επικαλείται παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (Οδηγία 2014/24/ΕΕ) και τις αρχές της διαφάνειας, με εκτιμώμενη αξία σύμβασης άνω των 5.225.000 ευρώ.
ΝΣΚ/496/2011
Παράταση αδειών εκμεταλλεύσεως υδρογονανθράκων στις περιοχές «ΠΡΙΝΟΣ» και «ΝΟΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑ».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 6 παρ.3 της από 23-11-1999 Συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΚΑΒΑΛΑ OIL ΑΕ», που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του Ν 2779/1999, αυτοδίκαιη παράταση των αδειών υδρογονανθράκων στις περιοχές «ΠΡΙΝΟΣ» και «ΝΟΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑ», σε περίπτωση συμμορφώσεως της αναδόχου προς τις συμβατικές της υποχρεώσεις χωρεί άπαξ για κάθε άδεια και όχι επανειλημμένως. (ομοφ.)
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/616/2022
ΕΡΓΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ(...)Με την ήδη υποβληθείσα προς έλεγχο 1η συμπληρωματική σύμβαση, συμβατικής δαπάνης 347.310,38 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., η σύναψη της οποίας έχει εγκριθεί με την 287/14.6.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., επιδιώκεται η αναπροσαρμογή του συμφωνηθέντος κατά την αρχική σύμβαση τιμήματος της προμήθειας σωλήνων από ελατό χυτοσίδηρο. Δοθέντος, όμως, ότι η αξία της επιδιωκόμενης τροποποίησης (347.310,38 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.) είναι κατώτερη των σωρευτικώς τιθέμενων ορίων του άρθρου 235 του ν.4412/2016 και του 15% της αξίας της αρχικής σύμβασης (αρχική συμβατική δαπάνη, χωρίς Φ.Π.Α., 3.720.151,78 ευρώ Χ 15% = 558.022,77 ευρώ), αντίστοιχα, το σχέδιο της συμπληρωματικής σύμβασης για την υλοποίηση της τροποποίησης αυτής δεν υπάγεται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και, ως εκ τούτου, απαραδέκτως εισάγεται στο Κλιμάκιο τούτο για την άσκηση του ελέγχου αυτού.
ΝΣΚ/93/2017
Γνωμοδότηση επί της 7ης τροποποίησης της Σύμβασης 016Α/03 μεταξύ του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ και της γερμανικής εταιρίας με την εττωνυμία «KRAUSS MAFFEI WEGMANN GmbH KG».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους παρέχει τη θετική γνωμοδότησή του, κατά το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ/τος 284/1989, σχετικά με την 7η Τροποποίηση της 016Α/2003 Κύριας Σύμβασης Προμήθειας, διότι η υπογραφή της παρίσταται επαρκώς αιτιολογημένη ως προς την δι’ αυτής θεραπεία νόμιμου σκοπού δημοσίου συμφέροντος, δεδομένου ότι έχουν λήξει όλες οι εγγυήσεις των παραληφθέντων υλικών και δεν εκκρεμεί άλλη παράδοση συμβατικού υλικού, πλην των ανταλλακτικών της θέσης 261, συνολικής αξίας 113.883,48 ευρώ, την οποία το ΓΕΣ έχει καθορίσει σε αναλώσιμα, τα οποία δεν καλύπτονται από εγγύηση καλής λειτουργίας και λαμβανομένων υπόψη νεότερων στοιχείων που τέθηκαν υπόψη του ΝΣΚ, σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επέλθουν από την τυχόν μη υπογραφή της κατά τα άνω τροποποίησης (πλειοψηφία). Εκδόθηκε με παραπομπή από την 37/2017 γνωμ. του Στ΄ Τμήματος.
