×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/9/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επενδύσεις κεφαλαίων εξωτερικού του ΝΔ 2687/1953.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, αφού διαπιστώσει ότι με την ολοκλήρωση της επένδυσης κεφαλαίων εξωτερικού κατά το ΝΔ 2687/1953 και το ΠΔ 290/1995 και τη μέχρι σήμερα παραγωγική της λειτουργία εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, μπορεί να μη προχωρήσει στην ανάκληση της αρχικής εγκριτικής πράξης, παρά το γεγονός ότι το εισαχθέν συνάλλαγμα υπολείπεται κατά 1,24% του ελάχιστου ποσοστού εισαγωγής.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/53/2007

Χρόνος επανεξαγωγής εισαχθέντων, για τοποθέτηση σε επενδύσεις, κεφαλαίων εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χρόνος επανεξαγωγής κεφαλαίου του εξωτερικού που εισήχθη για υπαγωγή επένδυσης στις διατάξεις του ΝΔ 2687/1953 και επανεξήχθη σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε διάστημα μικρότερο απ’ αυτό που ορίζεται στις διατάξεις των άρθρων 5 παρ.1 του εν λόγω Ν.Δ/τος και 4 παρ.1 εδάφιο β’ του ΠΔ 290/1995, δεν είναι συμβατός με τις απαιτήσεις των διατάξεων αυτών.


ΝΣΚ/187/2011

Πλοία νηολογηθέντα ως κεφάλαια εξωτερικού (ΝΔ 2687/1953) – Ρήτρα της «εξίσου ευνοϊκής μεταχειρίσεως» - Προϋποθέσεις εφαρμογής της – Αναδρομική ή μη ισχύς σε εγκριτικές, της νηολογήσεως πλοίου ως κεφαλαίου εξωτερικού, πράξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τις διατάξεις του άρθρου 10 του ΝΔ 2687/1953, οι οποίες εφαρμόζονται και επί νηολογήσεως πλοίων ως κεφαλαίων εξωτερικού, επιπλέον των προνομίων και της προστασίας η οποία παρέχεται με την εγκριτική πράξη στις ιδρυόμενες με κεφάλαια εξωτερικού επιχειρήσεις, εξασφαλίζεται σε αυτά και καθεστώς εξ’ ίσου ευνοϊκής μεταχειρίσεως με το ισχύον για άλλες επιχειρήσεις που λειτουργούν στη Χώρα, υπό τις προϋποθέσεις που τάσσονται στις διατάξεις του ίδιου άρθρου και νόμου. (πλειοψ.) Μη δυνατότητα προσδόσεως αναδρομικής ισχύος σε εγκριτική (αρχική ή τροποποιητική) πράξη νηολογήσεως πλοίου ως κεφαλαίου εξωτερικού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/256/2002

Πλοία νηολογημένα κατά το άρθρο 13 ΝΔ 2687/1953.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα πλοία, που έχουν νηολογηθεί με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ΝΔ 2687/1953 και στα οποία η εγκριτική πράξη προβλέπει τη διενέργεια τυχερών παιχνιδιών, δεν υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις της ΥΑ 3312.61/1/95/4-4-1995 απόφασης του ΥΕΝ.


ΝΣΚ/272/2006

Ένταξη ή μη στη ζώνη του αιγιαλού και της παραλίας, με τη διαδικασία του επανακαθορισμού, της ιδιωτικής μαρίνας ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΝΔ 2687/1953 «Περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» ως εκδοθέν μόνο μία φορά (εφάπαξ) κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 112 του Συντάγματος 1952 έχει αυξημένη τυπική ισχύ έναντι των διατάξεων της λοιπής κοινής νομοθεσίας και εξακολουθεί να την διατηρεί σύμφωνα με το άρθρο 107 του ισχύοντος Συντάγματος. Περαιτέρω η μαρίνα ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ως μέρος παραγωγικής επένδυσης που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ανωτέρω Ν.Δ. και έχει ήδη κατασκευασθεί σε ιδιωτική έκταση της επιχείρησης θεωρείται από το ίδιο Ν.Δ. (άρθρο 11 παρ.1) ως αναπαλλοτρίωτη κτήση και ως εκ τούτου δεν μπορεί, κατά νόμον, να ενταχθεί στη ζώνη του αιγιαλού και της παραλίας με τη διαδικασία του επανακαθορισμού της παρ.9 του άρθρου 5 Ν 2971/2001.


N.2928/1954

Περί αυθεντικής ερμηνείας του άρθρου 13 του Ν.Δ. 2687 <περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού>.


Π.Δ.27/2017

Περί εγκρίσεως εισαγωγής κεφαλαίων από το εξωτερικό βάσει του ν.δ. 2687/1953 εκ μέρους της εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με δ.τ. «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α Α.Ε.


Π.Δ.28/2017

Περί εγκρίσεως εισαγωγής κεφαλαίων από το εξωτερικό βάσει του ν.δ. 2687/1953 εκ μέρους της εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με δ.τ. «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β Α.Ε »


ΝΣΚ/410/2007

Δυνατότητα χρησιμοποίησης των συναλλαγματικών πλεονασμάτων των προηγουμένων ετών, από ναυτιλιακές εταιρίες του Ν 27/1975, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Υπηρεσία δεν μπορεί να λάβει υπόψη της το πλεόνασμα προηγουμένων χρήσεων από εισαχθέν συνάλλαγμα για την κάλυψη της ελλειμματικής υποχρεωτικής εισαγωγής της τελευταίας χρήσης. β) Το υπόλοιπο εισαχθέντος συναλλάγματος προηγουμένων ετών το οποίο δεν αναλώθηκε για πληρωμή δαπανών μπορεί να ληφθεί υπόψη από την Υπηρεσία για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας της ίδιας χρήσης, εφόσον αυτές υπερβαίνουν το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων ΗΠΑ και μόνο για το πέραν του ύψους αυτού ποσό. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/443/2007

Ασφαλισμένοι Ταμείου Αλληλοβοηθείας Στρατιωτικών Αεροπορίας (ΤΑΣΑ). Παραίτηση στρατιωτικού κατά τον χρόνο ισχύος του ΝΔ 2595/1953. Αποκλεισμός δικαιώματος λήψεως εφάπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρώην ασφαλισμένοι στο ΜΤΑ (ΤΑΣΑ) δεν δικαιούνται να ζητήσουν από το ανωτέρω Ταμείο την χορήγηση του αναλογούντος εφάπαξ χρηματικού βοηθήματος ή την επιστροφή των καταβληθεισών εισφορών τους, λόγω της ισχύουσας -κατά τον χρόνο παραίτησής τους- διατάξεως του άρθρου 7 παρ.3 του ΝΔ 2595/1953, η οποία συνεπαγόταν τον αποκλεισμό του δικαιώματος απολήψεως της εφάπαξ παροχής στους παραιτούμενους στρατιωτικούς, ενόψει του ότι ο θεσμός της διαδοχικής ασφάλισης δεν αναιρεί τον με ρητή διάταξη νόμου αρχήθεν αποκλεισμό του ανωτέρω δικαιώματος.


ΝΣΚ/449/2010

Αναπτυξιακές συμβάσεις - Ισχύς του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης, από την Ανώνυμη Τουριστική Τεχνική Βιομηχανική Εταιρεία «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ», του έμπροσθεν των εγκαταστάσεών της, τμήματος αιγιαλού και παραλίας, που βρίσκεται στο Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το δικαίωμα της αποκλειστικής χρήσεως του αιγιαλού και της θαλάσσιας περιοχής που είχε παραχωρηθεί χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική, Γεωργική, Εξαγωγική Α.Ε.» με το άρθρο 6 παρ.4 της από 4-11-68 σύμβασης που κυρώθηκε με το ΝΔ 69/68 στα πλαίσια εφαρμογής του αναπτυξιακού νόμου 4171/61, μεταβιβάσθηκε στην Ξενοδοχειακή, Τουριστική, Γεωργική Ανώνυμη Εταιρεία «Η ΠΟΤΙΔΑΙΑ» (ήδη Α.Τ.Τ.Β.Ε. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ) ως περιουσιακό στοιχείο του ενεργητικού της επιχείρησης, λόγω του πραγματοπαγούς χαρακτήρα του με το υπ’ αριθ. 73857/1999 συμβόλαιο της Συμβ/φου Θεσσαλονίκης Ι.Μ.-Χ. στο οποίο συνεβλήθη ως εκ τρίτου συμβαλλόμενο και το Ελληνικό Δημόσιο. β) Δεν χρειάζεται να γίνει τροποποίηση της από 4-11-68 κυρωθείσας με το ΝΔ 69/68 σύμβασης, διότι στον ως άνω αναπτυξιακό νόμο υπήχθη το επενδυτικό σχέδιο και όχι ο φορέας αυτού. γ) Για τον υπολογισμό του χρόνου της παραχώρησης ισχύει το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ που διαλαμβάνεται στην παρ.4 του άρθρου 6 της κυρωθείσας με τον ανωτέρω νόμο σύμβασης και όχι το ποσό των 65 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που είχε υποχρέωση να εισαγάγει από το εξωτερικό ο επενδυτής με βάση το ΠΔ 739/76 το οποίο εκδόθηκε στα πλαίσια εφαρμογής άλλου αναπτυξιακού νόμου, του 2687/1953, καθόσον ως βάση της συμφωνίας για την παραχώρηση τέθηκε το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.