ΝΣΚ/128/2012
Εκποίηση δημοσίου κτήματος σε εταιρεία εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής μονάδας – Αρμοδιότητα διοικητικών οργάνων – Συμψηφισμός απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η ΔΟΥ Θήρας, είχε αρμοδιότητα, είτε κατόπιν της υποβολής αιτήσεως εκ μέρους της παραχωρησιούχου είτε και αυτεπαγγέλτως να προβεί στο συμψηφισμό του ποσού των 199.000 (περίπου) ευρώ (ήτοι 23.000.000 δρχ. + 130.000 ευρώ), ζητώντας τη συνεργασία της Κτηματικής Υπηρεσίας Ν. Κυκλάδων, η οποία διενήργησε την εν ευρεία εννοία βεβαίωση του αρχικού τιμήματος και είναι αρμόδια για την έκδοση Α.Φ.ΕΚ. διαγραφής του αρχικού τιμήματος, καθώς και της δαπάνης κατασκευής των επικειμένων, η οποία αποδεικνύεται με δημόσιο έγγραφο, ήτοι την υπουργική απόφαση επανεκποιήσεως του ακινήτου και τα δημόσια έγγραφα στα οποία αναφέρεται και λαμβάνει υπόψη. 2) Η απαίτηση της παραχωρησιούχου εταιρείας κατά του Δημοσίου για την επιστροφή του καταβληθέντος το έτος 1999 τιμήματος της αρχικής παραχωρήσεως δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή. 3) Η επιβολή αποζημιώσεως αυθαίρετης χρήσεως στην παραχωρησιούχο για τη χρήση του ακινήτου εκ μέρους της δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/284/2006
Συμβατική υποχρέωση προμηθεύτριας εταιρείας για αναβάθμιση (μηχανολογική) των προσφερομένων στο Δημόσιο σκαφών της. Οφειλή του Δημοσίου προς την προμηθεύτρια του υπολοίπου του συμφωνηθέντος τιμήματος, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η ανωτέρω προμηθεύτρια, η οποία ανέλαβε ρητώς έναντι του Δημοσίου, την υποχρέωση να του προσφέρει σκάφη ανωτάτης κλάσεως, τόσο από απόψεως κύτους όσο και από απόψεως μηχανολογικής, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακηρύξεως, οι οποίες κατέστησαν αναπόσπαστο μέρος της συμβάσεως προμηθείας, οφείλει άμεσα να προβεί στην ανωτέρω αναβάθμιση, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος. 2. Το Δημόσιο οφείλει προς την ανωτέρω προμηθεύτρια, λόγω αυτοδίκαιης παραλαβής των ανωτέρω σκαφών κατά την παρ.3 του άρθρου 28 του Π.Δ/τος 394/1996, το υπόλοιπο συμφωνηθέν τίμημα, πλην όμως δικαιούται να προβεί στους ποιοτικούς ελέγχους που προβλέπονται από την σύμβαση, κατά την προδιαγραφομένη διαδικασία της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 28 του ανωτέρω Π.Δ/τος.
ΝΣΚ/235/2006
Οφειλή ή μη τελών χαρτοσήμου επί δανειακής συμβάσεως μεταξύ «ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ» και «ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΕ» και προμήθειας για την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η από 27/29-10-1999 δανειακή σύμβαση μεταξύ «ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ» και της «ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΕ» απαλλάσσεται από τα τέλη χαρτοσήμου σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρων 6-16 Ν 1676/1986 και της παρ.1 άρθρου 2 Ν 2157/1993. 2) Η από 15-6-2004 καταλογιστική πράξη του Προϊσταμένου ΕΘΕΚ σε βάρος της ΑΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΑΕ για την είσπραξη της προμήθειας εγγύησης του Ελλ. Δημοσίου αναρμοδίως εκδόθηκε.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/43/2025
Η Πράξη 43/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή 2 Συγκροτημάτων των 13 Διαμερισμάτων στο Στρατόπεδο 'ΣΤΑΘΑΤΟΥ' στη Δημοτική Ενότητα Ορεστιάδας». Το έργο, προϋπολογισμού 3.225.806,45 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και συμβατικού τιμήματος 2.558.529,58 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ανατέθηκε μέσω ανοικτού διαγωνισμού, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα στοιχεία του φακέλου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) και του οικονομικού φορέα που αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος.